Geri vites geçişinde ses

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Yasinn34
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
2 Ara 2018
Mesajlar
47
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaşlar bütün sorunlar beni buluyor. Sıfır alayım bu sıkıntılari yaşamiyim dedim ama ne var ki gün geçmeden bir sorunla daha karşılaştim. D den Geri vitese aldığımda garç gurç ses geliyor. Daha 1500 km aracım. Var mı bu sorunla karşılaşan.
 
Benim fd6 da bu olay yeni basladi sanziman yagini da yeni degistirmistim.
Sadece park edecekken N den R ye alinca tak diye bi ses geliyor. D den N ye yada R den P ye alirken bisey yok yada ilk calistirmada da herhangi bir ses yok.
Ozellikle otomatik sanziman oldugundan once N de el freni cekip ayagi frenden cekip yükü el frenine bindiriyorum tekrar ayakla frene basip vitesi D den P ye aliyorum. Alirken tek ses N den R ye geciste ve tak diye ses geliyor. Yag seviyesi normal ve yag yeni degisti ayrica suruste de herhangi bir vuruntu sesi yok sukur.


2008 FD6 Otomatik Lpg
Bu el fireni olayi ne kadar dogru. Sonucta ototmatik vites arac kıllanıyoruz. Her seferinde boyle uğraşacaksam makine gibi once sunu yap sonra bunu simdide bunu ... ne anladik ototmatik vitesli aractan.

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bu el fireni olayi ne kadar dogru. Sonucta ototmatik vites arac kıllanıyoruz. Her seferinde boyle uğraşacaksam makine gibi once sunu yap sonra bunu simdide bunu ... ne anladik ototmatik vitesli aractan.

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Merhabalar, bunun otomatik vites veya manuel ile alakası yoktur. Aracın eylemsizlik kuvvetini şanzımana bindirmek yerine önce el frenine bindiriyorsunuz. Aracınızı daha sonra P’ye alıyorsunuz. Şanzıman ömrü daha uzun olur, hem de bu tarz sesleri duymazsınız diye tahmin ediyorum.

Bildiğiniz üzere vw grubu araçlardaki dsg şanzımanların cortlamasının en büyük sebebi de budur.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Merhabalar, bunun otomatik vites veya manuel ile alakası yoktur. Aracın eylemsizlik kuvvetini şanzımana bindirmek yerine önce el frenine bindiriyorsunuz. Aracınızı daha sonra P’ye alıyorsunuz. Şanzıman ömrü daha uzun olur, hem de bu tarz sesleri duymazsınız diye tahmin ediyorum.

Bildiğiniz üzere vw grubu araçlardaki dsg şanzımanların cortlamasının en büyük sebebi de budur.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Konu hakkinda derin bilgi sahibi degilim ogrenmek amacli soruyorum, peki neden el freni normal fren de araci tutuyor el frenide araci tutuyor. Amac kuvveti sanzimana bindirmemek ise ikiside ayni kapiya cikmiyor mu ?
 
Konu hakkinda derin bilgi sahibi degilim ogrenmek amacli soruyorum, peki neden el freni normal fren de araci tutuyor el frenide araci tutuyor. Amac kuvveti sanzimana bindirmemek ise ikiside ayni kapiya cikmiyor mu ?

Örneğin yokuş aşağı bir yere aracı bıraktınız, ayağınız frende iken aracı P’ye aldınız. Araçtan inmek için fren pedalını bıraktığınız anda, aracın yokuş aşağı gitmesini engelleyen tek şey şanzıman dişlisi olacaktır (eğer fren pedalını bırakmadan el frenini çekmediyseniz). Dolayısı ile şanzımanın sürekli bu kuvvete mağruz kalması sorunlar doğurabilecektir.

İkinci senaryo ise şöyle; siz frene basıp vitesi P’ye aldınız, daha sonra fren pedalı basılıyken el frenini çektiniz. Bu durumda eylemsizlik kuvveti fren pedalını bıraktığınız anda hem şanzımana biner, hem de el frenine biner. Dolayısı ile şanzımana yine az miktar yük bindirmiş olursunuz.

Bu nedenle en doğru yöntem, fren pedalı basılıyken aracı N’ye alıp el frenini çekmek. Daha sonra fren pedalını bırakıp aracın tüm yükünü yalnızca el frenine bindirmek. El freni aracı tuttuktan sonra da vitesi P’ye alıp araçtan inmek.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Örneğin yokuş aşağı bir yere aracı bıraktınız, ayağınız frende iken aracı P’ye aldınız. Araçtan inmek için fren pedalını bıraktığınız anda, aracın yokuş aşağı gitmesini engelleyen tek şey şanzıman dişlisi olacaktır (eğer fren pedalını bırakmadan el frenini çekmediyseniz). Dolayısı ile şanzımanın sürekli bu kuvvete mağruz kalması sorunlar doğurabilecektir.

İkinci senaryo ise şöyle; siz frene basıp vitesi P’ye aldınız, daha sonra fren pedalı basılıyken el frenini çektiniz. Bu durumda eylemsizlik kuvveti fren pedalını bıraktığınız anda hem şanzımana biner, hem de el frenine biner. Dolayısı ile şanzımana yine az miktar yük bindirmiş olursunuz.

Bu nedenle en doğru yöntem, fren pedalı basılıyken aracı N’ye alıp el frenini çekmek. Daha sonra fren pedalını bırakıp aracın tüm yükünü yalnızca el frenine bindirmek. El freni aracı tuttuktan sonra da vitesi P’ye alıp araçtan inmek.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Detayli aciklama icin tesekkurler. Bu yöntemi araci park ederken uygulamakta hicbir zorluk yok. Buna dikkat edecegim hatta.

Ama surus esnasindaki vites geçişlerinde yuk binmesi durumunu sanirim vites kutusunun/sisteminin saglamligi ile alakali. Surus esnasinda derken mesela dar bir sokakta donerken ard arda ileri geri ileri geri yapilmasi. Bu gibi durunlarda ayak hep frende olacagindan dolayi aslinda sanziman ustunde bir kuvvet olusmamaktadir diye dusunuyorum ?


SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Arkadaşlar bu cvt şanzıman önce N ye al sonra el frenini çek bu tarz bir şeye gerek yok. Çünkü sistemde dişli yok. Servis elemanlarinada bu hususta danışılmistir.
 
Arkadaşlar bu cvt şanzıman önce N ye al sonra el frenini çek bu tarz bir şeye gerek yok. Çünkü sistemde dişli yok. Servis elemanlarinada bu hususta danışılmistir.

Dişli olmasa da mekanik aksam var, bu şekilde yapılması bence daha sağlıklı, serviste bilgi aldığınız bir çok eleman da bu işi mükemmel derece bilen elemanlar değil bilginiz olsun ;)
 
Arkadaşlar bu cvt şanzıman önce N ye al sonra el frenini çek bu tarz bir şeye gerek yok. Çünkü sistemde dişli yok. Servis elemanlarinada bu hususta danışılmistir.

Merhabalar, CVT şanzımanlarda vites dişlileri yok haklısınız, ancak ileri ve geri kontrolü sağlayan 2 adet ana dişli ve aktarımı sağlayan 1 adet helis dişli bulunmaktadır. Aşağıdaki videodan çalışma prensibini izleyebilirsiniz.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst