Arkadaşlar sizlere yaşadığım acı bir tecrübe olan olayı nakledeyim ki hem canınız hem cebiniz zarar görmesin.
Konuya bir atasözü ile başlamak istiyorum. Ceddimiz demiş ya; Yarım doktor candan yarım hoca dinden eder
2013 yılında 2009 model Hyundai Accent era 1.5 crdi(dizel) araba nasip oldu. İlk arabam olduğu için fazla tecrübem yoktu. O yüzden her 10kda bakımını aksatmazdım. Yani herşeyini kendi güvendiğim ustama emanet ederdim.
Bizim birader bu dönemde sanayide bir arkadaşı ile yeni dükkan açtı paramız ona nasip olsun dedik. Bakımlarını ona yaptırmaya başladım.
Olacak ya arabanın ön tekeriden ses geliyordu(Bilya dağıtmış sonraları öğrendik)
Arabanın problemini bulmak için biradere emanet ettim, çevre yolunda kullanmış ve hızını test etmiş. -sağolsun- yüksek devirde 200 km hız yapmış.
>Kardeşlerim benden size acizane bir tavsiye bir gün turbolu bir arabanız olursa atmosferik Civic gibi 6.500 dev/dk da kullanmayın. Turboyu çok çabuk yersiniz. Tecrübe ile sabittir.!! Motor hacmi düşük turbolu araçlar 4.000 dev/dk dan sonra o ilk ivmelenen arabanın performansını bulamazsınız.
Neyse bilya sıkıntısını çözdük aradan çok zaman geçmedi bu sefer turbo arızası ile karşılaştık. -sağolsun- bize maliyeti o yılda 650 TLye revize edildi.(Turbo kulakları yenilendi). Arabanın o eski atikliğide azalma da vardı. Sıfır parça o dönemde 1500 tl sen aşağı değildi. Adamlar Seat Leon arabanın sıfır turbosu için 7.500 tl istemişlerdi. Yani anlayacağınız turbo ucuz birşey değil arkadaşlar nefsinize yenik düşüp çok yüksek devirlerde kullanmayın ki paranız cebinize kalsın, ailenizle gezin, tura çıkın o parayla.
Turbo sıkıntısını hallettik bu sefer de aracın fanı arabayı çalıştırır çalıştırmaz devreye giriyor. Birşeylerin problem çıkaracağını kestiriyorum lâkin sanayi geçmişimiz yok ki anlamıyorum ön kaputun altındakilerden.
Biradere bahsettim bu meseleyi abi havalar sıcak gidiyor ondan devreye giriyordur deyip geçiştirdi. Hadi dedim belki öyledir kendi ustama götürsem belki de bu problemleri yaşamayacaktım. Meğer radyatörde su kalmamış


hem de radyatör termostatı bozulmuş.-sağolsun yüksek devir-
Ben o dönemde daha radyatörün suyuna nerden bakılır onu bile bilmiyordum

sadece yedek haznesine bakıyordum su var mı yok mu diye açıversem radyatör kapağını anlayacağım.
Aracımla bir gece biryere gitmem gerekiyordu yolda giderken bir de ne göreyim devir saatinin yanında kırmızı bir ışık(hararet göstergesi)vahim olayların başlangıcıydı bu ışık.
Lafı yeterince uzattım arabaya hararet yaptırdık arkadaşlar. -sağolsun- 2.600 tl ye maliyetle motor parçaları yenilendi. Normalde 4000 tlden aşağı çıkmayacaktı kendi ustama rica minnet yaptırdım.
Yetti mi yetmedi..!!!!
Artık arabamdan siyah siyah dumanlar geliyordu çok da kötü kokuyordu. Hem performanstan bariz bir şekilde kayıplar vardı.
Sonra öğrendik ki hararet yapan araçların enjektörlerinde meme başları yüksek ısıdan dolayı daralıyormuş. Kısacası enjektörlerin değişmesi gerekiyordu. Pompada revize edilmesi gerekiyordu. Artık masraf yapmaktan sıkıldım. Sattım kurtuldum fakat alacak adama da söyledim bu durumları bilsin de alsın diye hatta servis kağıtlarını bile verdim.
>Hülasâ başında söylediğim atasözünü uyarlayacak olursak Yarım yamalak bilgiye sahip olan ustalardan uzak durun arkadaşlar. İşinin ehli olana emanet edin aracınızı.
Ve son olarak su eksiltme varsa sakın ihmal etmeyin...!!!!!! problemleri(radyatörde kaçak, borularda yırtılma, birbiri ile bağlantılı parça arızaları vs.) bir an önce muhakkak çözme yöntemine gidin. Bugün FB7nin motorunu yaptırmaya kalksanız asgari 10.000 TLye yakın bir meblağı gözden çıkarmanız gerekiyor. Yani yağmurdan kaçıp doluya tutulmayın arkadaşlar.
Kazasız, belasız günler dileğiyle...
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.