Civic FC5 İridyum Buji hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cck3380
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
7 Nis 2024
Mesajlar
16
Tepki puanı
6
Konum
Mersin
Ad Soyad
Cemal KELEŞ
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar 2019 fc5 1.6 LPG li aracım var 72 bin km de bujilerini orjinalleri ile değiştirdim ben fark hissetmedim buraya niye yazıyorum diyorsanız bence 90 bınden önce buji degistirmeyin hele servis 50 bin km diyo o çok büyük hata zaten
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,497
Çözümler
4
Tepki puanı
3,542
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar 2019 fc5 1.6 LPG li aracım var 72 bin km de bujilerini orjinalleri ile değiştirdim ben fark hissetmedim buraya niye yazıyorum diyorsanız bence 90 bınden önce buji degistirmeyin hele servis 50 bin km diyo o çok büyük hata zaten
Bujinin omaj degerleri ölçü aleti ile ölçülür.
3 kohm değerinin altına düşmediği ve porselenlerinde kırılma, elektrot uçlarında erime olmadığı müddetçe değiştirmeye gerek yoktur.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
749
Tepki puanı
725
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2021
Arkadaşlar 2019 fc5 1.6 LPG li aracım var 72 bin km de bujilerini orjinalleri ile değiştirdim ben fark hissetmedim buraya niye yazıyorum diyorsanız bence 90 bınden önce buji degistirmeyin hele servis 50 bin km diyo o çok büyük hata zaten

Temmuzda 2021 fc5 aldım. 55 bin kmde idi. Servise götürdüm neler olur bakımı diye, buji değişimi dediler. Ben de dedim ki önceki aracım FD6 210bin km de idi, her 100 binde bir değiştrdim bujiyi, değişimlerde bile sorunsuzdu aslında. Servis 50binde değişiyor dedi. Ben de değiştirmedim. Yine 100 bin olursa o zaman değişeceğim sorun çıkmadığı sürece.
 
Katılım
17 Tem 2024
Mesajlar
28
Tepki puanı
14
Konum
Ankara
Ad Soyad
Yasin
Yaş
35
Aracınız
Civic FC5 2019
Buji konusunda servisin ne istediğine çok takılmayın. Her bakımda kontrol ettirin zaten ömrünün biteceğini anlıyor ustalar. Özelliklede İridyum bujilerin 50 bin km'de değişim yapılması gereksiz israf.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,302
Tepki puanı
577
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
70 bin km mutlaka değişmeli LPG ise üretici LPG için bu değerleri veriyor benzin ise 120 bin km değişmeli ama 50 bin sonrası Emir Bey dediği gibi omh değerine bakılmalı

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,302
Tepki puanı
577
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
53.600 KM de değişen bujiler resimden anlabilen birisi varsa yorum yapılabilir buji ömrü bakımından
afd3dde692103739d18379966b29efc0.jpg


SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
192
Çözümler
3
Tepki puanı
169
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Burak
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2011
Genel Durum:

Tüm bujiler oldukça isli ve kararmış.

Renk koyuluğu ve kurum, genellikle zengin karışım (fazla yakıt, az hava) veya yanma problemlerine işaret eder.

Uç kısımlarda yağlanma görünmüyor, bu iyi bir işaret; ancak bazı uçlarda karbon birikimi fazla.



2. Elektrotlar:

Elektrot uçları aşınmış ve renkleri oldukça koyu.

Bu da bujilerin değişim zamanının geldiğini veya hatta geçtiğini gösteriyor.



3. Silindirler Arası Fark:

1. ve 2. buji daha koyu ve bir miktar daha fazla karbon birikimi göstermiş.



Bu, bu silindirlerde yanma sorunları, hava/yakıt oranı farkı veya ateşleme zayıflığı (örneğin bobin ya da kablo sorunu) olabileceğini düşündürür.



4. Motor Durumu Açısından:

Eğer araç LPG'li ise bu tür kurumlanmalar özellikle zengin karışımda sık görülür.

Subap ayarı bozuksa veya enjektörlerde sızdırma varsa da bu tür islenme olabilir.




Öneriler:

Bu bujiler artık verimli çalışmıyor, yenileriyle değiştirilmesi gerekiyor.

Sadece bujileri değil, ateşleme sistemi (bobinler, kablolar), hava filtresi ve enjektörlerin de kontrol edilmesi faydalı olur.

Varsa LPG sisteminde ayar ve regülatör kontrolü de yaptırılmalı.

Subap ayarı uzun süredir yapılmadıysa, kontrol ettirmek gerekir.


Aracınızda son zamanlarda tekleme, çekiş düşüklüğü, rölantide dengesizlik gibi belirtiler varsa bu bujilerle doğrudan ilişkili olabilir.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,302
Tepki puanı
577
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Genel Durum:

Tüm bujiler oldukça isli ve kararmış.

Renk koyuluğu ve kurum, genellikle zengin karışım (fazla yakıt, az hava) veya yanma problemlerine işaret eder.

Uç kısımlarda yağlanma görünmüyor, bu iyi bir işaret; ancak bazı uçlarda karbon birikimi fazla.



2. Elektrotlar:

Elektrot uçları aşınmış ve renkleri oldukça koyu.

Bu da bujilerin değişim zamanının geldiğini veya hatta geçtiğini gösteriyor.



3. Silindirler Arası Fark:

1. ve 2. buji daha koyu ve bir miktar daha fazla karbon birikimi göstermiş.



Bu, bu silindirlerde yanma sorunları, hava/yakıt oranı farkı veya ateşleme zayıflığı (örneğin bobin ya da kablo sorunu) olabileceğini düşündürür.



4. Motor Durumu Açısından:

Eğer araç LPG'li ise bu tür kurumlanmalar özellikle zengin karışımda sık görülür.

Subap ayarı bozuksa veya enjektörlerde sızdırma varsa da bu tür islenme olabilir.




Öneriler:

Bu bujiler artık verimli çalışmıyor, yenileriyle değiştirilmesi gerekiyor.

Sadece bujileri değil, ateşleme sistemi (bobinler, kablolar), hava filtresi ve enjektörlerin de kontrol edilmesi faydalı olur.

Varsa LPG sisteminde ayar ve regülatör kontrolü de yaptırılmalı.

Subap ayarı uzun süredir yapılmadıysa, kontrol ettirmek gerekir.


Aracınızda son zamanlarda tekleme, çekiş düşüklüğü, rölantide dengesizlik gibi belirtiler varsa bu bujilerle doğrudan ilişkili olabilir.
Yapay zekaya sormuş gibisiniz herhalde

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst