- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 10,376
- Çözümler
- 9
- Tepki puanı
- 13,253
- Konum
- Türkiye
- Ad Soyad
- M2Hamid
- Yaş
- 40
- Aracınız
- Civic FD6 2010
Uzun zamandır dikkatimi çeken bir konu var, Türkiyedeki yetkili servisler birçok parçanın kullanım kitapçığında ön görülenden daha erken parça değişimi yapmaya çalışıyor.
Kafama en net takılan konu hava filtreleri,
FB7 için hava filtre değişim periyodu kullanım kitapçığında 20bin olarak belirtiliyor, hatta normalde 30bin km iken ülkemiz koşuları zor koşullar olarak kabul edildiği için 20bin km,

FD6 içinde benzer durum söz konusu,

Bence temel olarak kullanım klavuzunu dikkate almak en doğrusu, artık 10binde yağ-yağ filtresini değiştireceğim, hava filtresinin durumunu kontrol edip, kirlilik durumuna göre 1 yılı aşmayacak şekilde değiştirmeyi düşünüyorum. Kötü durumda olmayan filtreyi yılı dolmadan illa 10binde değiştirmek gereksiz gibi geliyor bana artık.
Beni bu araştırmaya iten nokta ise Ankara Honda Boranın daha 40bin 4 yaşındaki aracın yakıt filtresini ısrarla değiştirmek istemesi. Araç rutinde zaten LPG ile çalışıyor ve LPG filtreleri sürekli değişiyor, kullanım kitapçığı rutin benzinli kullanımda 120bin km yada 6 yıl denen ürünü erkenden değiştirmenin mantığı nedir? Bana maddi kazanç dışında mantıklı açıklama gelmiyor.
Şunu en baştan belirteyim, amacım maliyetten kısmaktan ziyade ömrünü gerçekten tamamlamamış parçaları çöpe atmak bana mantıksız geliyor.
Siz civic sahibi arkadaşlarında bu konu hakkında görüşlerini merak ediyorum.
Kafama en net takılan konu hava filtreleri,
FB7 için hava filtre değişim periyodu kullanım kitapçığında 20bin olarak belirtiliyor, hatta normalde 30bin km iken ülkemiz koşuları zor koşullar olarak kabul edildiği için 20bin km,

FD6 içinde benzer durum söz konusu,

Bence temel olarak kullanım klavuzunu dikkate almak en doğrusu, artık 10binde yağ-yağ filtresini değiştireceğim, hava filtresinin durumunu kontrol edip, kirlilik durumuna göre 1 yılı aşmayacak şekilde değiştirmeyi düşünüyorum. Kötü durumda olmayan filtreyi yılı dolmadan illa 10binde değiştirmek gereksiz gibi geliyor bana artık.
Beni bu araştırmaya iten nokta ise Ankara Honda Boranın daha 40bin 4 yaşındaki aracın yakıt filtresini ısrarla değiştirmek istemesi. Araç rutinde zaten LPG ile çalışıyor ve LPG filtreleri sürekli değişiyor, kullanım kitapçığı rutin benzinli kullanımda 120bin km yada 6 yıl denen ürünü erkenden değiştirmenin mantığı nedir? Bana maddi kazanç dışında mantıklı açıklama gelmiyor.
Şunu en baştan belirteyim, amacım maliyetten kısmaktan ziyade ömrünü gerçekten tamamlamamış parçaları çöpe atmak bana mantıksız geliyor.
Siz civic sahibi arkadaşlarında bu konu hakkında görüşlerini merak ediyorum.