ivtec motor uğultu ve titreme

Katılım
17 Ara 2014
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Konum
far far away
Aracınız
herkese selamlar.

yurt dışındayım. burada ki servise pek güvenemiyorum -sebebini birazdan anlatacağım-. bu yüzden formdan yardım istemeye karar verdim.

aracım 2008 model civic, i-vtec 1.8 otomatik motora sahip. 130,000 km de. ilk sahibi 90.000 km ye kadar resmi honda servisine götürmüş. sonraki iki servisi (105,000 ve 120,000) başka yerde yaptırmış. Bana '120,000 yaptırdım, 5.000 km sonra götürürsün' demişti..

aracı alırken honda servisine götürdük. servis hiçbir sıkıntısı yok dedi. aldığım kişi ise 'sabahları motor soğukken ses ve titreşim olacak. motorun yastığı (tam Türkçe terimini bilmiyorum)'nın değişmesi lazım. oda en fazla 150 usd tutar' demişti. Velhasıl arabayı aldım.

sabahları hava -10 derece iken ısınması 15 dakikayı geçiyordu (bir önceki aracım aynı hava şartlarında 5 - 7 dakika arasında ısınıyordu). aynı zamanda motor soğukken rolantide ciddi bir titreme vardı.

ısındığında araç boştayken ya da parktayken titreşim kesiliyor fakat yine ses var; geri vitese taktığımda titreşim ve ses başlıyor, D ye aldığımda yavaş hızlarda titreşim ve ses yok. 60 km/saati geçtikten sonra kabinde ciddi uğultu var. yanımdakinin konuştuğunu duyamiyordum.

Yine -10 dış sıcaklıkta havalandırmayı +24 derecede açtığımda bir iki dakika içerisinde motor sıcaklığı tek tırnağa kadar düşüyordu. +20 de daha uzun idare ediyordu.

bir iki gün sonra tekrar servise götürdüm. arıza ustadan korkar misali servisteyken normal bir şekilde sessiz çalıştı, hiçbir şikayetimi kanıtlayadım .duv. servis yine 'aracın bir sıkıntısı yok, herşey yolunda' teşhisi koydu. gel gelelim şikayetlerimin hiçbiri düzelmedi.

dışarıda özel bir servise götürdüm. 'enjektörü yıkayalım' dediler. bende formdan okuduğum bilgilerle bujileride yenileme, yağ ve filtreleri değiştirme kararı verdim.

arabaya yapılanlar:
* enjektör yıkandı
* 4 adet iridyum buji değiştirildi
* honda 5w30 full sentetik yağ konuldu
* honda yağ filtresi konudu
* daha önce Türkiye den aldığım bor katkı maddesi konuldu
* hava filtresi değiştirildi
*antifriz değiştirildi (mavi antifriz vardı ve -40 mavi ile değiştirildi).
*salon filtresi değiştirildi

bu işlemlerden sonra düzelir ya da azalır diye düşünüyordum lakin hiçbir değişiklik yok

bildiğim kadarıyla honda ivtec motoru sorunsuzluğu ile çok ünlü. tercih nedenimde bu yüzdendi lakin bu sefer şansım tutmadı..

burada işin ehlini bulmak benim için zor, o yüzden sizin tavsiyeleriniz çok önem taşıyor.

yardımcı olursanız sevinirim.


herkese iyi formlar
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,929
Tepki puanı
2,062
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
Geçmiş olsun, genelde bu tür durumlarda ustalar direk buji ve buji kablolarını değiştirmeye yönelir.Türkiye'de olsaydınız buji kablolarının da değiştirilmesi istenirdi :)
Ama bunların hepsi deneme yanılmayla problem çözme yöntemleri, size tavsiyem, bakımı yaptıracağınız servise aracı bırakın, ertesi gün sabah servis sorumlusu ile birlikte aracı çalıştırın ve test sürüşüne çıkın, araç yürür durumdayken bilgisayara bağlayıp motorun vtec hareketlerini vs. gözlemleyerek nokta atışı sorunu çözebilir.
 
