Civic FC5 FC5 iki hafta yattıktan sonra takviye yapılmasına rağmen çalışmıyor?

Katılım
25 Eyl 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Arkadaşlar merhaba,

2017 model fc5 civic aracımı tatile çıktığım için yaklaşık 12-13 gün hiç çalıştırmadan kapalı garajda bıraktım. Döndüğümde aracı anahtar kilidi ile açamadım ve akünün bitmiş olabileceğini düşündüm.
Araca yaklaşık 30dk takviye yaptım fakat araçta ne gösterge paneli çalıştı ne de marş bastı, led farlar dışında çalışan hiç bir şey yok.
Sonra bir elektrik ustası getirdim ve tüm sigortalarına ve elektrik aksamına baktı ama yine de sıkıntıyı çözemedi.
Başka bir usta daha getirdim o da mobilizerdan sıkıntı olabileceğini söyledi ve yedek anahtarla marş basıp denedik yine sonuç vermedi ardından aracın aküsü boşaldığı için kendini kitlediği için servise yönlendirdi.
Servisi aradım gösterge panelinin çalışmamasına onlar da anlam veremedi ve böyle bir sıkıntı daha önce karşılaşmadıklarını söyledi ancak servise götürebilirsem yardımcı olacaklarını söylediler, ki aracı garajdan çekici ile çıkarmak imkansız çünkü aşırı alçak tavanlı bir yerde.

En son opel astra aküsünü yuvasına oturtmadan (kendi aküsünü iptal ederek) bağladım ve öyle denedim bu sefer marş bastı ve çalıştı ama 3-5sn sonra stop etti. Ama başka akü olmasına rağmen yine ne gösterge paneli ne araç içi aydınlatma ne de merkezi kilit hiç bir şey çalışmadı, aracı kapalı garajdan çekici ile çıkarmak imkansız olduğu için kendi aküsünü söktüm ve sarja taktım yarın o şekilde en azından çalıştırıp garajdan çıkarabilmeyi umuyorum. Kendi aküsüyle çalıştırıp 2-3km yol yapsam kadran ve diğer aksamlar kendine gelir mi? Akü güçsüz olduğu için çalışmadığını düşünüyorum ancak neden başka bir aküyle de kadran vs. kendine gelmedi anlamadım.

Sizce sıkıntı ne olabilir? Beyinde veya aküde şunu şunu dene diyebileceğiniz tavsiyeleriniz var mı ? Yoksa her halükarda bir şekilde çalıştırıp servis yolumu gözüküyor?
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
272
Tepki puanı
141
Konum
SAMSUN
Aracınız
Civic FB7 2015
Geçmiş olsun. Arıza baya ilginç. Aracınızın aküsü 12,7v şarjlı(akü gece boyu şarj olucak sonuçta) ve bütün sigortalar sağlam olduğunu varsayarsak. Akü kutup başlarına taktığınız artı ve eksi kutup başlarını kontrol edin biryerlerde bence temassızlık var. Araba sonuçta iki hafta yatmış. Kutup başlarına takılan kablolardan beslenen kablolarda gevşeme var mı kontrol edin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
25 Eyl 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Eyvallah, ilk gelen usta aküyü komple çıkardı bir süre bekleyip tekrar taktı. Kutup başlarından beslenen kablolardan sigortadaki bağlantılara kadar hepsini çıkarıp yeniden taktı yine sonuç yok. Belki yarın kendi aküsü daha kuvvetliyken çalışır diye ümit ediyorum
 
Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
247
Tepki puanı
189
Konum
Gemlik
Aracınız
Civic FD6 2010
Bence fazla kurcalatmadan, servise bir şekilde götürün (araç yeni, garanti kapsamındadır) Arıza hayli ilginç, ben 1 aydan fazla hiç çalıştırmadığım zamanlar çok oldu, ama başka bir aracın aküsü ile kablo yardımı ile çalıştırıp, biraz sürdükten sonra hemen toparlamıştı.
 
