Fd6 otomatik şanzıman

Katılım
30 Eyl 2019
Mesajlar
12
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Merhaba abiler arkadaşlar bir sorun yaşıyorum bu sorunu yaşıyan yada daha öncesinde çözmüş varmı acaba?

Arabam 2 den 3 e geçişte silkeleme vuruntu yapıyor. Motor kulağı değil, şanzıman kulağı değil, şanzıman yağı değil, lpg değil, bobin değil, en son şanzımana yetkili serviste yazılım attırdım onlarda sorun hemen düzelmez zamanla düzelcek dedi ne alaka yani artık hiç birşeye güvenim kalmadı ne yapacağımı şaşırdım. Yardım edin bana lütfen


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba,
Şu anki aracım ilk otomatik vites aracım. Başlarda vies geçişlerinden memnun değildim, bariz hissediyordum Daha sonra alıştım ve belli şartlarda bariz şekilde hissettirdiğini anladım. CVT ya da DSG gibi bir sistem olmadığı için şöförün hissetmesinin normal olduğu kanaatine vardım. Ancak yolcu da hissediyorsa konu problem olarak nitelendirilebilir. Tabi bu yolcu vites geçişini fark etmek için aracı dinlememeli, yolculuk sırasında vites geçişi ona kendini hissettirmeli ve yolcu bu şekilde " noldu" gibi bir tepki vermeli.Yoksa mekanik olarak vites geçişleri bizim sistemde hissedilmeye müsait.

Ben geçişleri en cokdüşük devirlerde araç kendini rölantide gitmeye hazırlarken farkediyorum. Heleki v-tec açmış ise sonra ben istediğim hıza ulaştıktan sonra ayağımı gazdan hafif çekerim o sıra vites yükselir ve aynı anda vtec de kapatırsa yolcu da hissedebiliyor bu durumu.

2 de 3 egeçerken demişsiniz. 2 den 3 geçiş düşük devirde de olabilir, yüksekte de olabilir. Bunu ivmeli kalkış ile ve sakin kalkış ile ayrı ayrı deneyebilirsiniz. Ve her iki durumda da gaz pedalında ayağınız aynı pozisyonda tutun. Yüksek devirde ve düşük devirde de vuruntu aynı ise konu yukarıdaki yazdığım ile alakası yok. Yani direk şansıman ile alakalı bir konu olduğu düşüncesindeyim.

Haftasonu bugüne kadar değişmemiş şanzıman yağı filtresini değiştireceğim. (Hava filtresinin altında olan). Honda marka ile yağını düzenli değiştirdim ama filtre konusunu yeni öğrendim. Fark yaparsa burada da sonucu paylaşırım.

Şanzıman için program güncellemesini duymuştum ama gerekli mi, periyodik bir bakım prosedürü mü hala tam öğrenemedim.
 
Katılım
30 Eyl 2019
Mesajlar
12
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Merhaba,
Şu anki aracım ilk otomatik vites aracım. Başlarda vies geçişlerinden memnun değildim, bariz hissediyordum Daha sonra alıştım ve belli şartlarda bariz şekilde hissettirdiğini anladım. CVT ya da DSG gibi bir sistem olmadığı için şöförün hissetmesinin normal olduğu kanaatine vardım. Ancak yolcu da hissediyorsa konu problem olarak nitelendirilebilir. Tabi bu yolcu vites geçişini fark etmek için aracı dinlememeli, yolculuk sırasında vites geçişi ona kendini hissettirmeli ve yolcu bu şekilde " noldu" gibi bir tepki vermeli.Yoksa mekanik olarak vites geçişleri bizim sistemde hissedilmeye müsait.

Ben geçişleri en cokdüşük devirlerde araç kendini rölantide gitmeye hazırlarken farkediyorum. Heleki v-tec açmış ise sonra ben istediğim hıza ulaştıktan sonra ayağımı gazdan hafif çekerim o sıra vites yükselir ve aynı anda vtec de kapatırsa yolcu da hissedebiliyor bu durumu.

2 de 3 egeçerken demişsiniz. 2 den 3 geçiş düşük devirde de olabilir, yüksekte de olabilir. Bunu ivmeli kalkış ile ve sakin kalkış ile ayrı ayrı deneyebilirsiniz. Ve her iki durumda da gaz pedalında ayağınız aynı pozisyonda tutun. Yüksek devirde ve düşük devirde de vuruntu aynı ise konu yukarıdaki yazdığım ile alakası yok. Yani direk şansıman ile alakalı bir konu olduğu düşüncesindeyim.

Haftasonu bugüne kadar değişmemiş şanzıman yağı filtresini değiştireceğim. (Hava filtresinin altında olan). Honda marka ile yağını düzenli değiştirdim ama filtre konusunu yeni öğrendim. Fark yaparsa burada da sonucu paylaşırım.

Şanzıman için program güncellemesini duymuştum ama gerekli mi, periyodik bir bakım prosedürü mü hala tam öğrenemedim.


Merhaba öncelikle. Evet o kısmı eksik yazmışım açıkçası normal kullanırken birşey yok düşük devirde kullanırken titreme var yani dediğiniz gibi titremeyi özellikle dinleyince yapmaya çalışınca gerçekleşiyor titreme. Ama burda tam otomatik araçtan bahsediyoruz. Bunun olmaması gerekmezmi böyle bir kararsızlık yaşaması anormal değilmi sizcede?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba abiler arkadaşlar bir sorun yaşıyorum bu sorunu yaşıyan yada daha öncesinde çözmüş varmı acaba?

Arabam 2 den 3 e geçişte silkeleme vuruntu yapıyor. Motor kulağı değil, şanzıman kulağı değil, şanzıman yağı değil, lpg değil, bobin değil, en son şanzımana yetkili serviste yazılım attırdım onlarda sorun hemen düzelmez zamanla düzelcek dedi ne alaka yani artık hiç birşeye güvenim kalmadı ne yapacağımı şaşırdım. Yardım edin bana lütfen


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Subap ayarı yaptırdınız mı yakın zamanda?
Subap ayarı bozulunca motor düşük devirde biraz daha güçsüz kalıyor ve vites geçişleri biraz daha hissedilir oluyor diyebilirim.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Subap ayarı yaptırdınız mı yakın zamanda?
Subap ayarı bozulunca motor düşük devirde biraz daha güçsüz kalıyor ve vites geçişleri biraz daha hissedilir oluyor diyebilirim.
Yine mi subap ayarı :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:. Ama muhtemeldir, malum , bir ayar ile kaç sorunum çözülmüştü.

Merhaba öncelikle. Evet o kısmı eksik yazmışım açıkçası normal kullanırken birşey yok düşük devirde kullanırken titreme var yani dediğiniz gibi titremeyi özellikle dinleyince yapmaya çalışınca gerçekleşiyor titreme. Ama burda tam otomatik araçtan bahsediyoruz. Bunun olmaması gerekmezmi böyle bir kararsızlık yaşaması anormal değilmi sizcede?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Tam otomatik oluşu çok iyi konforda vites geçilerini sağlamayabiliyor. Yarı otomatik Toyota denemiştim , onlarda resmen araç yığılıyordu. Eğer ki gaz pedalına kararlı basarsanız ( fikir değiştirmeden) kayda değer bir geçiş hissi yaşamazsınız. Ama benim ilk başlarda yaptığım gibi manuelden kalma alışkanlıkla gaz pedalı ile oynayarsanız aracı kararsız bırakırız. Otomatiktevites geçilerini ne zamanyaptığını öğrendikçe bu kararsız ana daha az yakalnıyorum. Biraz alışmak gerekebiliyor.

Ha eskiden olmayıp şimdi olan bir durum ise ,araştırmak gerekecektir.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Yine mi subap ayarı :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:. Ama muhtemeldir, malum , bir ayar ile kaç sorunum çözülmüştü.
Hocam bu araçlar subap ayarı öyle birşeyki bozulmaya başlayınca ayar yapılmazsa çok fazla sistemi etkilemeye başlıyor :unsure:
Sizde bu durumu fazlasıyla gözlemleyenlerden birisiniz :)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Subap ayarı ilk başvurduğum yöntemdi çözmedi sorunu


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Alt devirlerde yapması vtec geçişinden dolayı olabilir. 4 zamanın 3 zamanlaması ekonomik sürüşü ayarlar. Düşük devirde araç 1 ve 2 arasında araç kararsız kalır ise geçişleri hissettirebilir. Birde tork düşük araç ağır az gazla gitmesini istiyoruz. Buda aracın ivmelenmesinde zorlayıcı etkiler. Benzinde bu geçişler dikkatli olunursa hissedilir. Lpgde fazla olursa Afr ayarı ile en düşük seviyeye iner. Aracınızı biraz daha gaza basarak hızlı vites atmasını sonra sabit hızda devam etmeniz bu durumu ortadan kaldırır diye düşünüyorum. Manuelden ziyade otomatik daha çok hissettiriyorda olabilir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Geri
Üst