Arkadaşlar, malumunuz, fabrikasyon şanzıman arka kapak contası problemi dolayısıyla aracım 10 günden fazladır serviste; hala İngiltere'den parça gelmesini bekliyoruz. Başlangıçta "10 iş gününden fazla araç bizde kalmadığı sürece ikame araç veremiyoruz." demişlerdi. Sonra ite kaka geçen hafta ikame araç işini kabul ettiler. Ancak şehir dışında olduğum için "Siz araç kiralayın parasını biz verelim." dediler. Neyse, Pazartesi sabah Avis'ten araç kiraladım. Fiat Egea Sedan 1.6 110 bg. Otomatik Benzin+LPG'li model verdiler.
Benim Aracım HB Sport+ 182 beygirlik bir makine olduğu için motor karşılaştırmasına hiç girmeyeceğim adil olmayacağı için ama 3 günlük tecrübem sonucunda bazı tespitlerimi sizinle paylaşmak istiyorum.
- Öncelikle araca binerken krom kapı kolu ister istemez bir kalite hissi veriyor insana ama Egea'nın kapılarının kapatıldığında çıkan ses ile Honda Civic'inki arasında Civic'in lehine bariz bir kalite farkı var. Civic'in kapıları kapatıldığında çıkan tok ses çok daha kaliteli bir araba hissi yaratıyor. Kilitler açılırken çıkan ses de Civic'te çok daha iyi. Egea'nın kilit açma düğmesine basınca kapılardan çıkan "tak" sesi rahatsız edici.
-Civic'te anahtarı cepten çıkartmaya hiç gerek kalmadan araca binmek, çalıştırmak büyük rahatlık. Egea'yı anahtarla açmak-kilitlemek ve çalıştırmak gerekiyor. Civic bu konuda çok daha iyi kesinlikle.
- Egea'nın deri direksiyon simidi ile Civic'inki kalite olarak bire bir aynı. İkisinde de direksiyon tutuşu keyifli ama Civic'in direksiyon tepkileri Egea'dan daha iyi.
- Egea'nın ön konsolunda kullanılan malzeme kalitesi gayet iyi, kalite hissini insana veriyor. Bu konuda Civic ile başa başlar diyebilirim.
- Ergonomi: 2 aydır Civic'imin sürücü koltuğunu spor araba hissini daha iyi alabilmek için en aşağı konumda kullanıyorum ve o kadar ergonomik bir tasarımı var ki bu haliyle bile önümü çok rahat görebiliyorum. Egea'nın koltuğunu da aynı hissi yaşamak için en aşağı aldığımda ön görüş biraz problem oldu, bir iki tık yükseltmek zorunda kaldım koltuğu.
-Bel desteği: Her iki arabada da elektrikli bel desteği var. Ama Egea'nın bel desteği Civic'e nazaran çok güçlü sonuna kadar kullanınca bel boşluğunu çok iyi dolduruyor.
- İç mekan genişliği neredeyse aynı. Hatta oğlum dün arabaya bindiğinde Egea'nın arka koltuk diz mesafesinin daha iyi olduğunu söyledi. Sonuçta arka koltuk karşılaştırmasını arka koltukları kullanan daha objektif yapabiliyor.
- Ses kalitesini karşılaştırmak istemiyorum zira 11 Hoparlör ile Civic çok daha iyi bir müzik keyfi sunuyor ama Müzik sisteminin ekran kalitesi, ve kulanılabilirliği Civic'inkine göre kesinlikle daha üstün.
-Klima kontrolü de ayrı butonlarla yapılabildiği için Civic'ten çok daha kullanışlı. Civic'in ekrandan klima kontrolüne alışmak biraz zaman ve sabır istiyor.
- Gelelim geri görüş kamerasına: Ne yazık ki Egea'nın geri görüş kamerasının görüntü kalitesi Civic'e fark atıyor. Çok daha kaliteli bir görüş sunuyor Egea ve üç gündür Civic'ten çok daha rahat geri manevra yapabildiğimi fark ettim. Bizim Sport Plus Civic'in tek avantajı çapraz trafik uyarı sistemi.
-Civic'in kör nokta uyarı sistemine 2 ayda o kadar alışmışım ki Egea'da bu özelliğin olmaması büyük bir eksiklik gibi geldi.
-Sürüş keyfi: Başta da söylediğim gibi Turbo Civic'in gücünü kullanırken hissetmek çok keyifli. Işıklarda falan tam gaz kalkınca koltuğa yapıştırma hissine çok alışmışım, bu yüzden atmosferik motorlu Egea'ya binince gaza basınca araba gitmiyormuş gibi geliyor alışana kadar. Ama alışınca sürüşü konforlu ve keyifli. vites geçişleri çok rahat ve neredeyse hissettirmiyor.
Benim ilk etapta dikkatimi çeken farklılıklar bu şekilde. Sonuç itibariyle elbette görünüm, duruş, motor ve performans olarak Civic'i tek geçerim ama objektif bakmak gerekirse Egea da fena bir araba değil, her türlü gideri var.
Benim Aracım HB Sport+ 182 beygirlik bir makine olduğu için motor karşılaştırmasına hiç girmeyeceğim adil olmayacağı için ama 3 günlük tecrübem sonucunda bazı tespitlerimi sizinle paylaşmak istiyorum.
- Öncelikle araca binerken krom kapı kolu ister istemez bir kalite hissi veriyor insana ama Egea'nın kapılarının kapatıldığında çıkan ses ile Honda Civic'inki arasında Civic'in lehine bariz bir kalite farkı var. Civic'in kapıları kapatıldığında çıkan tok ses çok daha kaliteli bir araba hissi yaratıyor. Kilitler açılırken çıkan ses de Civic'te çok daha iyi. Egea'nın kilit açma düğmesine basınca kapılardan çıkan "tak" sesi rahatsız edici.
-Civic'te anahtarı cepten çıkartmaya hiç gerek kalmadan araca binmek, çalıştırmak büyük rahatlık. Egea'yı anahtarla açmak-kilitlemek ve çalıştırmak gerekiyor. Civic bu konuda çok daha iyi kesinlikle.
- Egea'nın deri direksiyon simidi ile Civic'inki kalite olarak bire bir aynı. İkisinde de direksiyon tutuşu keyifli ama Civic'in direksiyon tepkileri Egea'dan daha iyi.
- Egea'nın ön konsolunda kullanılan malzeme kalitesi gayet iyi, kalite hissini insana veriyor. Bu konuda Civic ile başa başlar diyebilirim.
- Ergonomi: 2 aydır Civic'imin sürücü koltuğunu spor araba hissini daha iyi alabilmek için en aşağı konumda kullanıyorum ve o kadar ergonomik bir tasarımı var ki bu haliyle bile önümü çok rahat görebiliyorum. Egea'nın koltuğunu da aynı hissi yaşamak için en aşağı aldığımda ön görüş biraz problem oldu, bir iki tık yükseltmek zorunda kaldım koltuğu.
-Bel desteği: Her iki arabada da elektrikli bel desteği var. Ama Egea'nın bel desteği Civic'e nazaran çok güçlü sonuna kadar kullanınca bel boşluğunu çok iyi dolduruyor.
- İç mekan genişliği neredeyse aynı. Hatta oğlum dün arabaya bindiğinde Egea'nın arka koltuk diz mesafesinin daha iyi olduğunu söyledi. Sonuçta arka koltuk karşılaştırmasını arka koltukları kullanan daha objektif yapabiliyor.

- Ses kalitesini karşılaştırmak istemiyorum zira 11 Hoparlör ile Civic çok daha iyi bir müzik keyfi sunuyor ama Müzik sisteminin ekran kalitesi, ve kulanılabilirliği Civic'inkine göre kesinlikle daha üstün.
-Klima kontrolü de ayrı butonlarla yapılabildiği için Civic'ten çok daha kullanışlı. Civic'in ekrandan klima kontrolüne alışmak biraz zaman ve sabır istiyor.
- Gelelim geri görüş kamerasına: Ne yazık ki Egea'nın geri görüş kamerasının görüntü kalitesi Civic'e fark atıyor. Çok daha kaliteli bir görüş sunuyor Egea ve üç gündür Civic'ten çok daha rahat geri manevra yapabildiğimi fark ettim. Bizim Sport Plus Civic'in tek avantajı çapraz trafik uyarı sistemi.
-Civic'in kör nokta uyarı sistemine 2 ayda o kadar alışmışım ki Egea'da bu özelliğin olmaması büyük bir eksiklik gibi geldi.
-Sürüş keyfi: Başta da söylediğim gibi Turbo Civic'in gücünü kullanırken hissetmek çok keyifli. Işıklarda falan tam gaz kalkınca koltuğa yapıştırma hissine çok alışmışım, bu yüzden atmosferik motorlu Egea'ya binince gaza basınca araba gitmiyormuş gibi geliyor alışana kadar. Ama alışınca sürüşü konforlu ve keyifli. vites geçişleri çok rahat ve neredeyse hissettirmiyor.
Benim ilk etapta dikkatimi çeken farklılıklar bu şekilde. Sonuç itibariyle elbette görünüm, duruş, motor ve performans olarak Civic'i tek geçerim ama objektif bakmak gerekirse Egea da fena bir araba değil, her türlü gideri var.
