I vtec vs tsi

Katılım
19 Ara 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
0
Arkadaslar bir komsumla uzun zamandir tartisiyoruz kendisinde 1.4 tsi 160 bg tiguan var tsi motorlarin bizim yeni nesil i vtec lerden daha iyi oldugunu savunuyor bendede 1.6 premium eco 2014 civic var heralde bir kapisma yapicaz sizce her yonuyle (tasarruf verimllik sorunsuzluk lpg uyumlugu) hangi motor daha iyidir?
 
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
162
Tepki puanı
2
Konum
Manisa
Hız konusunda 160 bg turbolu bi araç ve bizdeki 125 bg atmosferik bi araç başlangıçta geçer ama sonradan sen yakalar ve geçersin bunun sebebide tiguanın klasmanı farklı jip tarzı bi araç :) --- tasarruf konusunda fazla bi fark olacagını sanmıyorum -- sorunsuzluk konusunda hondadan daha iyi olması imkansız...
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Sahada mı kapışacaksınız, kağıt üzerinde mi?

.muha.
 
Katılım
5 Mar 2014
Mesajlar
525
Tepki puanı
3
Yaş
43
Öncelikle turbolu motorlar ile 0-100de neredeyse hiç şansımız yok. Hondalarımız performans aracı değil kabul etmek lazım. eskiden diğer markalar da turbo vs kullanmazken hondalara performans aracı gibi bakılırdı. Zaten kağıt üzerinde bile eşit iki motor değil tsi ve i-vtec. Ama şöyle bir durum var aracınız eğer manuel ise tiguanla biraz da şoförlük farkı ile başa baş başlarsınız ve geçersiniz. Ama eğer otomatik ise şansınız yok gibi? hatta yok. tiguan 0-100 de 9,2sn, civic fb7 ise manuel 9,9sn otomatik 12,2sn.

Öncelikle belirteyim ben motordan anlamam ama biraz kurcaladım şunları buldum. Motorların güçlerine gelecek olursak. motor gücü atmosferik olarak bir motordan 1lt de alınan güç ile hesaplanır. civic için bu güç 1lt de 78hb gibi bir değer. Ama tsi motorun atmosferik değerini bilmiyoruz turbolu değeri 1lt de 114hb ve doğru değeri vermez. Şöyle de bir durum var hondanın 1lt de en fazla gücü alan motorunu halen geçen olmadı diye biliyorum? Bu canavar da S2000 kalbilde 1lt 120hb. Şimdi bilmem kaç sene önce yaptığı atmosferik motor ile aldığı gücü bilmem ne markalar geçememiş iken i-vtec mi yoksa başka bişey mi diye tartışmak sanırım pek te mantıklı değil? Honda çift turbolu vs üretse altımızda tutamazdık civicleri :) Sonuçta yarış arabası kullanmıyoruz aile arabası :) ha arkadaşın derse ki hangi motor (kronik arıza ile fabrikadan çıkmadıklarını düşünerek) uzun ömürlü? Elbette atmosferik motorun (dikkat i-vtec falan demiyorum özellikle) ömrü uzundur. Çünkü diğer motorun sıhhati turbo vs gibi ekstra parçalara ne kadar iyi bakıldığına bağlı. Yanlış var ise düzeltin lütfen.

Kapışma işine gelirsek. Aracın manuel ise muhtemelen başa baş gider? Otomatik ise S moda al dicem ama o da çok fazla yardımcı olmayabilir? Bence hiçte kapışmayın :) hız felakettir. Veya 100ün üzerine çok çıkmayın. Bugün i-vtec yarın tsi kullanırız bizler müşteriyiz sonuçta.
 
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
162
Tepki puanı
2
Konum
Manisa
Yarış abi yarş uzun düz bi yol bul yarıs al '' S '' triptonik vitese frene bas gaza bas devir 2 binde baslıyor zaten VSA yı kapat güzelce asılsın araba :) :D :driver:
 
Katılım
5 Mar 2014
Mesajlar
525
Tepki puanı
3
Yaş
43
Geri
Üst