Ve aleykümselam
> Arıza lambası yanık gezmenin zararları bu gibi sonuçlar doğurur.
P0118 ARIZA KODU
P0118 Motor Soğutma Suyu Sıcaklık Sensörü (Hararet Sensörü) Yüksek Sinyal Girişi. Motor soğutma suyu sıcaklık sensörü, elektronik kontrol ünitesine su sıcaklığının -40°C(çok soğuk) ve daha az olduğu sinyalini gönderiyordur. Sensörden gelebilecek değer aralığı ECU hafızasında daha önceden belirlenmiş olduğundan, bu değer imkansız bir değerdir. Bu durumda sensörden ECU’ye gönderilen voltaj değeri 4,91 volttan daha fazla olacaktır. Diyagnostik tekniği uygulanarak, bilgisayardan su sıcaklığı okunduğunda, -40°C ve daha az bir değer görülecektir.
P0118Arıza Kodunun Sebepleri:
*Sensörün iç yapısında kopukluk vardır,
*Sensör kablo-soket tesisatında kopukluk vardır.
P0401 ARIZA KODU (P0401 EGZOZ GAZI YENİDEN ÇEVRİMİ (EGR) YETERSİZ AKIŞ)
P0401 Egzoz Gazı Yeniden Çevrimi (EGR) Yetersiz Akış: EGR valfi tarafından emme manifolduna yönlendirilen egzoz gazı miktarı yetersiz (az) olduğunda, OBD sisteminde P0401 arıza kodu kaydedilir.
P0401 Arızasının Belirtileri (Egzoz Gazı Yeniden Çevrimi (EGR) Yetersiz Akış):
*Motor arıza lambası yanar.
*Motor yüke bindiğinde vuruntulu çalışma oluşabilir.
P0401 Arızasının Sebepleri (Egzoz Gazı Yeniden Çevrimi (EGR) Yetersiz Akış):
*EGR kanalları ve boruları kurumdan tıkanmış.
*EGR valfi kurum kaplanmış ve aşırı kirlenmiş.
*EGR valfi bozuk (Bkz: EGR Valfi Arızası).
*EGR valfi bir elektrikli motorsa kablo-soket bağlantısında elektriksel arıza var.
*EGR valfi bir diyaframlı vakum/basınç tüpüyle çalışan tipteyse; diyaframlı tüp arızalı, diyaframı yırtılmış, sıkışmış yamulmuş olabilir.
*EGR valfi bir diyaframlı vakum/basınç tüpüyle çalışan tipteyse; diyaframlı tüpe vakum/basınç dozajlayan selenoid valf arızalı olabilir. Bu selenoid valfin kablo-soketlerinde elektriksel arıza olabilir. Bu selenoid valfin ince hortumları çatlak-yırtık-gevşek-çıkmış olup sızdırıyor veya tıkanmış olabilir.
P0401 Arızasının Kontrolleri ve Çözümü (Egzoz Gazı Yeniden Çevrimi (EGR) Yetersiz Akış):
*Diyagnostik tekniği adımları sırasıyla uygulanarak arıza kodları kesinleştirilir. Başka arıza kodları beraberinde geliyor mu bakılır, başka arızalar bu arızaya sebep oluyor olabilir, bu sebeple başka arıza kodları öncelikli giderilir.
*Bilgisayarlı diyagnostik programıyla EGR valfi kumanda edilip çalıştırılır ve çalışma durumu ve motor tepkileri gözlemlenir (aktör testi).
*Bilgisayarlı diyagnostik programıyla, egr valfi konum sensörü değerleri okunur ve mantıksal sınama-yorumlama yapılır (parametre okuma).
*Bu bir diyaframlı vakum/basınç tüplü kumandalı (elekropnömatik) bir egr valfiyse, bu mekanizma elle itilip çekilerek serbestçe hareket edip etmediği kontrol edilebilir. Motor çalışırken bu işlem yapıldığında motor tepkisi dinlenir. Hareket etmiyorsa sıkışıp kalmış demektir. Valf hareket ettirilmesine rağmen motor tepkisi değişmiyorsa, kurum kaplanmış ve tıkanmış demektir, temizlenmesi gerekir.
* Bu bir diyaframlı vakum/basınç tüplü kumandalı (elekropnömatik) bir egr valfiyse, selenoid valfin elektriksel kontrolleri yapılır. Selenoid valfin ince hortumlarının sızdırmazlığı kontrol edilir. Hortumlar kaçak yapıyorsa değiştirilir, selenoid valf arızalıysa değiştirilir.
*EGR valfi elektronik tipte bir valfse, bu manyetik (elektrovalf) bir valf veya elektrik motorlu bir valf olabilir. Bu valfin kurumla kaplanmış ve tıkanmış olup olmadığına bakılır, gerekirse temizlenir. Kablolarında kopukluk, kısa devre, temassızlık var mı kontrol edilir. Soketlerinde korozyon veya kopukluk var mı kontrol edilir, korozyon kirlilik varsa kontak spreyiyle temizlenir, elektriksel arıza varsa giderilir. EGR valfinin elektriksel kontrolleri yapılır, bozuksa değiştirilir.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...