Honda 1.6 sport'u nasıl Güçlendirebilirim?

Katılım
13 Şub 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Yucel Dağ
Yaş
18
Aracınız
Civic EP2
Merhabalar yakın zamanda araç almayı düşünüyorum alacağım araç 1.6 ies veya 1.6 sport yani EP2, EP2den pek anlamıyorum sanırım vtec2 ile aynı motoru kullanıyor bu motoru nasıl güclendirebilirim 160 150 beygire cıkarsam yeter yada üst beygirlere neler yapmam gerekir?
Bazı forumlarda gördüğüm kadar
1.6 emme
f/e/h
cat out
düzboru
Başka ne yapabilirim
 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Temiz bir araç bulmanızı dilerim.
Fabrika çıkışı 110 HP olan atmosferik soch vtec motordan 50 HP güç kazanmak çok zor bir durumdur. Ciddi emek ve masraf ister. Belki ilk aracınız ve çok heyecanlısınız. :)

Bildiğim kadarıyla yapabilecekleriniz.

Stage 3 olmadan asla bu gücü elde edemezsiniz. Yani motor parçaları değişecek. 20 yaşında bir araca yüklü modifiye kısa sürede rektefiye gider motor elinizde kalır. Dikkat edin!

Motor içi D17 krank, piston, kol, yatak, gömlek ile yenilenir. Stone kapak contası. Üst kapakta egzantrik ve kasnak güçlendirilir. Orjinal yağ pompası, devirdaim, bobin ve bujiler ve triger set halinde değişir. Araç fazla oksijen alacağı için yakıt arttırıcı aparat takılması gerekebilir. Şanzıman komple elden geçmelidir. Soğutma sistemi çok iyi çalışmalıdır. Emme monifoldu ies ile değiştirilir. Ucuna boru ve filtre ayarlanır. Egzos sistemi 4-1 headers, kat iptali, 51 düz boru ve spor bir egzoz iş görür. Headersın katalizöre kadar uzun olup işçiliği güzel olmalıdır. Oksijen sensörü denso marka olup düzgün çalışmalıdır.
Ecuya yazılım atabilene hiç rastlamadım. Araca uygun beyin takılıp ayar yapılabilir ise mükemmel olur. Neticede istenilen güç alınabilir mi yine emin değilim.
Bu kadar icraattan sonra fren sistemi mutlaka güçlendirilmelidir!

Alternatif olarak hb kasa 90-2000 model B16A2 kodlu stok motora sahip 1.6 Vtı al bunlar ile hiç uğraşmayada bilirsin.
 
Katılım
13 Şub 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Yucel Dağ
Yaş
18
Aracınız
Civic EP2
Temiz bir araç bulmanızı dilerim.
Fabrika çıkışı 110 HP olan atmosferik soch vtec motordan 50 HP güç kazanmak çok zor bir durumdur. Ciddi emek ve masraf ister. Belki ilk aracınız ve çok heyecanlısınız. :)

Bildiğim kadarıyla yapabilecekleriniz.

Stage 3 olmadan asla bu gücü elde edemezsiniz. Yani motor parçaları değişecek. 20 yaşında bir araca yüklü modifiye kısa sürede rektefiye gider motor elinizde kalır. Dikkat edin!

Motor içi D17 krank, piston, kol, yatak, gömlek ile yenilenir. Stone kapak contası. Üst kapakta egzantrik ve kasnak güçlendirilir. Orjinal yağ pompası, devirdaim, bobin ve bujiler ve triger set halinde değişir. Araç fazla oksijen alacağı için yakıt arttırıcı aparat takılması gerekebilir. Şanzıman komple elden geçmelidir. Soğutma sistemi çok iyi çalışmalıdır. Emme monifoldu ies ile değiştirilir. Ucuna boru ve filtre ayarlanır. Egzos sistemi 4-1 headers, kat iptali, 51 düz boru ve spor bir egzoz iş görür. Headersın katalizöre kadar uzun olup işçiliği güzel olmalıdır. Oksijen sensörü denso marka olup düzgün çalışmalıdır.
Ecuya yazılım atabilene hiç rastlamadım. Araca uygun beyin takılıp ayar yapılabilir ise mükemmel olur. Neticede istenilen güç alınabilir mi yine emin değilim.
Bu kadar icraattan sonra fren sistemi mutlaka güçlendirilmelidir!

Alternatif olarak hb kasa 90-2000 model B16A2 kodlu stok motora sahip 1.6 Vtı al bunlar ile hiç uğraşmayada bilirsin.
Abi VTİ,TYPER alcak güçüm yok fazla ucuza bi ep2 bulduğum için onu yüklemeyi düşünüyorum bide temiz kmsi 260 gecmemiş vti bulamadım bulduklarım pahalı ve uzak yerlerde olduğu için almayabilirim ailem de "bi araç için başka yere gitmeye gerek yok istanbulda araç mı yok?" dedikleri için ep2 iyi yüklemeyi düşündüm hemde typer gibi gözüktüğü için daha keyfli olabilir benim için KM si 190binde ve fiyatıda güzel olduğu için bide manuel ilgimi çekti. Abi senin dediğin


