Garanti Sorunu

Katılım
9 May 2019
Mesajlar
10
Tepki puanı
3
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaşlar merhaba...Garanti ile ilgili sorun yaşamaktayım.Aracimin gösterge panelinde ve göstergeyi 3 e bölen krom çıtada sorun var.Garanti bunun kullanıcı hatası olduğunu söylüyor.Ama bunun benle bir ilgisi yok malzemeden kaynaklanıyor.Tum bakımları serviste yaptırdım aracım 2018 eco exutive nasıl bir yol izlemeliyim.Honda araca sahip çıkmıyor nasıl ikna ederim.Aractan soğudum resmen.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
benim civic daha 2 yaşında bu resimdeki gösterge paneli, vites kolunun yanındaki cam parça ve multimedyanın ekranı çizik içinde:) bunlar da kafaya taksam arabaya hiç binmeyeyim hiç yıkatmayayım temizlemeyeyim müzeye kaldırayım dursun diyeceğim lakin öyle olmuyor,

benim çizikleri de yıkamacı yapmış muhtemelen, hiçbirinden şikayetçi değilim ne honda dan nede yıkamacıdan:) artık birçok marka model otomobilin iç trim parçaları ve bazı dış detay aksamı bu şekilde çok narin ve çok hassas yapıda anında bozulup çiziliyor boyası atıyor.

bence bir otomobilde asıl ve gerçek problemler gösterge paneli çiziği, direksiyon kılıfı soyulması, yada boya kalkması ve göçük değildir

bir otomobildeki asıl problemler daha 3-4 yaşındaki otomobilde 20000km lerde devirdaim pompası patlatıp servisin buna 4000 lira istemesidir, otomobili sürerken ekranda tam tahrik gücü ile sürüş mümkün değil uyarısı çıkıp motor ve şanzıman indirtmek ve en az 15-20000 lira masraf etmektir, 60000 liraya sıfır sandık motor alıp kısa süre sonra onun da bozulduğunu görmektir, radyatör patlatıp şanzıman yağı, motor yağı ve soğutma suyunun birbirine karışıp turboyu şanzımanı ve motoru bozup 127000 lira masraf çıkartmasıdır, hatta 40000km deki otomobilde uzun yol dönüşü 2 litre dizel motorun komple iflas etmesidir yada 2014 model aracın yolda giderken durduk yere diferansiyel dişlisinin kırılmasıdır.

bu sorunlar şikayet var com daki BMW şikayetleridir:) bence honda nızın kıymetini bilin

birçok japon ve güney kore yani uzakdoğu menşeili otomobilin sorunları eften püftendir toyota, mazda, hyundai, kia yada honda bunlarda olsa olsa hoparlör cızırdar, döşeme boyası sökülür, kaportanın boyası kalkar, elektrikli aynası bozulur, direksiyonu soyulur, sunroof u ses yapar, servisi müşteriye kaba kötü davranır vs. ama yolda bırakıp rezil etmişliği çok nadirdir yollar eskir bu araçların yürüyen mekanik aksamı motoru şanzımanı vs. zor eskir.

ama avrupa menşeili otomobillere baktığınız zaman motor yiyen şanzıman patlatan durduğu yerde airbag açan kapı açma kolu kopup kullanıcının elinde kalan bir sürü otomobil vardır:) bunlar kullanıcıya saç baş yoldurur:) Alfa Romeo ların Ferrari ile ortak geliştirdiği selespeed şanzımanı nın contaları şakır şakır yağ kaçırır kullanıcılar bu contaları değiştirmek için viton malzeme conta bulup iyi bir Alfa ustası aramaya koyulurlar ama arabalarına laf söylerseniz sizi azarlarlar:) bizim vtec sistemi gibi varyatör sistemleri vardır o da sık bozulur ama sorunları olmayan bir alfa romeo ile ne virajda ne düzlükte yarışmak ve kapışmak çok zordur.

