Konuya cevap cer

Gaza basarken gazlarken vakum hattı kapanır denemek için şöyle yapabilirsiniz: gaza basarken aynı anda frene birkaç kez basarsanız fren pedalının sertleştiğini görürsünüz, ancak gazı bıraktığınızda veya normal 800-700rpm civarında motor rölantide çalışırken vakum çekvalfi hattı açılır netice olarak manifolta yada silindire yakıt basılmadığı her zaman vakum hattı açıktır benzin basılırken çekvalf kapanır, westhinghouse diyaframına vakum dolar ve fren pedalı yumuşar, gaza basarken ise her zaman birkaç frenleme yapacak kadar vakum içeride vardır zaten gaz ile freni yavaşlarken aynı anda kullanmayacağımız için gazdan çekip frene basıncaya kadar geçen çok kısa sürede vakum dolar,


bence şu soğuk havalarda rölantiniz çok yüksek biçimde iken yola çıkıyorsunuz, rölantiyi biraz düşürene kadar motoru iyice 1-2dk kadar ısıtmanızı öneririm. Hemen sonrasında frenler şişmeyecektir. Fren hidroliği de soğuk ve kalın kıvamda iken pedalı itmek zorlaşabilir ancak fren hidroliği motorun sıcağı ve bir iki frene basmakla çok kısa sürede normal frenleyebilecek biçimde ısınır. Soğuk havada 1500-2000rpm ile çalışan motorda vakum biraz zor dolar ama facia yaratacak kadar kötü frenleme olmaz.


Motoru kesinlikle gaza basarak çalıştırmayın. Rölanti 2000rpm de iken ısınıp rölanti 1000-1100rpm leri görmende yürütmenizi de önermem. 1500-2000rpm rölanti çok soğuk motorda ilk marşta olur, motor devri bu halde iken vites otomatik ise vitesi D yada R ye taktığınızda şanzımana da kötü davranmış olursunuz. Soğuk motorla ilerlemenin atmosferik motorun kendisine bir zararı yoktur turbo varsa kötüdür, ama çok soğuk bir motorla yola çıkmanın çeşitli tepki tuhaflıkları illa ki olur


Her ne olursa olsun fren problemi yaşıyorsanız servise danışmak zaruridir.


Geri
Üst