fd6 doğru yağ kontrolü

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan LAZBARON
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
3 Ara 2019
Mesajlar
94
Tepki puanı
15
Yaş
32
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
2011 fd6 aracımda bu sabah soğuk motorda baktığımda yağ seviyesi maksimumda gösterdi, kitapçığında motoru ısıttıktan sonra yağı kontrol ediniz diyo bende motoru normal ısısına gelene kadar sürüp park ettim beş dakika bekleyip yağı bir kez daha kontrol ettim ve bir miktar azalmış gördüm maksimum ve yarı seviyesi arasındaydı ,şimdi hangisi doğru sonuç acaba birde sıcak motorda yağa bakmak zararlı olmazmı elim yandı çubuğu çıkartırken :D
 
hocam yağ çubuğunuzun tırtlık kısmın dolu olması lazım eğer tırtklı kısmın ortasında veya bir aşşığısyda yağ eklemeniz gerekmektedir ben şöyle yapıyorum sabah geldiğimde yağ çubunu çekiyorum fuul tırtıklı alan dolu oluyor biraz çalıştırıp ısındırıyorum kapatıyorum 10 dk bekliyip daha sonra yine kontrol ediyorum aynı şey oluyor
 
2011 fd6 aracımda bu sabah soğuk motorda baktığımda yağ seviyesi maksimumda gösterdi, kitapçığında motoru ısıttıktan sonra yağı kontrol ediniz diyo bende motoru normal ısısına gelene kadar sürüp park ettim beş dakika bekleyip yağı bir kez daha kontrol ettim ve bir miktar azalmış gördüm maksimum ve yarı seviyesi arasındaydı ,şimdi hangisi doğru sonuç acaba birde sıcak motorda yağa bakmak zararlı olmazmı elim yandı çubuğu çıkartırken :D
Evet doğru tespit için motor sıcak olmalıdır. Sonra araç düz zemine alınır. 5 dakika az 15-20 dakika beklenir. Önce yağ çubuğunu çıkarıp silip kontrol edilirse daha rahat seviye kontrolü yapılır. Yağ seviyesi tırtıklı alanın içinde olması yeterlidir. Soğuk motorda ise sıcak motora göre bir kaç çentik üstte gözükür. Aradaki farkı bildiğiniz sürece motor soğuk iken de kontol edilebilir.
 
Geri
Üst