Katılım
17 Ara 2014
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Konum
far far away
Aracınız
cevabınız için çok teşekkürler. maalesef bulumduğum yerdeki servis kalitesi çok düşük. sanırım honda mecburiyetten bunlara tahammül ediyor.. buji kablolarını değiştireceğim. peki sizce bu geç ısınma ve havalandırmayı açtığımda motorun soğumasının sebebi ne olabilir?
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,929
Tepki puanı
2,062
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
cevabınız için çok teşekkürler. maalesef bulumduğum yerdeki servis kalitesi çok düşük. sanırım honda mecburiyetten bunlara tahammül ediyor.. buji kablolarını değiştireceğim. peki sizce bu geç ısınma ve havalandırmayı açtığımda motorun soğumasının sebebi ne olabilir?
Termostatta problem olabilir, yada soğutma kanallarında problem olabilir, motor su eksiltiyor mu?
 
Katılım
17 Ara 2014
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Konum
far far away
Aracınız
antifrizi dun degistrip 100km yaptim. henuz bir eksilme yok.. birkacgun sonra daha net cevaplayabilirim. peki titresim takozlardan kaynaklaniyor olabilir mi?
 
Katılım
5 Mar 2014
Mesajlar
525
Tepki puanı
3
Bu problemin benzerlerini çok duydum. FD6 kasaların beklenenlerinden kuvvetle muhtemel FB7 de aynıdır. Motor takozu yada kulakları diyenlerde var onları değiştir kesilecektir. O motor yastığı dediği şey de aynı parça. Onu değiştir güle güle kullan başka da bişiy yoktur. Birde bilyeli sistemlerde bilye dağıldı ise uğultu yapar ki lifte kaldırıp tekerleri tek tek elle çevirince anlaşılır. Bence önce tekerlere bi bak o kolay olan çünkü. Sonucu bekliyoruz paylaş lütfen.
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,169
Tepki puanı
22
herkese selamlar.

yurt dışındayım. burada ki servise pek güvenemiyorum -sebebini birazdan anlatacağım-. bu yüzden formdan yardım istemeye karar verdim.

aracım 2008 model civic, i-vtec 1.8 otomatik motora sahip. 130,000 km de. ilk sahibi 90.000 km ye kadar resmi honda servisine götürmüş. sonraki iki servisi (105,000 ve 120,000) başka yerde yaptırmış. Bana '120,000 yaptırdım, 5.000 km sonra götürürsün' demişti..

aracı alırken honda servisine götürdük. servis hiçbir sıkıntısı yok dedi. aldığım kişi ise 'sabahları motor soğukken ses ve titreşim olacak. motorun yastığı (tam Türkçe terimini bilmiyorum)'nın değişmesi lazım. oda en fazla 150 usd tutar' demişti. Velhasıl arabayı aldım.

sabahları hava -10 derece iken ısınması 15 dakikayı geçiyordu (bir önceki aracım aynı hava şartlarında 5 - 7 dakika arasında ısınıyordu). aynı zamanda motor soğukken rolantide ciddi bir titreme vardı.

ısındığında araç boştayken ya da parktayken titreşim kesiliyor fakat yine ses var; geri vitese taktığımda titreşim ve ses başlıyor, D ye aldığımda yavaş hızlarda titreşim ve ses yok. 60 km/saati geçtikten sonra kabinde ciddi uğultu var. yanımdakinin konuştuğunu duyamiyordum.

Yine -10 dış sıcaklıkta havalandırmayı +24 derecede açtığımda bir iki dakika içerisinde motor sıcaklığı tek tırnağa kadar düşüyordu. +20 de daha uzun idare ediyordu.

bir iki gün sonra tekrar servise götürdüm. arıza ustadan korkar misali servisteyken normal bir şekilde sessiz çalıştı, hiçbir şikayetimi kanıtlayadım .duv. servis yine 'aracın bir sıkıntısı yok, herşey yolunda' teşhisi koydu. gel gelelim şikayetlerimin hiçbiri düzelmedi.

dışarıda özel bir servise götürdüm. 'enjektörü yıkayalım' dediler. bende formdan okuduğum bilgilerle bujileride yenileme, yağ ve filtreleri değiştirme kararı verdim.