Katılım
6 Ara 2018
Mesajlar
47
Tepki puanı
39
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2016
Aracta elektrikli aksesuar var mi?
Akünün bitmesi dışında bir problem olmadigini düşünüyorum. Aksesuar yoksa lpg bağlantılarını kontrol ettirin. Sorun cozulunce bilgi verebilir misiniz?

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

RS23

Super Moderator
Yönetici
Katılım
24 Ara 2018
Mesajlar
848
Tepki puanı
1,139
Konum
Balıkesir
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaşlar merhaba,

2017 model fc5 civic aracımı tatile çıktığım için yaklaşık 12-13 gün hiç çalıştırmadan kapalı garajda bıraktım. Döndüğümde aracı anahtar kilidi ile açamadım ve akünün bitmiş olabileceğini düşündüm.
Araca yaklaşık 30dk takviye yaptım fakat araçta ne gösterge paneli çalıştı ne de marş bastı, led farlar dışında çalışan hiç bir şey yok.
Sonra bir elektrik ustası getirdim ve tüm sigortalarına ve elektrik aksamına baktı ama yine de sıkıntıyı çözemedi.
Başka bir usta daha getirdim o da mobilizerdan sıkıntı olabileceğini söyledi ve yedek anahtarla marş basıp denedik yine sonuç vermedi ardından aracın aküsü boşaldığı için kendini kitlediği için servise yönlendirdi.
Servisi aradım gösterge panelinin çalışmamasına onlar da anlam veremedi ve böyle bir sıkıntı daha önce karşılaşmadıklarını söyledi ancak servise götürebilirsem yardımcı olacaklarını söylediler, ki aracı garajdan çekici ile çıkarmak imkansız çünkü aşırı alçak tavanlı bir yerde.

En son opel astra aküsünü yuvasına oturtmadan (kendi aküsünü iptal ederek) bağladım ve öyle denedim bu sefer marş bastı ve çalıştı ama 3-5sn sonra stop etti. Ama başka akü olmasına rağmen yine ne gösterge paneli ne araç içi aydınlatma ne de merkezi kilit hiç bir şey çalışmadı, aracı kapalı garajdan çekici ile çıkarmak imkansız olduğu için kendi aküsünü söktüm ve sarja taktım yarın o şekilde en azından çalıştırıp garajdan çıkarabilmeyi umuyorum. Kendi aküsüyle çalıştırıp 2-3km yol yapsam kadran ve diğer aksamlar kendine gelir mi? Akü güçsüz olduğu için çalışmadığını düşünüyorum ancak neden başka bir aküyle de kadran vs. kendine gelmedi anlamadım.

Sizce sıkıntı ne olabilir? Beyinde veya aküde şunu şunu dene diyebileceğiniz tavsiyeleriniz var mı ? Yoksa her halükarda bir şekilde çalıştırıp servis yolumu gözüküyor?
Geçmiş olsun.

Hocam takviyeyi nasıl yaptığınız hakkında detay vermemişsiniz. Bir kaç soru sormak ve bildiklerimi aktarmak istiyorum;

Opel Astra ‘ya ait olduğunu belirttiğiniz akü sağlıklı/sağlam mı? ve akım değerleri kendi aracınızın aküsüyle uyumlu mu?

Takviye yaparken öncelikle kablonun ucunu boşalmış olan akünün (+) kutup başına; sonra diğer ucunu dolu olan akünün (+) kutbuna bağlayın.
Sonra diğer kablonun ucunu dolu olan akünün (-) kutup başına ve kablonun diğer ucunu boş akülü aracın motor bağlantı civatasına bağlayın.
Bu kısım önemli;
Takviye aldığınız aracın aküsünün eksi kutbundan gelen kablonun ucunu kendi aracınızın aküsünün eksi kutbuna değil aracınızın motor bağlantı civatalarından birisine bağlamanız gerekiyor. Bu şekilde bağlantı yaparak başka bir araçtan takviye yapmanızı önerebilirim.

Takviye kablonuzun iletkenliği en önemli hususlardan birisidir. Marketlerde satılan takviye kablolarıyla saatlerce bekleseniz de başarmanız mümkün olmayacaktır. Takviye kablonuzun yeterliliğini bir elektronikçi veya akücüden teyit edebilirsiniz.

Takviye alan araçta bulunan elektrik tüketicilerin(klima, far, müzik v.b.) kapalı olduğunu teyit etmelisiniz.

Takviye alacağınız araç çalışır vaziyette olmalı ve yavaş yavaş gaz vermelisiniz.

Bazı araçlar yapı itibariyle takviye vermeye uygun değildir. Bu sebepten aküsüne direkt ulaşabildiğiniz bir araçtan takviye almalısınız. Yani takviye veren aracın aküsündeki artı ve eksiyi kullanmalısınız.

Havalar henüz çok soğumadığı için sizi şimdi ilgilendiren bir durum olmayabilir ancak yine de belirteyim; Çok soğuk havaya maruz kalmış bir aküye takviye yapmak tehlikelidir çünkü akü patlayabilir!

Takviye işleminin bir kaç dakika içinde sonuç vermesi beklenir. Takviye veren araçtan akım geliyorsa, bağlantılar doğru yapıldıysa ve bir kaç dakika içinde araç çalışmıyorsa akünün şarj olması beklenmez...

Son olarak forumdaki konulardan öğrendiğim kadarıyla FC5 ‘lerin ilk aküleri uzun ömürlü değillermiş. Aracınızın 2017 model olduğunu belirtmişsiniz. Araç 2017 ilk aylarında üretildiyse akü 3 yılını doldurmak üzeredir... İhtimallerden birisi de akü ömrünü tamamlamış olabilir... 🤔

Tez vakitte çözüm bulunur inşaALLAH.
Kolaylıklar dilerim.
 
Katılım
25 Eyl 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Aracta elektrikli aksesuar var mi?
Akünün bitmesi dışında bir problem olmadigini düşünüyorum. Aksesuar yoksa lpg bağlantılarını kontrol ettirin. Sorun cozulunce bilgi verebilir misiniz?

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aksesuar olarak araç içi koltuk altı led aydınlatmaları, orjinal teyp yerine geniş android ekran, kameralı dikiz aynası var bunların dışında elektrik yiyen ekstra bir şey yok, garajdan çıkarabilirsem bunların bağlantılarını kontrol etmek ilk işim olacak.


Sorun çözülünce sebebi ile birlikte mutlaka yazarım.
 

maksu

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,749
Tepki puanı
482
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Diğer Markalar
Hocam videoyu inceleyin. Artık bu aparattan çoğu firmada var. Kaskonuzdan çekici isterken aracın durumundan bahsedin ve bu aparatı olan bir çekici isteyin.

 
Katılım
25 Eyl 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Geçmiş olsun.

Hocam takviyeyi nasıl yaptığınız hakkında detay vermemişsiniz. Bir kaç soru sormak ve bildiklerimi aktarmak istiyorum;

Opel Astra ‘ya ait olduğunu belirttiğiniz akü sağlıklı/sağlam mı? ve akım değerleri kendi aracınızın aküsüyle uyumlu mu?

Takviye yaparken öncelikle kablonun ucunu boşalmış olan akünün (+) kutup başına; sonra diğer ucunu dolu olan akünün (+) kutbuna bağlayın.
Sonra diğer kablonun ucunu dolu olan akünün (-) kutup başına ve kablonun diğer ucunu boş akülü aracın motor bağlantı civatasına bağlayın.
Bu kısım önemli;
Takviye aldığınız aracın aküsünün eksi kutbundan gelen kablonun ucunu kendi aracınızın aküsünün eksi kutbuna değil aracınızın motor bağlantı civatalarından birisine bağlamanız gerekiyor. Bu şekilde bağlantı yaparak başka bir araçtan takviye yapmanızı önerebilirim.

Takviye kablonuzun iletkenliği en önemli hususlardan birisidir. Marketlerde satılan takviye kablolarıyla saatlerce bekleseniz de başarmanız mümkün olmayacaktır. Takviye kablonuzun yeterliliğini bir elektronikçi veya akücüden teyit edebilirsiniz.

Takviye alan araçta bulunan elektrik tüketicilerin(klima, far, müzik v.b.) kapalı olduğunu teyit etmelisiniz.

Takviye alacağınız araç çalışır vaziyette olmalı ve yavaş yavaş gaz vermelisiniz.

Bazı araçlar yapı itibariyle takviye vermeye uygun değildir. Bu sebepten aküsüne direkt ulaşabildiğiniz bir araçtan takviye almalısınız. Yani takviye veren aracın aküsündeki artı ve eksiyi kullanmalısınız.

Havalar henüz çok soğumadığı için sizi şimdi ilgilendiren bir durum olmayabilir ancak yine de belirteyim; Çok soğuk havaya maruz kalmış bir aküye takviye yapmak tehlikelidir çünkü akü patlayabilir!

Takviye işleminin bir kaç dakika içinde sonuç vermesi beklenir. Takviye veren araçtan akım geliyorsa, bağlantılar doğru yapıldıysa ve bir kaç dakika içinde araç çalışmıyorsa akünün şarj olması beklenmez...

Son olarak forumdaki konulardan öğrendiğim kadarıyla FC5 ‘lerin ilk aküleri uzun ömürlü değillermiş. Aracınızın 2017 model olduğunu belirtmişsiniz. Araç 2017 ilk aylarında üretildiyse akü 3 yılını doldurmak üzeredir... İhtimallerden birisi de akü ömrünü tamamlamış olabilir... 🤔

Tez vakitte çözüm bulunur inşaALLAH.
Kolaylıklar dilerim.
Eyvallah yarın halledebiliriz inşallah.


Öncelikle iki ayrı akü getirdim takviye yapmak için biri opelden sağlam olduğunu bildiğim bir akü diğerinden emin değildim ki onu denediğimde sonuç alamadım zaten. (Akım değerlerine bakmadım açıkcası)


Takviye konusunda da önce normal (+)'dan (+) kutba sonra (-)'den (-) kutba bağlantı yaptım tepki vermedi sonra bahsettiğin gibi şase yapması için motor blogundan demir bir vidaya tutturdum ilk marşı öyle almaya başladı.


Takviye kablosu olarak ilk olarak marketen alınan alelade bir kablo ile denedim (bu ilk 30dk kadar takviye yaptığım sırada) ama ondan sonraki tüm takviyeleri sanayici bir arkadaşın kendisi için yaptırdığı bir takviye kablosu kullanarak denedim. Onun da söylediği üzere market veya petroldeki aktarma kabloları işe yaramaz oluyormuş.


Takviye yaptığım araç Fiat Egea 1.6 benzindi ve farlar klima teyp vs. her şey kapalı ve arada gaz vererek aktarma yaptım ama pek bir işe yaramadı ama Opelin aküsünden 3-4 dakikalık bir sürede verim aldım ve aracı ilk çalıştıran da opelin aküsünü (kendi akümü iptal ederek) bağlayarak aldım


Son olarak araç 2017 ilk ayından ve 3 yılını doldurmak üzere ve miadını doldurmuş olabilir ama en son durumda takviye bağlı değilken kontak açtığımda farları yakabiliyordu. Sanırım tam gitti gidecek bir durumda ve bence akü güçsüz kaldığı led farlar dışında hiç bir elektrik aksamı çalışmıyor (ledler dışında ki biliyorsun ledler çok düşük enerjilerde çalışabiliyor) Yarın ak mı kara mı belli olacak bakalım inşallah fazla teferruata girmeden sadece akü değişimi ile işin içinden sıyrılabilirim.
 
Üst