Egzantrik,kasnak,1.6 ies emmesi uyarmı 1.6 sport motoruna ben bobin buji olarak ngk r8 Bobin kullanmayı düşünüyorum Buji'yide ngk olarak kullanacağıme. Haders,düzboru,kat iptali,kumandalı buyuk varex düşünüyorum yapabilirsem stage 2 egzantirik oluyodu sanırım stage 2 egzantirik ve kasnak koymayı düşünüyorum bu egzantrikleri nasıl alabilirim veya tam ismi ne?. Abi pek bilgim olmadığı için bazı şeyleri yanlış yazmış olabilir kusuruma bakmayın hatamın olduğu yerleri düzeltirseniz çok sevinirim :)

Abi bide headers'ın katalizörüne kadar uzun olmalı demişin nasıl anlaya bilirim uzun,kısa olduğunu ve 1.6emmesi takılınca bigtubemi takayım havafiltresini yoksa normal chrome borumu?
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Abi VTİ,TYPER alcak güçüm yok fazla ucuza bi ep2 bulduğum için onu yüklemeyi düşünüyorum bide temiz kmsi 260 gecmemiş vti bulamadım bulduklarım pahalı ve uzak yerlerde olduğu için almayabilirim ailem de "bi araç için başka yere gitmeye gerek yok istanbulda araç mı yok?" dedikleri için ep2 iyi yüklemeyi düşündüm hemde typer gibi gözüktüğü için daha keyfli olabilir benim için KM si 190binde ve fiyatıda güzel olduğu için bide manuel ilgimi çekti. Abi senin dediğin


Egzantrik,kasnak,1.6 ies emmesi uyarmı 1.6 sport motoruna ben bobin buji olarak ngk r8 Bobin kullanmayı düşünüyorum Buji'yide ngk olarak kullanacağıme. Haders,düzboru,kat iptali,kumandalı buyuk varex düşünüyorum yapabilirsem stage 2 egzantirik oluyodu sanırım stage 2 egzantirik ve kasnak koymayı düşünüyorum bu egzantrikleri nasıl alabilirim veya tam ismi ne?. Abi pek bilgim olmadığı için bazı şeyleri yanlış yazmış olabilir kusuruma bakmayın hatamın olduğu yerleri düzeltirseniz çok sevinirim :)

Abi bide headers'ın katalizörüne kadar uzun olmalı demişin nasıl anlaya bilirim uzun,kısa olduğunu ve 1.6emmesi takılınca bigtubemi takayım havafiltresini yoksa normal chrome borumu?
Bu işte baya kararlı gibi duruyorsun.
Uzun headers foto ekledim. Bu benim fikrim. Uzun olması motorun daha rahat nefes vermesini sağlar. Piyasada 4-2-1 çok var. Alt devirler için iyidir. Fakat güç üst devirlerde alınacağı için 4-1 diyorum.
Modifiye için burada çok bilgi bulamazsın. Bu işle uğraşan emek harcamış tecrübe etmiş kişileri bulacaksın. Facebook bu konuda gayet iyidir. Bazı linkler paylaşacağım. Ya set halinde vazgeçip satanlar var. Hazır uğraşmazsın. Veya işin ehilleri ile stup hazırlayıp Bismillah dersin. Senin ilacın Gökhan'da o sana her türlü yardımcı olabilir. Kendi aracını 150 civarı yapmış. Ama dediğim gibi motor içine girmek ile o iş olur. Kolay gelsin.

https://www.facebook.com/groups/851830508218496/permalink/7169976129737204/


https://facebook.com/groups/293820694372892/


https://facebook.com/groups/851830508218496/



images (8).jpeg
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Şub 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Yucel Dağ
Yaş
18
Aracınız
Civic EP2
Bu işte baya kararlı gibi duruyorsun.
Uzun headers foto ekledim. Bu benim fikrim. Uzun olması motorun daha rahat nefes vermesini sağlar. Piyasada 4-2-1 çok var. Alt devirler için iyidir. Fakat güç üst devirlerde alınacağı için 4-1 diyorum.
Modifiye için burada çok bilgi bulamazsın. Bu işle uğraşan emek harcamış tecrübe etmiş kişileri bulacaksın. Facebook bu konuda gayet iyidir. Bazı linkler paylaşacağım. Ya set halinde vazgeçip satanlar var. Hazır uğraşmazsın. Veya işin ehilleri ile stup hazırlayıp Bismillah dersin. Senin ilacın Gökhan'da o sana her türlü yardımcı olabilir. Kendi aracını 150 civarı yapmış. Ama dediğim gibi motor içine girmek ile o iş olur. Kolay gelsin.

https://www.facebook.com/groups/851830508218496/permalink/7169976129737204/


https://facebook.com/groups/293820694372892/


https://facebook.com/groups/851830508218496/



Ekli dosyayı görüntüle 271818
Yardımın için sağol abim yavaş yavaş bişileri öğrenmeye çalışıyorum facbooktaki gruplar dikkatimi cekiyordu simdi face'imden katılma talebi attım onlarda bakcam araştırcam sağol abim herşey için.
 
Geri
Üst