Civic FD6 Gaza basınca ya da gazı kesince gelen tak sesi (yetkili servis bile sesin kaynağını bulamadı)

Katılım
22 Ara 2021
Mesajlar
95
Çözümler
1
Tepki puanı
61
Konum
Kadıköy
Ad Soyad
DOĞAN
Yaş
35
Aracınız
Civic FD6 2011
Aracımda (2011 otomatik fd6) son zamanlarda böyle bir ses türedi, kalkışta gaza basınca ve gazdan ayağımı çekince düşük hızlarda tak tak diye ses geliyor. Ses sağ taraftan geliyor ama önden mi arkadan mı geldiğini tam çözemedim. Kasislerden geçerken ya da bozuk yollarda bu ses yok. Son 2 yıl içinde arka ön salıncaklar, z rotlar, ön amortisörler ve takozları, rot kolları değişti.

2 tane rot balanscıya gittim birisi salıncaklar değişecek dedi ama bana hiç mantıklı gelmedi, diğer rot balanscı alt takımda sorun yok dedi, motor ve şazıman kulaklarına da baktı sorun yok dedi.

Ben de şazıman yağı için yetkili servise gittiğimde bir de oraya kontrol ettirdim yetkili servis de sorunu bulamadı sadece z rotlar muadil parça onlar ses yapıyor olabilir dedi ama takalı 5 ay oldu böyle bir ses başlarda yoktu.

Sesi de her zaman yapmıyor mesela yağmurlu havalarda ses yok. Sorunu bir türlü bulamadık, daha önce başına gelen ya da tahmini olan var mıdır?
 
Çözüm
Geçmiş olsun. Ön amortisör değişimi sonrası aracın konforunda belirgin iyileşme oldu mu? Hangi marka amortisör kullandınız?

Genel olarak alt takımdaki sesler kendini çukur veya kasislerde belli eder, genelde ilk olarak Z rotlar kendini salar ama bahsettiğiniz şekilde hızlanma veya yavaşlamadaki seslerin teker poryası veya aks kafası boşluğu olma ihtimalini mutlaka inceleyin.

FD6ların amortisör takozları metaldir ve bir kaza veyahut tekere bir darbe olmadıkça sorun yaşamamanız lazım. Normalde amortisör üst takoz rulmanı yağlanıp, amortisör körüğünün yenilenmesi yeterli olur.

Sağ motor kulağını değiştirmeniz uzun vadeli faydanıza olacaktır.

Gelişmeleri paylaşmanızı merakla bekliyorum, kolay gelsin.
Hocam az önce yetkili...
Katılım
22 Ara 2021
Mesajlar
95
Çözümler
1
Tepki puanı
61
Konum
Kadıköy
Ad Soyad
DOĞAN
Yaş
35
Aracınız
Civic FD6 2011
Bu sorunu yaşayanlar için güncelleme yapayım. Özel bir Honda servisine gittim sorunu tam olarak onlar da bulamadı ama bana liste çıkardılar ve yapmaya karar verdim. Direksiyon kutusunda boşluk var zaten yıllardır vardı bu ve revizyon yapılacak. Sağ motor kulağında baya çökme var tamamen değmiyor ama çok az mesafe kalmış onu yetkili serviste işçilik dahil 5000 TL'ye değiştireceğim, amortisör takozlarını 6 ay önce yan sanayi taktırmıştım ama onlar da şüpheli olabilir, servisten 6000 TL'ye setini aldım, salıncak burçları değişecek. Amortisörler kontrol edilecek.

Umarım bu işlemler sorunu çözer çünkü gerçekten sıkıldım artık. İşlemeleri yaptırdıktan sonra güncellerim.
 
Katılım
29 Ocak 2024
Mesajlar
45
Tepki puanı
14
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Murat Aras
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2023
Parça parça ucuzdan pahalıya doğru yaptirirsiniz herhalde, amortisör takozlari 4 adet ise ne bilem pahalı değil mi sanki, fatura fazla büyümeden hallolur inşallah..

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
22 Ara 2021
Mesajlar
95
Çözümler
1
Tepki puanı
61
Konum
Kadıköy
Ad Soyad
DOĞAN
Yaş
35
Aracınız
Civic FD6 2011
Parça parça ucuzdan pahalıya doğru yaptirirsiniz herhalde, amortisör takozlari 4 adet ise ne bilem pahalı değil mi sanki, fatura fazla büyümeden hallolur inşallah..

