Fd6 2010 Çekiş Düşüklüğü

Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Fd6 2010 160binde otomatik aracım. Araçla ilgili performans sorunlarım var. 4. ve 5. viteslerde özellikle çok zayıf. Düz yolda hızlanmadıgı oluyor. 3'e düşüp istediğim hıza yaklaşıp öyle 5'e alıyorum. Yokuş vs hiç bahsetmiyorum zaten.

2 kişi %7-8 yokuşta 30-35 arası hızda 2. Vitesten 1.vitese çekmek zorunda kaldım.

Subap ayarı yapıldı araca. 3 4 bin km oldu.
Bu arabanın normali mi bu yoksa benim arabada mı sorun var anlayamıyorum. Düz yolda 2 kişi 5.viteste 165 falan max gördüğüm hız.

Alırken exper raporunda 105beygir çıkmıştı araç.
Bu performansı toparlamak ya da daha iyi hale getirmek için ne yapabilirim.

Hava filtresini yeni değiştirdim. İyi gelir performans artae diyenler olmuş yorumlarda ama bende bi fark göremedim.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Soketi takmadığınızda araç zor çalışır ve çalıştığında da sürekli gaz vermeniz gerekir. Gazdan ayağınızı çeker çekmez araç stop eder. Kısacası traktör gibi çalışır. Ben de bir keresinde denemiştim.
Stop etmedi, sesinde değişim varmıydi hatırlamıyorum hocam. Ama sehir içi kullanım da yaptım biraz. İlginç bir deneyim oldu benim için.

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugün biraz test etme şansım oldu aracı. 3bin devir altında arabadan yokuşlarda performans beklemek yanlış olacak. Trafikli yokuşa denk gelirseniz ayvayi yediniz diyebilirim. Şirince köyü yolunda 1-2 1-2 yaptım durdum. Hem yokuş hem 40km/h civarı ile trafik akıyordu. 2. Viteste kalamadı araba.

Hız denemesinde f1 viteslerle 3.viteste 170km/h gördüm. 4. vitesle 190km/h'den sonrası çeşme-izmir arasında çok rüzgar vardı. Sarsıldı baya araba basamadım daha fazla. Yolda rüzgar olmasaydı 200'ü görecekti düz yolda.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Donanımhaber'in daha trol dolmadığı zamanlarda FD6 için otomatik ve manuel vites oranları verilmişti, siz bahsedince şimdi hatrıma geldi :)
Otomatik manuel arasındaki 2,5 sn. farkın sadece şanzımanın dişli oranlarından dolayı olduğu çok konuşuldu :)

Hatta neden turbo dizeller bu kadar üstün sorunun cevabının fazlasıyla verildiği bir konu mevcut, onu da aklıma gelmişken paylaşayım (Hatta bunu yeni bir konuda paylaşayım) :)

Örnek olarak hazırlanmış Citroen C4'ün dizel ve benzinli motorlarının devirlere göre beygirgücü tablosu.
1500 ile 1750 devir arasında dizel araçta 48 ile 58 bg arası güç kullanımda iken, benzinli motorda bu değerler 25 ile 37 beygir arasında.
1566580215707.png
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
Açıkçası ikinci bir gözün kontrol etmesi gerekir diye düşünüyorum ilk etapta. Bu performans normal mi yoksa bir sorun mu var? Bunu nasıl test edebilirim bilemiyorum.

İçinden çıkan yağ baya siyahtı. Değişimi yapan arkadaş bu kadar siyah olmaması lazımdı yağın dedi. 2 bin km geçti değişimi. İki günde uzun yol yapmak zorunda kaldığım için biraz fazla geçti.
Yağın siyah renkte olması bize bir veri verir mi?

Ateşleme sorunu olduğunu düşünmüyorum. Arabada tekleme vs yok.

Üstad anlattığınız durum tipik bir güç kaybı . En basiti serviste veya dışarıda silindir kompresyonlarını ölçtürün . Muhtemelen hepsi ya da bazı silindirler düşük çıkacaktır . Segman yenileme ya da motor rektifiyesi zamanı gelmiş olabilir


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Kilometreye bağlı motor kompresyonu azalabilir ancak bu durum motor rektifiyesi gerektirdiği anlamına bence gelmez.
Araç zamanla ateşlemede unsurların eskimesine bağlı olarak göre güçten düşebilir, bu doğaldır. En basit örnek olarak 40-50 bin km. kullanılmış buji sıfır halindeki ateşlemeyi yaptıramaz, bu da güçte düşüşe sebep verir.
Zaten @bortecine09 aracın gücünün 105 çıktığını söylemişti.
Yağın siyah olması motorun ömrünün geçtiği anlamına gelmez, yüksek devirlerde uzun süre kullanma ile de motor yağının rengini hızlıca değişebilir, renk değişimi yağın özelliğini tamamen yitirdiği anlamına gelmez bence :unsure: Benim eski FD6 aracımda da yağ değişimlerinde kahverengimsi bir yağ oluyordu, rampalarda çekişten çok düşmesin diye 3500 devir altında pek kullanmıyordum.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
Kilometreye bağlı motor kompresyonu azalabilir ancak bu durum motor rektifiyesi gerektirdiği anlamına bence gelmez.
Araç zamanla ateşlemede unsurların eskimesine bağlı olarak göre güçten düşebilir, bu doğaldır. En basit örnek olarak 40-50 bin km. kullanılmış buji sıfır halindeki ateşlemeyi yaptıramaz, bu da güçte düşüşe sebep verir.
Zaten @bortecine09 aracın gücünün 105 çıktığını söylemişti.
Yağın siyah olması motorun ömrünün geçtiği anlamına gelmez, yüksek devirlerde uzun süre kullanma ile de motor yağının rengini hızlıca değişebilir, renk değişimi yağın özelliğini tamamen yitirdiği anlamına gelmez bence :unsure: Benim eski FD6 aracımda da yağ değişimlerinde kahverengimsi bir yağ oluyordu, rampalarda çekişten çok düşmesin diye 3500 devir altında pek kullanmıyordum.

