FE1 Periyodik Bakım & Yağ Değişimi

Katılım
13 Ocak 2022
Mesajlar
29
Tepki puanı
55
Konum
İzmir
Ad Soyad
Işık Aslandede
Yaş
47
Aracınız
Civic FE1 2021
Geçen gün 1000 KM kontrolü için servise gittiğimde periyodik bakım fiyatı ve değişimde hangi yağ kullanıldığı bilgilerini aldım.

ExePlus için ilk 10.000 KM bakımına 2750 TL fiyat verildi.

Yağ olarak Petrol Ofisi 0-20 kullanıyoruz denildi.

Bundan önceki araçlarımın tüm yağ değişimlerinde kendi yağımı servise götürmüşlüğüm var ( Motül ) hiçbir sorun da yaşanmadı.

Yetkili kişi " getirilen yağı iş emrinde belirtir bakımı yaparız ancak motorda bir sorun çıkarsa garanti dışı kalır" şeklinde konuşunca lafı daha fazla uzatma gereği duymadım.

Müşterinin gözünü korkutma maksatlı bu ifadeleri çok yersiz buluyorum.

Öncelikle aracımda yağ tercihim 0-20 değil 5-30 olur . Daha düşük emisyon oranı , daha az yakıt tüketimi , soğuk marşda daha kolay çalışma ve daha erken ısınma gibi avantajlarından dolayı 0-20 yağ önerilse de yaşadığım yerde bahar ve yaz mevsimiyle birlikte 0-20 nın ince kalacağını, devirli kullanımda 5-30 un 0-20 den daha iyi yağlama yapacağını düşünüyorum. Kaldı ki tüm soğuk marşlarda en az 2-3 dakika motorun ısınmasını bekleyen biriyim. Japon mühendis aracın kitapçığına kullanılabilecek yağ sınıflarını ve speklerini ( 0-20 , 0-30, 5-30 ACEA C2-C3-C5) belirtmişken servisin " 0-20 kullanılması gereken yağ" diye diretmesi de anlamsız kalıyor.

Tüketici olarak Petrol Ofisi yağına da olumlu bakmıyorum.

Orjinal kolisinde satın almış olduğum 5lt lik Elf Fulltech LLX 5w-30 ACEA C3 yağım var. Bakımlarda bu yağı kullanacağım.

FE1 yada önceki kasa için yağ değişimlerinde tercihiniz ne olmuştu? Önerileriniz ne olur?
 
Katılım
19 Eki 2021
Mesajlar
19
Tepki puanı
20
Konum
Malatya
Aracınız
Civic FC5 2020
Geçen gün 1000 KM kontrolü için servise gittiğimde periyodik bakım fiyatı ve değişimde hangi yağ kullanıldığı bilgilerini aldım.

ExePlus için ilk 10.000 KM bakımına 2750 TL fiyat verildi.

Yağ olarak Petrol Ofisi 0-20 kullanıyoruz denildi.

Bundan önceki araçlarımın tüm yağ değişimlerinde kendi yağımı servise götürmüşlüğüm var ( Motül ) hiçbir sorun da yaşanmadı.

Yetkili kişi " getirilen yağı iş emrinde belirtir bakımı yaparız ancak motorda bir sorun çıkarsa garanti dışı kalır" şeklinde konuşunca lafı daha fazla uzatma gereği duymadım.

Müşterinin gözünü korkutma maksatlı bu ifadeleri çok yersiz buluyorum.

Öncelikle aracımda yağ tercihim 0-20 değil 5-30 olur . Daha düşük emisyon oranı , daha az yakıt tüketimi , soğuk marşda daha kolay çalışma ve daha erken ısınma gibi avantajlarından dolayı 0-20 yağ önerilse de yaşadığım yerde bahar ve yaz mevsimiyle birlikte 0-20 nın ince kalacağını, devirli kullanımda 5-30 un 0-20 den daha iyi yağlama yapacağını düşünüyorum. Kaldı ki tüm soğuk marşlarda en az 2-3 dakika motorun ısınmasını bekleyen biriyim. Japon mühendis aracın kitapçığına kullanılabilecek yağ sınıflarını ve speklerini ( 0-20 , 0-30, 5-30 ACEA C2-C3-C5) belirtmişken servisin " 0-20 kullanılması gereken yağ" diye diretmesi de anlamsız kalıyor.

Tüketici olarak Petrol Ofisi yağına da olumlu bakmıyorum.

Orjinal kolisinde satın almış olduğum 5lt lik Elf Fulltech LLX 5w-30 ACEA C3 yağım var. Bakımlarda bu yağı kullanacağım.

