Civic FD6 Fd6 zavoli lpg bittikten sonra benzine geçmiyor

Katılım
19 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
9
Konum
Bartın
Aracınız
Honda Jazz
Arkadaşlar 2011 premium aracımda zavoli marka lpg sistemi var araç çalıştıktan sonra lpg ye geçiyor fakat bittiğinde benzine geçmiyor dip gaz yaptığında araç tekliyor yine de benzine geçmiyor kendisi ben kendim benzine alıyorum.Böyle bi durumla karşılaşan var mı acaba aramızda


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
641
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Aynı sorunu yazın LPG tankı değiştikten sonra yaşamaya başladım.
Araçta Prins VSI-1 var, önceden LPG bittiğinde hemen benzine geçerdi hissettirmeden, tank değişimi sonrası LPG bitiyorken araba gazdan kesiliyordu, birden 60-70km hızdan 40kmh ye düşüyor, gazı köklesem de araba gitmiyor. Hatta o sırada kırmızı ışıkta beklerken araba stop ediyordu. 2 hafta önce LPG yi fulledim ama baktım alması gerekenden 3-4 litre fazla aldı ve almaya da devam ediyordu pompacıyı ikaz ettim durdurdum. Sonra ustaya götürdüm şamandıra takılı kalmış olabilir dedi, çekiçle depoya birkaç kez vurdu bir şey olmadı. LPG yi bitir gel, şamandırayı tamir edelim, edemezsek değiştiririz dedi.

Geçen hafta başka bir prins ustasına götürdüm. Dedim araba gaz yemiyor, stop ediyor dedim. Bilgisayara bağladı, LPG den benzine geçerken belli bir basıncın altına düşünce geçer dedi. Normalde o değer 1.50 bar imiş, son ayarı yapan 1.05 yapmış. Onu yapınca şimdilik gaz yememe olayı çözüldü, benzine hemen geçiyor ama LPG göstergesi ne kadar alırsam alayım hep kırmızı yanıyor. Sanırım şamandırada sorun var, şamandırada illaki prins markalı mı olmalı yoksa herhangi bir şamandıra da oluyor mu tanklara? Böyle bir durum yaşayan var mı?
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Bende de Prins var, eski sahibi öyle taktırmış sağolsun. VSI 2 model sanırım. Prins malum premium sınıfında LPG sistemi böyle olunca sonradan revizyon işlerde uyum sorunu olabilir diye düşünüyorum. Çok şükür prins te sorun ile uğraşmamış olunca pek bir tecrübe de edinme durumum olmadı.

Ancak depoyu tıklayarak düzelmeye çalışan ustadan uzak durmakta fayda var, çünkü öyle düzelse bile aynı şekilde yine takılabilir. Prinsin göstergesindeki uyarılar birçok anlam ifade edebiliyor. Mesela bendekinde on/off simgesi sürekli yanıp sönüyor ve ilk çalıştırmada 3 defa sanırım sinyal sesi veriyor , anlamı filtre bakım periyodu gelmiş demekmiş. Ancak diğer fonksiyonlar hala devam ediyor.

Seviye göstergesi ise; şamandıradaki mıknatısın (tank içerinde) , tank dışında mekanik göstergenin sırtındaki manyetik podu çevirmesi ile sağlanıyor. Eski aracımdan bildiğim buradan lpg beynine 0-10 V arası voltaj giderdi buna göre seviye göstergeleri yanardı. Tank üzerindeki bu sensörün Prins ile uyumu, kalibre edilmesi, mekanik-elektrik bağlantı hatası ya da bu sensöre hiç elektrik gelmemesi ihtimallerden birisi sebep olmalı.

Tespit için prins programı ile herhangi bir veri gelip gelmiyor mu kontrolü,
Veri geliyorsa kalibre edilmesi,
Veri gelmiyorsa tank üzerindeki sensör çıkış voltajının ölçümü,
Voltaj ölçümünde de sonuç alınamadıysa, sensörün elektrik bağlantıları ya da bu sensörün sağlamlığının kontrolü,
Voltaj geliyor ise bu voltajı LPG beynine ileten kablonun kontrolü.

En kolay testlerden birisi , aşağı resimde seviye sensörü üzerindeki ( sağ ve sol) vidaları söküp, küçük adımlar ile sensörü kendi etrafından çevirip içeriden seviye göstergesine bakın. Değişiklik var ise sensörün kalibrasyon ayarı yapılması işinizi çözecektir. Bunun yapılabilmesi için de deponun tam dolu ve tam boş anlarının bilindiği zamanlarda iki aşamalı olarak yapılabilecektir. (Bunları da sağolsun eski aracımdaki mimgas lpg ile öğrenmiştim :)) )

1612179024530.png
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
641
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Bende de Prins var, eski sahibi öyle taktırmış sağolsun. VSI 2 model sanırım. Prins malum premium sınıfında LPG sistemi böyle olunca sonradan revizyon işlerde uyum sorunu olabilir diye düşünüyorum. Çok şükür prins te sorun ile uğraşmamış olunca pek bir tecrübe de edinme durumum olmadı.

Ancak depoyu tıklayarak düzelmeye çalışan ustadan uzak durmakta fayda var, çünkü öyle düzelse bile aynı şekilde yine takılabilir. Prinsin göstergesindeki uyarılar birçok anlam ifade edebiliyor. Mesela bendekinde on/off simgesi sürekli yanıp sönüyor ve ilk çalıştırmada 3 defa sanırım sinyal sesi veriyor , anlamı filtre bakım periyodu gelmiş demekmiş. Ancak diğer fonksiyonlar hala devam ediyor.

Seviye göstergesi ise; şamandıradaki mıknatısın (tank içerinde) , tank dışında mekanik göstergenin sırtındaki manyetik podu çevirmesi ile sağlanıyor. Eski aracımdan bildiğim buradan lpg beynine 0-10 V arası voltaj giderdi buna göre seviye göstergeleri yanardı. Tank üzerindeki bu sensörün Prins ile uyumu, kalibre edilmesi, mekanik-elektrik bağlantı hatası ya da bu sensöre hiç elektrik gelmemesi ihtimallerden birisi sebep olmalı.

Tespit için prins programı ile herhangi bir veri gelip gelmiyor mu kontrolü,
Veri geliyorsa kalibre edilmesi,
Veri gelmiyorsa tank üzerindeki sensör çıkış voltajının ölçümü,
Voltaj ölçümünde de sonuç alınamadıysa, sensörün elektrik bağlantıları ya da bu sensörün sağlamlığının kontrolü,
Voltaj geliyor ise bu voltajı LPG beynine ileten kablonun kontrolü.

En kolay testlerden birisi , aşağı resimde seviye sensörü üzerindeki ( sağ ve sol) vidaları söküp, küçük adımlar ile sensörü kendi etrafından çevirip içeriden seviye göstergesine bakın. Değişiklik var ise sensörün kalibrasyon ayarı yapılması işinizi çözecektir. Bunun yapılabilmesi için de deponun tam dolu ve tam boş anlarının bilindiği zamanlarda iki aşamalı olarak yapılabilecektir. (Bunları da sağolsun eski aracımdaki mimgas lpg ile öğrenmiştim :)) )

Ekli dosyayı görüntüle 263983

Cevap için teşekkürler. İlk gittiğim LPG bayisi sonradan VSI-1'i hiç takmadığını söyledi, sonradan gittiğim bayiye yönlendirmişti. Sonradan gittiğim bayide ilk sorunum çözüldü. LPG bitince ilk işim şamandıra dan mı kaynaklı, elektriksel bir sorun mu onun tespiti için gideceğim.
 
Katılım
19 Ağu 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
9
Konum
Bartın
Aracınız
Honda Jazz
Arkadaşlar 2011 premium aracımda zavoli marka lpg sistemi var araç çalıştıktan sonra lpg ye geçiyor fakat bittiğinde benzine geçmiyor dip gaz yaptığında araç tekliyor yine de benzine geçmiyor kendisi ben kendim benzine alıyorum.Böyle bi durumla karşılaşan var mı acaba aramızda


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Arkadaşlar benim sıkıntı dediğiniz gibi map sensöründen kaynaklanıyormuş.Lpg tankındaki basıncı algılayamadığı için benzine geçiş yapmıyormuş.Değişimden sonra sıkıntı kalmadı.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaşlar benim sıkıntı dediğiniz gibi map sensöründen kaynaklanıyormuş.Lpg tankındaki basıncı algılayamadığı için benzine geçiş yapmıyormuş.Değişimden sonra sıkıntı kalmadı.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Geri dönüş yaptığınız için teşekkür ederiz.
 
Geri
Üst