- Katılım
- 11 Ağu 2022
- Mesajlar
- 415
- Tepki puanı
- 424
- Konum
- 1 numara (Adana)
- Ad Soyad
- Timur.S
- Yaş
- 40
- Aracınız
- Civic FE1 2023
şahsen bence aşırı km yapmadığınız sürece çok mantıksız bir hareket olur, millet VWlerde bile garanti süresi 2 yıl diye üzülüyor sırf iyi niyet kapsamında kısmen indirimli hizmet almak için bile yıllarca serviste hizmet alıyor siz elinizle size sunulan kapsamlı garantiyi bozacaksınız.
şöyle düşünün:
1) yılda 20bin yaptığınızı düşünelim 10binde bir bakımdan bu 2 bakım yapar hondada bakım başı 10bin olsa bu 20bin tl dışarıda 4bin olsa bu 8bin tl yapar oda senede topu topu 12bin size kalacak demek, koca 3 yılda bile toplamı komik sayılacak 36bin tl.
2) şimdi bir düşünün bırakın şanzıman veya motoru bir turbo arızası bile yaşasanız ne kadar tutacak? emin olun bir hortum bile arızalansa bugün 20-30binlik olmadan çıkamazsınız girdiğiniz riske değmez.
3) en önemlisi bence satış sonrasını düşünmek bugün ben ikinci el bir honda alıyor olsam hele hele son kasa bir FE alıyor olsam onun servis bakımlı bir araç olmasını çok önemserim ve diğer ilandaki araçlardan 25-50bin aşağı olmadığı sürece yüzüne bile bakmazdım (3+3 dolduktan sonra tamam ama bu süre içindeyken bakmazdım)
bunlar değer anlamında ve risk anlamındaki değerlendirmeler birde bu işin teknik kısmı var emin olun yan sanayide çok ama çok aldatmaca dönüyor,sahte yağlar,bırakın 2inci sınıf filtreleri 3üncü sınıf merdiven altı filtreler,sahte cvt yağları, doğru torque değerinde sıkılmamış parçalar,doğru adımlar uygulanmadan yapılan işlemler vs.
abi fren balatasını yan sanayide değiştirdim ve sözde Adanadaki en iyi yan sanayi honda ustasına gittim adama balataya yağ sürmen lazım dediğimde senmi bana işimi öğreteceksin dedi, dedim peki ötmüyormu? evet %90ı ötüyor yan sanayilerin bunda sadece orijinaller ötmez onuda müşteriye söylüyoruz ztn dedi.
dedim peki orijinalin farkı ne görebilirmiyim abi içinden yağ çıkıyor dedi , sövsemmi ağlasammı bilemedim ve direkt çıktım oradan ,evet honda servisindeki elemanlarda silikon vadisinde yetişmedi ama en azından serviste yapılacak adımları belli,kullanacakları malzeme belli.
özetle ben yerinizde olsam servisle devam ederdim.
şöyle düşünün:
1) yılda 20bin yaptığınızı düşünelim 10binde bir bakımdan bu 2 bakım yapar hondada bakım başı 10bin olsa bu 20bin tl dışarıda 4bin olsa bu 8bin tl yapar oda senede topu topu 12bin size kalacak demek, koca 3 yılda bile toplamı komik sayılacak 36bin tl.
2) şimdi bir düşünün bırakın şanzıman veya motoru bir turbo arızası bile yaşasanız ne kadar tutacak? emin olun bir hortum bile arızalansa bugün 20-30binlik olmadan çıkamazsınız girdiğiniz riske değmez.
3) en önemlisi bence satış sonrasını düşünmek bugün ben ikinci el bir honda alıyor olsam hele hele son kasa bir FE alıyor olsam onun servis bakımlı bir araç olmasını çok önemserim ve diğer ilandaki araçlardan 25-50bin aşağı olmadığı sürece yüzüne bile bakmazdım (3+3 dolduktan sonra tamam ama bu süre içindeyken bakmazdım)
bunlar değer anlamında ve risk anlamındaki değerlendirmeler birde bu işin teknik kısmı var emin olun yan sanayide çok ama çok aldatmaca dönüyor,sahte yağlar,bırakın 2inci sınıf filtreleri 3üncü sınıf merdiven altı filtreler,sahte cvt yağları, doğru torque değerinde sıkılmamış parçalar,doğru adımlar uygulanmadan yapılan işlemler vs.
abi fren balatasını yan sanayide değiştirdim ve sözde Adanadaki en iyi yan sanayi honda ustasına gittim adama balataya yağ sürmen lazım dediğimde senmi bana işimi öğreteceksin dedi, dedim peki ötmüyormu? evet %90ı ötüyor yan sanayilerin bunda sadece orijinaller ötmez onuda müşteriye söylüyoruz ztn dedi.
dedim peki orijinalin farkı ne görebilirmiyim abi içinden yağ çıkıyor dedi , sövsemmi ağlasammı bilemedim ve direkt çıktım oradan ,evet honda servisindeki elemanlarda silikon vadisinde yetişmedi ama en azından serviste yapılacak adımları belli,kullanacakları malzeme belli.
özetle ben yerinizde olsam servisle devam ederdim.