fc5 dizel otomatik park ettikten sonraki fan çalışması ve yüksek sesli çıtırtılar.

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhabalar.
Aracı geçen gece sitenin otoparkına park ettim. Saat biraz geç olduğu için sessiz bir ortamdaydım. Aracı park ettikten sonra motordan yüksek bir fan sesi geldiğini duydum. Daha sonra ÇAT, ÇAT diye yaklaşık 5 saniye de bir ses geliyordu. Belki abes olacak ama aynı ses bizim tost makinasından da geliyor :) Tost yapıp işimiz bittikten sonra soğumaya koyuyorum. Mutfakta olmasına rağmen salona duyuluyor çıtırtılar. Neyse bende hemen kaputu açıp video almak istedim. Fan çalışmasının son anlarına denk geldim. O çat sesi de bir veya iki kez denk geldi. Videoyu yüklüyorum şu an. Belki bir fikri olan vardır diye konu açtım.

Bu fanın bu şekilde yoğun çalışması acaba o sırada dejenerasyon dedikleri olayı yaptığının delaleti midir? Ben hiç partikül filtre temizliği için ekstra birşey yapmadım henüz. Araç 5bin KM'de.
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018

İlgili video
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@j c K Çok fazla dizel tecrübem yok bildiğim kadarıyla dpf temizliği için 90km üzeri hızda 15-20 dk aracı kullanmanız lazım. Bu ses benzinli civic lerde tost makinası benzetmenizde olan çıt çıt sesini aklıma getirdi :)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Siz motoru kapatmadan önce DPF filtesi dejenerasyonu başlamış, DPF filtesi dejenerasyona başladığında motoru kapatsanız dahi hemen kapanmaz, o çıt çıt sesleri DPfde yanan partiküllerden geliyor muhtemelen.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Seat Leon’da arabayı stop ettiğim zaman çok kez rastlamıştım fan çalışmasına. Hatta motor stop edince başlıyordu sanki... Bu durumu servise sormayı da düşünmüştüm ama sormak nasip olmadı.
Otobanda 120 üzeri seyahat ederken bir yerde mola verdim ve yine çalışmaya başladı. Bunu turbonun hızlı soğumasına neden olduğu için çok sağlıksız bulmuştum. Turbolu araçları park ettikten sonra 1 dakika rolantide çalıştırmanın turbonun soğuma hızının yavaşlaması açısından faydalı olduğuna dair bilgiler de var aklımda. Acaba Leon’daki de DPF ile alakalımıydı diye düşündüm şimdi sizin yorumlarınızı okuyunca ama pek oturtamadım kafamda çünkü DPF ikaz lambası şehir içi kısa mesafelerde kullanınca yanıyordu ve yanınca 2000 devir ve üzerinde 10-15 dakika yol alınca sönüyordu. Uzun yolda hızlı seyahat halinde iken DPF kendini zaten temizlemiyor mudur acaba?
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar ?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Geçen yıl Peder'in Ford 1.5 Dizelinde de böyle bir duruma denk gelmiştim, yolculuk sonrası motoru 30 sn. çalıştırıp stop ettikten sonra bile bir fan neredeyse 5 dk. çalışmaya devam etmişti, biz en başta hararet fanı mı çalışıyor diye düşündük ama bu kadar uzun çalışmaması gerektiğini düşünmüştük, sonrasında servise sorduğumuzda DPF temizliği esnasında motoru kapatırsanız bile sistemin fanının çalışmaya devam ettiğini söylemişti.
Ford servisinin anlatımına göre DPF yakım işlemini aslında filtre doluluk oranına göre ara ara arkaplanda kendiliğinden yaparmış, ancak doluluk yüksek seviyede ve arkaplanda çalışarak tolere edilemiyorsa kullanıcıya uyarı vererek 20 dk. civarı yüksek devirde araç kullanılmasını isteyerek yapmaya çalışır diye anlatmışlardı :unsure: @j c K nin aracındaki tarifte buna uyuyor gibime geldi :unsure: Tabi dizel Civic kullanıcıları daha doğru bilgi verecektir :)
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Geçen yıl Peder'in Ford 1.5 Dizelinde de böyle bir duruma denk gelmiştim, yolculuk sonrası motoru 30 sn. çalıştırıp stop ettikten sonra bile bir fan neredeyse 5 dk. çalışmaya devam etmişti, biz en başta hararet fanı mı çalışıyor diye düşündük ama bu kadar uzun çalışmaması gerektiğini düşünmüştük, sonrasında servise sorduğumuzda DPF temizliği esnasında motoru kapatırsanız bile sistemin fanının çalışmaya devam ettiğini söylemişti.
Ford servisinin anlatımına göre DPF yakım işlemini aslında filtre doluluk oranına göre ara ara arkaplanda kendiliğinden yaparmış, ancak doluluk yüksek seviyede ve arkaplanda çalışarak tolere edilemiyorsa kullanıcıya uyarı vererek 20 dk. civarı yüksek devirde araç kullanılmasını isteyerek yapmaya çalışır diye anlatmışlardı :unsure: @j c K nin aracındaki tarifte buna uyuyor gibime geldi :unsure: Tabi dizel Civic kullanıcıları daha doğru bilgi verecektir :)

Farklı 3 markadan bahsedildi. Gözlemler hep aynı. Sebep süreç sonuç ilişkisi de aynı olmalı. Cevap tamamdır bence

Teşekkür ederim...


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Teşekkürler arkadaşlar sayenizde bilgilendim
 
Geri
Üst