Civic FD6 İlk marşta almama ve Ses

Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
92
Tepki puanı
38
Konum
izmit
Aracınız
Civic FD6 2008
Merhaba. Yaklaşık 2.5 haftadır aracım soğuk motorda ilk marşta almıyor. İkinci denememde alıyor. Sebebini bilmiyorum fakat regülatör olabileceği kanaatindeyim. Dün ev ve iş arasında sadece benzinde kullandım. Sabah işten çıkarken ilk marşta aldı.

İkinci sorun, araçta bir ses var, devire göre azalıp,çoğalan. Kendi ustama götürdüm. Klima motorundan geldiğini söyledi. Ama klima motoru böyle bir ses yapmaz diye düşünüyorum. Yaptı diyelim, sabit bir ses gelir diye düşünüyorum. Bu ses, 2 ay önce devirdaimi ve kalorifer peteğini değiştirmem sonucunda gelmeye başladı. Bir video da ekleyeceğim. Geri dönüşleriniz için teşekkür ederim.

 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,696
Çözümler
6
Tepki puanı
8,756
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba hocam marş için olan problem LPG kaynaklı gibi duruyor. Regülatör ve enjektörler için gaz kaçak testi yapılmalı.

Diğer ses için devir daim triger zincirine bağlıdır. Kalorifer peteği ise soğutma su sistemine bağlıdır. Klima ise 'V' kayışı dediğimiz tahrik kayışına bağlıdır. Motor devri arttıkça ses geliyor dediğiniz için devamlı hareket eden parçalara bakılması uygun duruyor. Triger zinciri ve V kayışı motor devrine göre hareket eder. Triger zincirinin gerginliği azalmış ise hareket halinde çevresine sürtme yaparak ses çıkarır. Devir daim için zincir sökülüp tekrar takılır!
Klima rulmanı normalde serbest döner. Klima aktif olunca tutunur motor yükü artar. Ömrü dolan rulman yüksek devirde ses yapar. Gergi ömrünü doldurmuş ise oda ses yapmaya başlar. Rölantide ve gaz vererek yüksek devirde stetoskop ile dinleme yapılabilir. Teşhis etmeden önce parça değişimine gitmemenizi öneririm.
 
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
92
Tepki puanı
38
Konum
izmit
Aracınız
Civic FD6 2008
Merhaba hocam marş için olan problem LPG kaynaklı gibi duruyor. Regülatör ve enjektörler için gaz kaçak testi yapılmalı.

Diğer ses için devir daim triger zincirine bağlıdır. Kalorifer peteği ise soğutma su sistemine bağlıdır. Klima ise 'V' kayışı dediğimiz tahrik kayışına bağlıdır. Motor devri arttıkça ses geliyor dediğiniz için devamlı hareket eden parçalara bakılması uygun duruyor. Triger zinciri ve V kayışı motor devrine göre hareket eder. Triger zincirinin gerginliği azalmış ise hareket halinde çevresine sürtme yaparak ses çıkarır. Devir daim için zincir sökülüp tekrar takılır!
Klima rulmanı normalde serbest döner. Klima aktif olunca tutunur motor yükü artar. Ömrü dolan rulman yüksek devirde ses yapar. Gergi ömrünü doldurmuş ise oda ses yapmaya başlar. Rölantide ve gaz vererek yüksek devirde stetoskop ile dinleme yapılabilir. Teşhis etmeden önce parça değişimine gitmemenizi öneririm.
Öncelikle değerli vaktinizi ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Sabah iş çıkışı ustanın yanına gittim. Daha öncesinde stetoskop olmadığı için levye ile ( 😂) dinleme yapmıştık beraber. Sesin klima motorundan geldiğini tespit etmiştik. Bu sabah şarj dinamosu ve klima motorunu söktük. Klima motorunun rulmandan ses geliyor. Onu tamire verdik. Şarj dinamosunun rulmanından da çok çok ince bir ses geliyordu. Ne olur ne olmaz diyerek onu da tamire verdik. Ben şimdi uyumak üzere eve geldim. Akşamında sesin düzelip düzelmediğini kontrol edeceğim.

Lpg için şunu söyleyebilirim, Eylül ayı gibi İzmit'te bulunan zavoli servisine bakım için gitmiştim. Cihazı bağlayıp araçtan gelen dıt dıt dıt sesini sıfırlayacaktı, yanlışlıkla (?!) Yahut programın azizliğine uğrayıp beyni komple sıfırladı. 1 hafta boyunca adamın yanına gittim. Bizlik bir şey yok, beyni eski bunların. Bir şey yapamıyoruz diyerek çamura yattılar. Araç çekişten inanılmaz düşmüş, bir o kadar da yakıt yakıp gitmiyordu. Güç bela bir ayar yaptırdım ve araba tam olmasa bile biraz performansa kavuştu. Geçenlerde motor ışığı yaktı aracım. Cihaz ile bağladığımda zengin karışımdan hata verdiğini gördüm. O zamana kadar marş sorununun bundan kaynaklanacağı aklıma gelmemişti. O zamandan sonra dank etti. İzmit sanayisinde de başka zavoli markaya bakan yok bildiğim kadarıyla. O adama da aracımı götürmek istemiyorum. Kaldım iki arada bir derede..
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,696
Çözümler
6
Tepki puanı
8,756
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Öncelikle değerli vaktinizi ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Sabah iş çıkışı ustanın yanına gittim. Daha öncesinde stetoskop olmadığı için levye ile ( 😂) dinleme yapmıştık beraber. Sesin klima motorundan geldiğini tespit etmiştik. Bu sabah şarj dinamosu ve klima motorunu söktük. Klima motorunun rulmandan ses geliyor. Onu tamire verdik. Şarj dinamosunun rulmanından da çok çok ince bir ses geliyordu. Ne olur ne olmaz diyerek onu da tamire verdik. Ben şimdi uyumak üzere eve geldim. Akşamında sesin düzelip düzelmediğini kontrol edeceğim.

Lpg için şunu söyleyebilirim, Eylül ayı gibi İzmit'te bulunan zavoli servisine bakım için gitmiştim. Cihazı bağlayıp araçtan gelen dıt dıt dıt sesini sıfırlayacaktı, yanlışlıkla (?!) Yahut programın azizliğine uğrayıp beyni komple sıfırladı. 1 hafta boyunca adamın yanına gittim. Bizlik bir şey yok, beyni eski bunların. Bir şey yapamıyoruz diyerek çamura yattılar. Araç çekişten inanılmaz düşmüş, bir o kadar da yakıt yakıp gitmiyordu. Güç bela bir ayar yaptırdım ve araba tam olmasa bile biraz performansa kavuştu. Geçenlerde motor ışığı yaktı aracım. Cihaz ile bağladığımda zengin karışımdan hata verdiğini gördüm. O zamana kadar marş sorununun bundan kaynaklanacağı aklıma gelmemişti. O zamandan sonra dank etti. İzmit sanayisinde de başka zavoli markaya bakan yok bildiğim kadarıyla. O adama da aracımı götürmek istemiyorum. Kaldım iki arada bir derede..
Rica ederim. LPG ile kötü bir tecrübe yaşamışsınız. İlk bağlamada ecuyu resetlemiş olabilir. Ayar haritasınıda sıfırlamış gibi duruyor. Zengin karışım vermesi ayar bozukluğunu gösterir. Dıt dıt sesi Atikerde kilometre dolduğu zaman oluşan bir tepki, Brc'de swatch deki ışık demetine göre ses verir, arıza tespit edilir. Öncelikle onu iyi öğrenmek gerekiyor. LPG sistemindeki parçalar düzgün çalışıyor mu?
Eski sisteme herkez girebilir. Sisteme girdikten sonra herşey yapabilirsin. Fakat asıl Zavoli'nin New bora serisine herkez giremez.
Aracın boğaz kelebeği ve subap ayarı iyi ise aracın ecusuna reset atıp yakıt haritası güncellenmeli sonra LPG afr ayarı yapılmalı. Bulunduğunuz yerde bilgili usta yok ise çapı genişletmekten başka çare görünmüyor. Veya laptop ve LPG programı ile kendiniz sisteme girip kontrol edeceksiniz.
 
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
92
Tepki puanı
38
Konum
izmit
Aracınız
Civic FD6 2008
Rica ederim. LPG ile kötü bir tecrübe yaşamışsınız. İlk bağlamada ecuyu resetlemiş olabilir. Ayar haritasınıda sıfırlamış gibi duruyor. Zengin karışım vermesi ayar bozukluğunu gösterir. Dıt dıt sesi Atikerde kilometre dolduğu zaman oluşan bir tepki, Brc'de swatch deki ışık demetine göre ses verir, arıza tespit edilir. Öncelikle onu iyi öğrenmek gerekiyor. LPG sistemindeki parçalar düzgün çalışıyor mu?
Eski sisteme herkez girebilir. Sisteme girdikten sonra herşey yapabilirsin. Fakat asıl Zavoli'nin New bora serisine herkez giremez.
Aracın boğaz kelebeği ve subap ayarı iyi ise aracın ecusuna reset atıp yakıt haritası güncellenmeli sonra LPG afr ayarı yapılmalı. Bulunduğunuz yerde bilgili usta yok ise çapı genişletmekten başka çare görünmüyor. Veya laptop ve LPG programı ile kendiniz sisteme girip kontrol edeceksiniz.
LPG sistemindeki parçaların düzgün çalıştığını düşünüyorum (gösterge hariç). Yani, emin olamadığım tek konu regülatör. Sabahleyin onun için başka bir LPG bayisine gideceğim. Durumu izah ettikten sonra onlardan bir şeyler talep edeceğim. Aracın boğaz kelebeği ve subap ayarları yerinde. Ortalama 2 bakımda bir subap ayarlarına baktırırım. En nihayetinde LPG ile kullanılıyor ve elbet tahribat verecektir düşüncesiyle.
Zavoli'nin Bora 13 sanırım, böyle bir kiti varmış üzerinde. Unuttum kusuruma bakmayın. Yarın ona baktıracağım yapılacak,yapılan işleri söylerim buradan.

Bu arada; aracımdaki ses düzeldi. Klima motorunun rulmanı ve şarj dinamosunun rulmanı ve bir parçası tamir edildi. Linki bırakıyorum.

 
Geri
Üst