Fd6 otomatik tekleme

Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Subap ayarı için yakın geçmişte araştırma ve çalışmalarım olmuştu. Bunun detayları aşağıdaki konudadır.



Tecrübem çerçevesinde subap ayarı arasıra gerçekleşen teklemelere sebep olmuyor. Sorun neyse motor devir ile orantılı şekilde sürekli tekrar ediyordu. Özellikle düşük devirlerdeki çekişin düşmesi, yakıt sarfiyatının artması,ilk marştan hemen sonra devirin çok düşmesi hatta aracın stop etmesi, bir önceki subap ayarının çok önce yapılmış olması gibi etkenler ile tespit edilebiliyordu.

Teklemeden kastınızı, vtec geçişi ile karıştırmamak adına, hissedilen vtec geçişinde araç artık güç talep etmeyim ekonomik sarfiyat adına deviri düşürmek istediği anda sadece tek bir adet hafif sirkeleme ile kendini belli eder. Hatta bunu sadece durumu takip eden şöför farkeder. Tarif etmek istediğiniz tekleme eğer hani motoru yıkatanların aracın bazı bölgelerine su kaçması nedeni ile yaşadıkları tekleme gibi, kısa sürede olsa tekrar eden tekleme, aracın gazı bir yer bir yemez gibi davranması ise ateşleme sistemini kablolar dahil kontrol ettirmekte fayda olacaktır. Yakıt sarfiyatınızda artma yoksa buji ve bobinlerden önce kabloların soketlerindeki temas durumunu ilk önce değerlendirilmesini öneririm. Yüksek devirli kullanımızda yüksek akım çekimi sonrası buji/bobin soketlerinde ısınmaya bağlı temas problemi olmuş olabilir.

Şanzıman durumunu değerlendirmek adına eğerki hep belli devir aralığında bu tekleme gerçekleşiyor ise vites boşta ike bu devir aralığında gaza basıp durumu değerlendirmeyi deneyin.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,137
Çözümler
4
Tepki puanı
3,268
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Bu bahsettiginiz dusuk devirde silkeleme sorunu bende de mevcut. sadece lpg de dusuk devirde yapiyor. Benzinli kullanimda boyle bir sorunla karsilasmadim. Bu da sorunun vtec lpg uyumsuzlugundan kaynaklandigini gosteriyor. En azindan benim fikrim bu. :)
 
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
45
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Subap ayarı için yakın geçmişte araştırma ve çalışmalarım olmuştu. Bunun detayları aşağıdaki konudadır.



Tecrübem çerçevesinde subap ayarı arasıra gerçekleşen teklemelere sebep olmuyor. Sorun neyse motor devir ile orantılı şekilde sürekli tekrar ediyordu. Özellikle düşük devirlerdeki çekişin düşmesi, yakıt sarfiyatının artması,ilk marştan hemen sonra devirin çok düşmesi hatta aracın stop etmesi, bir önceki subap ayarının çok önce yapılmış olması gibi etkenler ile tespit edilebiliyordu.

Teklemeden kastınızı, vtec geçişi ile karıştırmamak adına, hissedilen vtec geçişinde araç artık güç talep etmeyim ekonomik sarfiyat adına deviri düşürmek istediği anda sadece tek bir adet hafif sirkeleme ile kendini belli eder. Hatta bunu sadece durumu takip eden şöför farkeder. Tarif etmek istediğiniz tekleme eğer hani motoru yıkatanların aracın bazı bölgelerine su kaçması nedeni ile yaşadıkları tekleme gibi, kısa sürede olsa tekrar eden tekleme, aracın gazı bir yer bir yemez gibi davranması ise ateşleme sistemini kablolar dahil kontrol ettirmekte fayda olacaktır. Yakıt sarfiyatınızda artma yoksa buji ve bobinlerden önce kabloların soketlerindeki temas durumunu ilk önce değerlendirilmesini öneririm. Yüksek devirli kullanımızda yüksek akım çekimi sonrası buji/bobin soketlerinde ısınmaya bağlı temas problemi olmuş olabilir.

Şanzıman durumunu değerlendirmek adına eğerki hep belli devir aralığında bu tekleme gerçekleşiyor ise vites boşta ike bu devir aralığında gaza basıp durumu değerlendirmeyi deneyin.
Hocam anlayamadığim bir durum bu.mesela araci sport da kullandım bugün ama hiç yaşamadım o teklemeyi.motoru da yikatmadim hiç.trafik lambalarinda kalkış yaparken 1. Viteste yok 2 de az var ama 3.viteste bariz 3 kez arka arkaya hafif hafif sallıyor. Bunu hem LPG hem de benzinde yapıyor.ama aracın yönü aşağı tarafa doğru ise bu bahsettiğim tekleme asla olmuyor
 
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
45
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu bahsettiginiz dusuk devirde silkeleme sorunu bende de mevcut. sadece lpg de dusuk devirde yapiyor. Benzinli kullanimda boyle bir sorunla karsilasmadim. Bu da sorunun vtec lpg uyumsuzlugundan kaynaklandigini gosteriyor. En azindan benim fikrim bu. :)
Hocam benim araç yakıt farketmeden yapıyor bunu.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam anlayamadığim bir durum bu.mesela araci sport da kullandım bugün ama hiç yaşamadım o teklemeyi.motoru da yikatmadim hiç.trafik lambalarinda kalkış yaparken 1. Viteste yok 2 de az var ama 3.viteste bariz 3 kez arka arkaya hafif hafif sallıyor. Bunu hem LPG hem de benzinde yapıyor.ama aracın yönü aşağı tarafa doğru ise bu bahsettiğim tekleme asla olmuyor

Araç yüksek viteslerde güçistediğinde oluyor yorumu yapıyorum.

4. ve 5.viteslerde durum nedir ? Tekleme başladıktan sonra tekleme nasıl geçiyor ?
Tekleme anındaki şartları ( hızı, deviri,yolun eğimini) sabit tutabilirseniz hala devam ediyor mu?
 
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
45
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Araç yüksek viteslerde güçistediğinde oluyor yorumu yapıyorum.

4. ve 5.viteslerde durum nedir ? Tekleme başladıktan sonra tekleme nasıl geçiyor ?
Tekleme anındaki şartları ( hızı, deviri,yolun eğimini) sabit tutabilirseniz hala devam ediyor mu?
En bariz hissedilen 3.vites 1500-2000 devir arasi.ust viteslerde bu yok.2000 deviri geçtikten sonra 3. Viteste de yok bu sallanti kayboluyor yani
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,137
Çözümler
4
Tepki puanı
3,268
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Hocam benim araç yakıt farketmeden yapıyor bunu.
İlk olarak buji kontrolüyle başlayıp sonrasında bobinleri kontrol ettirin. Bobin olma olasılığı yüksek gibi görünüyor. En sağlıklısı işinin ehli iyi bir honda ustasına baktırmak.
 
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
45
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
İlk olarak buji kontrolüyle başlayıp sonrasında bobinleri kontrol ettirin. Bobin olma olasılığı yüksek gibi görünüyor. En sağlıklısı işinin ehli iyi bir honda ustasına baktırmak.
Bujiler 23bin km önce serviste iridyum bujiler ile degisti.bir de bobinlere baktırmak lazım sanırım.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
186
Tepki puanı
163
Konum
Ankara
Bujiler 23bin km önce serviste iridyum bujiler ile degisti.bir de bobinlere baktırmak lazım sanırım.

Hocam bujileri değiştirdikten sonra aynı sorunu bende yaşadım fd6 aracımda.sonra bujileri tekrar söktük ve 2 bujinin üzerinde porselen beyaz kasımda bi kaç siyah çizgi vardı.usta bujileri çatlamış dedi.düsük devirde tekleme yapıyor yüksek devirde 3000 i geçince silkeleme tekleme yapmıyordu.
Bujileri değiştirdim tekrar irideymiş buji alıp taktık düzeldi.
İlk bujileri söküp kontrol etmenizi öneririm


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst