Civic FD6 Kalorifer Petegi Problemi

Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba arkadaslar.
Bu ilk actigim konu ve ilk mesajim.
Adim Evren, istanbul beylikduzunde oturuyorum ve araniza yeni katildim.
Agustos 2019 da 2011 model civic elegance aldim. Ve malumunuz bazi sikintilarim var. Bu sikintilardan once forumunuzun ve mobil uygulamanizin farkinda degildim. Sikintimi cozmek icin arastirma yaparken buldum.

Araclarima ufak tefek modifikasyonlar yapmayi severim. Elimden geldigincede bakim onarim islerini kendim yapmaya calisirim. Aracimla ugrasmaktanda zevk alirim. Bilgisayar muhendisiyim. Elektronik ve mekaniklede aram cok iyidir.
Forumdada elimden geldigince herkese yardimci olmaktan mutluluk duyarim.

Mesajlarimi telefondan yaziyorum. İngilizce klavyeye alisik oldugumdan ingilizce klavye ile yaziyorum. İmla ve harf hatalari icin kusuruma bakmayin.

Kisaca aracimdan bahsedeyim.
Gumus gri renk, 135binde, otomatik, deri koltuk, brc lpg ve 52lt simit depo,

Bakimini yapali 2 ay oldu. Bosch filtre takimi ve eneos 0-30 yag koydum. Bujileri ustaya baktirdim orjinal iridyum ngk. Usta degismeye gerek yok iyi durumda dedi.

Araci agustosta aldim klimasi vs sogutuyor herseyi calisiyordu. Biraz fazla yakiyordu ama civicler boyle biraz fazla yakiyor heralde dedim ve onemsemedim. Gun gectik yakit sarfiyati artti. Aralik ayinda havalar soguyunca aracin kaloriferininde isitmadigini farkettim. Ayrica motorda isinmiyordu. Arac hizlandiginda motor isisi azaliyordu. Lpg yede 3-4km sonra gecebiliyordu. 150tl ye lpg yi 45lt olarak fulleyerek 350km gidebiliyordum. Asiri bir benzin sarfiyati vardi. 3-5 gunde bir 50tl lik benzin koyar oldum. Gaza fazla yuklenip araci sikistirinca motor isigini yakiyor arac gaz yemiyordu kenara cekip 1dk rolantide birakinca normale donuyordu. Motor isigida bir sure sonra kendiliginden sonuyordu. Obd2 cihazim var baglayip baktigim P0172 zengin karisim hatasini aliyordum.

Bakimdan sonra lpg bakimi icin brc servise gitmemistim. Heralde lpg bakimi yaptirmadimda boyle oldu diye lpg ciye gittim. sorunlarimi anlattigimda once bi sibop ayari vs yaptirmami sonra lpg bakimi yaptirmami soyledi ve bir japoncu ustaya gostermemi soyledi. Bende kendi ustama goturdum. 400tl ye sibop ayari, gaz kelebegi temizligi ve adaptasyon yaptirdim. Hala fazla benzin yakma sorunum devam ediyordu. Yani bosuna yaptirmis oldum. Sinir olmustum.

ocak ayinda 2 kez lpg fullemisim 300tl ve 6 kez benzin almisim 300tl. Arkadasimdada manueli var ona 50tl benzin 1 ay yetiyor. Resmen aracin icinde donuyordum ve su gibi benzin iciyordu.