arabaya yapılanlar:
* enjektör yıkandı
* 4 adet iridyum buji değiştirildi
* honda 5w30 full sentetik yağ konuldu
* honda yağ filtresi konudu
* daha önce Türkiye den aldığım bor katkı maddesi konuldu
* hava filtresi değiştirildi
*antifriz değiştirildi (mavi antifriz vardı ve -40 mavi ile değiştirildi).
*salon filtresi değiştirildi

bu işlemlerden sonra düzelir ya da azalır diye düşünüyordum lakin hiçbir değişiklik yok

bildiğim kadarıyla honda ivtec motoru sorunsuzluğu ile çok ünlü. tercih nedenimde bu yüzdendi lakin bu sefer şansım tutmadı..

burada işin ehlini bulmak benim için zor, o yüzden sizin tavsiyeleriniz çok önem taşıyor.

yardımcı olursanız sevinirim.


herkese iyi formlar
Mehmet beyin dedigi gibi motor yastigi burda motor takozu diye gecer. Sarsintinin sebebi motor takozundan cok sanzuman takozundan olur. Kaloriferin acilinca motor hararetin dusmesinin sebebi ise kalorifer pervanesinin sicak havayi iceri vermek icin kalorifer peteginden gecen motor suyunun sicakligini almasidir.

Herkesin aklinda bulunsun aracin harareti yukseldi ve imkan yoksa kaloriferi son sicaklikta sonuna kadar acin.
 
Katılım
17 Ara 2014
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Konum
far far away
Aracınız
timothyblue, ŞİMDİ BİRAZ DURUM DEĞİŞİYOR GİBİ.. EĞER SARSINTININ SEBEBI ŞANZUMAN TAKOZU İSE MOTOR TAKOZUNU DEĞİŞTİRDİĞİMDE SORUN GİDERİLECEKMİDİR?

*bugün servise bırakacağım. motor takozunu değiştirecekler
 
Katılım
17 Ara 2014
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Konum
far far away
Aracınız
tekrar merhaba.
dün aracı servisten aldım.
tam olarak mehmetzengin üstadın dedikleri çıktı :+1: :gut: :thank:

sağ motor kulağı (motor takozu'da deniyormuş, burada motor yastığı diyorlar) değiştirildi. ayrıca sol tekerlek bilyelerinde ciddi sıkıntı varmış, onu da yaptılar. toplamda 365 usd ödedim (30 doları arıza tespit).

servis bu modellerde 100.000 km yi geçtikten sonra motor kulaklarının (özellikle sağ) sık arıza verdiğini ve 105.000 bakımında değiştirilmesi gerektiğini söyledi. sabah -20derecede çalıştırdığımda titreme ve uğultu yoktu :eek:k:

sıcak motoru kaloriferi açtığımda soğutmaya devam ediyor. radyatör suyunda bir eksilme yok. sanırım soğutma kanalları ama şuan ona masraf yapamıyorum :(


artık motordan ses gelmiyor ve içim rahat.. honda keyfini yaşamaya başlayabilirim :driver:

herkese çok teşekkürler
 
Katılım
29 Ara 2014
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Konum
BURSA
Aracınız
tekrar merhaba.
dün aracı servisten aldım.
tam olarak mehmetzengin üstadın dedikleri çıktı :+1: :gut: :thank:

sağ motor kulağı (motor takozu'da deniyormuş, burada motor yastığı diyorlar) değiştirildi. ayrıca sol tekerlek bilyelerinde ciddi sıkıntı varmış, onu da yaptılar. toplamda 365 usd ödedim (30 doları arıza tespit).

servis bu modellerde 100.000 km yi geçtikten sonra motor kulaklarının (özellikle sağ) sık arıza verdiğini ve 105.000 bakımında değiştirilmesi gerektiğini söyledi. sabah -20derecede çalıştırdığımda titreme ve uğultu yoktu :eek:k:

sıcak motoru kaloriferi açtığımda soğutmaya devam ediyor. radyatör suyunda bir eksilme yok. sanırım soğutma kanalları ama şuan ona masraf yapamıyorum :(


artık motordan ses gelmiyor ve içim rahat.. honda keyfini yaşamaya başlayabilirim :driver:

herkese çok teşekkürler
Motor kulağı :clap: değişim sonrası parçayı gördüğümde şok olmuştum. içinde yağ felan akıyor biryerlere :D
 
Üst