Civic FC5 Fc5 yardım

Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Selam beyler ekte yag cubugunu koydumm tırtıklı bölgede yag bulunuyor..

Arac ıle köye cıktım stop ettikten sonra fan açtı hararet normal di

VTEC 2 ile cıktıgımda hıc fan acmıyordu arac LPG li acaba bundan dolayı mı fan acti yada yag sevıyesı mı azaldı yag cubugunu kontrol ettıgımde tırtıklı bolgede.. yag dan değil bencede bu arac neden fan acıyor VTEC iki de fanın bır kere bile sesını duymazdım ama o benzınlıydı..

Arac ile bayırlı arazıde klima acıktı ama son 100 metre kala klimayı kapatmıştım.

Bu arac neden fan açıyor ya fan acması normal hararet normal ama fan nie acıyor VTEC 2 de acmıyordu.

Hk Ahmet yorumunu bekliyorum IMG_20200529_175842.jpegIMG_20200529_175840.jpeg

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20200529_175840.jpeg
    IMG_20200529_175840.jpeg
    49.2 KB · Görüntüleme: 57
Klimayı full açık şekilde yolculuk yaptıysanız ve biraz devir çevirdiyseniz olabilir, FD6da klima açıkken uzun yolculuklarda durduğumda rolantide fan sık sık devreye giriyordu ancak FB7de aşırı sıcak havalarda klima kullandığım durumlar haricinde pek fan açtığını duymadım.
 
Klimayı full açık şekilde yolculuk yaptıysanız ve biraz devir çevirdiyseniz olabilir, FD6da klima açıkken uzun yolculuklarda durduğumda rolantide fan sık sık devreye giriyordu ancak FB7de aşırı sıcak havalarda klima kullandığım durumlar haricinde pek fan açtığını duymadım.
Klima 1. Kademeeeydi ama bayırlı arazi birde aracta 4 kişi vardı arac LPG li ondan sanırım LPG de motor daha cok ısınıyor sanırım

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Klima 1. Kademeeeydi ama bayırlı arazi birde aracta 4 kişi vardı arac LPG li ondan sanırım LPG de motor daha cok ısınıyor sanırım

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
LPG ile pek alakası olduğunu sanmıyorum ama rampa tırmanmışsanız biraz yormuşsunuz motoru :)
Bırakın serinlesin işte biraz kendine gelsin :D
Eksiltme ihtimalini düşünüyorsanız motor soğukken radyatör suyunu kontrol edersiniz (y)
 
LPG ile pek alakası olduğunu sanmıyorum ama rampa tırmanmışsanız biraz yormuşsunuz motoru :)
Bırakın serinlesin işte biraz kendine gelsin :D
Eksiltme ihtimalini düşünüyorsanız motor soğukken radyatör suyunu kontrol edersiniz (y)
Ettim sonuna kadar doluydu

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
LPG ile pek alakası olduğunu sanmıyorum ama rampa tırmanmışsanız biraz yormuşsunuz motoru :)
Bırakın serinlesin işte biraz kendine gelsin :D
Eksiltme ihtimalini düşünüyorsanız motor soğukken radyatör suyunu kontrol edersiniz (y)
Hocam biraZ arastırma yaptımda

benzin,mazot ve lpg arasinda bir karsilastirma yaparsak mazot 150-170, benzin 250-280, lpg ise 450-500 derecede aktivasyon enerji esigini gecer.


Benzinin ıki katı sıcaklığa ulaşıyor LPG Bence sebeb bu yuzden .

Konuya hakım dostları bekliyorum.



Bunu denıyecegım aynı yolu hem benzınde hem LPG de cıkacagım aracın tepkısıni merak ediyorum daha once denemedim

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Selam beyler ekte yag cubugunu koydumm tırtıklı bölgede yag bulunuyor..

Arac ıle köye cıktım stop ettikten sonra fan açtı hararet normal di

VTEC 2 ile cıktıgımda hıc fan acmıyordu arac LPG li acaba bundan dolayı mı fan acti yada yag sevıyesı mı azaldı yag cubugunu kontrol ettıgımde tırtıklı bolgede.. yag dan değil bencede bu arac neden fan acıyor VTEC iki de fanın bır kere bile sesını duymazdım ama o benzınlıydı..

Arac ile bayırlı arazıde klima acıktı ama son 100 metre kala klimayı kapatmıştım.

Bu arac neden fan açıyor ya fan acması normal hararet normal ama fan nie acıyor VTEC 2 de acmıyordu.

Hk Ahmet yorumunu bekliyorum Ekli dosyayı görüntüle 259588Ekli dosyayı görüntüle 259589

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
> Hocam öncelikle yağ seviyesi ile bir alakası yok. Bu konuda hemen ısınmayan yağ performans için iyidir.
> Fc5 ile Vtec-2 çok farklı araçlar.
> Fc5 300 kg. daha ağır. Torksuz motora artı yük çok etkiler.
> Vtec-2 ile rampa çıkışlarda fan sesi açsada duyulmaz. Zaten yeterince kabinde gürültü mevcut oluyor. 97 derecede fan çalışıyor. Bunu obd'den ancak farkedebiliyorum. Ve hararet göstergesinde gözle görülür bir fark olmuyor. Eğer 100 derecenin üstüne çıkar soğutma yapamaz ise gösterge ısı simgesine direk çıkıyor.
> Fc5'in kaçta fan açtığını kaça düşürdüğünü kaç saniye çalıştığını bilmek lazım. Daha düşük dereceye ayarlı ise daha sık çalışmasıda normaldir.
> Fan çalışması iki fazlı olabilir. Biri kısa çalışır diğeri uzun. Vtec-2'de tek ve uzun çalışır. 5 derece düşürür.
> Lpg ısı olarak benzine göre ısı yüksekliği bir derece etkileyebilir. Benzindeki katkılar kolanya etkiside yapar serinletir. Aynı yolda aynı tarz denemek lazım.
> Ayrıca rampa çıkışlarda Maximum torku takip edip motoru boğmamakta lazım. Mesela 5. vites 4.000 devir motor yükü %75 iken hemen 4. Vitese alıp devir 4.500 çıkar. Lakin motor yükü %65'e düşüyor. Bizzat gözlemledim. Yük az, stres az, hararet azalmış olur.
> Klimada torku düşük araçlar etkiler. Sonuçta motor yükünü arttırır.
> Hava sıcak hızınız düşükse radyatör önden yeterince soğuk hava alamaz. Bu etkende fanı çok çalıştırır.
> Bence aracınızda herhangi bir sıkıntı yok.
> Tahminen 1750 kg. ile köye çıkmak böyle olsa gerek. Bu durumlarda tork candır.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
> Hocam öncelikle yağ seviyesi ile bir alakası yok. Bu konuda hemen ısınmayan yağ performans için iyidir.
> Fc5 ile Vtec-2 çok farklı araçlar.
> Fc5 300 kg. daha ağır. Torksuz motora artı yük çok etkiler.
> Vtec-2 ile rampa çıkışlarda fan sesi açsada duyulmaz. Zaten yeterince kabinde gürültü mevcut oluyor. 97 derecede fan çalışıyor. Bunu obd'den ancak farkedebiliyorum. Ve hararet göstergesinde gözle görülür bir fark olmuyor. Eğer 100 derecenin üstüne çıkar soğutma yapamaz ise gösterge ısı simgesine direk çıkıyor.
> Fc5'in kaçta fan açtığını kaça düşürdüğünü kaç saniye çalıştığını bilmek lazım. Daha düşük dereceye ayarlı ise daha sık çalışmasıda normaldir.
> Fan çalışması iki fazlı olabilir. Biri kısa çalışır diğeri uzun. Vtec-2'de tek ve uzun çalışır. 5 derece düşürür.
> Lpg ısı olarak benzine göre ısı yüksekliği bir derece etkileyebilir. Benzindeki katkılar kolanya etkiside yapar serinletir. Aynı yolda aynı tarz denemek lazım.
> Ayrıca rampa çıkışlarda Maximum torku takip edip motoru boğmamakta lazım. Mesela 5. vites 4.000 devir motor yükü %75 iken hemen 4. Vitese alıp devir 4.500 çıkar. Lakin motor yükü %65'e düşüyor. Bizzat gözlemledim. Yük az, stres az, hararet azalmış olur.
> Klimada torku düşük araçlar etkiler. Sonuçta motor yükünü arttırır.
> Hava sıcak hızınız düşükse radyatör önden yeterince soğuk hava alamaz. Bu etkende fanı çok çalıştırır.
> Bence aracınızda herhangi bir sıkıntı yok.
> Tahminen 1750 kg. ile köye çıkmak böyle olsa gerek. Bu durumlarda tork candır.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
Ziyadesiyle açıklamışsınız :)
 
klima birinci derecedeydı ama hava sıcak değil soguktu bencede bir sey yok çünkü su eksıltme yok yağ sevıyesı normal göstergede hararet normal ama bu arada aracı sıkıstırmadan kullandım VTEC 2 de yazın mesela sıkıstırarak cıktıgımda ağır sıcaklarda bile o fan sesı duymazdım o yuzden şaşırdım LPG nın sanırım aracı daha fazla ısıttıgına inanıyorum

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst