FD6 Satıp, FK2 Hatcback Almak..

Katılım
4 Kas 2016
Mesajlar
645
Tepki puanı
83
Yaş
54
Geçenlerde fd6 aracımı sattım.. Ve 40-45 bandında 1.8 cıvıc hatcback almak istiyorum. Ufak bi araştırmadan sonra birde form arkadaşlarıma sorayım dedim.
Şimdi bu araçların şanzuman tip i-shift diye geçiyor. Bu şanzuman Tork konvartörlü müdür? Kullanımı nasıldır?
Makyajı hangi yılda aldı ve değişenler nedir.
Ön panjur kimisinde far bağlantılı mika tarzı kimisindr panjur.
Vites kolları farklı mesela.. Neye göre değişiyor.
Kullanıcı yorumlarıma ihtiyacım var.

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu konuyu çok araştırmıştım ve eski bir arkadaşımın i-shift FKsını da kullanmışlığım var. Bu araçlar yurtdışında Euro Civic olarak geçiyor.
i-shift yarı-otomatik olarak belirtilen bir kavrama tipi, vites 6 ileri manuel aslında.
Debriyaj kısmında sizin yerinize vites geçişlerini koordine eden bir robotize sistem var. Tork-konvertörü YOK.
Bu sistemin problemi vites geçişlerini koordine eden robotize parçanın bir sürücü gibi koşula göre pürüzsüz kullanamaması ve titremelere/vites geçişlerinde yavaşlığa neden olması. Ama avantajı da klasik otomatik şanzımandaki yakıt artışı ve güç kaybının olmaması.
Ülkemizde sevilmemesinin nedeni ise bu robotize parçanın debriyaj baskı balata ve volan kısmının kendine özgü olması ve 100bin km.ler civarı baskı balatanın bitmesi sonrası parçanın servis harici bulunmaması nedeniyle 4-5 bin tl. masrafa yol açması.
Piyasada satılan 40bin civarında i-shift araçların maalesef bu kavrama kısımları sorunlu halde.
Bu versiyon 2006-2009 arasında 1.8 motorla i-shift şanzımanla satıldı.

Makyajsız versiyonunun görseli bu şekilde,
253877

Vites kolu görseldeki gibi ince uzun yapıda.
253878

2009 yılında ise bu kasa makyajlandı ve 1.8 motor klasik tam otomatik ile 1.4 motor i-shift versiyonları ülkemize geldi.
Tam otomatik şanzıman sedanlardaki gibi ömürlük şanzıman grubunda olduğu ve pürüzsüz konfor sunduğu için beğeniliyor ama ithal edilen araç sayısı oldukça azdı.

1.8 tam otomatiklerin vites kolu görseldeki gibi,
253879

Makyaj versiyonla ön panjur ve jantlarda görseldeki hale geldi.
253880
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Kas 2018
Mesajlar
526
Tepki puanı
616
Yaş
35
Konum
İzmir
Aracınız
Honda CRV
Ben de cok aradım 1.8 Tam otomatık ama temız bulamamasıtım. I shıft kesınlıkle almayın. Bİ de bu araclar aşırı sertdir konfor felan beklemeyın Fd6 dan sonra :D
 
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
423
Tepki puanı
92
Euro Civic dertsiz başa dert aramak ?
 
Katılım
4 Kas 2016
Mesajlar
645
Tepki puanı
83
Yaş
54
Demeyin ya. Baya baya niyetlenmiştim. Ne kadardır baska balata serviste. Veya haricinde

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Demeyin ya. Baya baya niyetlenmiştim. Ne kadardır baska balata serviste. Veya haricinde

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
Forumdaki kullanıcı üyelerin yorumlarına göz atın, linkte HB kullanıcıların sorunlarını konuşacağı bir konu belirlemiştim, bu konudaki kullanıcılardan görüş alın bence.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ben de cok aradım 1.8 Tam otomatık ama temız bulamamasıtım. I shıft kesınlıkle almayın. Bİ de bu araclar aşırı sertdir konfor felan beklemeyın Fd6 dan sonra :D
Katılıyorum :) arka bölge torsiyonlu olduğu için tutuş sorunu oluşmasın diye süspansiyon ayarları sert ancak yüksek hızda da güven veriyor :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
FK2 nin kuru kavramalı olanı top speed uzmanı:) 240km görüyor diyorlar. Lakin tehlikelidir, neticede alınıp gazlanacak olan 9-10 yaşında otomobildir. Kuru kavramalı olanı debriyajı yiyor şehir içi çok dur kalk olan yerde pek önerilmez, konfor için yine önerilmez sportif 26-35 yaşlar arası kullanmalık bir makinadır bu:)

ikinci eli neden ucuz diyordum ufak tefek şanzıman ve debriyaj sorunları varmış öğrendim:)
 
Katılım
4 Kas 2016
Mesajlar
645
Tepki puanı
83
Yaş
54
Tamam hb den vazgeçtik.
Fd6 ların şanzumanından olan tork konvertörlü jazz veya cıty lerden hangi kasayı önerirsiniz. 40-45 civarı
1.4 ls cıty vss...

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
 
Geri
Üst