Tekrar lpg ciye gittim sipbop ayarini yaptirdim hadi yap su lpg bakiminda cozulsun sorunlarim artik dedim. Bakimi yapti ama tum sorunlarim yine devam ediyordu. Nedense beynin yani regulatorun isinmadigini soyledi. Araci birakmami detayli incelemek istedigini soyledi ama vaktim olmadigindan birakamdim. İnternetten biraz arastirdim. Termostat sorunu olabilecegini dusundum. N11 den 120tl ye orjinal termostat ve orjinal radyator kapagi aldim. Radyator kapagi tam sikmiyor gibiydi onuda degiseyim dedim. Ustama gittim termostati degistirttim eskisiyle yenisi ayniydi. Ben cakmadir diye dusunuyordum ama 120tl ye orjinal bulmak beni sasirtti. Ama kapak cakmaydi. Gorevini yapti simsiki kapatti radyatoru. Artik motor hemen isiniyor ve hizlaninca motor isisi dusmuyordu. Benzin tuketimide azaldi ama hala gaza 2-3km sonra geciyor, sikistirinca motor isigi yakiyor gaz yemiyor ve kalorifer isitmiyordu. Ustam kalorifer peteginin tikali olabilecegini ondan kaloriferin isitmadigini soyledi. Ayrica lpg regulatorude kalorifer tesisatina baglanmisti. Motor ve radyator borusu ates gibi sicakken regulator ilikti. %99 kalorifer petegi tikali gorunuyordu. Sicak su petek ve regulatorde devirdaim yapamiyordu. Petek isini cozersek tum sorunlarim duzelecek gibi gorunuyordu. Nitekim petek tikali oldugundan sicak su devir daim yapamiyor kalorifer isitmiyor, regulatorden sicak su gecmedigi icin depodan gelen sivi gaz buhar hale tam olarak donusemiyor hem fazla yakiyor hemse sikistirdigimda yeterli yanma olmayinca gaz yemiyor motor tekliyordu. Ustam petek degisimi icin gogusun sokulmesi gerektigini soyledi. 300tl petek 600tl iscilik ve 100tl antifrizle 1000tl ye halledebilecegini soyledi. Fiyat cok geldi ayrica gogsun sokulmesi hosuma gitmedi cunku aracta trim sesinden nefret ederim. Eger kucuk bir vida parca vs eksiklik olursa surekli gogusten ses gelecek beni deli edecekti. Yada makine ile 200tl civarina petek temizligi yapiliyormus onu denememi tavsiye etti ama kesin cozum degilmis duzelmeme ihtimali var. Buda hosuma gitmedi. Nokta atisi ile kesin cozum istiyordum deneme yanilma ile ugrasmak istemiyorum. Bastan termostat oldugunu bilseydim sorunun 400tl ye adaptasyon falan yaptirmazdim. O yuzden ustalarada cok guvenmiyorum. Neyse İnternetten arastirdim. Gogsu sokmeden sadece vitesin oldugu orta konsolu sokerek gaz pedali yanindan petegin cikarilabildigini farkettim. Ustam japoncu olmadigindan cogu arabada oldugu gibi gogsun sokulmesi gerektigini dusundu ama sokulmesi gerekmiyordu. N11 de 215tl ye yan sanayi petek buldum. Alip kendimmi sokup degisebilir miyim diye dusunuyorum. Orta konsolu sokerim sorun degil ama petek baglantilari iyi olmali su falan kacirirsa hem elektronik parcalara temas eder buyuk sikinti olur yada su kacirdigini farketmezsem temde 120-150 ile giderken hararet yaptirirsa motoru elime alirim. O yuzden biraz riskli gibi gorunuyor. Birde temizleyip yine tikanma ihtimali olan orjinal petegimi kullanmali yoksa direk yan sanayi temiz petegimi takip kullanmali? Petegi kendim temizleyebilirmiyim dedim youtube da porcozle temizleyenler var. Tabi uygun karisim ve bekleme suresi onemli. Aracin kaputu kaldirdim ama kalorifer baglanti borularina ulasmak imkansiz.
Kara kara dusunuyorum ne yapayim diye. Siz ne onerirsiniz arkadaslar?
Bu arada termostati degisirken aracta kirmizi yani organik antifriz oldugunu gordum. Hondalarda yesil yani inorganik kullanmak gerekiyormus okuduguma gore. Onceki sahibi sagolsun alman arabalarina alistigi gibi dayamis kirmizi antifrizi. Organigin etkisi inorganikten yuksek oldugu icin sogutma sistemi icindeki korozyon pas vs ne varsa eritmis sokmus ve sistemi tikamis. Termostatta bundan bozulmus buyuk ihtimal. Kalorier petegide ayni sebepten tikanmis. borularda veya lpg regulatorde vs baska yerlerde tikaniklik varmi Petegi duzeltince gorebilirim ancak.
Su durumda siz olsaydiniz ne yapardiniz?

1. 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve petegi degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

2. 200tl ye petek temizligi yap.
Duzelirse Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy. Duzelmezse 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy

3. 200tl ye petek al. Bir ustaya 200-250tl iscilikl degistirt. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

4. 200tl ye petek al. Bir ustaya 600 iscilige gogsu sokup petegi taktir. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

Tekrar gazciya git 80tl ye gaz ayari yaptir.

