fk7 cvtden fk7 manuele geçmek

Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
33
Tepki puanı
8
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba. 2 yıldır cvt şanzıman fk 7 sport paket hatchback civic kullanıyorum, Manuel kullanmanın zevkinden ötürü ve üst paket de olacağı için manuel sport plus fk7 ye geçmek istiyorum. Sizce artıları eksileri ne olur? Özellikle Manuel fk7 kullanıcıları deneyimlerini paylaşırsa çok sevinirim. İyi forumlar.
 
Katılım
30 Ağu 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
19
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2020
Hocam merhaba,

1.5t hb manuel aracımı 30.000 kmdir kullanıyorum. Sondan söyleyeceğimi baştan söyleyeyim, bu dönemde sürüş keyfi için yeni ve manuel bir aile aracı alacaksanız ülke şartlarında başka alternatif bence yok.

Sizin geçişi cvt manuel geçişine ek makyajlı kasa ve sport plus'ın farkları olarak da ele almak gerek. Bu konularda daha detaylı bilgi veren olacaktır. Şahsi görüşüm makyajlı kasayla birlikte multimedyaya ve klima kontrollerine fiziksel tuşların eklenmesi en önemli artılar ve sport plus'ın bence keyif katan özellikleri cam tavan ve 11 hoparlörlü ses sistemi. Sertliği ayarlanabilen süspansiyon bazı durumlarda faydadan çok zarara yol açıyor. Yumuşak aracı sert olup bozuk yolda seken araca tercih ederim.

Manuel araçların hepsi sport plus'a ek adaptif cruise, şerit takip, şeritten ayrılma uyarısı ve acil durum fren sistemi içeren güvenlik paketi (Honda sensing) ile geliyor. Adaptif cruise tabi vites değiştiremeyeceğinden dur kalk olarak kullanılmıyor ancak vitesler uzun ve motor esnek olunca örneğin 5. viteste ACC'Üyi tüm çalışma aralığında kullanmanız mümkün, vites değiştirdiğinizde de sistem devreden çıkmayıp hızını koruyor. Ayrıca manuel araçlarda stop-start da mevcut ve güzel çalışıyor.

Performans konusuna gelirsek, öncelikle CVT araçlardan farklı olarak limitör 230 km/h de ve araç bu hıza soluksuz ulaşabiliyor. 0-100 hızlanması konusunda; araç 100e gelmeden hemen önce 2. vitesi bitiriyor ve bu katalog değerini negatif etkileyen bir durum. Genel kullanımda aracın hızlanmasını ve tepkilerini yansıtan bir değer değil.

Yakıt tüketimi konusunda CVT araçla uzun dönem deneyimim olmadığından kıyaslama yapamıyorum ancak çevremdeki çeşitli markaların turbo benzinli 1.5-1.6 araçlarından hemen her koşulda 1 - 1.5 litre daha az yakıt tüketiyorum.

Günlük kullanım açısından debriyaj ve vites geçişleri gayet rahat. Düşük dur kalk hızlarında araç momentumunu koruyabiliyor ve boğulmadan sabit hızda rahatlıkla ilerleyebiliyor. Burada volanın kalın-ağır oluşu fayda sağlıyor.

Genellikle pek konuşulmuyor ancak bu bahsettiğim rahatlık rev hang e yol açarak performanslı sürüşe negatif etki ediyor. Aracın serbest devirlenmesi, vites yükselttikten sonra devir düşürmesi yavaş işliyor. Ayrıca, güncel araçlarda emisyonların düşürülmesi amacıyla gazdan ayağınızı çektiğiniz anda yanmamış yakıtın atılması çevreye daha zararlı olduğundan halihazırda ateşlemeye gitmiş olan yakıt da yanıyor ve ondan sonra gaz kesiliyor. Bu ve kalın volan ani hızlanmadan sonra gazdan ayağınızı çektiğiniz zaman motorun takatinin aniden kesilmeyip aracın anlık olarak biraz daha gaz vermesine yol açıyor. CVT'nin bu durumda yaşattığı hissiyatı bilmiyorum, böyle bir durum varsa sizin için yabancı olmayacaktır. Bahsettiğim tepki gecikmelerinin yazılımsal boyutunun k-tuner ile çözüldüğünü okudum ancak deneyimlemedim.

Tabii ki 3 pedal sevdalıları olarak daha ne kadar güncel manuel araç satın alabileceğiz bu çok ayrı bir konu ve benim bu aracı tercih etme sebeplerimin başında bu geliyor. Gerek sürüş keyfi gerek güvenlik donanımlarıyla gayet tatminkar bir araç.

Hazır 30.000 bakımım yaklaşıyorken de söyleyeyim, 2 yılda bir şanzıman yağı değişim maliyetinin olmayışı da olumlu bir yön.
 
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
33
Tepki puanı
8
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Hocam merhaba,

1.5t hb manuel aracımı 30.000 kmdir kullanıyorum. Sondan söyleyeceğimi baştan söyleyeyim, bu dönemde sürüş keyfi için yeni ve manuel bir aile aracı alacaksanız ülke şartlarında başka alternatif bence yok.

Sizin geçişi cvt manuel geçişine ek makyajlı kasa ve sport plus'ın farkları olarak da ele almak gerek. Bu konularda daha detaylı bilgi veren olacaktır. Şahsi görüşüm makyajlı kasayla birlikte multimedyaya ve klima kontrollerine fiziksel tuşların eklenmesi en önemli artılar ve sport plus'ın bence keyif katan özellikleri cam tavan ve 11 hoparlörlü ses sistemi. Sertliği ayarlanabilen süspansiyon bazı durumlarda faydadan çok zarara yol açıyor. Yumuşak aracı sert olup bozuk yolda seken araca tercih ederim.

Manuel araçların hepsi sport plus'a ek adaptif cruise, şerit takip, şeritten ayrılma uyarısı ve acil durum fren sistemi içeren güvenlik paketi (Honda sensing) ile geliyor. Adaptif cruise tabi vites değiştiremeyeceğinden dur kalk olarak kullanılmıyor ancak vitesler uzun ve motor esnek olunca örneğin 5. viteste ACC'Üyi tüm çalışma aralığında kullanmanız mümkün, vites değiştirdiğinizde de sistem devreden çıkmayıp hızını koruyor. Ayrıca manuel araçlarda stop-start da mevcut ve güzel çalışıyor.

Performans konusuna gelirsek, öncelikle CVT araçlardan farklı olarak limitör 230 km/h de ve araç bu hıza soluksuz ulaşabiliyor. 0-100 hızlanması konusunda; araç 100e gelmeden hemen önce 2. vitesi bitiriyor ve bu katalog değerini negatif etkileyen bir durum. Genel kullanımda aracın hızlanmasını ve tepkilerini yansıtan bir değer değil.

Yakıt tüketimi konusunda CVT araçla uzun dönem deneyimim olmadığından kıyaslama yapamıyorum ancak çevremdeki çeşitli markaların turbo benzinli 1.5-1.6 araçlarından hemen her koşulda 1 - 1.5 litre daha az yakıt tüketiyorum.

Günlük kullanım açısından debriyaj ve vites geçişleri gayet rahat. Düşük dur kalk hızlarında araç momentumunu koruyabiliyor ve boğulmadan sabit hızda rahatlıkla ilerleyebiliyor. Burada volanın kalın-ağır oluşu fayda sağlıyor.

Genellikle pek konuşulmuyor ancak bu bahsettiğim rahatlık rev hang e yol açarak performanslı sürüşe negatif etki ediyor. Aracın serbest devirlenmesi, vites yükselttikten sonra devir düşürmesi yavaş işliyor. Ayrıca, güncel araçlarda emisyonların düşürülmesi amacıyla gazdan ayağınızı çektiğiniz anda yanmamış yakıtın atılması çevreye daha zararlı olduğundan halihazırda ateşlemeye gitmiş olan yakıt da yanıyor ve ondan sonra gaz kesiliyor. Bu ve kalın volan ani hızlanmadan sonra gazdan ayağınızı çektiğiniz zaman motorun takatinin aniden kesilmeyip aracın anlık olarak biraz daha gaz vermesine yol açıyor. CVT'nin bu durumda yaşattığı hissiyatı bilmiyorum, böyle bir durum varsa sizin için yabancı olmayacaktır. Bahsettiğim tepki gecikmelerinin yazılımsal boyutunun k-tuner ile çözüldüğünü okudum ancak deneyimlemedim.

Tabii ki 3 pedal sevdalıları olarak daha ne kadar güncel manuel araç satın alabileceğiz bu çok ayrı bir konu ve benim bu aracı tercih etme sebeplerimin başında bu geliyor. Gerek sürüş keyfi gerek güvenlik donanımlarıyla gayet tatminkar bir araç.

Hazır 30.000 bakımım yaklaşıyorken de söyleyeyim, 2 yılda bir şanzıman yağı değişim maliyetinin olmayışı da olumlu bir yön.
Çok teşekkür ediyorum değerli fikirlerinizi beyan ettiğiniz için. Hem manuel zevki hem de yüksek donanım özellikleri sebebiyle yakında manuel bir fk7 alacağım gibi. İyi günler diliyorum.
 
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
33
Tepki puanı
8
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Hocam merhaba,

1.5t hb manuel aracımı 30.000 kmdir kullanıyorum. Sondan söyleyeceğimi baştan söyleyeyim, bu dönemde sürüş keyfi için yeni ve manuel bir aile aracı alacaksanız ülke şartlarında başka alternatif bence yok.

Sizin geçişi cvt manuel geçişine ek makyajlı kasa ve sport plus'ın farkları olarak da ele almak gerek. Bu konularda daha detaylı bilgi veren olacaktır. Şahsi görüşüm makyajlı kasayla birlikte multimedyaya ve klima kontrollerine fiziksel tuşların eklenmesi en önemli artılar ve sport plus'ın bence keyif katan özellikleri cam tavan ve 11 hoparlörlü ses sistemi. Sertliği ayarlanabilen süspansiyon bazı durumlarda faydadan çok zarara yol açıyor. Yumuşak aracı sert olup bozuk yolda seken araca tercih ederim.

Manuel araçların hepsi sport plus'a ek adaptif cruise, şerit takip, şeritten ayrılma uyarısı ve acil durum fren sistemi içeren güvenlik paketi (Honda sensing) ile geliyor. Adaptif cruise tabi vites değiştiremeyeceğinden dur kalk olarak kullanılmıyor ancak vitesler uzun ve motor esnek olunca örneğin 5. viteste ACC'Üyi tüm çalışma aralığında kullanmanız mümkün, vites değiştirdiğinizde de sistem devreden çıkmayıp hızını koruyor. Ayrıca manuel araçlarda stop-start da mevcut ve güzel çalışıyor.

Performans konusuna gelirsek, öncelikle CVT araçlardan farklı olarak limitör 230 km/h de ve araç bu hıza soluksuz ulaşabiliyor. 0-100 hızlanması konusunda; araç 100e gelmeden hemen önce 2. vitesi bitiriyor ve bu katalog değerini negatif etkileyen bir durum. Genel kullanımda aracın hızlanmasını ve tepkilerini yansıtan bir değer değil.

Yakıt tüketimi konusunda CVT araçla uzun dönem deneyimim olmadığından kıyaslama yapamıyorum ancak çevremdeki çeşitli markaların turbo benzinli 1.5-1.6 araçlarından hemen her koşulda 1 - 1.5 litre daha az yakıt tüketiyorum.

Günlük kullanım açısından debriyaj ve vites geçişleri gayet rahat. Düşük dur kalk hızlarında araç momentumunu koruyabiliyor ve boğulmadan sabit hızda rahatlıkla ilerleyebiliyor. Burada volanın kalın-ağır oluşu fayda sağlıyor.

Genellikle pek konuşulmuyor ancak bu bahsettiğim rahatlık rev hang e yol açarak performanslı sürüşe negatif etki ediyor. Aracın serbest devirlenmesi, vites yükselttikten sonra devir düşürmesi yavaş işliyor. Ayrıca, güncel araçlarda emisyonların düşürülmesi amacıyla gazdan ayağınızı çektiğiniz anda yanmamış yakıtın atılması çevreye daha zararlı olduğundan halihazırda ateşlemeye gitmiş olan yakıt da yanıyor ve ondan sonra gaz kesiliyor. Bu ve kalın volan ani hızlanmadan sonra gazdan ayağınızı çektiğiniz zaman motorun takatinin aniden kesilmeyip aracın anlık olarak biraz daha gaz vermesine yol açıyor. CVT'nin bu durumda yaşattığı hissiyatı bilmiyorum, böyle bir durum varsa sizin için yabancı olmayacaktır. Bahsettiğim tepki gecikmelerinin yazılımsal boyutunun k-tuner ile çözüldüğünü okudum ancak deneyimlemedim.

Tabii ki 3 pedal sevdalıları olarak daha ne kadar güncel manuel araç satın alabileceğiz bu çok ayrı bir konu ve benim bu aracı tercih etme sebeplerimin başında bu geliyor. Gerek sürüş keyfi gerek güvenlik donanımlarıyla gayet tatminkar bir araç.

Hazır 30.000 bakımım yaklaşıyorken de söyleyeyim, 2 yılda bir şanzıman yağı değişim maliyetinin olmayışı da olumlu bir yön.
konu dışı olacak ama profil fotoğrafınızdaki FK7'nin rengi orijinal mi kaplama mı? Malum manuelin pek ilanı yok, o yüzden istemediğim bir renk alırsam kaplattırmayı düşünüyorum.
 
Katılım
30 Ağu 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
19
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2020
Çok teşekkür ediyorum değerli fikirlerinizi beyan ettiğiniz için. Hem manuel zevki hem de yüksek donanım özellikleri sebebiyle yakında manuel bir fk7 alacağım gibi. İyi günler diliyorum.
Rica ederim inşallah içinize sinen bir araç bulursunuz.
konu dışı olacak ama profil fotoğrafınızdaki FK7'nin rengi orijinal mi kaplama mı? Malum manuelin pek ilanı yok, o yüzden istemediğim bir renk alırsam kaplattırmayı düşünüyorum.
Kendi rengi. Türkiye sitesinde görememiştim İngiltere katalogunda brilliant sporty blue diye geçiyordu. Çok fazla renk seçeneği sunmuyor Honda maalesef.
 
Katılım
13 Nis 2019
Mesajlar
113
Tepki puanı
65
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2019
Uygun bulursanız bence geçilebilir. ileride manuel olanların otomatiklere nazaran daha fazla değerli olacağını düşünüyorum.
 
Geri
Üst