İngiltere ve Türkiye üretimi

Katılım
4 Eki 2019
Mesajlar
74
Tepki puanı
33
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar herkese hayırlı günler dilerim merak ettiğim 2019 civic Türkiye üretimi ile İngiltere üretimi arasında kalite montaj ve kaporta saç kalınlık farkı var mıdır acaba

Bilgili olan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Arkadaşlar herkese hayırlı günler dilerim merak ettiğim 2019 civic Türkiye üretimi ile İngiltere üretimi arasında kalite montaj ve kaporta saç kalınlık farkı var mıdır acaba

Bilgili olan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Şirket aynı Honda ve sadece farklı coğrafyalarda fabrikalar kurmuş. Aynı standartları yakalamadan seri üretim onayı verilmiş olabileceğini sanmıyorum.

Montaj ve bazı ufak tefek parçaların(kablo, boru, hortum v.b.) dışında bir fark olacağını düşünmüyorum. Bu farklar da malzeme tedarik edilen yerlerin üretim kalitesinde olan istikrarsızlıklarla ve montaj personelinin kalite kontrolde gözden kaçırılan hatalarıyla ilgili olabilir diye düşünüyorum.

İyimser olma sebebim Honda markasına olan güvenimden kaynaklanıyor. Gerçeği bilmemiz için Honda’nın Türkiye ve İngiltere’deki üretim tesislerinde aktif görevler almış olmamız gerekir.

Otomobillerde gözlemlediğimiz ve beğenmediğimiz üretimsel durumlar var mı diye sorarsanız. Benim farkettiğim bir kaç şey var;
Kaynaklar, fitillerin ekleri, kapı ayarsızlıkları gibi...
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bence hiçbir kalite farkı yok. Sedan civic in göçme sebebi tamamen tasarım hatası kalite problemine sebep olma nedeni sedan civic in tasarımıdır yani Türkiye üretimi olması değil, çünki bu arabanın şasesi elmas gibi sert ama kaportası gazete kağıdı gibi yumuşak sadece bunlar birbirini iyi dengelemiyor o kadar. Hatchback civic i yakından gördüyseniz C sütununda bagaj kapağı direği var o yüzden göçmüyor ama ingiltere üretimi hb civic ile Türkiye üretimi sedan civic aynı kaliteye sahipler genellikle aynı tip sorunları yaşarlar yağmur sensörü sorunu gibi:)

Zaten arabanın ingiltere yada Türkiye üretimi olmasının bir önemi yok çünki motoru japonya üretimi, yan dikiz aynaları made in china yazar, frenler özellikle balatalar italyan malı büyük ihtimal brembo nun markaya özel oem leri, lastikler fransız, alman, japon ne bulurlarsa takıyorlar Sac levha plakaları derseniz güney kore veya filipinlerden gelme ama kaporta ve şasi apgant pres ve kaynak ile ingiltere yada Türkiye üretimi akü varta yada fiamm gördüm şimdiye kadar varta alman malı fiamm ise italyan bir markadır:) abs sistemi büyük ihtimal bosch patentli ki o da alman:) Civic te dünyanın 20-30 ülkesinden parça bulabilirsiniz:) ECU yu açsak belki içinden birçok uzakdoğu otomobili gibi siemens veya amd marka yada samsung veya infineon marka chipler çıkacak ki bunlar alman, amerikan ve güney kore malıdır:).

Büyük otomobil firmaları seçtikleri tedarikçiler ile olsun kendi üretimleri olsun belli standartları yakalamak adına ultra titiz davranırlar bu sebeple dünyanın herhangi bir yerinde üretilen bir marka genellikle aynı nitelikte ve kalitede üretilir sadece bazı markalar üretildiği ülkeye has ilave özellikler ekipmanlar yada donanımlar içerebilir bu durum Civic te pek yok. Hatta bu şekilde dünya üzerinde kalite standartlarını üretirler ve oluştururlar mesela ford un Q1 sertifikası sahibi olmayan bir fabrika ford için parça üretemez yada kaizen gibi yada yalın üretim gibi kalite metotlarını ve sistemlerini uygulamayan bir fabrika toyota ya honda ya parça üretemez bunlar sıklıkla haftalık aylık olarak ana sanayi tarafından denetlenir ve sertifikaları vizelenir.

Aynı durum yedek parça piyasasında geçerli değildir, mesela gidip yetkili servisten yada orjinal arabanızın üzerinden söktüğünüz bir yağ filtresi üzerinde mann filtre fil filtre üretimi olduğuna dair bir ibare olabilir fabrika takmıştır yada satmıştır orjinaldir ama o filtre bile ana sanayiye yani esas otomobilin üretildiği fabrikaya gönderilecek ise belli standartlarda titiz biçimde üretilirken aftermarket olarak oto sanayide piyasada serbest biçimde yedek parçacıda satılan aynı fil yada mann markayı bulsanız bile yetkili servisteki yada aracınızın üzerindeki orjinal filtre ile aynı kalitede olmaz olsa bile çok nadir bir durumdur bu, çünki aftermarket ürün ile orjinal oem şartlarını karşılayan yedek parçanın üretimi ve maliyeti hatta denetimi birbirinden farklıdır birisi ana üretici şartlarında diğeri ise tedarikçinin kendi insiyatifindeki şartlarda üretilir ve bu durumda tedarikçi direkt olarak son kullanıcıya ulaştırdığı yedek parçada istediği kadar maliyet kısma hakkına sahipmiş gibi davranabilir ama ana sanayiye karşı bunu yapamaz çünki aksi durumda parçalar ana sanayide sıkı testlerden geçemez. Buji, silecek, far ampülü yada oto lastiği gibi birçok farklı marka otomobilde kullanılabilen ortak parçalar bunlardan hariçtir:)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
FC5-FK7 için bir fikir belirtemem ancak FB7 ile FK3 kasalar yani 2012-2015 arası Türkiye üretimi sedan ile İngiltere üretimi hatchback dizellerin montaj kaliteleri arasında bariz fark var diyebilirim :)
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
2004 hatchback corolla'm İngiltere üretimiydi. Sedanlar Türkiye üretimi. Dışarıdan aynı gibi görünsede arka kapı döşemesini sökünce gördüm ki benim arka kapıdaki çelik bar sedan olanda yok.

Avrupada sedan araçtan ziyade hatchback ve vagon araçlar tercih ediliyor. Ülkemizde ise malum sedan araçlar ilk sırada.

Demem o ki kim neyi istiyorsa firmalar onu üretiyor. Türkiye'de sedan, İngiltere'de hatchback üretilmesi tesadüf değil yani.

Tabi tercihler sadece görüntüde değil. Güvenlik, yol tutuş, vs hepsi değişkenlik göstriyor.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
4 Eki 2019
Mesajlar
74
Tepki puanı
33
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2019
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim verdiğiniz cevaplar ilk kez bir Honda alacak olan bana güven verdi


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
28
Tepki puanı
35
Konum
geçerli bir lokasyon
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Merhabalar,

Yerli üretim sedan ile İngiliz üretimi hb arasında galerideki izlenimlerim fark olduğu yönünde. Hb kasada kullanılan iç aksam parça kalitesinde hafif bir pozitif yönlü fark hissettim. Buna ek olarak yine iç aksamda konsol parçaları, tweeter denilen hoparlörler, tüm tuş takımlarında rijitlik farkı elle hissediliyordu. Yani hb kasada daha sıkı geçme olan uzuvlar sedanda daha geniş toleranslarda uygulanmış gibiydi. Bu iki kasa arasındaki tasarımsal farklardan da geliyor olabilir ancak kalite farkı bana daha gerçekçi bir ihtimal gibi geliyor. Ayrıca şunu da eklemek istiyorum, sadece bir adet sedan araca oturdum ve sürüş tecrübem olmadı.

Üretim sistemleriyle ilgili genel bilgi vermek istiyorum. Evet markaların ve sektörün kendi standartları var ancak maalesef iş bu standartların da toleransları var. İngiliz Honda her firmada aynı olduğu gibi bomdaki parçaları mümkün mertebe lokalize etmek isteyecek. (Japonlar genelde motor ve şanzımanı lokal fabrikalarında üretip göndermeyi seviyorlar - zfli dizellerde bu durum tabii ki farklı) Türkiye Honda da keza aynı ihtiyaç içerisinde olacak çünkü lokal üretici yönetmesi, parça tedariği, lojistiği, iletişimi kolay olandır ve yerel para birimiyle ticaret geliştirmeye açıktır. Biz para birimimiz ve ülke standartları gereği çoğu sektörde çok rekabetçi fiyatlarla yarışa dahil olabiliyoruz ancak kimi durumlarda bu rekabetçi fiyat parça, üretim, tedarik ve benzeri ürün & hizmet kalitesini etkileyebilecek yerlerdeki farklılıklardan doğabiliyor.

Evet, nihayetinde Honda globaldeki fabrikalarına standartları dağıtıyor hatta beraber geliştiriyor, denetliyor, test ediyor, ensesine yapışıyor, bazen kendi lokal direktörünü o ülkeye gönderip yönettiriyor ancak kimi fabrika o standarttaki toleransların "optimuma göre" alt sınırındaki ürün ve hizmet kalitesiyle işini yaparken kimi fabrika da beklenen toleransların üzerinde bir kaliteyle sonuca ulaşıyor olabilir. Uzun lafın kısası, her ne kadar seri üretimde amaç aynı ürünü aynı kalitede farklı lokasyonlarda müşteriyle buluşturmak olsa da gerçekte bu pek mümkün değildir. Son olarak ben çoğu sektörde ülkecek kalite olarak alt toleranslardaki ürünlerle doyurulduğumuzu düşünüyorum. Mesleki tecrübelerim de bu doğrultuda. Aynı müşteri için üretilse dahi ihracat ya da ithalat amacı güdülen 2 ürün arasında maalesef farklar var. Kaliteliler başta Amerika ve Avrupaya giderken, standart dahilinde bile olsa daha kalitesiz ürünler ise yurt içi pazarına çevriliyor. Tahmin edebileceğiniz üzere bu üretim Avrupada gerçekleşirse, bir tık aşağı kalitedeki ürünleri orta doğu, uzak doğu vesaire pazarlarına gönderirken daha kaliteli ürünleri de kendi iç pazarlarına ve Amerikaya göndermeleri çok uzak bir ihtimal gibi hissettirmiyor.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Merhabalar,

Yerli üretim sedan ile İngiliz üretimi hb arasında galerideki izlenimlerim fark olduğu yönünde. Hb kasada kullanılan iç aksam parça kalitesinde hafif bir pozitif yönlü fark hissettim. Buna ek olarak yine iç aksamda konsol parçaları, tweeter denilen hoparlörler, tüm tuş takımlarında rijitlik farkı elle hissediliyordu. Yani hb kasada daha sıkı geçme olan uzuvlar sedanda daha geniş toleranslarda uygulanmış gibiydi. Bu iki kasa arasındaki tasarımsal farklardan da geliyor olabilir ancak kalite farkı bana daha gerçekçi bir ihtimal gibi geliyor. Ayrıca şunu da eklemek istiyorum, sadece bir adet sedan araca oturdum ve sürüş tecrübem olmadı.

Üretim sistemleriyle ilgili genel bilgi vermek istiyorum. Evet markaların ve sektörün kendi standartları var ancak maalesef iş bu standartların da toleransları var. İngiliz Honda her firmada aynı olduğu gibi bomdaki parçaları mümkün mertebe lokalize etmek isteyecek. (Japonlar genelde motor ve şanzımanı lokal fabrikalarında üretip göndermeyi seviyorlar - zfli dizellerde bu durum tabii ki farklı) Türkiye Honda da keza aynı ihtiyaç içerisinde olacak çünkü lokal üretici yönetmesi, parça tedariği, lojistiği, iletişimi kolay olandır ve yerel para birimiyle ticaret geliştirmeye açıktır. Biz para birimimiz ve ülke standartları gereği çoğu sektörde çok rekabetçi fiyatlarla yarışa dahil olabiliyoruz ancak kimi durumlarda bu rekabetçi fiyat parça, üretim, tedarik ve benzeri ürün & hizmet kalitesini etkileyebilecek yerlerdeki farklılıklardan doğabiliyor.