Üstad ben zaten bunu bir olasılık olarak söylüyorum , mutlak öyledir demiyorum . Arkadaşımızın anlattığı tabloya göre , benim kendi arabam olsa , pek çok değişkene bağlı olan bu durumda zaman ve para kaybına neden olacak deneme yanılmalara girmeden önce en başta en kötü ihtimali elimine ederdim . Sonuç iyi çıkarsada, buji , ateşleme sistemi , yazılım vb konulara gönül rahatlığıyla girilir. Esasında konu açan arkadaşımızın tarif ettiği sanki iki ayrı araba var ; ilk mesajında , düz yolda iki kişi ile maksimum 165 km/h yapabilen bir arabadan bahsediyor, daha sonra ise 3. viteste 170 km/h yaptığını söylüyor . Bu iki ifadedeki arabaların aynı araba olması büyük bir çelişki gibi duruyor. Ben kompresyon ölçtürme önerimi buna ve yokuşta ikiden bire atma durumuna göre yapmıştım ve israr ediyorum direk çekiş ile ilgili bu semptomlar karşısında fikrimi soran olursa , soranlara tavsiyem önce kompresyon değerlerini ölçtürmek olur , aynı kendi arabama da yapacağım gibi


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Üstad ben zaten bunu bir olasılık olarak söylüyorum , mutlak öyledir demiyorum . Arkadaşımızın anlattığı tabloya göre , benim kendi arabam olsa , pek çok değişkene bağlı olan bu durumda zaman ve para kaybına neden olacak deneme yanılmalara girmeden önce en başta en kötü ihtimali elimine ederdim . Sonuç iyi çıkarsada, buji , ateşleme sistemi , yazılım vb konulara gönül rahatlığıyla girilir. Esasında konu açan arkadaşımızın tarif ettiği sanki iki ayrı araba var ; ilk mesajında , düz yolda iki kişi ile maksimum 165 km/h yapabilen bir arabadan bahsediyor, daha sonra ise 3. viteste 170 km/h yaptığını söylüyor . Bu iki ifadedeki arabaların aynı araba olması büyük bir çelişki gibi duruyor. Ben kompresyon ölçtürme önerimi buna ve yokuşta ikiden bire atma durumuna göre yapmıştım ve israr ediyorum direk çekiş ile ilgili bu semptomlar karşısında fikrimi soran olursa , soranlara tavsiyem önce kompresyon değerlerini ölçtürmek olur , aynı kendi arabama da yapacağım gibi


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

İlk durumda 4 viteste hız denemesi yapmıştım. araba 165i geçememişti. ikinci durumda ise manuel modda her vitesi 6500 devrin üstünde vites atarak gerçekleştirdim o durumda 4 viteste 190 ı gördü. 3 viteste araba 170 gördü araba aynı araba. İlk durumda lpg, ikinci durumda benzindeydi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,693
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ayrıntılar önemli!
Testleri benzin ve lpg ile aynı güzergahta denenmeli. Benzinde sıkıntı yoksa. LPG ayarında veya başka parçalarında problem olabilir. Benzinde iyi giden aracın motoruda güzel demektir.
İlk durumda 4 viteste hız denemesi yapmıştım. araba 165i geçememişti. ikinci durumda ise manuel modda her vitesi 6500 devrin üstünde vites atarak gerçekleştirdim o durumda 4 viteste 190 ı gördü. 3 viteste araba 170 gördü araba aynı araba. İlk durumda lpg, ikinci durumda benzindeydi.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bence @bortecine09 ilk denemesinde aracın max güç ve vites oranları hakkında tam bilgisi olmadığı için erken vites değişimi gerçekleştirmiş ve araç devrini almadığı için zayıf kalmış.
Yüksek hızda 6500 devirden önce vites atınca araç bir sonraki viteste esas güç aralığının altında kaldığı için performans olarak zayıf kalıyor.

Bence Civic'lerimizdeki otomatik şanzıman oranları 1.6 motor gözününe alınarak yapılamamış ve bu nedenle performansı oldukça zayıf hissettiriyor :(
Teknik verileri inceleyince 2.0 Accord'ların şanzıman oranları bizim 1.6'da şanzımanlardan daha kısa oranlı :cautious:o_O
Amerikan V6 Accord'ların şanzıman oranları bile bizimkilerden daha kısa oranlı o_O


1566732314469.png
Şanzıman oranı ne kadar kısa olursa (dişli değeri yüksek) motorun o oranda devir çevirmesi daha kolay olur.
Bu tabloya göre Civic 1.6'ların 5.vites oranı V6 Accord'ların 6. vites oranı ile aynı :cautious:

EK: Bu hesaplama da teker çapları mevcut değildir, 2.0 Accord'un tekerlek çapı daha büyük olduğu için daha kısa oranlı olmasına rağmen 6800 devirde max vites hızı Civic'ler ile aynı çıkıyor (y)
 

Ekli dosyalar

  • 1566731624432.png
    1566731624432.png
    72.5 KB · Görüntüleme: 25
Son düzenleme:
Geri
Üst