Civic FC5 FC5 Dizel Otomatik Executive Uzun Kullanım Yorumu

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba arkadaşlar.
Forumda belki okuyucuların veya ilgilenenlerin işine yarar diye dizel otomatik uzun kullanım yorumlarını yazmak istedim. Umarım okuyuculara faydalı olur.

Önceki aracım 2012 civic elegance eco idi. Yani LPG + Benzin ile kullanıyordum. O aracı baz alarak bazı yorumlarda bulunmak istiyorum. FC5 hakkında belki sizlerde fikir oluşturabilir.

Öncelikle farlardan başlayayım. 2012 Elegance'a göre farlarda çok bariz bir fark var. Özellikle gece aydınlatma konusunda ve uzunlarda selektör yapma konusunda ciddi derecede başarılı bir model FC5. Alt paketleri bilmiyorum ama benim sahip olduğum ön farlar çok başarılı. Eğer aracınızı kapalı otopark gibi alanlara park ediyorsanız follow me özelliği de gayet kullanışlı. Önceki aracımda da vardı. Bunun haricinde arka stopları ben alır almaz Smoke stoplarla değiştirdim. Bilmeyenler için youtube'da videosu da var.
İnanır mısınız bazen yolda benim yanımda ışıklarda duran civicdaşlar ile sırf bu stoplar için muhabbet ettiğimiz oluyor. Bana nereden aldığımı ve çok şık durduğunu söylüyorlar. Bence araca ciddi anlamda yakışıyor. Fakat muayeneden geçer mi bilmiyorum. Çünkü arka sis farı yok bu stoplarda. Deneyimleyince söylerim. Henüz araba 18 aylık. Jantlarm 17" ve dışarıdan bakıldığında çok şık gözüküyor. 18" taktırmayı düşündüm ama henüz taktırmadım. Geçenlerde yeni corolla sedan kullandım benzinli. 16" jantları vardı. Bana kalırsa corolla yoldaki ufak çukurları veya tümsekleri benim arabama göre daha konforlu atlatıyor. Aracın içerisinde karanlık ve bakın bir hâl yok. Dışarıdan biraz basık gibi gözüküyor ama aslında öyle değil. Sadece oturma pozisyonu biraz aşağıda. Ama aracın bir çok noktasına hakim olabiliyorum. FC5 bence çok geniş bi araç. Önceki arabamdan daha geniş, mesela kullandığım bazı araçlara göre (juke,corolla,merceden c200,egea,eski kasa megane) geniş. Arka koltuklar yayla gibi. Tek eksiği arka tarafta ızgara yok. Ön yolcu koltuğu da biraz alçakta konumlanmış. Mesela yaşlı kimseler için inip binmesi bir tık daha zor. Bu bazıları için önemli bir faktör olabilir.

FC5'lerde görülen göçük problemini ben yaşamadım. Henüz gözüme bir göçük görünmedi. Zaten 2019da aldığım için o zamanki FC5lerde bu problemin olmadığı söylenmişti. Fakat FC5lerde en ufak bir darbede hatta araca yaslanmada dahi göçük oluşabilir. Ben bunu nasıl tespit ettim? Aracımda köpek balığı sırtı diye tabir edilen işlevsiz bir anten var. O bölgeye elinizle biraz baskı yaptığınızda göçüyor. Sonra tekrar düzeliyor ama nihayetinde bu alanın mukavemeti demek ki çok iyi değil. Mesela birisi kaputa yaslandı veya oturdu diyelim ki, ben korkuyorum açıkçası çünkü göçebilir. (Önceki aracımda tam bu yüzden göçtü) Bazı arabalar taş gibi. yumruk atsanız bir şey olmuyor ama bizim civicler maalesef öyle değil. Anlatınca biraz korkutucu gelebilir fakat dikkat etmek gerek. Yani kesin göçer falan demek istemiyorum sadece bu hususa dikkat etmek gerekiyor.

Aracın frenleme mevzusu çok iyiydi. Taki ben fren balatalarını değiştirene kadar. Silivride bir honda ustası var. Sağolsun benim aracı kendisi bakım etti. Ustanın herhangi bir suçu günahı yok biz orijinal balata takmadık. Bu nedenle muhtemelen fren konusunda bir tık düştü gözümde. Şunu da eklemem gerekiyor FC5lerin arka balataları eski usul tornavida ile açılamıyor. Sisteme bağlanıp elektrik destekli fren balatasını içeriye çekmeleri gerekiyor. Yani öyle iki vida söküp balata değiştireyim olayı yok. Buna dikkat etmek gerekli biz silivride 3-4 saat buna uğraştık. Benim şahsi kanaatim frenleri orijinal değiştirin. Ben fren konusunda bir dahaki sefere orijinal balata taktıracağım.

Yakıt konusunda ekranımda ortalama 6,6 gözüküyor. İstanbul şartlarında daha dikkatli kullanımda 6,0lara inilebilir belki. Ben en başta LPG ve DİZEL arasında kalmıştım. Şu anki aklım olsa LPG alırdım. Çünkü aradaki vereceğiniz farka değecek bir durum yok. Ben bunu tecrübe edindim. Hızlanma atiklik tork istiyorsanız elbette dizel daha iyi fakat benim gibi günlük kullanım yapanlar için LPG daha avantajlı. Zaten paket olarak ta ciddi bir fark yok aralarında. Hatta sanırım son güncellemeler ile hiç fark yok denilebilir. Aracın sunroof'undan yana hiç bir sıkıntı yaşamadım. İlk zamanlar çok sessiz ortamda küçük bi pıtırtı geliyordu ama bakımlarda söyledim. Sonra farketmedim o sesi bir daha. Aracımın 20bin bakımı civarında motordan arı vızırtısı gibi bir ses gelmeye başladı. Servise gösterdim. turbo selenoid valfi garanti kapsamında değiştir. Şu ana kadar 1 kere PDF uyarısı verdi. Onda da otoyolda biraz bastım ve bir daha PDF uyarısı almadım. 45bin km'deyim ve sadece 1 kere o uyarıyı almıştım.

Yol tutuşu olarak ve ani direksiyon hareketlerindeki stabilizasyon olarak çok iyi bir arabaya sahibim. 150-170 arasında basıyorum genelde uzun yollarda. Ben arabaya güveniyorum bu konuda. Zerre kadar yalpalama veya güvensizlik hissetmiyorum. Ama mesela istoç kavşağında bilenler bilir bölge idare mahkemesine gidecekken o yol hep ıslak oluyor. Orada sürekli önden kayıyorum. Eski civic ile önden kaydığımı hiç ama hiç hatırlamıyorum. Bu araba ile eğer kayacaksa kesinlikle önden kayıyor. Daha arkasının attığını görmedim. Hangisi daha iyi bilmiyorum ama eski arabam ile arkadan kayması ve toparlamak daha eğlenceli oluyordu. Yanlama diye tabir edilen olayı bu araba ile yapmadım eski arabam ile yapıyordum. Otoparkta U dönüşü yaparken eski civic'im ile el freni yardımı ile 180 dereceye yakın dönüşler yapardım =) Tavsiye etmiyorum ama eğlenceli oluyor. Bu araçta zaten el freni elektronik ve ayriyetten bu araçta yapamam diye düşünüyorum. Çünkü önden kayar diye korkuyorum ne yalan söyliyim. Ayrıca elektronik el frenini bi kere hızla giderken çektim. Ne olacağını merak ettim. Tak tak tak diye bir ses geldi araba hata verdi. Göstergede hata mesajı çıktı. Sonra bir daha denemedim. Bir kerede hızlı giderken R'ye almayı denemek istiyorum ne olacağını merak ediyorum ama şanzıman zarar görür belki diye cesaret edemiyorum. Muhtemelen koruma sistemi vardır R'ye alsak bile geçmez. Ama cesaret edemedim.

ZF şanzıman'nın 3 veya daha sonraki viteslerinde hiç bir sıkıntı yok. Geçişler çok stabil. Ama düşük devirde bazen 2-3 arası sanırım hissettiriyor. Takırtı falan gelmiyor ama gazı bi kaç saniye tutup birden gazı veriyor gibi oluyor. Neden kaynaklandığını bilmiyorum ama servise de bunun için götürmedim henüz. Her zaman yaptığı bir şey de değil üstelik. Karakteri mi böyle yoksa bu bir sorun mu bilmiyorum. Rahatsız etmiyor beni şu anda. Zaten ona göre kullanıyorum bende o aralıklarda çok yüklenmemeye çalışıyorum. Aracın hızlanma ve ara hızlarda verdiği tepki çok iyi. Aynı tepkiyi passatta almıştım. 0'dan 150ye çıkmak istediğinizde araba size cömert davranıyor. Önceki LPG'li arabamda bazen tereddütte kaldığım sollamaları bununla çok rahat yapıyorum.

Typer ön ve arka tampon taktırmıştım ilk aldığım zaman. Typr tampon taktırmak isteyen arkadaşlar olursa tavsiyem arka egzoz çıkışını mutlaka ama mutlaka revize edin arkadaşlar. Dizel araba olduğu için egzoztan çıkan sıcak hava erite erite arka tamponu mahvetti. Arka tampon alt slip kısmını yeniden yaptırdım. Sonra egzozun ucunu hafif aşağıya büktük. Tam egzoz hava çıkışının baktığı arka tamponun alt slip kısmını biraz falçata ile kestik. Şu an için sıkıntı yok ama bu detayı mutlaka halledin yoksa arka tampon bir süre sonra sallanıp dağılıyor. Arkadan bakınca kestiğimiz yer fark edilmiyor altta kalıyor ama onu yapmazsak hava orada sıkışıp orayı eritiyor.

Aracın bagaj kapağı benim led smoke stoplarında etkisiyle çok ağır. Kapağı hafif açılı bırakın kendisi kapansın. Üstten ekstra baskı yapınca inanılmaz sert kapanıyor. İçeride oturan birisi korkacak derecede ses yapıyor. Ben ailemi uyardım bu konuda. bagaj kapağını havada açılı bırakın kendisi kapansın siz baskı yapmayın dedim. İnsanın içi gidiyor Vallahi :) Bagajı çok büyük bir araç. Bİr çok suv modelini bile geride bırakır. Kardeşimde JUKE var ondan falan çok iyi. Tek sıkıntısı büyük bavulları yerleştirirken ağzı dar geliyor. O konuda biraz daha fazla çaba göstermek gerek.

Uzun zaman sonra yaşadığım durumları araç hakkındaki genel fikirlerimi yazdım. Forumda eskisi kadar aktif olamasam da girip arada konulara baktığım oluyor. Civic'le kalın hoşçakalın.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
elinize sağlık hocam bu LED farlar muayene konusu benimde kafamı kurcalıyor taktırdıgım yerdekı abı LED smokeler kalıyor ama senınkıler gecer dedi ama ne derece dogru bılmıyorum benim LED stoplar dada geri sis yok

sanırım sinyal verıldiğinde lamba nın sarı yanması gerekiyor mus smokeler kırmızı yanıyor diyor du...
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20201012-034751.jpeg
    Screenshot_20201012-034751.jpeg
    62.6 KB · Görüntüleme: 70

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
elinize sağlık hocam bu LED farlar muayene konusu benimde kafamı kurcalıyor taktırdıgım yerdekı abı LED smokeler kalıyor ama senınkıler gecer dedi ama ne derece dogru bılmıyorum benim LED stoplar dada geri sis yok

sanırım sinyal verıldiğinde lamba nın sarı yanması gerekiyor mus smokeler kırmızı yanıyor diyor du...
Benim smoke lar sarı renkte kayar sinyal veriyor. Eğer sorun o ise sarı renkte sinyal veriyor ama sis farı yok maalesef.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba arkadaşlar.
Forumda belki okuyucuların veya ilgilenenlerin işine yarar diye dizel otomatik uzun kullanım yorumlarını yazmak istedim. Umarım okuyuculara faydalı olur.

Önceki aracım 2012 civic elegance eco idi. Yani LPG + Benzin ile kullanıyordum. O aracı baz alarak bazı yorumlarda bulunmak istiyorum. FC5 hakkında belki sizlerde fikir oluşturabilir.

Öncelikle farlardan başlayayım. 2012 Elegance'a göre farlarda çok bariz bir fark var. Özellikle gece aydınlatma konusunda ve uzunlarda selektör yapma konusunda ciddi derecede başarılı bir model FC5. Alt paketleri bilmiyorum ama benim sahip olduğum ön farlar çok başarılı. Eğer aracınızı kapalı otopark gibi alanlara park ediyorsanız follow me özelliği de gayet kullanışlı. Önceki aracımda da vardı. Bunun haricinde arka stopları ben alır almaz Smoke stoplarla değiştirdim. Bilmeyenler için youtube'da videosu da var.
İnanır mısınız bazen yolda benim yanımda ışıklarda duran civicdaşlar ile sırf bu stoplar için muhabbet ettiğimiz oluyor. Bana nereden aldığımı ve çok şık durduğunu söylüyorlar. Bence araca ciddi anlamda yakışıyor. Fakat muayeneden geçer mi bilmiyorum. Çünkü arka sis farı yok bu stoplarda. Deneyimleyince söylerim. Henüz araba 18 aylık. Jantlarm 17" ve dışarıdan bakıldığında çok şık gözüküyor. 18" taktırmayı düşündüm ama henüz taktırmadım. Geçenlerde yeni corolla sedan kullandım benzinli. 16" jantları vardı. Bana kalırsa corolla yoldaki ufak çukurları veya tümsekleri benim arabama göre daha konforlu atlatıyor. Aracın içerisinde karanlık ve bakın bir hâl yok. Dışarıdan biraz basık gibi gözüküyor ama aslında öyle değil. Sadece oturma pozisyonu biraz aşağıda. Ama aracın bir çok noktasına hakim olabiliyorum. FC5 bence çok geniş bi araç. Önceki arabamdan daha geniş, mesela kullandığım bazı araçlara göre (juke,corolla,merceden c200,egea,eski kasa megane) geniş. Arka koltuklar yayla gibi. Tek eksiği arka tarafta ızgara yok. Ön yolcu koltuğu da biraz alçakta konumlanmış. Mesela yaşlı kimseler için inip binmesi bir tık daha zor. Bu bazıları için önemli bir faktör olabilir.

FC5'lerde görülen göçük problemini ben yaşamadım. Henüz gözüme bir göçük görünmedi. Zaten 2019da aldığım için o zamanki FC5lerde bu problemin olmadığı söylenmişti. Fakat FC5lerde en ufak bir darbede hatta araca yaslanmada dahi göçük oluşabilir. Ben bunu nasıl tespit ettim? Aracımda köpek balığı sırtı diye tabir edilen işlevsiz bir anten var. O bölgeye elinizle biraz baskı yaptığınızda göçüyor. Sonra tekrar düzeliyor ama nihayetinde bu alanın mukavemeti demek ki çok iyi değil. Mesela birisi kaputa yaslandı veya oturdu diyelim ki, ben korkuyorum açıkçası çünkü göçebilir. (Önceki aracımda tam bu yüzden göçtü) Bazı arabalar taş gibi. yumruk atsanız bir şey olmuyor ama bizim civicler maalesef öyle değil. Anlatınca biraz korkutucu gelebilir fakat dikkat etmek gerek. Yani kesin göçer falan demek istemiyorum sadece bu hususa dikkat etmek gerekiyor.