Simdi ben zaten her turlu antifriz koyacagim.
Temizletacilirsa 200 temizlik 70 antifriz 270tl ye is bitiyor.

Eger acilmazsa 200 temizlige gitmis olacak. 230 petek 200 takma isciligi 70 antifriz 700tl ye bitiyor.

Yada direk petek degisimine gidersem temizligi cikarsam 500tl ye bitiyor.
Hatta kendim takarsam 300tl ye bitiyor.
Hatta ve hatta kalorifer borularina ulasabilirsem porcozle temizleyebilirim eger tikaniklik acilirsa 10tl ye malolur. Eger petek delinirse petek degisimine giderim ama en azindan bunu denemis olurum.

Sizce ne yapmaliyim?
Bu isin dogrusu nedir?

Kusurum varsa affola, saygilar sevgiler.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,635
Çözümler
6
Tepki puanı
8,705
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Öncelikle CivicTR ailesine hoşgeldiniz.
> Kalorifer sisteminden kaynaklı problemi @seckins33 hocamdan yardım alalım.
> Ben diğer hususlara biraz değineceğim.
> En son gaza yüklendiğinizde arıza lambası yanıyor. Gaz yemiyor dediniz. Bu anda hangi arıza kodu gözüküyor? Bu problemde sanırsam hala geçmemiş.
> Benzinde aynısı oluyor mu?



Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
238
Tepki puanı
174
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhaba arkadaslar.
Bu ilk actigim konu ve ilk mesajim.
Adim Evren, istanbul beylikduzunde oturuyorum ve araniza yeni katildim.
Agustos 2019 da 2011 model civic elegance aldim. Ve malumunuz bazi sikintilarim var. Bu sikintilardan once forumunuzun ve mobil uygulamanizin farkinda degildim. Sikintimi cozmek icin arastirma yaparken buldum.

Araclarima ufak tefek modifikasyonlar yapmayi severim. Elimden geldigincede bakim onarim islerini kendim yapmaya calisirim. Aracimla ugrasmaktanda zevk alirim. Bilgisayar muhendisiyim. Elektronik ve mekaniklede aram cok iyidir.
Forumdada elimden geldigince herkese yardimci olmaktan mutluluk duyarim.

Mesajlarimi telefondan yaziyorum. İngilizce klavyeye alisik oldugumdan ingilizce klavye ile yaziyorum. İmla ve harf hatalari icin kusuruma bakmayin.

Kisaca aracimdan bahsedeyim.
Gumus gri renk, 135binde, otomatik, deri koltuk, brc lpg ve 52lt simit depo,

Bakimini yapali 2 ay oldu. Bosch filtre takimi ve eneos 0-30 yag koydum. Bujileri ustaya baktirdim orjinal iridyum ngk. Usta degismeye gerek yok iyi durumda dedi.

Araci agustosta aldim klimasi vs sogutuyor herseyi calisiyordu. Biraz fazla yakiyordu ama civicler boyle biraz fazla yakiyor heralde dedim ve onemsemedim. Gun gectik yakit sarfiyati artti. Aralik ayinda havalar soguyunca aracin kaloriferininde isitmadigini farkettim. Ayrica motorda isinmiyordu. Arac hizlandiginda motor isisi azaliyordu. Lpg yede 3-4km sonra gecebiliyordu. 150tl ye lpg yi 45lt olarak fulleyerek 350km gidebiliyordum. Asiri bir benzin sarfiyati vardi. 3-5 gunde bir 50tl lik benzin koyar oldum. Gaza fazla yuklenip araci sikistirinca motor isigini yakiyor arac gaz yemiyordu kenara cekip 1dk rolantide birakinca normale donuyordu. Motor isigida bir sure sonra kendiliginden sonuyordu. Obd2 cihazim var baglayip baktigim P0172 zengin karisim hatasini aliyordum.

Bakimdan sonra lpg bakimi icin brc servise gitmemistim. Heralde lpg bakimi yaptirmadimda boyle oldu diye lpg ciye gittim. sorunlarimi anlattigimda once bi sibop ayari vs yaptirmami sonra lpg bakimi yaptirmami soyledi ve bir japoncu ustaya gostermemi soyledi. Bende kendi ustama goturdum. 400tl ye sibop ayari, gaz kelebegi temizligi ve adaptasyon yaptirdim. Hala fazla benzin yakma sorunum devam ediyordu. Yani bosuna yaptirmis oldum. Sinir olmustum.

ocak ayinda 2 kez lpg fullemisim 300tl ve 6 kez benzin almisim 300tl. Arkadasimdada manueli var ona 50tl benzin 1 ay yetiyor. Resmen aracin icinde donuyordum ve su gibi benzin iciyordu.

Tekrar lpg ciye gittim sipbop ayarini yaptirdim hadi yap su lpg bakiminda cozulsun sorunlarim artik dedim. Bakimi yapti ama tum sorunlarim yine devam ediyordu. Nedense beynin yani regulatorun isinmadigini soyledi. Araci birakmami detayli incelemek istedigini soyledi ama vaktim olmadigindan birakamdim. İnternetten biraz arastirdim. Termostat sorunu olabilecegini dusundum. N11 den 120tl ye orjinal termostat ve orjinal radyator kapagi aldim. Radyator kapagi tam sikmiyor gibiydi onuda degiseyim dedim. Ustama gittim termostati degistirttim eskisiyle yenisi ayniydi. Ben cakmadir diye dusunuyordum ama 120tl ye orjinal bulmak beni sasirtti. Ama kapak cakmaydi. Gorevini yapti simsiki kapatti radyatoru. Artik motor hemen isiniyor ve hizlaninca motor isisi dusmuyordu. Benzin tuketimide azaldi ama hala gaza 2-3km sonra geciyor, sikistirinca motor isigi yakiyor gaz yemiyor ve kalorifer isitmiyordu. Ustam kalorifer peteginin tikali olabilecegini ondan kaloriferin isitmadigini soyledi. Ayrica lpg regulatorude kalorifer tesisatina baglanmisti. Motor ve radyator borusu ates gibi sicakken regulator ilikti. %99 kalorifer petegi tikali gorunuyordu. Sicak su petek ve regulatorde devirdaim yapamiyordu. Petek isini cozersek tum sorunlarim duzelecek gibi gorunuyordu. Nitekim petek tikali oldugundan sicak su devir daim yapamiyor kalorifer isitmiyor, regulatorden sicak su gecmedigi icin depodan gelen sivi gaz buhar hale tam olarak donusemiyor hem fazla yakiyor hemse sikistirdigimda yeterli yanma olmayinca gaz yemiyor motor tekliyordu. Ustam petek degisimi icin gogusun sokulmesi gerektigini soyledi. 300tl petek 600tl iscilik ve 100tl antifrizle 1000tl ye halledebilecegini soyledi. Fiyat cok geldi ayrica gogsun sokulmesi hosuma gitmedi cunku aracta trim sesinden nefret ederim. Eger kucuk bir vida parca vs eksiklik olursa surekli gogusten ses gelecek beni deli edecekti. Yada makine ile 200tl civarina petek temizligi yapiliyormus onu denememi tavsiye etti ama kesin cozum degilmis duzelmeme ihtimali var. Buda hosuma gitmedi. Nokta atisi ile kesin cozum istiyordum deneme yanilma ile ugrasmak istemiyorum. Bastan termostat oldugunu bilseydim sorunun 400tl ye adaptasyon falan yaptirmazdim. O yuzden ustalarada cok guvenmiyorum. Neyse İnternetten arastirdim. Gogsu sokmeden sadece vitesin oldugu orta konsolu sokerek gaz pedali yanindan petegin cikarilabildigini farkettim. Ustam japoncu olmadigindan cogu arabada oldugu gibi gogsun sokulmesi gerektigini dusundu ama sokulmesi gerekmiyordu. N11 de 215tl ye yan sanayi petek buldum. Alip kendimmi sokup degisebilir miyim diye dusunuyorum. Orta konsolu sokerim sorun degil ama petek baglantilari iyi olmali su falan kacirirsa hem elektronik parcalara temas eder buyuk sikinti olur yada su kacirdigini farketmezsem temde 120-150 ile giderken hararet yaptirirsa motoru elime alirim. O yuzden biraz riskli gibi gorunuyor. Birde temizleyip yine tikanma ihtimali olan orjinal petegimi kullanmali yoksa direk yan sanayi temiz petegimi takip kullanmali? Petegi kendim temizleyebilirmiyim dedim youtube da porcozle temizleyenler var. Tabi uygun karisim ve bekleme suresi onemli. Aracin kaputu kaldirdim ama kalorifer baglanti borularina ulasmak imkansiz.
Kara kara dusunuyorum ne yapayim diye. Siz ne onerirsiniz arkadaslar?
Bu arada termostati degisirken aracta kirmizi yani organik antifriz oldugunu gordum. Hondalarda yesil yani inorganik kullanmak gerekiyormus okuduguma gore. Onceki sahibi sagolsun alman arabalarina alistigi gibi dayamis kirmizi antifrizi. Organigin etkisi inorganikten yuksek oldugu icin sogutma sistemi icindeki korozyon pas vs ne varsa eritmis sokmus ve sistemi tikamis. Termostatta bundan bozulmus buyuk ihtimal. Kalorier petegide ayni sebepten tikanmis. borularda veya lpg regulatorde vs baska yerlerde tikaniklik varmi Petegi duzeltince gorebilirim ancak.
Su durumda siz olsaydiniz ne yapardiniz?

1. 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve petegi degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

2. 200tl ye petek temizligi yap.
Duzelirse Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy. Duzelmezse 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy

3. 200tl ye petek al. Bir ustaya 200-250tl iscilikl degistirt. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

4. 200tl ye petek al. Bir ustaya 600 iscilige gogsu sokup petegi taktir. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

Tekrar gazciya git 80tl ye gaz ayari yaptir.

Simdi ben zaten her turlu antifriz koyacagim.
Temizletacilirsa 200 temizlik 70 antifriz 270tl ye is bitiyor.

Eger acilmazsa 200 temizlige gitmis olacak. 230 petek 200 takma isciligi 70 antifriz 700tl ye bitiyor.

Yada direk petek degisimine gidersem temizligi cikarsam 500tl ye bitiyor.
Hatta kendim takarsam 300tl ye bitiyor.
Hatta ve hatta kalorifer borularina ulasabilirsem porcozle temizleyebilirim eger tikaniklik acilirsa 10tl ye malolur. Eger petek delinirse petek degisimine giderim ama en azindan bunu denemis olurum.

Sizce ne yapmaliyim?
Bu isin dogrusu nedir?

Kusurum varsa affola, saygilar sevgiler.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Forumda okuduğum en uzun yazı :D

Hocam öncelikle ustaya ilk gittiğinde termostat olduğunu anlamalıydı o ustaya bir daha gitme.

Petek konusunda göğsü falan söktürme. Kendin yapmanı tavsiye etmem dediğin gibi bağlantıları yanlış yaparsan arabayı yürütemezsin bu sefer çekici vs uğraşırsın. İstanbul'da olman avantaj iyi bir Honda'cı bul ve direk petek değişimine git. Soğuk havada 2-3 km'de lpgye geçmesi normal.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,670
Çözümler
2
Tepki puanı
2,964
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhaba arkadaslar.
Bu ilk actigim konu ve ilk mesajim.
Adim Evren, istanbul beylikduzunde oturuyorum ve araniza yeni katildim.
Agustos 2019 da 2011 model civic elegance aldim. Ve malumunuz bazi sikintilarim var. Bu sikintilardan once forumunuzun ve mobil uygulamanizin farkinda degildim. Sikintimi cozmek icin arastirma yaparken buldum.

Araclarima ufak tefek modifikasyonlar yapmayi severim. Elimden geldigincede bakim onarim islerini kendim yapmaya calisirim. Aracimla ugrasmaktanda zevk alirim. Bilgisayar muhendisiyim. Elektronik ve mekaniklede aram cok iyidir.
Forumdada elimden geldigince herkese yardimci olmaktan mutluluk duyarim.

Mesajlarimi telefondan yaziyorum. İngilizce klavyeye alisik oldugumdan ingilizce klavye ile yaziyorum. İmla ve harf hatalari icin kusuruma bakmayin.

Kisaca aracimdan bahsedeyim.
Gumus gri renk, 135binde, otomatik, deri koltuk, brc lpg ve 52lt simit depo,

Bakimini yapali 2 ay oldu. Bosch filtre takimi ve eneos 0-30 yag koydum. Bujileri ustaya baktirdim orjinal iridyum ngk. Usta degismeye gerek yok iyi durumda dedi.

