FD6 çukularda gelen vurma sesi

krmmrt

0
Katılım
20 Nis 2016
Mesajlar
214
Tepki puanı
2
Aracınız
Arkadaşlar merhaba. 2011 civiclerin amortisör performansı nasıldır acaba? Sert çukurlarda çok ciddi çarpma sesi geliyor tekerlerden. Sanki tekerlek değil de jant çukura girmiş gibi baya sert. Hafif bozuk yollarda darbeyi emiyor o konuda sorun yok. Ama çukur sert olunca emmek şöyle dursun, altını vurmuşsunuz gibi bir ses oluyor. Sönümleme mekanızması mı zayıf yoksa aracın normal hali mi bu? çünkü bir sorun olsa 4 tekerde birden olması zor.
 
Şöyle birşeyki aracın yayının arasına yani 2 bürünlük spiral arasına lastik get konuyorki yaylar direktman şaseye vurup ses yapmasın diye 8 spiral olduğunu düşünürsek 6 spiral yay çalışıyor diğer 2 yayı ise lastik kullanıyor ben geçen hafta babamın civic e uyguladım çok agrasif bir sürüşte bulunmadım fakat uzun yola gittik herhangi bir sıkıntı doğurmadı. Bozuk yola da girdik denemek için arkadan ne ses ne seda geliyor araçı kullanmak zevk verdi resmen öncesi eziyetti yavaşla ordan kaç logar kapagından kaç köprü bağlantısında yavaşla
 
Ben bu helezon vurma olayını bilmiyordum. Aracı aldık arkada 3 kişi var tümsek de öyle bir vurdu ki arac içinde herkes o ses neydi dedi. Aracı sağa çekip altına baktık parça felanmi koptu ne oldu diye. Tabi kronik olduğunu sonradan öğrendim. En son bakımda bir ustaya sordum bunu çözümü yokmudur. Ustanın dedigine göre fd7 kasanın yaylarini fd6 ya takarak bu problemden kurtulanlar olmuş.

İmkansızı dene, belki değildir!
 
Hocam merhaba bende ayni sorundan muzdarip durumdayim ama ben amortisorlerin ust kisminda bulunan sonumleyici darbe emicileri degistirdim biraz uzununu taktik 2cm kadar bir yukselme oldu arkada oturan oldugunda dahi vurma sesi gelmedi hatta cok sessiz oldu
Maliyetini parca iscilik dahil 100 tl ye yaptirmistim Ankara da


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Amartisör takozlarını çıkarıp get koyarsanız daha kötü olur. Takozlar varken get koymanız durumumda( ki bu işlemi ölçüp biçip düşünerek yapacak usta olduğunu da sanmıyorum) araç olması gerektiğinden daha yüksek bi hale gelecektir. Bu yükseklik hız arttıkça sizin death wobble yaşama riskinizi arttıracaktır. Fd6 larda virajlarda bir çukurdan geçtiğinizde arka tarafta hafiften bi tutunamama hissi yarattığını,üzerine get ile birlikte death wobble eklendiğini düşünürsek işiniz şansa kalıyor gibi. Ya çukurlara dikkat etmek yada spor yay koyup sertleştirmek daha sağlıklı gibi geliyor bana.


iPhone cihazından gönderildi.
 
Hocam o bahsettiğiniz virazjda arka taraf çukura geldiğinde tutunamayacakmış hissi verip yinede kopmaması olayı bnmde çok dikkatimi çekmişti. Ama enteresandırki tutunuyor :)
Amartisör takozlarını çıkarıp get koyarsanız daha kötü olur. Takozlar varken get koymanız durumumda( ki bu işlemi ölçüp biçip düşünerek yapacak usta olduğunu da sanmıyorum) araç olması gerektiğinden daha yüksek bi hale gelecektir. Bu yükseklik hız arttıkça sizin death wobble yaşama riskinizi arttıracaktır. Fd6 larda virajlarda bir çukurdan geçtiğinizde arka tarafta hafiften bi tutunamama hissi yarattığını,üzerine get ile birlikte death wobble eklendiğini düşünürsek işiniz şansa kalıyor gibi. Ya çukurlara dikkat etmek yada spor yay koyup sertleştirmek daha sağlıklı gibi geliyor bana.


iPhone cihazından gönderildi.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[MENTION=10247]Valentino[/MENTION] valla tutunmasına tutunuyor da o anlık his insana 3,5 attırıyor sanki tutunmayacak ta olduğumuz yerde dönecekmişiz gibi


iPhone cihazından gönderildi.
 
2009 Civic Fd6 aracımda kutudan gelen burc sesini yaptırdım onunla ilgili bir ses olmamasına rağmen araba yolda giderken asfaltaki dalgalanmada tok bir ses çıkarıp durmaktadır.(özellikle yokuş aşağı inerken ön tarafa daha fazla yük geldiğinde daha belirgin olmaktadır.)Araç neredeyse hiç darbeyi sönümlememektedir. Bu sorunu yaşayan ve çözüm bulan arkadaşlar var mı?
 
Geri
Üst