Honda yı savunmak için yazmadım bunları, sahip olduğunuz otomobili üretenlerin felsefesini tanıyıp bu otomobil kullanırken içinize sinmesi için yazdım ve elalemin avrupada amerika da bizdeki ekonomik sisteme göre çok daha ucuza elde ettiği otomobilleri biz Türkiye de ÖTV vergileri yüzünden dehşet fahiş fiyatlara aldığımız için bu otomobilleri aldıktan sonra çok fazla beklenti içinde olduğumuzu ve bu yüzden aslında ucuz olup ta vergiler yüzünden bu çok para ödediğimiz ekonomik tip otomobilimizde en ufak problemde mutsuz olduğumuzu hatırlamamız ve bunun için üzülmemek adına bunları yazdım:) aslında civic dünya genelinde ucuz ve kalitesi ortada olan bir otomobil ekonomik bir otomobil kesinlikle lüks ve müşterisini her daim memnun edecek şekilde tasarlanmış bir otomobil değil onun amacı sizi asla yolda bırakmayan yollara ve yıllara meydan okuyan mekanik alt yapısı motoru şanzımanı süspansiyonu vs., ciddi bir sorun olduğu zaman garanti koşulları her daim işliyor ben şahidim buna geçenlerde yağ kaçıran şanzıman kapağını garantiden ücretsiz değiştiren bir üye vardı ve yine klima kompresörü değiştiren var bunlar hep ücretsiz ve garantiden halloluyor, ses yapan iç trim parçaları da yetkili serviste ücretsiz izole ediyorlar sesi kesiyorlar.

ama ne hyundai de ne honda da ne toyota da ne de mazda da soyuldu diye bir direksiyon kılıfı değiştiremiyorsunuz:) FC5 civic in otomatik silecekler bozuk çalışıyor kaporta göçüyor ve zımpara macun boya dan gerisi yalan oluyor ama dikkat ederseniz civic ile 200 km hızda dakikalarca yol alıp yüzbinlerce km deviriyorlar ve ne motora ne de şanzımana ne de ön takıma el sürmeyen binlerce kullanıcı var:)

avrupalı üreticinin felsefesi şudur: otomobil kolay arıza yapabilir kul yapısı sonuçta ama tamiri de kolay ve ucuz şekilde halledilebilsin, tasarım ve üretimde fazla kasmayın olduğu kadar işte:) bunlara örnek renault, vag grubu, fiat, opel ve diğer birçoğu

uzakdoğulu üretici felsefesi ise şöyle: bu otomobil asla arıza yapmayacak yolda bırakmayacak müşteri bozuldu dese de inanma biz bozulan araba üretmeyiz bizim ürettiğimiz otomobil bozulmaz azcık araştırıp iyice öğrenelim gerçekten bozuldu mu?, olur ya binde bir belki gerçekten arıza yaparsa yandık zaten halletmek zor iş ve epey para gerektirir.
bunlara örnek honda, toyota, hyundai ve kia

amerikalı üretici ise şöyle yapar: müşteri her zaman haklıdır, ne istiyorsa karşılayın bizim otomobiller zırt pırt arıza yapıyor olabilir abuk sabuk sorunlar çıkartıyor olabilir ama siz müşteriyi asla üzmeyin poh pohlayın sorunlarını hemen garantiden falan halledip gönderin kancayı takın onlara, nasıl olsa her türlü kar ediyoruz. :) bu da ford
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Peki son bir sey daha bu beni rahatsız ediyor honda ile ilgili bu tür cik.a parçaları nerde bulabilirim.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
çıkma olarak sadece camı verseler iyi:) gösterge panelini hatta komple ön göğüs torpido paneline kadar komple satmaya kalkarlar:)

bence güzel bir wax cila bulun plastik aksama özel cila bulabilirseniz harika olur, o çizilen kısmı çok az cila sürüp pamukla yada makyaj temizleme pedi ile yavaş yavaş birkaç kat cilalayın, çizikler yüzde 90 gidecektir. Çizikler komple de gidebilir.

ama cilalarken hata yaparsanız camı daha kötü hale getirebilirsiniz uygulama yapmadan önce mutlaka başka bir yerde plastik parçaya deneme yapın eğer cila bozmuyorsa olur.

Sonuçta sararmış ön farları parlatıp yeni gibi yapıyorlar 6000-3000 numara ince su zımparası ve cila ile yapıyorlar neticede farlar da plastik ben kendim eski arabama cila yaparken plastik aksamları da stopları farları da cilalayıp silerdim sıkıntı yapmazdı parlatıp çizikleri alırdı.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,161
Çözümler
10
Tepki puanı
12,951
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
benim civic daha 2 yaşında bu resimdeki gösterge paneli, vites kolunun yanındaki cam parça ve multimedyanın ekranı çizik içinde:) bunlar da kafaya taksam arabaya hiç binmeyeyim hiç yıkatmayayım temizlemeyeyim müzeye kaldırayım dursun diyeceğim lakin öyle olmuyor,

benim çizikleri de yıkamacı yapmış muhtemelen, hiçbirinden şikayetçi değilim ne honda dan nede yıkamacıdan:) artık birçok marka model otomobilin iç trim parçaları ve bazı dış detay aksamı bu şekilde çok narin ve çok hassas yapıda anında bozulup çiziliyor boyası atıyor.

bence bir otomobilde asıl ve gerçek problemler gösterge paneli çiziği, direksiyon kılıfı soyulması, yada boya kalkması ve göçük değildir

bir otomobildeki asıl problemler daha 3-4 yaşındaki otomobilde 20000km lerde devirdaim pompası patlatıp servisin buna 4000 lira istemesidir, otomobili sürerken ekranda tam tahrik gücü ile sürüş mümkün değil uyarısı çıkıp motor ve şanzıman indirtmek ve en az 15-20000 lira masraf etmektir, 60000 liraya sıfır sandık motor alıp kısa süre sonra onun da bozulduğunu görmektir, radyatör patlatıp şanzıman yağı, motor yağı ve soğutma suyunun birbirine karışıp turboyu şanzımanı ve motoru bozup 127000 lira masraf çıkartmasıdır, hatta 40000km deki otomobilde uzun yol dönüşü 2 litre dizel motorun komple iflas etmesidir yada 2014 model aracın yolda giderken durduk yere diferansiyel dişlisinin kırılmasıdır.

bu sorunlar şikayet var com daki BMW şikayetleridir:) bence honda nızın kıymetini bilin

birçok japon ve güney kore yani uzakdoğu menşeili otomobilin sorunları eften püftendir toyota, mazda, hyundai, kia yada honda bunlarda olsa olsa hoparlör cızırdar, döşeme boyası sökülür, kaportanın boyası kalkar, elektrikli aynası bozulur, direksiyonu soyulur, sunroof u ses yapar, servisi müşteriye kaba kötü davranır vs. ama yolda bırakıp rezil etmişliği çok nadirdir yollar eskir bu araçların yürüyen mekanik aksamı motoru şanzımanı vs. zor eskir.

ama avrupa menşeili otomobillere baktığınız zaman motor yiyen şanzıman patlatan durduğu yerde airbag açan kapı açma kolu kopup kullanıcının elinde kalan bir sürü otomobil vardır:) bunlar kullanıcıya saç baş yoldurur:) Alfa Romeo ların Ferrari ile ortak geliştirdiği selespeed şanzımanı nın contaları şakır şakır yağ kaçırır kullanıcılar bu contaları değiştirmek için viton malzeme conta bulup iyi bir Alfa ustası aramaya koyulurlar ama arabalarına laf söylerseniz sizi azarlarlar:) bizim vtec sistemi gibi varyatör sistemleri vardır o da sık bozulur ama sorunları olmayan bir alfa romeo ile ne virajda ne düzlükte yarışmak ve kapışmak çok zordur.

Honda yı savunmak için yazmadım bunları, sahip olduğunuz otomobili üretenlerin felsefesini tanıyıp bu otomobil kullanırken içinize sinmesi için yazdım ve elalemin avrupada amerika da bizdeki ekonomik sisteme göre çok daha ucuza elde ettiği otomobilleri biz Türkiye de ÖTV vergileri yüzünden dehşet fahiş fiyatlara aldığımız için bu otomobilleri aldıktan sonra çok fazla beklenti içinde olduğumuzu ve bu yüzden aslında ucuz olup ta vergiler yüzünden bu çok para ödediğimiz ekonomik tip otomobilimizde en ufak problemde mutsuz olduğumuzu hatırlamamız ve bunun için üzülmemek adına bunları yazdım:) aslında civic dünya genelinde ucuz ve kalitesi ortada olan bir otomobil ekonomik bir otomobil kesinlikle lüks ve müşterisini her daim memnun edecek şekilde tasarlanmış bir otomobil değil onun amacı sizi asla yolda bırakmayan yollara ve yıllara meydan okuyan mekanik alt yapısı motoru şanzımanı süspansiyonu vs., ciddi bir sorun olduğu zaman garanti koşulları her daim işliyor ben şahidim buna geçenlerde yağ kaçıran şanzıman kapağını garantiden ücretsiz değiştiren bir üye vardı ve yine klima kompresörü değiştiren var bunlar hep ücretsiz ve garantiden halloluyor, ses yapan iç trim parçaları da yetkili serviste ücretsiz izole ediyorlar sesi kesiyorlar.

ama ne hyundai de ne honda da ne toyota da ne de mazda da soyuldu diye bir direksiyon kılıfı değiştiremiyorsunuz:) FC5 civic in otomatik silecekler bozuk çalışıyor kaporta göçüyor ve zımpara macun boya dan gerisi yalan oluyor ama dikkat ederseniz civic ile 200 km hızda dakikalarca yol alıp yüzbinlerce km deviriyorlar ve ne motora ne de şanzımana ne de ön takıma el sürmeyen binlerce kullanıcı var:)

avrupalı üreticinin felsefesi şudur: otomobil kolay arıza yapabilir kul yapısı sonuçta ama tamiri de kolay ve ucuz şekilde halledilebilsin, tasarım ve üretimde fazla kasmayın olduğu kadar işte:) bunlara örnek renault, vag grubu, fiat, opel ve diğer birçoğu

uzakdoğulu üretici felsefesi ise şöyle: bu otomobil asla arıza yapmayacak yolda bırakmayacak müşteri bozuldu dese de inanma biz bozulan araba üretmeyiz bizim ürettiğimiz otomobil bozulmaz azcık araştırıp iyice öğrenelim gerçekten bozuldu mu?, olur ya binde bir belki gerçekten arıza yaparsa yandık zaten halletmek zor iş ve epey para gerektirir.
bunlara örnek honda, toyota, hyundai ve kia

amerikalı üretici ise şöyle yapar: müşteri her zaman haklıdır, ne istiyorsa karşılayın bizim otomobiller zırt pırt arıza yapıyor olabilir abuk sabuk sorunlar çıkartıyor olabilir ama siz müşteriyi asla üzmeyin poh pohlayın sorunlarını hemen garantiden falan halledip gönderin kancayı takın onlara, nasıl olsa her türlü kar ediyoruz. :) bu da ford
Sizin bu mesajdan önce donanımhaberde şu konulara göz atmıştım :) Tam üstüne denk geldi :) DSG severlerin iyi niyet garantileri artık zamanını doldurmaya başlamış (y)

Yanlız hyundai'nin dayanıklılık konusundaki tespitinize aileye sıfır aldığımız i20deki acı tecrübemden dolayı katılmıyorum :unsure:
Alt takım dayanıklılığı ve süspansiyon sertliği olarak bence yeni i20 oldukça kötü. Tabi bu durum sadece i20ye de bağlı olabilir, bilemedim. Ama benim gözümde hyundai japonlarla karşılaştırılamaz diyebilirim :)
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
çıkma olarak sadece camı verseler iyi:) gösterge panelini hatta komple ön göğüs torpido paneline kadar komple satmaya kalkarlar:)

bence güzel bir wax cila bulun plastik aksama özel cila bulabilirseniz harika olur, o çizilen kısmı çok az cila sürüp pamukla yada makyaj temizleme pedi ile yavaş yavaş birkaç kat cilalayın, çizikler yüzde 90 gidecektir. Çizikler komple de gidebilir.

ama cilalarken hata yaparsanız camı daha kötü hale getirebilirsiniz uygulama yapmadan önce mutlaka başka bir yerde plastik parçaya deneme yapın eğer cila bozmuyorsa olur.

Sonuçta sararmış ön farları parlatıp yeni gibi yapıyorlar 6000-3000 numara ince su zımparası ve cila ile yapıyorlar neticede farlar da plastik ben kendim eski arabama cila yaparken plastik aksamları da stopları farları da cilalayıp silerdim sıkıntı yapmazdı parlatıp çizikleri alırdı.

Uzun olan yorumunun altına imzamı atarım. (y) :D
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Sizin bu mesajdan önce donanımhaberde şu konulara göz atmıştım :) Tam üstüne denk geldi :) DSG severlerin iyi niyet garantileri artık zamanını doldurmaya başlamış (y)

Yanlız hyundai'nin dayanıklılık konusundaki tespitinize aileye sıfır aldığımız i20deki acı tecrübemden dolayı katılmıyorum :unsure:
Alt takım dayanıklılığı ve süspansiyon sertliği olarak bence yeni i20 oldukça kötü. Tabi bu durum sadece i20ye de bağlı olabilir, bilemedim. Ama benim gözümde hyundai japonlarla karşılaştırılamaz diyebilirim :)
şimdiye kadar ailecek 4 tane hyundai kullandık hepsini 8-9 sene civarı kullanıp sattık bir tanesi şu an duruyor, ben kendim yüksek okulda otomotiv teknikerliği okudum motorcuyum yani öyle olunca da mecburen mezun olmak için otomotiv sanayinde staj yaptım yine denk geldi ve hyundai servisinde staj yapmıştım 2014 ten beri ve şu an hyundai forumunda moderatör üye olarak görev alıyorum :) eski hyundai Türkiye başkanı Mong ile beraber iftar yemeğinden fotoğrafım bile var:) aslında şimdi ben bu hyundai ile yaşadıklarımı honda da gerçekleştirmek istiyorum birazda. Dayanıklılık sorunsuzluk konusunda güçlü olup oldukça ucuza yüksek performans elde edebileceğim ve koltuğu sırtıma, direksiyonu da elime güzel oturan otomobil modellerini genellikle hep japonlar ve güney koreli lerin ürettiğini uzun zaman önce keşfettim:)

aslında hyundai ler, honda ve toyota kadar dayanıklı değildirler ancak epey sorunsuzdur, yedek parçası çok çok ucuz olup servis ücretleri çok cüzi miktarlarda olan bir markadır otomobillerinin performansı da oldukça tatminkardır, yani tabiki bir japon değildir ama uzakdoğu menşeili olup ucuz ve bol yedek parça avantajı vardır ve avrupa üretimi otomobillere göre çok daha az sorun çıkartması hyundai yi belli konularda güvenilir yapıyor. Toyota ve honda cılar hyundai yi sevmezler ama hyundai aslında tipik uzakdoğu genlerini taşır, sürücüye güzel bir sürüş ergonomisi verir, sadece orjinal parçayı sever yan sanayi parça takıldığı anda problem çıkartır ve yeni çıkan bir teknolojiyi rakiplerini izleyip olası problemleri keşfedip önlem almadan hemen piyasaya sürmediği söylenir, atmosferik motorları avrupalı rakiplerine göre epey fazla yakar ve daha çok güç üretir. Turbo benzinli motoru ve çift kavrama şanzımanı avrupalı rakiplerinden yıllar sonra piyasaya sürdüler bu esnada çok müşteri kaybettiler, B segmenti birçok hyundai modeli bol miktarda trim sesi alır çatırtı patırtısı eksik olmaz, yol tutuşu da orta karardır.

birçok hyundai modelinin ön alt takımı ve direksiyon sistemi 8-10 yıl içinde mutlaka ağır bakım ister viraj denge rotlarını, roll bar kelepçe lastiklerini ve direksiyon kutusundaki tıkırtı burçlarını bozar. Motor ve şanzımanı ise zor şartlarda kullanmayla ve biraz bakımsız kalmakla kolay kolay bozulmaz. Ticari taksi olarak görev yapan ve 1000000km yi lpg ile deviren hyundai accent era modelleri vardır çin ve taiwan gibi ülkelerde D segmenti hyundai sonata lar ticari taksi olarak 2-3000000 km devirdiği söyleniyorken bizde sonata nın sanayide ustası asla bulunmaz ve ikinci eli nerdeyse çöpe gidecek fiyattan satılıp ikinci el alan kişiyi de biraz zora sokar. avrupalı markaların veremediğini veren güney koreli üreticinin 7 yıl garantisi de fena değildir.

eski nesil 1.5 litre dizel hyundai crdi motorlarının yağ soğutucusu gereğinden küçük hacimlidir ve 5w-30 yada daha ince bir motor yağı kullandığınızda zorlu koşul kullanımlarında yağı yeterince soğutamaz ve bu yüzden 50-60000km lerde turbo bozar motorun kendisine birşey olmaz ama turbo yatak yağlaması kötüleşip aşınır ve paller salyangoza sürtüp ıslık çalar sonunda da dağılır, bunun çözümü biraz fazla yaktıran 5w-40 yada daha kalın yağ ile sağlansa da sonradan çıkan 1.6 crdi dizellerde bu problem yok.

bir hyundai i20 asla bir honda jazz kadar dayanıklı ve sorunsuz değildir, kardeş firması Kia fahiş derecede yedek parça fiyatları ve yetkili servis memnuniyetsizliği yüksek bir marka. Birçok Kia sahibi yüzde 80 civarında ortak parçaları kullandığı için hyundai parçalarını alıp Kia da kullanır:)

i20 de kronik sorun olmadığı söylense de ilk versiyon 2014 sonu ve 2015 başındaki manuel vitesli modelleri debriyaj silkelemesi problemi ile çok karşılaşmıştır. Nerdeyse bütün hyundai lerin en büyük problemi ise sunroof açma kapama düğmesinin kısa sürede bozulmasıdır.

babamda şu an i30 dizel modeli var 6 ileri planet dişlili otomatik vites ya aisin ya zf üretimi otomatik şanzımanın yağ bakım aralığı 90000km ve 6 yıl. 2012 den beri bizde ve geçen hafta viraj demiri Z rotları bozuldu ve sanayide değiştirildi, daha bir yaşında iken direksiyon kaplaması soyulduğu için şu an kapatılan İstanbul Tuzla daki dumankaya yetkili serviste ücretsiz değiştirilmişti, arka kelebek cam altındaki kromajlı cam çıtaları düştü ve garantiden ücretsiz yenisi takıldı, elektrikli direksiyon sistemi o kadar sorunluydu ki yolda dümdüz gitmiyordu hep milimetrik sağa sola kaçma eğilimi vardı ve direksiyonu oyuncak gibiydi, bu elektrikli direksiyon modülünü de uzun uğraşlar sonucu servisin bu konuda bilgisi olmadığından teknik detayları bu konuda bilgisi olmayan servise anlatıp garantiden ücretsiz güncellenmiş sorunsuz parça ile komple EPS modülü değiştirdik:). i30 un sürüşü Civic kadar konforlu değil ve sürüş zevki o kadar yüksek değil ama kullandığım pek çok otomobilden keyifli, hyundai nin tecrübesi honda kadar değil:) o yüzden japonlarla karşılaştırılamaz.

