Fd6 bozuk yol konfor sorunu

Katılım
4 May 2024
Mesajlar
56
Tepki puanı
16
Konum
Mersin
Ad Soyad
onur sayar
Yaş
25
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba fd6 elegance 2011 model otomatik vites sahibiyim araç 182bin kmde alalı 6 ay oldu aracım bozuk yoldan geçerken ön taraftan tıkırtılar yapıyordu gazı bırakıp yeniden basıncada bi boşluk sesi geliyordu sorunu baya araştırdım çoğunluk direksiyon kutusundan bahsediyordu bende ondan şüphe ediyordum fakat, geçenlerde yetkili serviste subap ayarı yaptırdım, yapan usta test sürüşüne çıkmış, aracı akşam teslim almaya gittiğimde sizin aracın alt tabla burçlarının değişmesi gerekiyor tıkırtı yapıyor dediler bende saolun kafamı kurcalayan sorunu buldunuz deyip değişim için randevu aldım. Yarın randevum var burçlar değişecek fakat bu tıkırtı sesi gitse bile onu haricinde sanki aracın amortisörleri sesli çalışıyor, inanın tofaş bile bozuk yolda giderken bu kadar ses çıkarmıyor alt tarafta lokurtular var sadece öndede değil arka taraftanda geliyor. Tek başıma o yoldan geçerken (yol çok bozuk değil) çok ufak çukurlar veya dolgular var yolda bunların üstünden geçerken geliyor. Aracı aldığımdan beri Lpg regülatörü değişimi filtreler subap ayarı bogaz kelebeği temizliği adaptasyonu buji değişimi ve bu alt tabla burcuna 20 bin lira harcadım (Yetkili servis olduğu için bu kadar yüksek meblağ) sıra anca alt takıma geldi yakın zamanda rot balansçıya gidip alt takımı kontrol ettireceğim fakat size şunu sormak istiyorum özelliklede bu aracı 0 almış olan, çok düşük kmdelerde almış olan veya alt takımı komple elden geçiren olduysa eğer, bu araba gerçekten bozuk yolda sesli giden bir araç mı yoksa alt takım bakımıyla 0 ses seviyesine ulaşabiliyor mu? bu aracı kullanmış ve hala kullanmaya devam eden 2 kişiye sordum bir tanesi (10 yıldır biniyor) bunun amortisörler sesli çalışıyor sesi kesemezsin dedi diğeri ise benimkide bozuk yolda ses yapıyordu dedi. 2001 model 1.6 ies satıp aldım konforu daha iyi ama bu lokurtu sesleri beni rahatsız ediyor araca biri binince utanıyorum desem yeridir.
 
Bunlar amortisör takozu, üst tabla diye de geçiyor, bilya ile alakası yok. İyi bir ustaya detaylı kontrol ettirirseniz size tam liste verir.

Bir de bu ömürlük olayına değinmek istiyorum. Genelde gelişmiş ülkelerde araçların ekonomik kullanım ömrü 10 yıl olduğu için bazı parçaların değişimi gerekmiyor. 2011 model araç sahibi olarak bu ekonomik ömrü dolduralı epey bir vakit geçmiş. 10 sene veya 200 bin km'den sonra her parça arıza verme potansiyeline sahiptir.
Ah şunu bizim millet Bir anlasa

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bildiğim kadarıyla amortisörlerin 80bin km de değiştirilmesi tavsiye edilir. Burçlarda orijinal kullanın. Ortalama 100bin km gidiyor. Komple süspansiyonu değiştirecekseniz amazonda set halinde hazır satılan parçalar var (amortisör yay körük vs)
 
Bildiğim kadarıyla amortisörlerin 80bin km de değiştirilmesi tavsiye edilir. Burçlarda orijinal kullanın. Ortalama 100bin km gidiyor. Komple süspansiyonu değiştirecekseniz amazonda set halinde hazır satılan parçalar var (amortisör yay körük vs)
Orijinal harici parça takmayın yetkili servisten orjinalini isteyin

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aynı araca sahip ve çok yakında aynı sorunu tecrübe etmiş bir üye olarak yardımcı olayım. Haftada bir çıktığım köy yolları bir hayli bozuk olduğu için ön takım dayanmıyor, hemen her on bin bakımında ön takımda parça değiştirmek zorunda kalıyorum. Bu konuda Toyota'ya çok imreniyorum.

En son bakım biraz gecikince (13 bin oldu) bozuk yollarda arabanın ön takımından aşırı tıkırtı sesleri gelmeye başladı. Neredeyse bazı parçalar yerinden çıkacak hissi uyandırıyordu. Bakım zamanı lifte kaldırınca sol rot kolu, sağ rot başı, viraj lastikleri, amörtisör takozları şeklinde bir liste çıktı. Bu değişimler yapılınca tıkırtı sesleri tamamen kesildi.

Arabamın 5. yılı ve 65 bin km yaptım. Ön takımının oldukça nazik olduğunu söyleyebilirim. Bozuk yollarda çok temkinli kullanmak gerekiyor.
Civic'in alt takımının nazik olduğunu ilk defa sizden duyuyorum.
Alman, Fransız ve Kore araçlarına da dönem dönem sahip olmuş biri olarak bence tam tersi, ben Civic kadar alt takımı sağlam araç pek görmedim. FD6nın orjinal alt takım parçaları düzgün bir yolda ortalama 100bin km.ye kadar dayanır, yan sanayiler ise 10binde ses yapmaya başlar.
Şu anda kullandığım FD6 150bin km.ye yaklaşıyor ve alt takım parçaları halen orjinalleri duruyor, durumları pek iyi olmamasına rağmen halen aracın gidişini etkileyecek bir sorun veya ses yaşatmıyorlar.
Sizin yaşadığınız durum muhtemelen özelliğini kaybetmeye başlayan parçayı yan sanayi ile değiştirmeniz kaynaklı.
 
@münzevi Hocam bu parçaları dışardan mı alıyorsunuz yetkili servisten mi? Sanayideki parçalar dandik olduğu için yetkili servisten temin ediyorum parçalarımı her zaman fakat maliyet çok yüksek, eğer yetkili servisten aldınız parçalarla 10 binde alt takımı bitiyorsa ben ayvayı yedim. Salıncak burcu denen parmak kadar parçanın tane fiyatı 800 lira serviste komple alt takıma girişmem sadece parça olarak 20 bin TL alır zaten, sorun değil veririm o parayı fakat bu paralara rahat 40 bin km götürmesi lazım 10 bin km cep düşmanı resmen.
Orjinal parçanın ömrü yan sanayiye göre çok yüksektir, ETS, AYD gibi uygun fiyatlı mualiller maalesef 10binde sese başlar.
Ama maalesef servis orjinal parçayı gerçekten pahalı satıyor, eğer orjinal parça maliyeti çok yüksekse 555 sankei markasının parçalarını arayın, orjinale en yakın kalitede marka o.
 
@münzevi takoz değişimi şart mı hocam? birkaç yerde fd6 takozlarının çok sağlam olduğunu okumuştum, bilyalar bu takozun içinde değil mi yağlama yapsak kurtarmaz mı?
FD6ların amortisör takozu metaldir ve kaza durumu hariç kolay kolay sorun yaşamazsınız.
Takozun içindeki bilya ve körüğü değişir. Körüğün kafa kısmı da bir miktar takoza destek verir.
 
Merhaba fd6 elegance 2011 model otomatik vites sahibiyim araç 182bin kmde alalı 6 ay oldu aracım bozuk yoldan geçerken ön taraftan tıkırtılar yapıyordu gazı bırakıp yeniden basıncada bi boşluk sesi geliyordu sorunu baya araştırdım çoğunluk direksiyon kutusundan bahsediyordu bende ondan şüphe ediyordum fakat, geçenlerde yetkili serviste subap ayarı yaptırdım, yapan usta test sürüşüne çıkmış, aracı akşam teslim almaya gittiğimde sizin aracın alt tabla burçlarının değişmesi gerekiyor tıkırtı yapıyor dediler bende saolun kafamı kurcalayan sorunu buldunuz deyip değişim için randevu aldım. Yarın randevum var burçlar değişecek fakat bu tıkırtı sesi gitse bile onu haricinde sanki aracın amortisörleri sesli çalışıyor, inanın tofaş bile bozuk yolda giderken bu kadar ses çıkarmıyor alt tarafta lokurtular var sadece öndede değil arka taraftanda geliyor. Tek başıma o yoldan geçerken (yol çok bozuk değil) çok ufak çukurlar veya dolgular var yolda bunların üstünden geçerken geliyor. Aracı aldığımdan beri Lpg regülatörü değişimi filtreler subap ayarı bogaz kelebeği temizliği adaptasyonu buji değişimi ve bu alt tabla burcuna 20 bin lira harcadım (Yetkili servis olduğu için bu kadar yüksek meblağ) sıra anca alt takıma geldi yakın zamanda rot balansçıya gidip alt takımı kontrol ettireceğim fakat size şunu sormak istiyorum özelliklede bu aracı 0 almış olan, çok düşük kmdelerde almış olan veya alt takımı komple elden geçiren olduysa eğer, bu araba gerçekten bozuk yolda sesli giden bir araç mı yoksa alt takım bakımıyla 0 ses seviyesine ulaşabiliyor mu? bu aracı kullanmış ve hala kullanmaya devam eden 2 kişiye sordum bir tanesi (10 yıldır biniyor) bunun amortisörler sesli çalışıyor sesi kesemezsin dedi diğeri ise benimkide bozuk yolda ses yapıyordu dedi. 2001 model 1.6 ies satıp aldım konforu daha iyi ama bu lokurtu sesleri beni rahatsız ediyor araca biri binince utanıyorum desem yeridir.
Size bu konuda şunu söyleyebilirim, doğru parçayla ve lastikle amortisörü değiştirmeden darbelerin gerçekten az hissedildiğini eski aracımda deneyimledim.
Özellikle z rot bu araçta enteresan bir şekilde konforu çok baltalıyor. Mümkünse orjinal, değilse 555 marka z rotla değişim yaparak işe başlayın.
Sonrasında çoğu kişinin dikkate almadığı lastik hususu önemli, yumuşak hamurlu bir lastikle o küçük çıkıntılardaki bam güm seslerinin ne kadar azaldığını farkedeceksinizdir. Salıncak burçlarını değiştirdiğini varsayarak sonrasında sırayla rot başları-rot kollarının kontrol ederek ilerleyin. Civiclerde tekere kaza olmadıkça rotillerin pek bozulduğunu duymadım ama rotillerin körükleri zamanla çatlar ve içine özellikle tuzlu su girerse rotili bozar.
Son olarak eğer imkanınız varsa yurtdışından orjinal parçaları parça kodu ile araştırın. Bazen gerçekten servisten çok uygun fiyata orjinal parça bulunabiliniyor.
Linkteki konuda parça kodlarını bulabilirsiniz,
 
@m2hamid Hocam öncelikle değerli bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler. Aracımda Michelin Primacy 4 yumuşak lastikler var lastiklerimin doğru lastik olduğunu düşünüyorum fakat alt takımda sıkıntılar var, ilk fırsatta rot balansçıdan liste alacağım fakat alt takımı servisten alma ve işçiliğini serviste yaptırma taraftarı değilim çünkü fiyatlar çok fahiş şuan o yüzden parçaları kendim toplayıp Honda özel servisine yaptıracağım. Liste çıktıktan sonra sizinle paylaşırsam marka ve temin edilecek yer konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim🙂 Bu arada başka konularda akbayraktan bahsetmişsiniz sanırım sizde Mersin’de yaşıyorsunuz ben de oraya götürüyorum aracımı
 
@m2hamid Hocam öncelikle değerli bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler. Aracımda Michelin Primacy 4 yumuşak lastikler var lastiklerimin doğru lastik olduğunu düşünüyorum fakat alt takımda sıkıntılar var, ilk fırsatta rot balansçıdan liste alacağım fakat alt takımı servisten alma ve işçiliğini serviste yaptırma taraftarı değilim çünkü fiyatlar çok fahiş şuan o yüzden parçaları kendim toplayıp Honda özel servisine yaptıracağım. Liste çıktıktan sonra sizinle paylaşırsam marka ve temin edilecek yer konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim🙂 Bu arada başka konularda akbayraktan bahsetmişsiniz sanırım sizde Mersin’de yaşıyorsunuz ben de oraya götürüyorum aracımı
Merhaba.
Ayd, ets, teknorot gibi markalarla alt takımı yenileseniz de @m2hamid hocamın dediği gibi 10-15 bin km. Sonra alt takım tekrardan dağılacak ve suankinden daha kötü olacaktır. Orjinal alamıyorsanız da blueprint, 555 gibi markaları tercih edin. Yan sanayinin de kalite kalite ürünleri var.
Ya da aciliyet durumuna göre ses yapan parçaları zamana ve öncelik derecesine göre sırasıyla servisten temin edip alt takımı toparlayacaksınız.
 
Geri
Üst