Fd6 yedek su deposu(su kaynatması)

Katılım
8 Mar 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
11
Konum
Kayseri
Merhaba
Adım Erhan,Kayseri’de yaşıyorum.
2008 Honda fd6 kullanıcısıyım,aracımı 3 yıldır kullanıyorum ilk defa başıma su kaynatması geldi videoyu yüklüyorum konu hakkında değerli görüşlerinizi bekliyorum.
 
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

> Geçmiş olsun. Videoyu youtube yükleyip link atarsanız daha kolay olur.
> Kaynatmanın nedenini bulmanız gerekiyor. Olabilecek sebeplerler:
- Su azalması
- Radyatör kapağı
- Hortumlar
- Fan açmama
- Termostat
- Devirdaim
- Kapak contası


Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Forumda yeniyim video yüklemesini yeni öğrendim linkini iletiyorum, hızlı cevap için teşekkür ederim
Radyatör kapağı sağlam. Genleşme deposundan su atıyor. Şuan için kontak açık araç çalışmadan klimayı soğukta çalıştırın. Hararet göstergesi nerede? Motor alt kısmında su akma veya borularda çatlak var mı?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Hararet göstergesi normal seviyesindeydi(ortadaydı) ,aracı stop ettikten sonra farkettim,stop ettikten sonra fan açtı hava da soğuk su ilavesi yapmadım, sabah su ilavesi yapıp eksilme var mı onu kontrol edeceğim.(gece eksilere düştüğü için donma riskine girmedim) 3 saat sonra tekrar gittiğimde akma damlama olmadığını gördüm.
 
Hararet göstergesi normal seviyesindeydi(ortadaydı) ,aracı stop ettikten sonra farkettim,stop ettikten sonra fan açtı hava da soğuk su ilavesi yapmadım, sabah su ilavesi yapıp eksilme var mı onu kontrol edeceğim.(gece eksilere düştüğü için donma riskine girmedim) 3 saat sonra tekrar gittiğimde akma damlama olmadığını gördüm.

> Hararet normal ise çok korkulacak bir şey yok. Fanda açmış. Genleşme kabına su full konulmaz. Oradaki depo aküye geçmeli şekilde bağlı. Çekip çıkartılabilir. Yarısı max yazar. Asıl seviye konrolü radyatör kapağından yapılır.
> Şu olmuş olabilir. Eğer depoya önceden çok su konmuş ise su ısındığında fazla basınç genleşme deposuna gelir. Ondan dolayı su taşmıştır.
> Sabah motor soğuk iken iki seviyeyide kontol edin.
> Antifiriz ölçümü yapıldı mı?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
> Hararet normal ise çok korkulacak bir şey yok. Fanda açmış. Genleşme kabına su full konulmaz. Oradaki depo aküye geçmeli şekilde bağlı. Çekip çıkartılabilir. Yarısı max yazar. Asıl seviye konrolü radyatör kapağından yapılır.
> Şu olmuş olabilir. Eğer depoya önceden çok su konmuş ise su ısındığında fazla basınç genleşme deposuna gelir. Ondan dolayı su taşmıştır.
> Sabah motor soğuk iken iki seviyeyide kontol edin.
> Antifiriz ölçümü yapıldı mı?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Aracı aldım alalı su ilavesi yapmadım,(radyatör kapağından baktığımda hep ağzına kadar doluydu) genleşme kabında sadece 2 parmak kadar su bulunurdu,
Son 3 senedir sadece ölçüm yaptırdım ölçümler yeterli olduğu için antifriz değişikliği yapmadım
 
Aracı aldım alalı su ilavesi yapmadım,(radyatör kapağından baktığımda hep ağzına kadar doluydu) genleşme kabında sadece 2 parmak kadar su bulunurdu,
Son 3 senedir sadece ölçüm yaptırdım ölçümler yeterli olduğu için antifriz değişikliği yapmadım
Araç takip edilmeli. Anlık bir defaya mahsus yaptı ise anlarım, fakat devamlı aynı problemi yaparsa başka olaylardan şüphelenirdim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Radyatör kapağının içindeki çıkıntı zamanla deforme olup kırılıyor. Ve böylelikle su 1.1 basıncına ulaşmadan direk genleşme tankına geçiyor. Orijinal bir kapak takip tekrar bir deneme yapın sorun çözülecektir.

Mi 9 Lite cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Radyatör kapağının içindeki çıkıntı zamanla deforme olup kırılıyor. Ve böylelikle su 1.1 basıncına ulaşmadan direk genleşme tankına geçiyor. Orijinal bir kapak takip tekrar bir deneme yapın sorun çözülecektir.

Mi 9 Lite cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Radyatör kapağını çıkarıp alttaki parça bastırıldığında rahat şekilde ileri geri hareket etmesi lazım. Sağlamlık testi o tarz yapılıyor.
 
Geri
Üst