Hyundai ile WRC ye bile yeni girdiler diğer motorsporları etkinliklerinde zaten henüz yoklar

Honda ise Ayrton Senna gibi isimlerle Formula 1 de şampiyonluklar kazanmış, 1960 lardan beri motorsporlarının içinde, rallilerde, Formula 1 de motorsiklet yarışlarında ve daha birçok yerde kendini gösteren bir otomotiv devi.

Mitsubishi lancer evo denince akla Tommy Makinen gelir bizde mitsubishi deyince ticari araçtan geçilmiyor gerçi:) ama Evo lar tam bir ralli makinasıdır Subaru Impreza gibi bir japonu herkes tanır Colin Mcrae olmasa da eninde sonunda meşhur olacak bir otomobildir boxer motor turbo ve sürekli 4 çeker başka makina bulmak zor bu dünyada.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,161
Çözümler
10
Tepki puanı
12,951
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
şimdiye kadar ailecek 4 tane hyundai kullandık hepsini 8-9 sene civarı kullanıp sattık bir tanesi şu an duruyor, ben kendim yüksek okulda otomotiv teknikerliği okudum motorcuyum yani öyle olunca da mecburen mezun olmak için otomotiv sanayinde staj yaptım yine denk geldi ve hyundai servisinde staj yapmıştım 2014 ten beri ve şu an hyundai forumunda moderatör üye olarak görev alıyorum :) eski hyundai Türkiye başkanı Mong ile beraber iftar yemeğinden fotoğrafım bile var:) aslında şimdi ben bu hyundai ile yaşadıklarımı honda da gerçekleştirmek istiyorum birazda. Dayanıklılık sorunsuzluk konusunda güçlü olup oldukça ucuza yüksek performans elde edebileceğim ve koltuğu sırtıma, direksiyonu da elime güzel oturan otomobil modellerini genellikle hep japonlar ve güney koreli lerin ürettiğini uzun zaman önce keşfettim:)

aslında hyundai ler, honda ve toyota kadar dayanıklı değildirler ancak epey sorunsuzdur, yedek parçası çok çok ucuz olup servis ücretleri çok cüzi miktarlarda olan bir markadır otomobillerinin performansı da oldukça tatminkardır, yani tabiki bir japon değildir ama uzakdoğu menşeili olup ucuz ve bol yedek parça avantajı vardır ve avrupa üretimi otomobillere göre çok daha az sorun çıkartması hyundai yi belli konularda güvenilir yapıyor. Toyota ve honda cılar hyundai yi sevmezler ama hyundai aslında tipik uzakdoğu genlerini taşır, sürücüye güzel bir sürüş ergonomisi verir, sadece orjinal parçayı sever yan sanayi parça takıldığı anda problem çıkartır ve yeni çıkan bir teknolojiyi rakiplerini izleyip olası problemleri keşfedip önlem almadan hemen piyasaya sürmediği söylenir, atmosferik motorları avrupalı rakiplerine göre epey fazla yakar ve daha çok güç üretir. Turbo benzinli motoru ve çift kavrama şanzımanı avrupalı rakiplerinden yıllar sonra piyasaya sürdüler bu esnada çok müşteri kaybettiler, B segmenti birçok hyundai modeli bol miktarda trim sesi alır çatırtı patırtısı eksik olmaz, yol tutuşu da orta karardır.

birçok hyundai modelinin ön alt takımı ve direksiyon sistemi 8-10 yıl içinde mutlaka ağır bakım ister viraj denge rotlarını, roll bar kelepçe lastiklerini ve direksiyon kutusundaki tıkırtı burçlarını bozar. Motor ve şanzımanı ise zor şartlarda kullanmayla ve biraz bakımsız kalmakla kolay kolay bozulmaz. Ticari taksi olarak görev yapan ve 1000000km yi lpg ile deviren hyundai accent era modelleri vardır çin ve taiwan gibi ülkelerde D segmenti hyundai sonata lar ticari taksi olarak 2-3000000 km devirdiği söyleniyorken bizde sonata nın sanayide ustası asla bulunmaz ve ikinci eli nerdeyse çöpe gidecek fiyattan satılıp ikinci el alan kişiyi de biraz zora sokar. avrupalı markaların veremediğini veren güney koreli üreticinin 7 yıl garantisi de fena değildir.