Aracın frenleme mevzusu çok iyiydi. Taki ben fren balatalarını değiştirene kadar. Silivride bir honda ustası var. Sağolsun benim aracı kendisi bakım etti. Ustanın herhangi bir suçu günahı yok biz orijinal balata takmadık. Bu nedenle muhtemelen fren konusunda bir tık düştü gözümde. Şunu da eklemem gerekiyor FC5lerin arka balataları eski usul tornavida ile açılamıyor. Sisteme bağlanıp elektrik destekli fren balatasını içeriye çekmeleri gerekiyor. Yani öyle iki vida söküp balata değiştireyim olayı yok. Buna dikkat etmek gerekli biz silivride 3-4 saat buna uğraştık. Benim şahsi kanaatim frenleri orijinal değiştirin. Ben fren konusunda bir dahaki sefere orijinal balata taktıracağım.

Yakıt konusunda ekranımda ortalama 6,6 gözüküyor. İstanbul şartlarında daha dikkatli kullanımda 6,0lara inilebilir belki. Ben en başta LPG ve DİZEL arasında kalmıştım. Şu anki aklım olsa LPG alırdım. Çünkü aradaki vereceğiniz farka değecek bir durum yok. Ben bunu tecrübe edindim. Hızlanma atiklik tork istiyorsanız elbette dizel daha iyi fakat benim gibi günlük kullanım yapanlar için LPG daha avantajlı. Zaten paket olarak ta ciddi bir fark yok aralarında. Hatta sanırım son güncellemeler ile hiç fark yok denilebilir. Aracın sunroof'undan yana hiç bir sıkıntı yaşamadım. İlk zamanlar çok sessiz ortamda küçük bi pıtırtı geliyordu ama bakımlarda söyledim. Sonra farketmedim o sesi bir daha. Aracımın 20bin bakımı civarında motordan arı vızırtısı gibi bir ses gelmeye başladı. Servise gösterdim. turbo selenoid valfi garanti kapsamında değiştir. Şu ana kadar 1 kere PDF uyarısı verdi. Onda da otoyolda biraz bastım ve bir daha PDF uyarısı almadım. 45bin km'deyim ve sadece 1 kere o uyarıyı almıştım.

Yol tutuşu olarak ve ani direksiyon hareketlerindeki stabilizasyon olarak çok iyi bir arabaya sahibim. 150-170 arasında basıyorum genelde uzun yollarda. Ben arabaya güveniyorum bu konuda. Zerre kadar yalpalama veya güvensizlik hissetmiyorum. Ama mesela istoç kavşağında bilenler bilir bölge idare mahkemesine gidecekken o yol hep ıslak oluyor. Orada sürekli önden kayıyorum. Eski civic ile önden kaydığımı hiç ama hiç hatırlamıyorum. Bu araba ile eğer kayacaksa kesinlikle önden kayıyor. Daha arkasının attığını görmedim. Hangisi daha iyi bilmiyorum ama eski arabam ile arkadan kayması ve toparlamak daha eğlenceli oluyordu. Yanlama diye tabir edilen olayı bu araba ile yapmadım eski arabam ile yapıyordum. Otoparkta U dönüşü yaparken eski civic'im ile el freni yardımı ile 180 dereceye yakın dönüşler yapardım =) Tavsiye etmiyorum ama eğlenceli oluyor. Bu araçta zaten el freni elektronik ve ayriyetten bu araçta yapamam diye düşünüyorum. Çünkü önden kayar diye korkuyorum ne yalan söyliyim. Ayrıca elektronik el frenini bi kere hızla giderken çektim. Ne olacağını merak ettim. Tak tak tak diye bir ses geldi araba hata verdi. Göstergede hata mesajı çıktı. Sonra bir daha denemedim. Bir kerede hızlı giderken R'ye almayı denemek istiyorum ne olacağını merak ediyorum ama şanzıman zarar görür belki diye cesaret edemiyorum. Muhtemelen koruma sistemi vardır R'ye alsak bile geçmez. Ama cesaret edemedim.

ZF şanzıman'nın 3 veya daha sonraki viteslerinde hiç bir sıkıntı yok. Geçişler çok stabil. Ama düşük devirde bazen 2-3 arası sanırım hissettiriyor. Takırtı falan gelmiyor ama gazı bi kaç saniye tutup birden gazı veriyor gibi oluyor. Neden kaynaklandığını bilmiyorum ama servise de bunun için götürmedim henüz. Her zaman yaptığı bir şey de değil üstelik. Karakteri mi böyle yoksa bu bir sorun mu bilmiyorum. Rahatsız etmiyor beni şu anda. Zaten ona göre kullanıyorum bende o aralıklarda çok yüklenmemeye çalışıyorum. Aracın hızlanma ve ara hızlarda verdiği tepki çok iyi. Aynı tepkiyi passatta almıştım. 0'dan 150ye çıkmak istediğinizde araba size cömert davranıyor. Önceki LPG'li arabamda bazen tereddütte kaldığım sollamaları bununla çok rahat yapıyorum.

Typer ön ve arka tampon taktırmıştım ilk aldığım zaman. Typr tampon taktırmak isteyen arkadaşlar olursa tavsiyem arka egzoz çıkışını mutlaka ama mutlaka revize edin arkadaşlar. Dizel araba olduğu için egzoztan çıkan sıcak hava erite erite arka tamponu mahvetti. Arka tampon alt slip kısmını yeniden yaptırdım. Sonra egzozun ucunu hafif aşağıya büktük. Tam egzoz hava çıkışının baktığı arka tamponun alt slip kısmını biraz falçata ile kestik. Şu an için sıkıntı yok ama bu detayı mutlaka halledin yoksa arka tampon bir süre sonra sallanıp dağılıyor. Arkadan bakınca kestiğimiz yer fark edilmiyor altta kalıyor ama onu yapmazsak hava orada sıkışıp orayı eritiyor.

Aracın bagaj kapağı benim led smoke stoplarında etkisiyle çok ağır. Kapağı hafif açılı bırakın kendisi kapansın. Üstten ekstra baskı yapınca inanılmaz sert kapanıyor. İçeride oturan birisi korkacak derecede ses yapıyor. Ben ailemi uyardım bu konuda. bagaj kapağını havada açılı bırakın kendisi kapansın siz baskı yapmayın dedim. İnsanın içi gidiyor Vallahi :) Bagajı çok büyük bir araç. Bİr çok suv modelini bile geride bırakır. Kardeşimde JUKE var ondan falan çok iyi. Tek sıkıntısı büyük bavulları yerleştirirken ağzı dar geliyor. O konuda biraz daha fazla çaba göstermek gerek.

Uzun zaman sonra yaşadığım durumları araç hakkındaki genel fikirlerimi yazdım. Forumda eskisi kadar aktif olamasam da girip arada konulara baktığım oluyor. Civic'le kalın hoşçakalın.
Zevkle okuduğum bir uzun dönem kullanıcı deneyimi yazısı olmuş, uyarı ve bilgilendirmeler oldukça faydalı, teşekkürler :) (y)
 
Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
karaman
Aracınız
Civic FC5 2019
Hocam güzel yazı olmuş şanzıman konusuna gelince aynısı bende de oldu servise sordum ilk başta bişey demediler içeride ustaya sordum okutma yapmamız lazım dediler periyodik bakım esnasında şanzımana okutma yapabilirsiniz şanzıman sorunsuz hale geliyor bunların bu sorunu 30 bin km de oluyormuş yaptırdım düzeldi.
 
Geri
Üst