Araci agustosta aldim klimasi vs sogutuyor herseyi calisiyordu. Biraz fazla yakiyordu ama civicler boyle biraz fazla yakiyor heralde dedim ve onemsemedim. Gun gectik yakit sarfiyati artti. Aralik ayinda havalar soguyunca aracin kaloriferininde isitmadigini farkettim. Ayrica motorda isinmiyordu. Arac hizlandiginda motor isisi azaliyordu. Lpg yede 3-4km sonra gecebiliyordu. 150tl ye lpg yi 45lt olarak fulleyerek 350km gidebiliyordum. Asiri bir benzin sarfiyati vardi. 3-5 gunde bir 50tl lik benzin koyar oldum. Gaza fazla yuklenip araci sikistirinca motor isigini yakiyor arac gaz yemiyordu kenara cekip 1dk rolantide birakinca normale donuyordu. Motor isigida bir sure sonra kendiliginden sonuyordu. Obd2 cihazim var baglayip baktigim P0172 zengin karisim hatasini aliyordum.

Bakimdan sonra lpg bakimi icin brc servise gitmemistim. Heralde lpg bakimi yaptirmadimda boyle oldu diye lpg ciye gittim. sorunlarimi anlattigimda once bi sibop ayari vs yaptirmami sonra lpg bakimi yaptirmami soyledi ve bir japoncu ustaya gostermemi soyledi. Bende kendi ustama goturdum. 400tl ye sibop ayari, gaz kelebegi temizligi ve adaptasyon yaptirdim. Hala fazla benzin yakma sorunum devam ediyordu. Yani bosuna yaptirmis oldum. Sinir olmustum.

ocak ayinda 2 kez lpg fullemisim 300tl ve 6 kez benzin almisim 300tl. Arkadasimdada manueli var ona 50tl benzin 1 ay yetiyor. Resmen aracin icinde donuyordum ve su gibi benzin iciyordu.

Tekrar lpg ciye gittim sipbop ayarini yaptirdim hadi yap su lpg bakiminda cozulsun sorunlarim artik dedim. Bakimi yapti ama tum sorunlarim yine devam ediyordu. Nedense beynin yani regulatorun isinmadigini soyledi. Araci birakmami detayli incelemek istedigini soyledi ama vaktim olmadigindan birakamdim. İnternetten biraz arastirdim. Termostat sorunu olabilecegini dusundum. N11 den 120tl ye orjinal termostat ve orjinal radyator kapagi aldim. Radyator kapagi tam sikmiyor gibiydi onuda degiseyim dedim. Ustama gittim termostati degistirttim eskisiyle yenisi ayniydi. Ben cakmadir diye dusunuyordum ama 120tl ye orjinal bulmak beni sasirtti. Ama kapak cakmaydi. Gorevini yapti simsiki kapatti radyatoru. Artik motor hemen isiniyor ve hizlaninca motor isisi dusmuyordu. Benzin tuketimide azaldi ama hala gaza 2-3km sonra geciyor, sikistirinca motor isigi yakiyor gaz yemiyor ve kalorifer isitmiyordu. Ustam kalorifer peteginin tikali olabilecegini ondan kaloriferin isitmadigini soyledi. Ayrica lpg regulatorude kalorifer tesisatina baglanmisti. Motor ve radyator borusu ates gibi sicakken regulator ilikti. %99 kalorifer petegi tikali gorunuyordu. Sicak su petek ve regulatorde devirdaim yapamiyordu. Petek isini cozersek tum sorunlarim duzelecek gibi gorunuyordu. Nitekim petek tikali oldugundan sicak su devir daim yapamiyor kalorifer isitmiyor, regulatorden sicak su gecmedigi icin depodan gelen sivi gaz buhar hale tam olarak donusemiyor hem fazla yakiyor hemse sikistirdigimda yeterli yanma olmayinca gaz yemiyor motor tekliyordu. Ustam petek degisimi icin gogusun sokulmesi gerektigini soyledi. 300tl petek 600tl iscilik ve 100tl antifrizle 1000tl ye halledebilecegini soyledi. Fiyat cok geldi ayrica gogsun sokulmesi hosuma gitmedi cunku aracta trim sesinden nefret ederim. Eger kucuk bir vida parca vs eksiklik olursa surekli gogusten ses gelecek beni deli edecekti. Yada makine ile 200tl civarina petek temizligi yapiliyormus onu denememi tavsiye etti ama kesin cozum degilmis duzelmeme ihtimali var. Buda hosuma gitmedi. Nokta atisi ile kesin cozum istiyordum deneme yanilma ile ugrasmak istemiyorum. Bastan termostat oldugunu bilseydim sorunun 400tl ye adaptasyon falan yaptirmazdim. O yuzden ustalarada cok guvenmiyorum. Neyse İnternetten arastirdim. Gogsu sokmeden sadece vitesin oldugu orta konsolu sokerek gaz pedali yanindan petegin cikarilabildigini farkettim. Ustam japoncu olmadigindan cogu arabada oldugu gibi gogsun sokulmesi gerektigini dusundu ama sokulmesi gerekmiyordu. N11 de 215tl ye yan sanayi petek buldum. Alip kendimmi sokup degisebilir miyim diye dusunuyorum. Orta konsolu sokerim sorun degil ama petek baglantilari iyi olmali su falan kacirirsa hem elektronik parcalara temas eder buyuk sikinti olur yada su kacirdigini farketmezsem temde 120-150 ile giderken hararet yaptirirsa motoru elime alirim. O yuzden biraz riskli gibi gorunuyor. Birde temizleyip yine tikanma ihtimali olan orjinal petegimi kullanmali yoksa direk yan sanayi temiz petegimi takip kullanmali? Petegi kendim temizleyebilirmiyim dedim youtube da porcozle temizleyenler var. Tabi uygun karisim ve bekleme suresi onemli. Aracin kaputu kaldirdim ama kalorifer baglanti borularina ulasmak imkansiz.
Kara kara dusunuyorum ne yapayim diye. Siz ne onerirsiniz arkadaslar?
Bu arada termostati degisirken aracta kirmizi yani organik antifriz oldugunu gordum. Hondalarda yesil yani inorganik kullanmak gerekiyormus okuduguma gore. Onceki sahibi sagolsun alman arabalarina alistigi gibi dayamis kirmizi antifrizi. Organigin etkisi inorganikten yuksek oldugu icin sogutma sistemi icindeki korozyon pas vs ne varsa eritmis sokmus ve sistemi tikamis. Termostatta bundan bozulmus buyuk ihtimal. Kalorier petegide ayni sebepten tikanmis. borularda veya lpg regulatorde vs baska yerlerde tikaniklik varmi Petegi duzeltince gorebilirim ancak.
Su durumda siz olsaydiniz ne yapardiniz?

1. 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve petegi degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

2. 200tl ye petek temizligi yap.
Duzelirse Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy. Duzelmezse 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy

3. 200tl ye petek al. Bir ustaya 200-250tl iscilikl degistirt. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

4. 200tl ye petek al. Bir ustaya 600 iscilige gogsu sokup petegi taktir. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

Tekrar gazciya git 80tl ye gaz ayari yaptir.

Simdi ben zaten her turlu antifriz koyacagim.
Temizletacilirsa 200 temizlik 70 antifriz 270tl ye is bitiyor.

Eger acilmazsa 200 temizlige gitmis olacak. 230 petek 200 takma isciligi 70 antifriz 700tl ye bitiyor.

Yada direk petek degisimine gidersem temizligi cikarsam 500tl ye bitiyor.
Hatta kendim takarsam 300tl ye bitiyor.
Hatta ve hatta kalorifer borularina ulasabilirsem porcozle temizleyebilirim eger tikaniklik acilirsa 10tl ye malolur. Eger petek delinirse petek degisimine giderim ama en azindan bunu denemis olurum.

Sizce ne yapmaliyim?
Bu isin dogrusu nedir?

Kusurum varsa affola, saygilar sevgiler.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhaba, bu problem epey canınızı sıkmış olacak ki bayağı bir detaylı anlatmışsınız. ?
Şu anda yapılacak tek işlem kalorifer peteği değişimidir. Temizletmek çoğu Honda kullanıcısının sorununu çözmüyor. Ben olsam gaz pedalının oradan değişim yapan birisine peteği değiştirtmek olurdu. Sanıyorum petek değişiminden sonra su akışı-devirdaimi normale döneceği için diğer problemlerinizde düzelecektir.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
> Öncelikle CivicTR ailesine hoşgeldiniz.
> Kalorifer sisteminden kaynaklı problemi @seckins33 hocamdan yardım alalım.
> Ben diğer hususlara biraz değineceğim.
> En son gaza yüklendiğinizde arıza lambası yanıyor. Gaz yemiyor dediniz. Bu anda hangi arıza kodu gözüküyor? Bu problemde sanırsam hala geçmemiş.
> Benzinde aynısı oluyor mu?



Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Hosbuldum. Cevabiniz icin tesekkur ederim. P0172 kodlu zengin karisim hatasi veriyor. Benzinde denemedim ama bu aksam deneyecegim. Eger benzinde sorun cikarmaz ise kesin regulator isinmamasi ile alakali. Bu durumda yine petege baglaniyor. Umarim benzinde sorun cikmaz. Nokta atisi tespit olur. Peki lpg regulatorde veya borularda tikanma olasiligi nedir? Bunuda petegi degisince gorecegiz sanirim. İstanbulda iyi bir hondaci ustaya ihtiyacim var.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Forumda okuduğum en uzun yazı :D

Hocam öncelikle ustaya ilk gittiğinde termostat olduğunu anlamalıydı o ustaya bir daha gitme.

Petek konusunda göğsü falan söktürme. Kendin yapmanı tavsiye etmem dediğin gibi bağlantıları yanlış yaparsan arabayı yürütemezsin bu sefer çekici vs uğraşırsın. İstanbul'da olman avantaj iyi bir Honda'cı bul ve direk petek değişimine git. Soğuk havada 2-3 km'de lpgye geçmesi normal.
Cevabiniz icin tesekkur ederim. Bende sonradan okuyunca baya uzun oldugunu farkettim icimi dokmusum resmen ;) evet o ustaya daha gitmeyi dusunmuyorum. İstanbul avrupa yakasinda iyi bir ustaya ihtiyacim var.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba, bu problem epey canınızı sıkmış olacak ki bayağı bir detaylı anlatmışsınız.
Şu anda yapılacak tek işlem kalorifer peteği değişimidir. Temizletmek çoğu Honda kullanıcısının sorununu çözmüyor. Ben olsam gaz pedalının oradan değişim yapan birisine peteği değiştirtmek olurdu. Sanıyorum petek değişiminden sonra su akışı-devirdaimi normale döneceği için diğer problemlerinizde düzelecektir.
Evet bayagi canimi sıktı kaptirmisim kendimi resmen :) bende sizle ayni fikirdeyim. Evet iyi bir ustaya ihtiyacim var. Daha onceki aracimin kompresor sorunu vardi sogutmuyordu. Kisin almistim arabayo klimanin iyi sogutmadigini pek farkedemedim. 2 defa klima sistemi degistirdim. ustalar yuzunden randiman alamadim en sonunda sattim arabayi. Civictete isitma sorunu yasiyorum. Araci yaz sonu aldigimdan isinma sorununu farkedemedim. Bahtsiz bedevi gibiyim onceki arabada serinleyemiyordum bu arabada isinamiyorum :) onceki aracimda bu konuda cok sorun yasadigimdan bu arabadada benzer bir sorun yasamak ve ilk mudahalede cozulemediginden yine sorunlar icinde bogulacakmisim bi suru masraf edecekmisim gibi geliyor.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,635
Çözümler
6
Tepki puanı
8,705
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaslar acaba istanbul avrupa yakasinda tavsiye edebileceginiz iyi bir ustaniz var midir? Ama 2 liralik ise 5 lira demesin :)

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yerlerine hiç gitmedim yorumları güzel önerilen yerler.

Honda Servisi, Tamiri - Sistem Honda Murat
10. Sk. 10. Sokak D:No: 292, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir/İstanbul
(0212) 486 37 60

Koçarslan Honda
Bostancı, Bostancı Oto Sanayi, Zambak Sokak A Blok No:8 İçerenköy Mahallesi, 34744
(0216) 469 44 99

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Yerlerine hiç gitmedim yorumları güzel önerilen yerler.

Honda Servisi, Tamiri - Sistem Honda Murat
10. Sk. 10. Sokak D:No: 292, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir/İstanbul
(0212) 486 37 60

Koçarslan Honda
Bostancı, Bostancı Oto Sanayi, Zambak Sokak A Blok No:8 İçerenköy Mahallesi, 34744
(0216) 469 44 99

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Cok tesekkur ederim bostanci biraz uzak ama ikitelliyi mutkala degerlendirecegim. Birde topkapi da star hondayi tavsiye etti bir arkadasim. Eger memnun kalirsam Surekli gidecegim bi usta olacagindan yakin olmasi onemli.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst