Genel Durum:
Tüm bujiler oldukça isli ve kararmış.
Renk koyuluğu ve kurum, genellikle zengin karışım (fazla yakıt, az hava) veya yanma problemlerine işaret eder.
Uç kısımlarda yağlanma görünmüyor, bu iyi bir işaret; ancak bazı uçlarda karbon birikimi fazla.
2. Elektrotlar:
Elektrot uçları aşınmış ve renkleri oldukça koyu.
Bu da bujilerin değişim zamanının geldiğini veya hatta geçtiğini gösteriyor.
3. Silindirler Arası Fark:
1. ve 2. buji daha koyu ve bir miktar daha fazla karbon birikimi göstermiş.
Bu, bu silindirlerde yanma sorunları, hava/yakıt oranı farkı veya ateşleme zayıflığı (örneğin bobin ya da kablo sorunu) olabileceğini düşündürür.
4. Motor Durumu Açısından:
Eğer araç LPG'li ise bu tür kurumlanmalar özellikle zengin karışımda sık görülür.
Subap ayarı bozuksa veya enjektörlerde sızdırma varsa da bu tür islenme olabilir.
Öneriler:
Bu bujiler artık verimli çalışmıyor, yenileriyle değiştirilmesi gerekiyor.
Sadece bujileri değil, ateşleme sistemi (bobinler, kablolar), hava filtresi ve enjektörlerin de kontrol edilmesi faydalı olur.
Varsa LPG sisteminde ayar ve regülatör kontrolü de yaptırılmalı.
Subap ayarı uzun süredir yapılmadıysa, kontrol ettirmek gerekir.
Aracınızda son zamanlarda tekleme, çekiş düşüklüğü, rölantide dengesizlik gibi belirtiler varsa bu bujilerle doğrudan ilişkili olabilir.