İlk depo lpg yakıt değeri

Katılım
30 Kas 2016
Mesajlar
47
Tepki puanı
0
Aracınız
Merak ettiğim bu ölçümlerin içine harcanan benzini de ekliyor musunuz. Örneğin 2 Depoyu da fullenmiş (Benzin-Gaz) Gaz bitince tekrar fuller seniz 2 depoyu da gerçek veri oluşur elimizde.
 
Katılım
22 Ara 2016
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Aracınız
Aynen hocam. Daha önce LPG li araç kullanmadım ama bildiğim kadarıyla bir miktar benzinde harcıyor bu araçlar. Sordum cevap alamadım. Neden kimse BENZİN + LPG toplam tüketim değerini yazmıyor anlamış değilim. Ayda 2500 KM yapıyorum...
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,471
Tepki puanı
1,535
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
Aynen hocam. Daha önce LPG li araç kullanmadım ama bildiğim kadarıyla bir miktar benzinde harcıyor bu araçlar. Sordum cevap alamadım. Neden kimse BENZİN + LPG toplam tüketim değerini yazmıyor anlamış değilim. Ayda 2500 KM yapıyorum...

Hocam benzini sadece araç ısınana kadar harcıyor, sonrasında sadece lpg ile devam ediyor.
Çok yüksek devirlerde aracı zorlar iseniz bazen benzine geçebilir, uyarı verdiği için fark edersiniz.
Isınma sürecinde kullanılan benzin de bir maliyet doğru, ama araç ile 500 km lik uzun yol yapmak isterseniz bu yolun 0,5 - 1 km arasında sadece benzinde kullanmış olursunuz ;)
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
227
Tepki puanı
0
Aracınız
Yeni araç alanlara hayırlı olsun. Öncelikle yakıt konusu tamamen sürüş tarzı ve kullanılan şehre göre farklılık gösterir. Honda sorunsuzlugu ve sürüş keyfi için alınacak bir araç. Sorunsuz ve güvenli bir araç kullanmak kafanızın rahat etmesi en önemlisi bence.. Denenmiş sağlamlıgı ispatlanmış bir motor var üzerinde torku düşük olsada..gaza yeterice basınca belirli ölçüde keyif verecek kadarda güçlü bir araç..dizeller gibi ani fırlamıyor ama 4000dd de solugu kesilmiyor 7bin devir lerde kesiciye girene kadar korkusuz gaza basabildiğiniz bir araç.. uzun yolda dizellerle yarısacak yakıt performansı gösterebilir ama unutmayın bu araç lpg li hali ile 1400kg lar civarında bir araç yakıt tüketiminde bunuda göz önüne alırsanız nekadar verimli bir motor oldugunu anlarsınız..
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
84
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
İlk LPG deposunu tükettim. Honda Boradan çıkınca hemen lpg yi fullemiştim. Teknik olarak buna göre depomuz 43 lt olduğuna göre 43 litre deponunda %80'i doluyuor olması gerektiğinden hareketle maksimum 35 litre gaz depoda olması gerekiyor. Lpg deposuna ilk alımda 27 litre gaz alımı yaptım yani depoda o an için 8 litre gaz var olması gerekir bu da toplamda 35 litre eder.

Lpg yi 2,79 TL den Opet istasyonundan Aygaz aldım.

35x2,79= 97,65 TL eder 285 km den sonra benzine geçtiğine göre 97,65 ÷ 285 = 0,34 km de lpg yakıt tüketimi çıkıyor.

Yanlış yaptıysam düzeltin beyler. Sıfır km aracın ilk depoda LPG yakıt tüketimi hesap doğruysa 34 kuruş ve bu km ECON kapılı olarak Ankara da şehir içi trafikte yaptım. Her depoda ölçümlerim devam edecek. Yakında Şehirler arası yola da çıkacağım. O hesaplamayı da buradan paylaşacağım işallah.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
84
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
İlk LPG deposunu tükettim. Honda Boradan çıkınca hemen lpg yi fullemiştim. Teknik olarak buna göre depomuz 43 lt olduğuna göre 43 litre deponunda %80'i doluyuor olması gerektiğinden hareketle maksimum 35 litre gaz depoda olması gerekiyor. Lpg deposuna ilk alımda 27 litre gaz alımı yaptım yani depoda o an için 8 litre gaz var olması gerekir bu da toplamda 35 litre eder.

Lpg yi 2,79 TL den Opet istasyonundan Aygaz aldım.

35x2,79= 97,65 TL eder 285 km den sonra benzine geçtiğine göre 97,65 ÷ 285 = 0,34 km de lpg yakıt tüketimi çıkıyor.

Yanlış yaptıysam düzeltin beyler. Sıfır km aracın ilk depoda LPG yakıt tüketimi hesap doğruysa 34 kuruş ve bu km ECON kapalı olarak Ankara da şehir içi trafikte yaptım. Her depoda ölçümlerim devam edecek. Yakında Şehirler arası yola da çıkacağım. O hesaplamayı da buradan paylaşacağım işallah.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
84
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
Arkadaşlar ilk depo verisi 385 km eco modu kapalı ikinci depoda açıp farkı denemek istedim. 32 litre aldı 80 TL gaz 2,49 tl

385 km nin 240 kadarı şehirler arası 100-150 arası hız, gerisi şehir içi. Bu arada ortalama hızı göstermiyor

LG-D802TR cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bu yakıt tüketimi hesabında bir hata var bu 0,2077 kuruş çıkıyor bana imkansız gibi geliyor :gut: Eğer doğruysa ne yaptınız arabaya bize de söyleyin :driver:
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
84
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
Şehirlerarasını gözden kaçırdım.

GT-N7100 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Üst