eski nesil 1.5 litre dizel hyundai crdi motorlarının yağ soğutucusu gereğinden küçük hacimlidir ve 5w-30 yada daha ince bir motor yağı kullandığınızda zorlu koşul kullanımlarında yağı yeterince soğutamaz ve bu yüzden 50-60000km lerde turbo bozar motorun kendisine birşey olmaz ama turbo yatak yağlaması kötüleşip aşınır ve paller salyangoza sürtüp ıslık çalar sonunda da dağılır, bunun çözümü biraz fazla yaktıran 5w-40 yada daha kalın yağ ile sağlansa da sonradan çıkan 1.6 crdi dizellerde bu problem yok.

bir hyundai i20 asla bir honda jazz kadar dayanıklı ve sorunsuz değildir, kardeş firması Kia fahiş derecede yedek parça fiyatları ve yetkili servis memnuniyetsizliği yüksek bir marka. Birçok Kia sahibi yüzde 80 civarında ortak parçaları kullandığı için hyundai parçalarını alıp Kia da kullanır:)

i20 de kronik sorun olmadığı söylense de ilk versiyon 2014 sonu ve 2015 başındaki manuel vitesli modelleri debriyaj silkelemesi problemi ile çok karşılaşmıştır. Nerdeyse bütün hyundai lerin en büyük problemi ise sunroof açma kapama düğmesinin kısa sürede bozulmasıdır.

babamda şu an i30 dizel modeli var 6 ileri planet dişlili otomatik vites ya aisin ya zf üretimi otomatik şanzımanın yağ bakım aralığı 90000km ve 6 yıl. 2012 den beri bizde ve geçen hafta viraj demiri Z rotları bozuldu ve sanayide değiştirildi, daha bir yaşında iken direksiyon kaplaması soyulduğu için şu an kapatılan İstanbul Tuzla daki dumankaya yetkili serviste ücretsiz değiştirilmişti, arka kelebek cam altındaki kromajlı cam çıtaları düştü ve garantiden ücretsiz yenisi takıldı, elektrikli direksiyon sistemi o kadar sorunluydu ki yolda dümdüz gitmiyordu hep milimetrik sağa sola kaçma eğilimi vardı ve direksiyonu oyuncak gibiydi, bu elektrikli direksiyon modülünü de uzun uğraşlar sonucu servisin bu konuda bilgisi olmadığından teknik detayları bu konuda bilgisi olmayan servise anlatıp garantiden ücretsiz güncellenmiş sorunsuz parça ile komple EPS modülü değiştirdik:). i30 un sürüşü Civic kadar konforlu değil ve sürüş zevki o kadar yüksek değil ama kullandığım pek çok otomobilden keyifli, hyundai nin tecrübesi honda kadar değil:) o yüzden japonlarla karşılaştırılamaz.

Hyundai ile WRC ye bile yeni girdiler diğer motorsporları etkinliklerinde zaten henüz yoklar

Honda ise Ayrton Senna gibi isimlerle Formula 1 de şampiyonluklar kazanmış, 1960 lardan beri motorsporlarının içinde, rallilerde, Formula 1 de motorsiklet yarışlarında ve daha birçok yerde kendini gösteren bir otomotiv devi.

Mitsubishi lancer evo denince akla Tommy Makinen gelir bizde mitsubishi deyince ticari araçtan geçilmiyor gerçi:) ama Evo lar tam bir ralli makinasıdır Subaru Impreza gibi bir japonu herkes tanır Colin Mcrae olmasa da eninde sonunda meşhur olacak bir otomobildir boxer motor turbo ve sürekli 4 çeker başka makina bulmak zor bu dünyada.
(y) (y) ???
 
Geri
Üst