Evet, nihayetinde Honda globaldeki fabrikalarına standartları dağıtıyor hatta beraber geliştiriyor, denetliyor, test ediyor, ensesine yapışıyor, bazen kendi lokal direktörünü o ülkeye gönderip yönettiriyor ancak kimi fabrika o standarttaki toleransların "optimuma göre" alt sınırındaki ürün ve hizmet kalitesiyle işini yaparken kimi fabrika da beklenen toleransların üzerinde bir kaliteyle sonuca ulaşıyor olabilir. Uzun lafın kısası, her ne kadar seri üretimde amaç aynı ürünü aynı kalitede farklı lokasyonlarda müşteriyle buluşturmak olsa da gerçekte bu pek mümkün değildir. Son olarak ben çoğu sektörde ülkecek kalite olarak alt toleranslardaki ürünlerle doyurulduğumuzu düşünüyorum. Mesleki tecrübelerim de bu doğrultuda. Aynı müşteri için üretilse dahi ihracat ya da ithalat amacı güdülen 2 ürün arasında maalesef farklar var. Kaliteliler başta Amerika ve Avrupaya giderken, standart dahilinde bile olsa daha kalitesiz ürünler ise yurt içi pazarına çevriliyor. Tahmin edebileceğiniz üzere bu üretim Avrupada gerçekleşirse, bir tık aşağı kalitedeki ürünleri orta doğu, uzak doğu vesaire pazarlarına gönderirken daha kaliteli ürünleri de kendi iç pazarlarına ve Amerikaya göndermeleri çok uzak bir ihtimal gibi hissettirmiyor.
Markaya ait kalite standardı dediğimiz değerlerin her bir malzeme için alt ve üst sınırları varsa, ekonomisi zayıf ve üretim potansiyeli düşük olan ülkelerden tedarik edilen malzeme kalitelerinin marka standardında kalmak koşuluyla kalite standardının alt sınırında olması bence de beklenen bir tablo... Ancak bu değerler her mal için alt sınırda bile kalıyorsa standarda uyulmuş demektir. ☺??

Üretici markanın(Honda v.b.) belirlediği standardın alt ve üst sınırları arasındaki farkın tüketici tarafından farkedilebiliyor olması üreticinin imajını etkileyecek başka bir husus olarak değerlendirilebilir... Ancak benim Civic’te böyle bir gözlemim olmadığı gibi bu şekilde algılanmasına neden olan başka kaynaklar olduğunu düşünüyorum...;

Kalite kontrol departmanı her malzeme için üretim adedinin tamamının kontrol edilmesi prensibiyle çalışmaz. Bu ekonomik olarak pek uygulanabilir bir şey değildir genelde. Bu tür malzemelerde hatalı ürünle karşılaşma ihtimali de tahmin edileceği üzere mevcuttur. Velhasıl bu hatalı ürünler otomobile de takılmış olabilir...
Kia, BMW, Toyota ve daha bir çok dev markada otomobillerin servislere çağrılma haberlerini zaman zaman görüyoruz...

İngiltere’deki iç tedarikçinin uhdesinde üretilen bir somun veya bir plastik malzeme yada herhangi bir ürün Türkiye’deki iç tedarikçinin ürettiği yada temin ettiğinden daha kaliteli de kalitesiz de olabilir... Kaliteli olma ihtimali daha yüksek olsa da aksi de mümkündür çünkü İngiltere’de üretilen her FK7 aynı ülkeye gönderilmiyor.

İngiltere’deki banttan İngiltere’ye ve Türkiye’ye satılmak üzere çıkan FK7’lerin kalitelerinde fark var denirse katılabilirim. ?? Ancak bu bile kesin değildir. Çünkü seri üretimlerde çeşitlilik istenen bir şey değildir. Üretim hızını ve hata ihtimalini olumsuz etkileyerek üretimin verimini düşürme potansiyeli taşır. Bu sebepten iç tedarikçinin ürettiği ufak tefek parçalardan kar edelim derken detay kaynaklı iş gücü artışını ve malzeme kontrolünde oluşması muhtemel karışıklıkları v.b. riskleri tercih etmek istemeyebilir otomobil üreticileri. Fayda/maliyet analizinin neticesine göre seçim yapılır. Atılan taşın ürkütülen kurbağaya değmesi gerekir.

Bilindiği üzere maliyet düşürmek ve üretimi sadeleştirmek amacıyla ortak üretim platformları oluşturuluyor. VW’nin MQB platformu kurup aynı şaseden hem Audi A3’ü hem Seat Leon’u üretmesini de örnek olarak gösterebiliriz. Bu tür ortak platformlarda farklı sınıftaki otomobiller bile üretiliyor... ??

Fark varsa da yoksa da aldık gitti sedanı gari ☺
 
Geri
Üst