Civic FD6 FD6 BAZEN 1. VİTESE ZOR GEÇİYOR

Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
35
Tepki puanı
14
Konum
İzmir
Aracım 100 bin km de fd6 cıvıc bazen 1. Vites e geçmiyor debriyaja basıp çekince tekrar öyle geçiyor sebebi nedir ?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Araç birinci vitese geçmiyor yada zor geçiyor İse senkromeç arızası olabilir: Senkromeç, vites kolundan aldığı hareketler vites dişlileri arasında geçişi sağlayan parçalardır. Bu parçalardan vites sayısı kadar bulunur. Yani hepsinin aynı anda arızalanması düşük bir ihtimaldir. Genellikle arızalanan dişlide ki vites geçişinde zorlanma yada cartlama sorunları görülür. Örneğin 1. Vites senkromeçi arızalı ise araç 1. vitese zor geçiyor olacaktır. bu durum 2. 3. 4. ve 5. vtese geçişlerde de yaşanabilir.
> İki defa debriyaja basma ise: Debriyaj çatalı yerinden oynamıştır. Bu durumda debriyaj tepkileri tam olarak iletilmez.
 
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
35
Tepki puanı
14
Konum
İzmir
> Araç birinci vitese geçmiyor yada zor geçiyor İse senkromeç arızası olabilir: Senkromeç, vites kolundan aldığı hareketler vites dişlileri arasında geçişi sağlayan parçalardır. Bu parçalardan vites sayısı kadar bulunur. Yani hepsinin aynı anda arızalanması düşük bir ihtimaldir. Genellikle arızalanan dişlide ki vites geçişinde zorlanma yada cartlama sorunları görülür. Örneğin 1. Vites senkromeçi arızalı ise araç 1. vitese zor geçiyor olacaktır. bu durum 2. 3. 4. ve 5. vtese geçişlerde de yaşanabilir.
> İki defa debriyaja basma ise: Debriyaj çatalı yerinden oynamıştır. Bu durumda debriyaj tepkileri tam olarak iletilmez.

Senkromeç arızasında vites geçer ama çartlama olur bu farklı bişey bazen pamuk gibi geçiyor düşük hızlarda geçiyor sadece durunca bazen geçmiyor debriyajı yarım kaldırıp bidaha basıyorum ozMan geçiyor
 
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
35
Tepki puanı
14
Konum
İzmir
> Araç birinci vitese geçmiyor yada zor geçiyor İse senkromeç arızası olabilir: Senkromeç, vites kolundan aldığı hareketler vites dişlileri arasında geçişi sağlayan parçalardır. Bu parçalardan vites sayısı kadar bulunur. Yani hepsinin aynı anda arızalanması düşük bir ihtimaldir. Genellikle arızalanan dişlide ki vites geçişinde zorlanma yada cartlama sorunları görülür. Örneğin 1. Vites senkromeçi arızalı ise araç 1. vitese zor geçiyor olacaktır. bu durum 2. 3. 4. ve 5. vtese geçişlerde de yaşanabilir.
> İki defa debriyaja basma ise: Debriyaj çatalı yerinden oynamıştır. Bu durumda debriyaj tepkileri tam olarak iletilmez.

Debriyaj yağı ve şanzıman yağı hiç değişmedi değiştircem bakalım ne olcak 11 yıl olmuş az değil
 
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
35
Tepki puanı
14
Konum
İzmir
> Araç birinci vitese geçmiyor yada zor geçiyor İse senkromeç arızası olabilir: Senkromeç, vites kolundan aldığı hareketler vites dişlileri arasında geçişi sağlayan parçalardır. Bu parçalardan vites sayısı kadar bulunur. Yani hepsinin aynı anda arızalanması düşük bir ihtimaldir. Genellikle arızalanan dişlide ki vites geçişinde zorlanma yada cartlama sorunları görülür. Örneğin 1. Vites senkromeçi arızalı ise araç 1. vitese zor geçiyor olacaktır. bu durum 2. 3. 4. ve 5. vtese geçişlerde de yaşanabilir.
> İki defa debriyaja basma ise: Debriyaj çatalı yerinden oynamıştır. Bu durumda debriyaj tepkileri tam olarak iletilmez.

Fd6 ların 1 ve geri vitesinde senkromeç yok ayrıca :)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Yani hocam ben 60 binde ilk sahibinden aldım manuel şanzıman yağının o km lerde değiştiğinide hiç sanmıyorum, biliyosun türkiyede bozulmadıkça bunlar değiştirilmez genelde :)


HONDACI
Ömürlük yağ diyorlar. Sonra şanzıman kucakta kalıyor. :)
 
Geri
Üst