FE1 yada önceki kasa için yağ değişimlerinde tercihiniz ne olmuştu? Önerileriniz ne olur?
Bu konuda kesinlikle katılıyorum size.
0-20 nin avantajları vardır doğrudur.
Ancak hem honda önerilerinde diğerlerinin olması hemde aracım da lpg olmasından dolayı 0-30 veya 5-30 un çok daha kullanılabilir olduğu bir gerçek.
Kaldıki çok daha kaliteli markalar dururken PO nun yağını kullanmakta nedir?
Sanki diğer otomobil markaların servislerinden ucuz hizmet veriyormuş gibi ucuz yağ kullanmak tam bir uyanık esnaf mantığı.
Hem servis fiyatların çok ama çok yüksek olacak hemde kalitesiz malzeme kullanacaksın.
Bu konuda bilgisi ve deneyimi olan varsa bize bildirirse bende 10 bin bakımında kendi yağımı götürmek istiyorum.

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Geçen gün 1000 KM kontrolü için servise gittiğimde periyodik bakım fiyatı ve değişimde hangi yağ kullanıldığı bilgilerini aldım.

ExePlus için ilk 10.000 KM bakımına 2750 TL fiyat verildi.

Yağ olarak Petrol Ofisi 0-20 kullanıyoruz denildi.

Bundan önceki araçlarımın tüm yağ değişimlerinde kendi yağımı servise götürmüşlüğüm var ( Motül ) hiçbir sorun da yaşanmadı.

Yetkili kişi " getirilen yağı iş emrinde belirtir bakımı yaparız ancak motorda bir sorun çıkarsa garanti dışı kalır" şeklinde konuşunca lafı daha fazla uzatma gereği duymadım.

Müşterinin gözünü korkutma maksatlı bu ifadeleri çok yersiz buluyorum.

Öncelikle aracımda yağ tercihim 0-20 değil 5-30 olur . Daha düşük emisyon oranı , daha az yakıt tüketimi , soğuk marşda daha kolay çalışma ve daha erken ısınma gibi avantajlarından dolayı 0-20 yağ önerilse de yaşadığım yerde bahar ve yaz mevsimiyle birlikte 0-20 nın ince kalacağını, devirli kullanımda 5-30 un 0-20 den daha iyi yağlama yapacağını düşünüyorum. Kaldı ki tüm soğuk marşlarda en az 2-3 dakika motorun ısınmasını bekleyen biriyim. Japon mühendis aracın kitapçığına kullanılabilecek yağ sınıflarını ve speklerini ( 0-20 , 0-30, 5-30 ACEA C2-C3-C5) belirtmişken servisin " 0-20 kullanılması gereken yağ" diye diretmesi de anlamsız kalıyor.

Tüketici olarak Petrol Ofisi yağına da olumlu bakmıyorum.

Orjinal kolisinde satın almış olduğum 5lt lik Elf Fulltech LLX 5w-30 ACEA C3 yağım var. Bakımlarda bu yağı kullanacağım.

FE1 yada önceki kasa için yağ değişimlerinde tercihiniz ne olmuştu? Önerileriniz ne olur?
Yağ konusunda mantığınız doğru ancak bu motorlar FB7den beri 0w20 yağ üzerine geliştiriliyor, motor içi yağ kanalları ve yağ pompası buna göre geliştirilmiş. Sıcaklıktan endişeniz varsa 0w30 daha mantıklı bir seçim olabilir ama ben yeni motorda Fabrika’nın önerdiği 0w20 de kalmanın doğru olacağı düşüncesindeyim. @İsmail Beşiroğlu hocam sizinde görüşünüzü almanın faydalı olacağını düşünüyorum.
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
476
Motor arıza riski var mi ? Var (yani her aracın olduğu kadar olmasada honda motoru da arza verir)

Garantiye takılmıyorum diyorsanız gidin 1000 1200 TL ye özel servis bakımı tercih edin.

Yok garanti önemli ise, her şey servise emanet zaten, petrol ofisi yağa çok takılmayın... 2009 dan bu tarafa 5 farklı aracima defalarca bakim yaptırdım
HANGİ YAĞ DİYE SORMADIM? Sorsam ne olcak ki Eskişehir de tek servis var, 170 km Bursa, 240 km Ankara ikisine de gitmeyeceğime göre...

Yetkili Servis fabrika standardını karşılamayan yağ malzeme vs kullanmaz.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
196
Yaş
54
Servisler, kullanicinin kendi yaglarini getirmesine farkli yaklasiyorlar. Mesela, gecen ay deneme amacli olarak inallari aradim 60 bin bakimi icin. 2350 tl fiyat verdiler. Kendi yagimi getirecegim dedim(8 yildan beri hep kendi yagimi goturuyorum) farkli yag kullanmiyoruz dediler. Peki 2350 tl bakimina geldigimde hangi yagi koyacaksiniz dedim. Mobil 1 koyacagiz diyince, madem servis disinda yag koymuyorsunuz o zaman honda yagi isterim dedim. Servis elemani da aynen sunu soyledi. Honda yag koyarsak 350 TL fark olur. Bu cumleden sonra bir sey konusmaya gerek kalmadi.
Kendi yagini getiren musteriler icin, servis fisine “musteri kendi yagini getirmistir” diye yazabiliyorlar.
0w20 yerine farkli numara yag bana da mantikli gelmiyor. Hamid hocamizin yazdiklari gozonunde bulundurulmali


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
981
Tepki puanı
471
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Bu konuda kesinlikle katılıyorum size.
0-20 nin avantajları vardır doğrudur.
Ancak hem honda önerilerinde diğerlerinin olması hemde aracım da lpg olmasından dolayı 0-30 veya 5-30 un çok daha kullanılabilir olduğu bir gerçek.
Kaldıki çok daha kaliteli markalar dururken PO nun yağını kullanmakta nedir?
Sanki diğer otomobil markaların servislerinden ucuz hizmet veriyormuş gibi ucuz yağ kullanmak tam bir uyanık esnaf mantığı.
Hem servis fiyatların çok ama çok yüksek olacak hemde kalitesiz malzeme kullanacaksın.
Bu konuda bilgisi ve deneyimi olan varsa bize bildirirse bende 10 bin bakımında kendi yağımı götürmek istiyorum.

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Garanti işi sürpriz bir mevzu hocam o konuda sizin şanzınıza kalmış ama yağ konusunda haklı olabilirsiniz lakin eksiltme yapana kadar 0w20 ile devam etmeniz eksilme yaptığında ise 5w30 za geçmenizi tavsiye ederim fd6 aracım 160 binde 5W30 kullanıyorum daha eksiltme yapmadı yaptığında 10W40 a geçeceğim fc5 aracımda ise 0W20 devam ediyorum

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Yetkili servisin kullandığı motor yağı zaten motora ne kadar güvendiklerinin en net güvencesi. Bu araçta ne olacaksa motor bloğuna olmaz arkadaşlar. Yani o da olursa kesinlikle de yağdan olmaz. İlk yıllarda fb7'lere garanti kapsamında 0w20 yağ dışında yağ konulmazken, 3-4 yıl sonrasında 10w40 yağ konulmaya başlandı yine garanti kapsamında servisler tarafından. 0w20 yağ yine ne marka olursa olsun belli kaliteyi sağlamış, belli kriterleri almış yağdır, kötü değildir. Honda motorlarda genel olarak yağın orjinal olması yeterli.

0w20'nin temel kullanım nedeni emisyon değerleri illaki tabi ancak bu yağa göre piston ringleri (piston segmanı veya yayı) tasarlanıp konuyor. Yağ kalınlaştıkça da yağ basıncı yükselir ve bu piston ringleri görevini tam yapamaz hale gelerek yanma odasına yağ girmesine sebep olabilir. Bu sebeple de çok kalın yağ kullanmamak gerekiyor. Bu da sınır olarak 0w40 olarak düşünülebilir tahmini.

Öte yandan 0w20 yağ performanslı kullanımlarda elbette çok ısınarak daha da incelip, gerekli yağ film tabakası koruyuculuğunu sağlayamaz hale gelebilir. Ancak bu durumu oluşturabilecek koşullar, hava şartları vs. olağan dışı kalıyor aslına bakarsanız. Soğutma sisteminde bir arıza, araçta yazılım ve LPG kiti yoksa bu koşulları Type-R harici motorlarda sağlamak mümkün değil.

0w20 yağ, daha kalın yağlara göre daha hızlı aracı ısıtmaz ancak soğutur hızlı dolaşabildiğinden ötürü. Kalın yağların da iç sürtünme katsayıları yüksek olduğundan ısınma hızları ilk start ile birlikte ince yağlarla benzerdir. Ancak ince yağlar daha hızlı akacağından kritik yerlerin yağlanmasında daha iyi performans gösterebilirler. Kalın yağdan kastım elbette 5w40 ve üzeridir.

Genel koruyuculuk olarak da yağlardaki kritik faktörler baz yağ kalitesi ve katkılardan oluşmakta. 0w20 yağlar da bu konuda aslında en tepedeler.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
0-30 kullanabilirsiniz cok endiseleniyorsaniz. 5-30 ya da 10-40 da kullanilir ama kalin yagdir onlar.
Motor soguk iken omrunun %75ni yer. Hizli yaglama cok onemlidir. Mesela sicak motor yag basinci az olsada yatak sarmasi bir yere kadar zorlasir ama soguk motorun 1 saniye bile yagsiz kalmasi cok tehlikeli.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst