Civic FD6 FD6 motor ömrü (lpg'li) nekadardır ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan anil711
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Manuel fb7 yi 6.yilin sonunda sattigimda motor gucu %100 cikmisti. Fakat otomatiklerde tam olcum yapilamadigini ben de okumustum bir yerlerde.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Lpg, benzin fark etmez bu motorlar için 250 bin yolun çeyreği bile etmez. Düzgün kullanılmış bir hondada 250 300 binde motor bitmez, Piyasada 400-500 binde anahtar değmemiş fd6 lar var. Birde 3 5 kere km düşürüp yıllardır 200 bini geçemeyenler var.
 
4 kasadır Honda kullanıyorum( 14 yıl) 2014 model fabrikasyon lpgli aracımı (ov)yeni sattım , sıfır almıştım. Satarken expertizde motor yüzde seksen çıktı daha 62 bin km’de idi. Çok şaşırdım. Çok itinayla kullanırım oysa ki arabayı. LPG ye bağladım durumu


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
20,000 km de iken aldığım aracımın expertizde motor gücü % 86 çıkmıştı. exper aracın otomatik olduğu için bu değerin normal olduğunu söylemişti. o yüzden lpg ile alakalı olduğunu düşünmüyorum.
 
Ustam geçenlerde 870 bin km de FB7 nin bakıma geldiğini söylemişti. LPG li olup olmadığını sormadım.
 
Motor ömrünü etkileyen en önemli faktör motor yağı. Kaliteli ve orijinal motor yağı kesinlikle motor ömrünü uzatacaktır. Lpg var ise iyi bir yol ayarı kesinlikle şart. Brc ve prins tam otomatik ayarlıyor yakıt trimlerini. 1 milyon kmde lpg li focus biliyorum(taksi, 2004 model sanırım) , prins bunun reklamını yapmıştı.

Lpgli veya lpgsiz en önemli etken motor yağı.
 
Lpg, benzin fark etmez bu motorlar için 250 bin yolun çeyreği bile etmez. Düzgün kullanılmış bir hondada 250 300 binde motor bitmez, Piyasada 400-500 binde anahtar değmemiş fd6 lar var. Birde 3 5 kere km düşürüp yıllardır 200 bini geçemeyenler var.
Aynen ne hikmetse piyasada 300bin km üstü Civic yok gibi görünüyor ?
 
20,000 km de iken aldığım aracımın expertizde motor gücü % 86 çıkmıştı. exper aracın otomatik olduğu için bu değerin normal olduğunu söylemişti. o yüzden lpg ile alakalı olduğunu düşünmüyorum.
Bu experlerdeki sallama dyno ile motor yüzdesi ölçme palavradan ibaret. Mantık yere, tekerlere aktarılan güçten bir ortalama çıkarmak. Bizim araçlardaki otomatik vitesler tork konvertörlü eski tip şanzıman ve yere aktarılan güçte çok kayıp oluyor. Sıfır da olsa yere aktaracağı güç %90 dır zaten en fazla . Bu motorun durumunu belli etmez. Ben motoru bitik otomatik wv boray'ı dynoya soktum %80 çıktı ortalama 10 bnde 5 litre yağ eksiltiyordu.
 
En az 1.000.0000 km. Zaten uzun yol yapılmış bir arabadan bahsetmiyorum. Dikkat edilmesi gereken soğuk çalıştırmada dikkat etmek, yağını antifirizine bakmak ve çok yüksek devirler çevirmemek uzun soluklu. Km ye bağlı değil motor ömrü, çevrilen milyarlarca devirle ölçülür.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
En az 1.000.0000 km. Zaten uzun yol yapılmış bir arabadan bahsetmiyorum. Dikkat edilmesi gereken soğuk çalıştırmada dikkat etmek, yağını antifirizine bakmak ve çok yüksek devirler çevirmemek uzun soluklu. Km ye bağlı değil motor ömrü, çevrilen milyarlarca devirle ölçülür.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Keşke motorun kaç milyar kez devir döndüğünü görebilseydik :)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst