Honda Cıvıc(2015) VS Citroen C4(2014)

Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
899
Tepki puanı
53
Aracınız



Bu sefer test sırasında Psa grubu Fransız ve Bir Japon devi var :)

İlgıniz icin teşekkürler öncelikle :)

Honda'da lpg mevcut değildir.**

Yavastan başlayalım.

İç tasarım:
Malzeme kalitesi olarak citroen daha başarılı daha yumuşak malzeme kalitesine sahip,Fakat iç tasarım konusuna gelecek olursak 2014 model bir citroen de hesap makinesi ekranı büyüklüğünde bir multimedya insanın canını sıkmıyor degil.Honda iç malzemesi dusuk fakat daha hos ve futuristik özgür bir tasarıma sahip.Surucuye yönelik bir kokpit mevcut.Citroen sürücüyü ve yolcuları boğan bir tasarıma sahip.Honda ise daha ferah geniş hissettiren bir tasarıma sahip.
Genel olarak iç tasarıma;
Honda cıvıc:10/8
Citroen C4:10/7

Motor ve performans:
Citroen C4 (fabrika verileri)
1.6 HDi 92hp
MANUEL 5 Vites
0-100 hızlanma:12.9
Son surat:180 km/h
Tork:230nm
Honda Civic (fabrika verileri)
1.6 İ-Vtec 125hp
Manuel 5 vites
0-100 hızlanma:9.6 Sn
Son surat:200 km/h
Tork:152 Nm

Bizim testlerimize gecelim :)

200 metre kalkışta;
Honda cıvıc 1.8 saniye daha erken bitiş çizgisine ulaşarak testimizin galibi oldu.
4 Km menzil;
Honda cıvıc 3.3 saniye daha erken bitiş çizgisine ulaşarak testimizin galibi oldu.
Son surat testlerimiz;
Honda Cıvıc:208 Km/h
Citroen C4:188 Km/h
1.Viteste Citroen
2.Viteste Honda
3.Viteste Honda
4.Viteste Honda
5.Viteste Honda galip geliyor.
*Honda hevesli motoru ile performanslı kullanışlara daha yatkın bir arac.
*Honda bariz önde ilerliyordu arada kı fark malum :)
*Ara hızlanmalarda tork değerinin üstünlüğü ile citroen daha canlı tepkiler veriyor.
*Yukarıya doğru eğimli yollarda Citroen tork değerinden dolayı daha kolay tırmanıyor.
Motor ve performans genel puanlarımız;
Honda Cıvıc:10/8
Citroen:10/6

Yol tutuş ve Sürüş dinamikleri

Her iki araçta önden çekişe sahip olduğu icin önden kaymalar yapıyor.Fakat citroenin virajlarda verdiği güven gercekten cok düşük önden kaymaları bol bol yasatan arac arkadan kopmalarıda ara ara yaşatabiliyor.Esp citroende cok sert devreye giriyor yol tutuş limitleri cok düşük bir arac.
Honda bariz bir sekilde virajlarda daha güvenli hissetiyor tum testlerimiz aynı surat ve aynı virajlarda deneniyor.Citroenin burundan kayma yaptigi virajlarda Honda rahatlık ile geçti.Honda ile bir kere arkadan kayma yasadık 170 km/h ile dışarıya donuk sert bir virajda limitlerinin ne kadar yüksek olduğunu görüyoruz.Citroen ile aynı virajda 150 ile girdiğimizde tedirgin edici bir sekilde arkasını bıraktı.Honda şehir ici kavşak dönüşlerinde direksiyon net araba rayından kesinlikle çıkmıyor çizgisini koruyarak gidiyor.Citroen çizgisinden çıkmıyor fakat direksiyonda her an sağa sola kayacak gibi bir his veriyor.Citroen amatisorleri orta sertlikte ve gayet düzgün başarılı çalışıyor.Sehir içinde ki kasisler de kabını rahatsız etmiyor.Honda amatisorleri orta sertlikte ve düzgün çalışsada bazen küt diye limitlerine gelebiliyor amatisorler citroende biraz daha kaliteli bir his bırakıyor.

Surus zevki;
Fransız otomobilleri senelerdir hala bu devirde dahi direksiyon hislerini gercekten beceremiyorlar.En hafif bir kaymada direksiyon ruhunu kaybediyor yanı boşluğa döner gibi oluyor ve buda araba ile iletişiminizi kesiyor.Citroen C4 uzun mesafeli yollarda konforlu bir yolculuk sunuyor.Koltuklar sizi yormuyor.Citroen C4 klasik bir standart Fransız otomobili olmaktan malasef öteye geçemiyor.Honda eski Japon ruhunu barındırmasa da rakibi citroene karsın cok daha zevkli bir sürüşe sahip.Direksiyon rakibine gore daha kaliteli tepkiler verip otomobili yönetmenize olanak sağlayabiliyor.Direksiyon tepkileri daha net ve keskin.Honda cıvıc kullananlar bilir bu arac uzun yolda daha bi seviliyor :)

Yol tutuş ve Surus zevki Genel puanlarımız;
Honda cıvıc:10/8
Citroen c4:10/6


Citroen kullanıcı ve benim ortak yorumumuz;
Citroen emeklilerin biricik az yakan arabası olurken.Honda genç veya genç ruhluların cok yakan cok kaçan arabası oluyor :) Honda daha sportif ve daha konforlu yönü ile öne çıkarken.Citroen yakıt ekonomisi ile kendini gösteriyor.Hondanın dizeli geldiğinde daha adil bir karşılaştırma olacaktır.

Lastikler;
Honda:Lassa kıs lastiği
Citroen:Nokian kıs lastiği

Testlerimizin %70'i trafiksiz alanda yapılmıştır.

Tum sonuçlara gore genel puanlarımız;
Honda Cıvıc (2015):10/7.5
Citroen C4 (2014):10/6


Cıvıctr.com forum üyelerine ve editörlerine teşekkürler.Saygılar sevgiler


Devamı gelecektir..



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
29 Ara 2015
Mesajlar
1,143
Tepki puanı
4
Konum
Antalya
Aracınız
Çok başarılı çok ayrıntılı bir test olmuş tebrik ederim. Hondalarımız her ne kadar eksikleriyle bizi bazen rahatsız etsede kendi sınıfındaki araçlara en azından fark attıkları bir kaç özelllik barındırıyorlar. :)
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
899
Tepki puanı
53
Aracınız
Çok başarılı çok ayrıntılı bir test olmuş tebrik ederim. Hondalarımız her ne kadar eksikleriyle bizi bazen rahatsız etsede kendi sınıfındaki araçlara en azından fark attıkları bir kaç özelllik barındırıyorlar. :)
Teşekkürler Evet hocam çoğunluk malzeme kalitesi olarak biraz geride geliyor sınıfına gore..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
19 Kas 2014
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Konum
Tekirdağ
Aracınız
Elinize saglik.Yakin yerlerde olsak testi canli izlemeyi isterdim :) Devamini sabirsizlikla bekliyoruz hocam :)
 
Katılım
11 Ocak 2016
Mesajlar
146
Tepki puanı
0
Konum
Kayseri
Aracınız
Hocam konular birbir geliyor maşallah güzel inceleme olmuş

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
899
Tepki puanı
53
Aracınız
[nkQUOTE=Kazeshini;53065]Elinize saglik.Yakin yerlerde olsak testi canli izlemeyi isterdim :) Devamini sabirsizlikla bekliyoruz hocam :)[/QUOTE]
Ankarada ikemetgah ediyorsanız bekleriz hocam :)




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Üst