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Takozu ve rulmanı set olarak 6-7 ay önce yan sanayi değiştirdim ama pek randıman alamadım tanesi 600 TL falandı o nedenle orijinal takmak istedim, takoz + rulman olunca fiyat yükseliyor.

Motor kulağı da baya çökük duruyor şu an ses yok ama fazla zamanı yok gibi. Bunlar sesi kesmezse diğer tamiratları deneyeceğim. Bana sorun takozlar gibi geliyor.
 
Katılım
22 Ara 2021
Mesajlar
95
Çözümler
1
Tepki puanı
61
Konum
Kadıköy
Ad Soyad
DOĞAN
Yaş
35
Aracınız
Civic FD6 2011
İnşallah kurtulurum artık bu sesten. Yarın yetkili serviste motor kulağını değiştireceğim ve amortisör takozunu alacağım. Diğer işlemleri de özel serviste yaptıracağım.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu sorunu yaşayanlar için güncelleme yapayım. Özel bir Honda servisine gittim sorunu tam olarak onlar da bulamadı ama bana liste çıkardılar ve yapmaya karar verdim. Direksiyon kutusunda boşluk var zaten yıllardır vardı bu ve revizyon yapılacak. Sağ motor kulağında baya çökme var tamamen değmiyor ama çok az mesafe kalmış onu yetkili serviste işçilik dahil 5000 TL'ye değiştireceğim, amortisör takozlarını 6 ay önce yan sanayi taktırmıştım ama onlar da şüpheli olabilir, servisten 6000 TL'ye setini aldım, salıncak burçları değişecek. Amortisörler kontrol edilecek.

Umarım bu işlemler sorunu çözer çünkü gerçekten sıkıldım artık. İşlemeleri yaptırdıktan sonra güncellerim.
Geçmiş olsun. Ön amortisör değişimi sonrası aracın konforunda belirgin iyileşme oldu mu? Hangi marka amortisör kullandınız?

Genel olarak alt takımdaki sesler kendini çukur veya kasislerde belli eder, genelde ilk olarak Z rotlar kendini salar ama bahsettiğiniz şekilde hızlanma veya yavaşlamadaki seslerin teker poryası veya aks kafası boşluğu olma ihtimalini mutlaka inceleyin.

FD6ların amortisör takozları metaldir ve bir kaza veyahut tekere bir darbe olmadıkça sorun yaşamamanız lazım. Normalde amortisör üst takoz rulmanı yağlanıp, amortisör körüğünün yenilenmesi yeterli olur.

Sağ motor kulağını değiştirmeniz uzun vadeli faydanıza olacaktır.

Gelişmeleri paylaşmanızı merakla bekliyorum, kolay gelsin.
 
Katılım
22 Ara 2021
Mesajlar
95
Çözümler
1
Tepki puanı
61
Konum
Kadıköy
Ad Soyad
DOĞAN
Yaş
35
Aracınız
Civic FD6 2011
Geçmiş olsun. Ön amortisör değişimi sonrası aracın konforunda belirgin iyileşme oldu mu? Hangi marka amortisör kullandınız?

Genel olarak alt takımdaki sesler kendini çukur veya kasislerde belli eder, genelde ilk olarak Z rotlar kendini salar ama bahsettiğiniz şekilde hızlanma veya yavaşlamadaki seslerin teker poryası veya aks kafası boşluğu olma ihtimalini mutlaka inceleyin.

FD6ların amortisör takozları metaldir ve bir kaza veyahut tekere bir darbe olmadıkça sorun yaşamamanız lazım. Normalde amortisör üst takoz rulmanı yağlanıp, amortisör körüğünün yenilenmesi yeterli olur.

Sağ motor kulağını değiştirmeniz uzun vadeli faydanıza olacaktır.

Gelişmeleri paylaşmanızı merakla bekliyorum, kolay gelsin.
Hocam az önce yetkili servisten aracı aldım, benim araçla ilgili hemen hemen her sorunumum sebebi meğerse hidrolik motor takozu imiş.
Takozun yan sanayi olduğundan ve çökük olmasından dolayı değiştirmek (az da olsa mesafe vardı) istemiştim ve iyi ki değiştirmişim.
Araç bambaşka oldu, rölantide hafif titreme gitti, konuyu açmama sebep olan ses gitti, motor çok daha sessiz çalışıyor, araç gerçekten harika oldu. Direksiyon bile daha yumuşak sanki.

Amortisör takozuna 7-8 ay önce usta yağlama geçici çözğm dediği için yan sanayi ile değişim yaptırmıştım, aslında hiç de gerek yokmuş. Bahsettiğim sesin en olası kaynağı olarak takozu düşünüp takoz siparişi de vermiştim, 7000 tl de onlara verdim. Takoz ve rulman set olarak aldım. İşçiliği pahalı olduğu için onu dışarıda taktıracaktım ama gerek de kalmadı. Parçayı kesin alacağım dediğim için iade de etmedim arada tanıdıklar var çünkü.

Neyse en azından takozları da orijinali ile değiştirmiş olacağım.

Direksiyon kutusunda biraz boşluk var ve çok bozuk yollarda ses yapıyor sadece, usta rahatsız olmuyorsan yaptırma dedi, beni çok rahatsız etmiyor ses o nedenle onu yaptırmaktan vazgeçtim.

Sonuç olarak motor kulağı sesi kesti, araç harika oldu. Herkese teşekkür ederim. Şüphelendiğim gibi araçtan yan sanayi motor takozu çıktı, sanırım sahte olanlardan biriydi.
 
Son düzenleme:
Çözüm

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam az önce yetkili servisten aracı aldım, benim araçla ilgili hemen hemen her sorunumum sebebi meğerse hidrolik motor takozu imiş.
Takozun yan sanayi olduğundan ve çökük olmasından dolayı değiştirmek (az da olsa mesafe vardı) istemiştim ve iyi ki değiştirmişim.
Araç bambaşka oldu, rölantide hafif titreme gitti, konuyu açmama sebep olan ses gitti, motor çok daha sessiz çalışıyor, araç gerçekten harika oldu. Direksiyon bile daha yumuşak sanki.

Amortisör takozuna 7-8 ay önce usta yağlama geçici çözğm dediği için yan sanayi ile değişim yaptırmıştım, aslında hiç de gerek yokmuş. Bahsettiğim sesin en olası kaynağı olarak takozu düşünüp takoz siparişi de vermiştim, 7000 tl de onlara verdim. Takoz ve rulman set olarak aldım. İşçiliği pahalı olduğu için onu dışarıda taktıracaktım ama gerek de kalmadı. Parçayı kesin alacağım dediğim için iade de etmedim arada tanıdıklar var çünkü.

Neyse en azından takozları da orijinali ile değiştirmiş olacağım.

Direksiyon kutusunda biraz boşluk var ve çok bozuk yollarda ses yapıyor sadece, usta rahatsız olmuyorsan yaptırma dedi, beni çok rahatsız etmiyor ses o nedenle onu yaptırmaktan vazgeçtim.

Sonuç olarak motor kulağı sesi kesti, araç harika oldu. Herkese teşekkür ederim. Şüphelendiğim gibi araçtan yan sanayi motor takozu çıktı, sanırım sahte olanlardan biriydi.
Çözüme kavuşmanıza sevindim, yan sanayi motor kulağının da bu tip bir sese neden olabileceğini öğrenmiş olduk.
 
Katılım
22 Ara 2021
Mesajlar
95
Çözümler
1
Tepki puanı
61
Konum
Kadıköy
Ad Soyad
DOĞAN
Yaş
35
Aracınız
Civic FD6 2011
Geçmiş olsun. Ön amortisör değişimi sonrası aracın konforunda belirgin iyileşme oldu mu? Hangi marka amortisör kullandınız?
Bu soruya cevap vermeyi unutmuşum, evet eskisine oranla çok faydası oldu eski amortisörler patlak olduğu için çukurlarda araç esnemiyordu, tak tuk şeklinde vurma sesleri geliyordu, değişimden sonra normale döndü. KYB bulamadığım için maher marka taktırmıştım ama memnunum. 2 yılı biraz geçti sorun yok.
 
Geri
Üst