Honda FB7 (2015) VS Mercedes A180(2015)

Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
899
Tepkime puanı
51
Aracınız
Merhaba forumdaslar bugun biraz arabalarımızı test edelim ölçelim biçelim dedik.Bir yakınımda otomatik şanzımanlı a180 var bende ise manuel lpg yok fb7 var.Benim aracım 3200 km'de A180 7900 km civarlarında.

500 Metre Kısa Mesafe;
Son bitiş dubasına kadar Honda ile Mercedes kafa kafaya gitti ve ilginc bir sekilde Honda burnunu daha önde soktu.Bitis çizgilerinde yavaşlatılmış görüntü kaydı alan kameralarımız vardı.Lakin arada kı mesafe 1 metre ya var ya yok.
3
6000 metre(6km) Uzun mesafe;
Trafige kapalı alanda yapıldı testler.FB7 ile A180 belli bir noktaya kadar burun buruna gitti.Fakat bitiş dubasına 300 metre civarları kala Mercedes 2-3 metre daha öne geçmeyi basardı ve testin galibi oldu.

Yol tutuş Performansları:
İlk baska iki taraflı olarak test ettik.Honda FB7 sert virajlarda yüksek suratlarda önden kayma yapıyor.Ve Vsa arabayı rayına sokmayı başarıyor.Virajlarda Honda direksiyon tepkileri gec geliyor ve kaymalarda tedirgin edebiliyor.
Mercedes A180 sert virajlarda yüksek suratlarda Honda kadar olmasa da önden kayma haliyle yapıyor.Honda gibi esp Mercedes'i rayına sokmayı başarıyor.Virajlarda Mercedes cok daha başarılı sonuçlar gösteriyor.Geri tepkiler gayet yeterli ve kaymalarda araba ile iletişime daha kolay geçebiliyorsunuz.


Son sürat performansları;
Honda ile son hızımız 209 km/h.
A180 ile son hızımız 207 km/h.
Haliyle bu kadar yakın olunca araçların arasında kı mesafe detaylı inceleme yapmadan belli olmuyordu.

Vites oranları;
1.Vites de Honda galip geliyor
2.Vites de Honda galip geliyor
3.Vites de Honda galip geliyor
4.Vites de Honda Galip geliyor
5.Vites de Mercedes milim fark ile galip geliyor.(Fakat Mercedes'in 7 vites şanzımanini unutmamak gerekiyor vites oranları kısa)

Sürüş keyfi olarak Mercedes kullanan arkadaş ile ortak yorumumuz.Hondanın verdiği o zevki mercedesden alamıyoruz.

Ve Honda FB7 60-70 bin lira fiyat bandında iken A180 100-150 bin lira fiyat bandında.
Fakat buna rağmen performans bakımından hissedilmiycek derecede aynı seviyedeler.Surus zevki olarak Honda'yı arıyorsunuz.Tek fark malzeme kalitesi ve markaya verilen para olarak gördüm ben şahsi yorumum bu sekilde.Tabi şımarıklık yapmıyoruz kı 2015 c180 ile kıyaslayalım o kadar uzun boylu degil Malasef :) Fakat yine anladık kı Honda hayat onda :)

*Videolar montajda en kısa surede yayınlayacağız.

*Arada birkaç araba ile daha kıyaslamalarımız olacak.Editorlerimiz bakımından sorun olmazsa ayda bir yayınlamayı düşünüyoruz :)

Saygılar sevgiler..



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
899
Tepkime puanı
51
Aracınız
Fren Performans Testini Yazmayı atlamışız.
Fren testlerimiz de malasef hava şartlarından dolayı aceleye getirdik metreleri hesaplayamadık.Fakat 80 km ile dip fren ile Mercedes daha kısa mesafede durdu.120 km hız dip fren ile Mercedes yine daha güvenli bir performans sergiledi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
19 Ara 2015
Mesajlar
288
Tepkime puanı
2
Aracınız
fren mesafeli lastik markasından lastik genişlik jant ağırlık araba ağırlık vs. hepsi etken. ama en azından aynı jant lastik ile değerlendirildiği taktirde tam olarak doğru sonuç alabileceğinizi düşünüyorum
 
Katılım
19 Ara 2015
Mesajlar
288
Tepkime puanı
2
Aracınız
Ayrıca bir gün bi anımdır. FB7 yeni aldım sıfır. daha 5000 km bile yoktu.(Lpg yok. otomatik vites) Neyse düz yolda ışıklarda duruyoruz. Yanıma mercedes B200 yaklaştı (b200 diyorum ama 180 de olabilir.) Nyese hiç yarışma kafasında da değildim o an. Baktım ışıklarda en öndeyiz bana iş atıyor arabayla ileri geri yapıyor bana baka baka yapıyor. :D :D :D
S ye aldım. Sonra ordan da kulak kepçesine aldım vitesleri. En son aynadan bakınca abartısız 200 metre fark attım bi kaç km yolda. Yol düzdü bu arada.
 
Katılım
11 Ocak 2016
Mesajlar
146
Tepkime puanı
0
Konum
Kayseri
Aracınız
Bu konu tutar:D. Abi şaka bi tarafa aynı fikirdeyiz. Bu 3. hondam ve hepsinin sürüş zevki vardı. Arkadaşımın a180 manuel 109 beygir arabası var bundan önceki arabamla (vtec2) ara hızlanmalar hariç tokat manyağı yapıyordum :D,a180 de güzel araba ama premium c sınıfı hatchback alacak olsam 1 serisi alırım diye düşünüyorum.

Honda hayat onda [;)]
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
899
Tepkime puanı
51
Aracınız
fren mesafeli lastik markasından lastik genişlik jant ağırlık araba ağırlık vs. hepsi etken. ama en azından aynı jant lastik ile değerlendirildiği taktirde tam olarak doğru sonuç alabileceğinizi düşünüyorum
İkisinde de Lassa'nın kıs lastikleri vardı hocam


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
899
Tepkime puanı
51
Aracınız
Bu konu tutar:D. Abi şaka bi tarafa aynı fikirdeyiz. Bu 3. hondam ve hepsinin sürüş zevki vardı. Arkadaşımın a180 manuel 109 beygir arabası var bundan önceki arabamla (vtec2) ara hızlanmalar hariç tokat manyağı yapıyordum :D,a180 de güzel araba ama premium c sınıfı hatchback alacak olsam 1 serisi alırım diye düşünüyorum.

Honda hayat onda [;)]
Kesinlikle hocam bizim araçların tork degeri biraz daha yüksek olsa güç yetmez:))


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
899
Tepkime puanı
51
Aracınız
Ve ince bir detaydır konfor bakımından Cıvıc FB7 kat kat üstün.A180 basıyor insani arabanın icine bilmiyorum mesela yakınımda o tarz seviyor fakat Konfor olmadıktan sonra ne anlamı kaldı yüksek paralar vermenin bir otomobile :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Üst