Civic FC5 fc5 çalışmadı

Katılım
15 Tem 2020
Mesajlar
60
Tepki puanı
50
Konum
Izmir
Aracınız
Civic FC5 2020
herkese keyifli forumlar
Bugün markete gitmek için aracımı çalıştırmak istediğimde aracım çalışmadı gecen hafta calıstırdıgımda bi problem yoktu haftada 1 gün çalıştırıyorum.Herhangi bi kaçak söz konusu olabilir takviye yaptığımda 10 sn bile beklemeden hemen çalıştı. Servisten randevu alıp gitmem bişeyi değiştirir mi ? Zorunlu aksesuar paketinde olan aydınlatmalardan şüpheliyorum yardımcı olursanız sevinirim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Geçmiş olsun. Akünüz zayıflamış olabilir. Fc5 kasaların aküsü eski kasalara göre hassas yapılıdır. Geçmişte çok konu bahis oldu. Servise gidip garanti kapsamında bakılabilir. Araç az kullanıldığı için şarjı azaltmışta olabilir. Kaçak ve yükleme testi ayrıca yapılabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
haftada bir çalıştırdığınızda mutlaka uzun süre kullanın en az 45 dakika ve 25km gibi, belki problem ortadan kalkacaktır, elektrik kaçağı olmasa dahi aküden güç çeken ve kullanıcı girişimi ile kapatamadığınız birçok ekipman var, alarm, standby da kalan multimedya, uzaktan kumanda sinyali, göstergede yanıp sönen alarm ışığı gibi. Akünün bir haftada bitmesi normal karşılanabilir ama haftada bir çalıştırıldığı zaman iyice şarj olsa belki 20-25 gün dayanabilir

Civic in aküsü çok güçlü değil, 45-55 amper tam hatırlamıyorum öyle idi. Ancak elektrik çeken çok fazla ekipman var, elektrikli direksiyon, elektrikli el freni, led ışıklar, VSA aktüatörleri, park sensörleri, platin bujilere güç ileten tekli bobinler, follow me modülü, flyby gaz pedalı, neredeyse her parça elektrikli ancak çok fazla akım çekmiyorlar fakat hepsi bir araya gelince ne oluyor bilinmez.

Aracı ECON açık halde uzun süre kullanmayın, birçok elektrikli aksamı kısıyor, şarj dinamosuna az yük bindirip motordan çektiği gücü azaltmak için, klima veya kalorifer çalışırken ECON açtığınızda fan hızının azaldığını duyuyorsunuz, akü şarjı da aynı mantık ile bundan etkileniyor olabilir. Start stop sistemi olan otomobillerde motor durduğu zaman sadece akünün elektriğine yüklendiği gibi benzer mantık.

FC5 in aküsü bittiği zaman epey zorlu durumlarla karşı karşıya bırakabileceği için ben follow me farların açık kalma süresini sıfır yaptım motor stop edip kapı kapanır kapanmaz sönüyorlar, tavan lambalarım da tam kapalıdır her zaman kapı açıldığı zaman içerisi zifir karanlık:) sokağa çıkma yasağında haftada iki üç kez mutlaka motoru çalıştırmıştım ısınana kadar bekleyip malesef durduğu yerde gaz vermiştim kalorifer klima açmıştım, ECON u çok kısa süreliğine kullanıyorum yada genellikle hiç kullanmıyorum 3 ayda bir belki.
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
Haftada bir defa kısa vadeli kullanıyorsanız zaten akünün ömrünü törpülüyorsunuz demektir.
Vadesini daha erken sürede doldurmuş gibi görünüyor akümülatör.
Yeni nesil araçların ECM sistemleri aslında oldukça gelişmiş bir elektrik yönetimi altyapısına sahiplerdir.
Bu sebeple doğru kullanım uygulandığı taktirde 3 ay bile marş basılmasa problem çıkartmamaktalar.
Civic'in üzerinde fabrikasyon (1.6) 47 Ah Mutlu üretimi gelmekte. Mutlu favori markalarım arasında değil fakat benim aracım da 4. yılını bitirmek üzere...
Harici bir elektrik ürün uygulaması LED ön far ampul grubu hariç bulunmamakta , tüm elektronik özellikleri (follow me - iç mekan aydınlatma) aktif kullanılmaktadır.
ECO mod'u da sadece şehir dışı yolculuklar da hız sabitleyici tepkilerini hantallaştırdığı için tercih etmiyorum.
İnanılmaz derecede yüksek yoğunlukta aracımı da kullanmıyorum , hafta da 2 yada 3 gün. Fakat kullanım esnasında da minimum 20 kilometre yapıyorum seyahatimi.
Radyo bile dinlemek istesem aracı rölanti de çalışır halde bırakmaya dikkat ediyorum...
Bu basit alışkanlıklarım sayesin de her aracım da minimum 5 yıl hizmet alırım akümülatör'den.
Civic'in elektrik sarfiyatı kötü , akü kapasitesi küçük diye bir bahane yok , olamaz.
Yanlış bir kullanım ile 100 Ah olsa yine bir şey değişmeyecektir.

Ayrıca LPG'li Civic kullanıcıları için tavsiyem , ertesi güne hazır olması adına benzin ile stop ediniz.
Karbüratörlü araçlarda sıklıkla yapılan bir alışkanlıktır aslında , fakat faydası büyüktür.
Regülatör arızası var ise sabaha kadar monifold'un içine gaz basar , geç çalışmaya sebep olabilir.

SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Tem 2020
Mesajlar
60
Tepki puanı
50
Konum
Izmir
Aracınız
Civic FC5 2020
cevaplarınız için teşekkür ederim econ modu nerdeyse hiç kullanmadım son 3 aydır lpg de cok nadir kullanıyorum stop ederken benzine alıyorum.Araç calısacağı zaman otomatik farları kapatıp marş basıyorum.Bugün takviye yapıp calıstırıp 10 km kadar kullandım yarın tekrar deneyeceğim.En erken servise randevu almam 1 haftadan fazla sürecek. Böyle durumlar için black decker akü şarj bakım cihazı bulundurmayı düşünüyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Haftada bir defa kısa vadeli kullanıyorsanız zaten akünün ömrünü törpülüyorsunuz demektir.
Vadesini daha erken sürede doldurmuş gibi görünüyor akümülatör.
Yeni nesil araçların ECM sistemleri aslında oldukça gelişmiş bir elektrik yönetimi altyapısına sahiplerdir.
Bu sebeple doğru kullanım uygulandığı taktirde 3 ay bile marş basılmasa problem çıkartmamaktalar.
Civic'in üzerinde fabrikasyon (1.6) 47 Ah Mutlu üretimi gelmekte. Mutlu favori markalarım arasında değil fakat benim aracım da 4. yılını bitirmek üzere...
Harici bir elektrik ürün uygulaması LED ön far ampul grubu hariç bulunmamakta , tüm elektronik özellikleri (follow me - iç mekan aydınlatma) aktif kullanılmaktadır.
ECO mod'u da sadece şehir dışı yolculuklar da hız sabitleyici tepkilerini hantallaştırdığı için tercih etmiyorum.
İnanılmaz derecede yüksek yoğunlukta aracımı da kullanmıyorum , hafta da 2 yada 3 gün. Fakat kullanım esnasında da minimum 20 kilometre yapıyorum seyahatimi.
Radyo bile dinlemek istesem aracı rölanti de çalışır halde bırakmaya dikkat ediyorum...
Bu basit alışkanlıklarım sayesin de her aracım da minimum 5 yıl hizmet alırım akümülatör'den.
Civic'in elektrik sarfiyatı kötü , akü kapasitesi küçük diye bir bahane yok , olamaz.
Yanlış bir kullanım ile 100 Ah olsa yine bir şey değişmeyecektir.

Ayrıca LPG'li Civic kullanıcıları için tavsiyem , ertesi güne hazır olması adına benzin ile stop ediniz.
Karbüratörlü araçlarda sıklıkla yapılan bir alışkanlıktır aslında , fakat faydası büyüktür.
Regülatör arızası var ise sabaha kadar monifold'un içine gaz basar , geç çalışmaya sebep olabilir.

SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
45 amper akünün faydası çabuk şarj olabilmesi, böyle olunca şarj dinamosuna daha az yük binecek ve daha küçük boyutlu şarj dinamosu kullanmaya izin verecek haliyle motordan daha az tork çekecek bu bize performans faydası olarak geri dönüyor, bu Honda nın tasarım felsefesine uyan bir özellik:) 100 amper akü olsa dolmak bilmez, daha büyük şarj dinamosu gerekir, haliyle motordan çektiği tork ta fazla olacaktır.

Honda nın bu tercihinin amacını düşündüğümüz zaman ideal bir tasarım olduğunu anlıyorum.

Altı ay yatmış aracın motorunu tek marşta çalıştıranlar var, şahit oldum buna.

Akü ömrü esasında şans işi derler, yepyeni akü bile olsa bazı akü üç ay dayanamazken bir yıl, üç yıl, yada 10 yıl dayanan aküler var. Verdiği belirtiler de değişik:) kimisi zayıflayarak tükeniyor, kimisi birden kesiyor elektriği, kimisi ise ilk marşta dinamoyu yavaş çeviriyor ama bu haliyle bile 3-4 sene idare edebiliyor.

Yedek parça tedarikçileri konusunda ince eleyip sık dokuyan, yerlileştirilmiş yedek parça üretiminde hep muhafazakar davranan Honda nın sıfır otomobillere üretim bandında çeşitli farklı markalarda akü kullanması ilginç geliyor, benimkine Varta takmışlar, Mutluhan serviste Fiamm aküsü olan FC5 gördüm, sizin akü Mutlu marka, akü konusunda marka tercihim yok bir marka diğerinden daha iyidir demeye elveda ettim artık:). Dediğim gibi akü tam piyango işi:)

Forumu takip etmeye başladığımdan beri hep dikkatimi çekmiştir, Honda kullanıcıları günlük haftalık ve yıllık olarak genellikle aracıyla az mesafe kateden kişiler. 400-700000km yol yapan FC5 yada FB7 ye hiç şahit olmadım:) bu otomobillerin 1.000.000km yi sadece motor yağı, filtreler gibi normal periyodik bakımları zamanında yapılarak katedebilecek dayanıklılıkta olduğuna inanıyorum, ancak bunun yerine forumda denk geldiğim az yol yapan Honda ların durdukları yerde ömrünü tüketen parçaları oluyor:) benim aracım da da bunlara benzer şeyler var, yıllık olarak 7000km yi hiç geçemedim.
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
45 amper akünün faydası çabuk şarj olabilmesi, böyle olunca şarj dinamosuna daha az yük binecek ve daha küçük boyutlu şarj dinamosu kullanmaya izin verecek haliyle motordan daha az tork çekecek bu bize performans faydası olarak geri dönüyor, bu Honda nın tasarım felsefesine uyan bir özellik:) 100 amper akü olsa dolmak bilmez, daha büyük şarj dinamosu gerekir, haliyle motordan çektiği tork ta fazla olacaktır.

Honda nın bu tercihinin amacını düşündüğümüz zaman ideal bir tasarım olduğunu anlıyorum.

Altı ay yatmış aracın motorunu tek marşta çalıştıranlar var, şahit oldum buna.

Akü ömrü esasında şans işi derler, yepyeni akü bile olsa bazı akü üç ay dayanamazken bir yıl, üç yıl, yada 10 yıl dayanan aküler var. Verdiği belirtiler de değişik:) kimisi zayıflayarak tükeniyor, kimisi birden kesiyor elektriği, kimisi ise ilk marşta dinamoyu yavaş çeviriyor ama bu haliyle bile 3-4 sene idare edebiliyor.

Yedek parça tedarikçileri konusunda ince eleyip sık dokuyan, yerlileştirilmiş yedek parça üretiminde hep muhafazakar davranan Honda nın sıfır otomobillere üretim bandında çeşitli farklı markalarda akü kullanması ilginç geliyor, benimkine Varta takmışlar, Mutluhan serviste Fiamm aküsü olan FC5 gördüm, sizin akü Mutlu marka, akü konusunda marka tercihim yok bir marka diğerinden daha iyidir demeye elveda ettim artık:). Dediğim gibi akü tam piyango işi:)

Forumu takip etmeye başladığımdan beri hep dikkatimi çekmiştir, Honda kullanıcıları günlük haftalık ve yıllık olarak genellikle aracıyla az mesafe kateden kişiler. 400-700000km yol yapan FC5 yada FB7 ye hiç şahit olmadım:) bu otomobillerin 1.000.000km yi sadece motor yağı, filtreler gibi normal periyodik bakımları zamanında yapılarak katedebilecek dayanıklılıkta olduğuna inanıyorum, ancak bunun yerine forumda denk geldiğim az yol yapan Honda ların durdukları yerde ömrünü tüketen parçaları oluyor:) benim aracım da da bunlara benzer şeyler var, yıllık olarak 7000km yi hiç geçemedim.

Eren abi
Seni tanıyorum , kendini geliştirmeye açık yönüne de saygı duyuyorum hakikaten.
Sevdiğim de bir karakterin var, değerli bir insansın.
Ama bana kalırsa bazı konular da çok kalıp fikirli davranıyorsun.

Uzak Doğu araçları genel anlamda hep dar yapılı , kapasitesi düşük akümülatörler tercih etmekteler.
Daha kısa sürede kendini şarj edebilmesi bir kenara , elektrik sarfiyatlarının ne kadar verimli olduğununun da kanıtı niteliğinde.
Taksiciler bu çevçevenin dışında kalırsa , 1-2 yıl içerisinde prosedüre uygun kullanım ile akümülatör yenileyenler yoktur , olmamalı.

Alternatör teknolojisi artık çok gelişti herşey gibi..
Bir dönem rölanti de gaza basınca farları canlanan R12 Toros'lar vardı. :)
Şarj dinamoları , konjektörleri aracılığıyla ECM ile esgüdümlü hareket edip , aracın ihtiyaç duyduğu gücü en verimli haliyle aktarabiliyor.
Keza zaten bugünün standartları düşünüldüğün de B segmenti bir araçta bile 90 Ah altına güç üreten ürünler kullanılmamakta.
Honda zannederim Denso ile anlaşmıştır , 120 Ah'den küçük değildir. Güç tüketimi düşünüldüğün de 72 Ah akümülatör bile kaldırabilirdi fakat manasız tabi ki.

47 Ah yeterli olmasa , Honda tercih etmezdi.
İzolasyon pedi kullanması bile , kış ayların da akünün performansını koruması içinde çok önemli bir detay.Milenyum çağının başında sadece Alman araçların da bulunurdu. :)
Hala bu basit parçayı araçlarına dahil etmeyen üreticiler var , yazık...

Kaliteli olduğuna emin olduğum vakit , Yerli alternatifleri kullanmaya özen göstermişimdir.
Alet ve edevat ekipmanları dikkate alınırsa İzeltaş gibi vs..

Otomobillere karşı çocukluğumdan bu yana ilgim ve hayranlığım olmuştur. 2012 yılından beridir farklı araç gruplarına geçiş yaparak , her türlü ekol de örnekleri tecrübe etmeye özen göstermekteyim.
Yani genellikle ortalama 2 yılda bir araç değiştiririm.

İnci favori markamdır , belki 6 defa kullandım.
Bu zamana kadar hiç şikayetim olmadı diyebilirim.
Her akünün de üretim kalitesi malesef aynı değildir.
Daha önce ki 2015 Clio 4 1.5 DCi aracımın fabrika aküsü vadesini doldurduğu için 2019 yılının 10. ayın da Mutlu bünyesinde ki Halk akü ile değişimi yapılmış. Satmaya yakın marş esnasın da zayıflığını hissedebiliyordum.
Expertiz sonuçları da bunu kanıtlamıştı , performansı %60 çıkmıştı.


İnci bünyesinde Hugel markasını da kullandım. Alt yelpaze de olduğu için oda hoşuma gitmemişti...
Fakat İnci hep yüzümü güldürmüştür , minimum 4 yıl kullandığımı söyleyebilirim.

Asya araçları hem uzun ömürlü hemde servis fiyatları yönüyle cazibeli olmaktalar. ABD'de önemli bir pazar olmasının sebebi de burada yatmakta.
Takıntılarım da vardır 75.000 kilometre den fazla kullanılmış , orijinalliği bozulmuş araçları satın almam.
FC5 52.800 civarın da , yılda ortalama 8.000 yapıyorum galiba..



SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
c46d199863f1e7bc8fc6f341957963f8.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Nis 2018
Mesajlar
281
Çözümler
1
Tepki puanı
194
Konum
Bandırma
Aracınız
Civic FC5 2019
Muhtemelen aküdür.Garantiniz devam ediyorsa servise gidin.fb7 aracımda 2.5 yaşında garantiden akü değiştim şimdi fc5 aracımdada aynı problemler başladı.garantisi olmasa kesinlikle araca uyumlu Varta nın daha güçlü bir aküsünü takarım.yeni dünya düzeninde firmalar her şeyin ucuzuna kaçıyorlar fakat fiyatlar uçuk.
 
Katılım
15 Tem 2020
Mesajlar
60
Tepki puanı
50
Konum
Izmir
Aracınız
Civic FC5 2020
bugün tekrar start ettim aracı herhangi bi problem zorlanma vs olmadı 1 hafta sonraya randevu alıp servise götürüp garantiden değişmesi için sansımı deneyeceğim.
Öncesi aracım leonda 2014 olmasına rağmen 2020 yılına kadar hiç problem yaşamamıştım geri kazanım enerjisi olduğı için fren basınca veya gaza basmayınca aküyü dolduruyordu.Sanırım civicler de böyle bi teknoloji yok start stop olmadığı için.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Eren abi
Seni tanıyorum , kendini geliştirmeye açık yönüne de saygı duyuyorum hakikaten.
Sevdiğim de bir karakterin var, değerli bir insansın.
Ama bana kalırsa bazı konular da çok kalıp fikirli davranıyorsun.

Uzak Doğu araçları genel anlamda hep dar yapılı , kapasitesi düşük akümülatörler tercih etmekteler.
Daha kısa sürede kendini şarj edebilmesi bir kenara , elektrik sarfiyatlarının ne kadar verimli olduğununun da kanıtı niteliğinde.
Taksiciler bu çevçevenin dışında kalırsa , 1-2 yıl içerisinde prosedüre uygun kullanım ile akümülatör yenileyenler yoktur , olmamalı.

Alternatör teknolojisi artık çok gelişti herşey gibi..
Bir dönem rölanti de gaza basınca farları canlanan R12 Toros'lar vardı. :)
Şarj dinamoları , konjektörleri aracılığıyla ECM ile esgüdümlü hareket edip , aracın ihtiyaç duyduğu gücü en verimli haliyle aktarabiliyor.
Keza zaten bugünün standartları düşünüldüğün de B segmenti bir araçta bile 90 Ah altına güç üreten ürünler kullanılmamakta.
Honda zannederim Denso ile anlaşmıştır , 120 Ah'den küçük değildir. Güç tüketimi düşünüldüğün de 72 Ah akümülatör bile kaldırabilirdi fakat manasız tabi ki.

47 Ah yeterli olmasa , Honda tercih etmezdi.
İzolasyon pedi kullanması bile , kış ayların da akünün performansını koruması içinde çok önemli bir detay.Milenyum çağının başında sadece Alman araçların da bulunurdu. :)
Hala bu basit parçayı araçlarına dahil etmeyen üreticiler var , yazık...

Kaliteli olduğuna emin olduğum vakit , Yerli alternatifleri kullanmaya özen göstermişimdir.
Alet ve edevat ekipmanları dikkate alınırsa İzeltaş gibi vs..

Otomobillere karşı çocukluğumdan bu yana ilgim ve hayranlığım olmuştur. 2012 yılından beridir farklı araç gruplarına geçiş yaparak , her türlü ekol de örnekleri tecrübe etmeye özen göstermekteyim.
Yani genellikle ortalama 2 yılda bir araç değiştiririm.

İnci favori markamdır , belki 6 defa kullandım.
Bu zamana kadar hiç şikayetim olmadı diyebilirim.
Her akünün de üretim kalitesi malesef aynı değildir.
Daha önce ki 2015 Clio 4 1.5 DCi aracımın fabrika aküsü vadesini doldurduğu için 2019 yılının 10. ayın da Mutlu bünyesinde ki Halk akü ile değişimi yapılmış. Satmaya yakın marş esnasın da zayıflığını hissedebiliyordum.
Expertiz sonuçları da bunu kanıtlamıştı , performansı %60 çıkmıştı.


İnci bünyesinde Hugel markasını da kullandım. Alt yelpaze de olduğu için oda hoşuma gitmemişti...
Fakat İnci hep yüzümü güldürmüştür , minimum 4 yıl kullandığımı söyleyebilirim.

Asya araçları hem uzun ömürlü hemde servis fiyatları yönüyle cazibeli olmaktalar. ABD'de önemli bir pazar olmasının sebebi de burada yatmakta.
Takıntılarım da vardır 75.000 kilometre den fazla kullanılmış , orijinalliği bozulmuş araçları satın almam.
FC5 52.800 civarın da , yılda ortalama 8.000 yapıyorum galiba..



SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
c46d199863f1e7bc8fc6f341957963f8.jpg
Doğukan forumdaşım, seninle yıldızlarımız sürtüşme halinde oluyor bazen:) bilirsin ki bu astronomi ile ilgili bir kavram, inan ki benim sürekli birşeyleri eleştirmeye yönelik kötü bir niyetim yok. Yani klavyemizden ve ruh yapımızdan kaynaklanıyor bu, bu konuda ikimizde aynıyız:) Yorumları uzun uzun yazıyoruz, detayları çok irdeleyip kafa yoruyoruz, kafa dengiyiz yani.

Honda yı her zaman çok seviyorum neden böyle düşündüğümü veya niye sevdiğim hakkında kendimi sorgulamadım, insana uyumu, yüksek teknolojisi ve dayanıklılığı beni her zaman cezbetmiştir üstün performansı konusunda tartışmaya gerek dahi yok, ruhumun makina ile tek parça halinde birleştiği markalardan biri Honda. Ürettikleri motorlar benzer maliyetteki motorlardan çok daha üstün kalitede, otomobilleri de öyle. Honda nın jeneratörünü de kullanıyorum üzerinde GX160 motoru var, GX220 motorlu kiralık Rimo go-kartlar ile çokça kez sürüş yaptım şimdilerde kiralık karting pistleri hep elektrikli go-kartlara yöneldiler bu yüzden karting ten biraz soğudum, ufak bir bahçem var çim biçme makinesi olarak Honda kullanmak bile rüya gibi güzel birşey olurdu ama maddi durumlar sebebiyle şu anda farklı marka bir çim biçme motorum var.

Honda yı kötülemek istesem de kötüleyemem,

Bu forumda gerekli değil ama başka bir mecrada Honda hususunda objektif davranmayı unutursam Honda hakkında önyargıları olan kişiler ile tartışırken işin içinden çıkamıyorum:) ancak bu forumda zaten buna her zaman gerek duymuyorum örnek vererek anlatığım hususlarda teşbihte hata olmadığını belirtmek isterim.

Mesela VAG grubuna karşı şiddetli antipatim vardır, bu yüzden VAG kullanıcıları ile sözlü tartışmalara girdiğim çoktur:)
 
Geri
Üst