Katılım
14 Ocak 2019
Mesajlar
21
Tepki puanı
15
Konum
Ankara
Ad Soyad
Serdar Özmen
Yaş
36
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba,
Yaklaşık 1 yıldır uğraştığım bu konu hakkında yardım istiyorum.
Sitede benzer konular buldum fakat benim sorunuma benzeyen bir konu olmadığından konu açmak istedim.
Aracım 2007 manuel lpg li civic. 195binde.
Araç ilk kalkışta titreyerek kalkıyor. Bunu hem lpg de hem de benzinde yapıyor. Rampa kalkışlarında ise bazen çok sinir bozucu oluyor. Sanki acemi biri kullanıyormuş gibi arabayı titreterek kaldırıyorum. 3000 devir altı gaz verdiğimde bu titreme oluyor. Bazen aracın göğsü titriyor, o derece yani. Örneğin bu sorun motor soğukken olmuyor. Aracı sabah ilk çalıştırdığımda gaz vermesem bile kalkıp gidiyor, tıpkı yüksek motor dizel bir araç gibi. Bir de misal 4. vites 70 km hızla giderken aniden hızlanmak istediğimde gaza yüklenince araç bi yekinip (anlık titreme) ondan sonra hızlanıyor. Bu olay ise sadece lpg de oluyor. Trafikte 2-3 saat hiç stop etmeden gittiğimde bu titreme sorunu iyice artıyor ve inanılmaz can sıkıcı bir hal alıyor. 3. olarakta vites geçişlerinde debriyaja bastığımda gaz devri 900 devire düşmesi gerekiyorken anlık olarak 500 devire düşüp tekrar 900 devire çıkıyor. Diğer sorunlarla alakası var mı bilmiyorum.
Aracın motor kulağı çatlaktı değiştirdim, subap ayarı gerekiyordu zaten yapıldı, bujiler orjinali ile değiştirildi, bobinler kontrol edildi sağlam, gaz ayarı yapıldı ve gaz filtreleri değiştirildi. Ustanın son dediği ise aracın baskısında sorun olabileceği. Balatan sağlam ama baskın arızalı olduğundan ilk kalkışta problem yaşatıyor diyor. Mantıkla ama maliyetli de. Yani sorun hem mekanik gibi hemde sanki aracın yakıt sisteminde bir sıkıntı varmış gibi. İlk kaşkışta yeterli yakıtı alamıyorsa da bu sorunu yapar, baskı arızalıysa da. Konuyu daha önce duyan, yaşayan, çözen veya çözemeyen varsa yardımcı olursa sevinirim.
 
Katılım
14 Ocak 2019
Mesajlar
21
Tepki puanı
15
Konum
Ankara
Ad Soyad
Serdar Özmen
Yaş
36
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba,
Yaklaşık 1 yıldır uğraştığım bu konu hakkında yardım istiyorum.
Sitede benzer konular buldum fakat benim sorunuma benzeyen bir konu olmadığından konu açmak istedim.
Aracım 2007 manuel lpg li civic. 195binde.
Araç ilk kalkışta titreyerek kalkıyor. Bunu hem lpg de hem de benzinde yapıyor. Rampa kalkışlarında ise bazen çok sinir bozucu oluyor. Sanki acemi biri kullanıyormuş gibi arabayı titreterek kaldırıyorum. 3000 devir altı gaz verdiğimde bu titreme oluyor. Bazen aracın göğsü titriyor, o derece yani. Örneğin bu sorun motor soğukken olmuyor. Aracı sabah ilk çalıştırdığımda gaz vermesem bile kalkıp gidiyor, tıpkı yüksek motor dizel bir araç gibi. Bir de misal 4. vites 70 km hızla giderken aniden hızlanmak istediğimde gaza yüklenince araç bi yekinip (anlık titreme) ondan sonra hızlanıyor. Bu olay ise sadece lpg de oluyor. Trafikte 2-3 saat hiç stop etmeden gittiğimde bu titreme sorunu iyice artıyor ve inanılmaz can sıkıcı bir hal alıyor. 3. olarakta vites geçişlerinde debriyaja bastığımda gaz devri 900 devire düşmesi gerekiyorken anlık olarak 500 devire düşüp tekrar 900 devire çıkıyor. Diğer sorunlarla alakası var mı bilmiyorum.
Aracın motor kulağı çatlaktı değiştirdim, subap ayarı gerekiyordu zaten yapıldı, bujiler orjinali ile değiştirildi, bobinler kontrol edildi sağlam, gaz ayarı yapıldı ve gaz filtreleri değiştirildi. Ustanın son dediği ise aracın baskısında sorun olabileceği. Balatan sağlam ama baskın arızalı olduğundan ilk kalkışta problem yaşatıyor diyor. Mantıkla ama maliyetli de. Yani sorun hem mekanik gibi hemde sanki aracın yakıt sisteminde bir sıkıntı varmış gibi. İlk kaşkışta yeterli yakıtı alamıyorsa da bu sorunu yapar, baskı arızalıysa da. Konuyu daha önce duyan, yaşayan, çözen veya çözemeyen varsa yardımcı olursa sevinirim.



Baskı balatam değişti ve sorun ortadan kalktı. Aracım hiç titremiyor ve debriyaj pedalım meğer yumuşacıkmış. Şaşmaz da Hondacı Eren e yaptırdım. Zaten hep ona giderim. Daikin balata, şansuman yağı, su hortumum çürümüş o değişti ve doğal olarak motor antifirizi değişti, rot ayarı yapıldı. Hepsi 1300 tl ye mal oldu ama değdi. Psikolojim bozulmuştu çünkü.
 

Tulpar

0
Katılım
23 Ara 2017
Mesajlar
24
Tepki puanı
8
Yaş
33
Konum
adana
Hocam aynı sorun bende de var. Tam benim yaşadıklarımı yazmışsınız. Aracım 173binde ve daha önce 90 binlerde baskı balata değişmiş. Şimdilik kullanmaya devam ediyorum. Ne kadar giderse artık. Ama kesin baskı balatadan olduğunu öğrenmem iyi oldu. Sorunu çözmenize sevindim.
 
Katılım
6 Haz 2016
Mesajlar
306
Tepki puanı
132
Aracınız
Baskı balatam değişti ve sorun ortadan kalktı. Aracım hiç titremiyor ve debriyaj pedalım meğer yumuşacıkmış. Şaşmaz da Hondacı Eren e yaptırdım. Zaten hep ona giderim. Daikin balata, şansuman yağı, su hortumum çürümüş o değişti ve doğal olarak motor antifirizi değişti, rot ayarı yapıldı. Hepsi 1300 tl ye mal oldu ama değdi. Psikolojim bozulmuştu çünkü.
Geçmiş olsun .daikin bizim arabaların orijinali mi ? Ben de değiştireceğim fiyatı nedir ?
 
Katılım
6 Kas 2018
Mesajlar
199
Tepki puanı
104
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Hocam baski balata bittiyse vakit kaybetmeden değiştirin. Bu sekilde kullanimda volant'i da aşındırırsiniz ve onuda değiştirmeniz gerekir. Volant ucuz bir parca değildir .
Hocam aynı sorun bende de var. Tam benim yaşadıklarımı yazmışsınız. Aracım 173binde ve daha önce 90 binlerde baskı balata değişmiş. Şimdilik kullanmaya devam ediyorum. Ne kadar giderse artık. Ama kesin baskı balatadan olduğunu öğrenmem iyi oldu. Sorunu çözmenize sevindim.

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
182
Tepki puanı
48
Konum
izmir
Aracınız
Civic FB7 2015
aynı problem bende de var. ben 20 bin km önce baskı balatayı degistirmistim.volan taşlandı mi bilmiyorum ama. ilk kalkışta vuruntu vites geçişlerinde vuruntu var. her viteste yapıyor. baskı balata bu kadar kısa sürede biter mi

SM-A510F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2019
Mesajlar
21
Tepki puanı
15
Konum
Ankara
Ad Soyad
Serdar Özmen
Yaş
36
Aracınız
Civic FC5 2018
aynı problem bende de var. ben 20 bin km önce baskı balatayı degistirmistim.volan taşlandı mi bilmiyorum ama. ilk kalkışta vuruntu vites geçişlerinde vuruntu var. her viteste yapıyor. baskı balata bu kadar kısa sürede biter mi

SM-A510F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Sanmam, baskı balata bu süredr asla bitmez. Öok acemice kullanmak lazım. Benim baskı balata 190binde değişti. Normalde 80 90 binde değişen birşey. Bemce başka sorun vardır veya zaten baskıdan kaynaklanmıyodur. Eğer baskı değiştiyse tabi.
 
Katılım
14 Ocak 2019
Mesajlar
21
Tepki puanı
15
Konum
Ankara
Ad Soyad
Serdar Özmen
Yaş
36
Aracınız
Civic FC5 2018
Geçmiş olsun .daikin bizim arabaların orijinali mi ? Ben de değiştireceğim fiyatı nedir ?
Orjinali değil ama fiyat ve performans açısından en ideali o sanırım. Muhtemelen orjinali ya çok pahalı ya da özel servisler temin etmekte zorlanıyor ama daikin zaten bilindik bir marka. Oyüzden benim içim rahat.
 
Katılım
14 Ocak 2019
Mesajlar
21
Tepki puanı
15
Konum
Ankara
Ad Soyad
Serdar Özmen
Yaş
36
Aracınız
Civic FC5 2018
Katılım
15 Tem 2018
Mesajlar
27
Tepki puanı
5
Konum
İstanbul
Merhaba,
Yaklaşık 1 yıldır uğraştığım bu konu hakkında yardım istiyorum.
Sitede benzer konular buldum fakat benim sorunuma benzeyen bir konu olmadığından konu açmak istedim.
Aracım 2007 manuel lpg li civic. 195binde.
Araç ilk kalkışta titreyerek kalkıyor. Bunu hem lpg de hem de benzinde yapıyor. Rampa kalkışlarında ise bazen çok sinir bozucu oluyor. Sanki acemi biri kullanıyormuş gibi arabayı titreterek kaldırıyorum. 3000 devir altı gaz verdiğimde bu titreme oluyor. Bazen aracın göğsü titriyor, o derece yani. Örneğin bu sorun motor soğukken olmuyor. Aracı sabah ilk çalıştırdığımda gaz vermesem bile kalkıp gidiyor, tıpkı yüksek motor dizel bir araç gibi. Bir de misal 4. vites 70 km hızla giderken aniden hızlanmak istediğimde gaza yüklenince araç bi yekinip (anlık titreme) ondan sonra hızlanıyor. Bu olay ise sadece lpg de oluyor. Trafikte 2-3 saat hiç stop etmeden gittiğimde bu titreme sorunu iyice artıyor ve inanılmaz can sıkıcı bir hal alıyor. 3. olarakta vites geçişlerinde debriyaja bastığımda gaz devri 900 devire düşmesi gerekiyorken anlık olarak 500 devire düşüp tekrar 900 devire çıkıyor. Diğer sorunlarla alakası var mı bilmiyorum.
Aracın motor kulağı çatlaktı değiştirdim, subap ayarı gerekiyordu zaten yapıldı, bujiler orjinali ile değiştirildi, bobinler kontrol edildi sağlam, gaz ayarı yapıldı ve gaz filtreleri değiştirildi. Ustanın son dediği ise aracın baskısında sorun olabileceği. Balatan sağlam ama baskın arızalı olduğundan ilk kalkışta problem yaşatıyor diyor. Mantıkla ama maliyetli de. Yani sorun hem mekanik gibi hemde sanki aracın yakıt sisteminde bir sıkıntı varmış gibi. İlk kaşkışta yeterli yakıtı alamıyorsa da bu sorunu yapar, baskı arızalıysa da. Konuyu daha önce duyan, yaşayan, çözen veya çözemeyen varsa yardımcı olursa sevinirim.
merhabalar konuya care bulabildinizmi ? aynı sorunlarıbende yaşıyorum üstelik 2 kez baskıbalata değiştirdim.
 
Geri
Üst