Civic FD6 Kalorifer Petegi Problemi

Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba arkadaslar.
Bu ilk actigim konu ve ilk mesajim.
Adim Evren, istanbul beylikduzunde oturuyorum ve araniza yeni katildim.
Agustos 2019 da 2011 model civic elegance aldim. Ve malumunuz bazi sikintilarim var. Bu sikintilardan once forumunuzun ve mobil uygulamanizin farkinda degildim. Sikintimi cozmek icin arastirma yaparken buldum.

Araclarima ufak tefek modifikasyonlar yapmayi severim. Elimden geldigincede bakim onarim islerini kendim yapmaya calisirim. Aracimla ugrasmaktanda zevk alirim. Bilgisayar muhendisiyim. Elektronik ve mekaniklede aram cok iyidir.
Forumdada elimden geldigince herkese yardimci olmaktan mutluluk duyarim.

Mesajlarimi telefondan yaziyorum. İngilizce klavyeye alisik oldugumdan ingilizce klavye ile yaziyorum. İmla ve harf hatalari icin kusuruma bakmayin.

Kisaca aracimdan bahsedeyim.
Gumus gri renk, 135binde, otomatik, deri koltuk, brc lpg ve 52lt simit depo,

Bakimini yapali 2 ay oldu. Bosch filtre takimi ve eneos 0-30 yag koydum. Bujileri ustaya baktirdim orjinal iridyum ngk. Usta degismeye gerek yok iyi durumda dedi.

Araci agustosta aldim klimasi vs sogutuyor herseyi calisiyordu. Biraz fazla yakiyordu ama civicler boyle biraz fazla yakiyor heralde dedim ve onemsemedim. Gun gectik yakit sarfiyati artti. Aralik ayinda havalar soguyunca aracin kaloriferininde isitmadigini farkettim. Ayrica motorda isinmiyordu. Arac hizlandiginda motor isisi azaliyordu. Lpg yede 3-4km sonra gecebiliyordu. 150tl ye lpg yi 45lt olarak fulleyerek 350km gidebiliyordum. Asiri bir benzin sarfiyati vardi. 3-5 gunde bir 50tl lik benzin koyar oldum. Gaza fazla yuklenip araci sikistirinca motor isigini yakiyor arac gaz yemiyordu kenara cekip 1dk rolantide birakinca normale donuyordu. Motor isigida bir sure sonra kendiliginden sonuyordu. Obd2 cihazim var baglayip baktigim P0172 zengin karisim hatasini aliyordum.

Bakimdan sonra lpg bakimi icin brc servise gitmemistim. Heralde lpg bakimi yaptirmadimda boyle oldu diye lpg ciye gittim. sorunlarimi anlattigimda once bi sibop ayari vs yaptirmami sonra lpg bakimi yaptirmami soyledi ve bir japoncu ustaya gostermemi soyledi. Bende kendi ustama goturdum. 400tl ye sibop ayari, gaz kelebegi temizligi ve adaptasyon yaptirdim. Hala fazla benzin yakma sorunum devam ediyordu. Yani bosuna yaptirmis oldum. Sinir olmustum.

ocak ayinda 2 kez lpg fullemisim 300tl ve 6 kez benzin almisim 300tl. Arkadasimdada manueli var ona 50tl benzin 1 ay yetiyor. Resmen aracin icinde donuyordum ve su gibi benzin iciyordu.

Tekrar lpg ciye gittim sipbop ayarini yaptirdim hadi yap su lpg bakiminda cozulsun sorunlarim artik dedim. Bakimi yapti ama tum sorunlarim yine devam ediyordu. Nedense beynin yani regulatorun isinmadigini soyledi. Araci birakmami detayli incelemek istedigini soyledi ama vaktim olmadigindan birakamdim. İnternetten biraz arastirdim. Termostat sorunu olabilecegini dusundum. N11 den 120tl ye orjinal termostat ve orjinal radyator kapagi aldim. Radyator kapagi tam sikmiyor gibiydi onuda degiseyim dedim. Ustama gittim termostati degistirttim eskisiyle yenisi ayniydi. Ben cakmadir diye dusunuyordum ama 120tl ye orjinal bulmak beni sasirtti. Ama kapak cakmaydi. Gorevini yapti simsiki kapatti radyatoru. Artik motor hemen isiniyor ve hizlaninca motor isisi dusmuyordu. Benzin tuketimide azaldi ama hala gaza 2-3km sonra geciyor, sikistirinca motor isigi yakiyor gaz yemiyor ve kalorifer isitmiyordu. Ustam kalorifer peteginin tikali olabilecegini ondan kaloriferin isitmadigini soyledi. Ayrica lpg regulatorude kalorifer tesisatina baglanmisti. Motor ve radyator borusu ates gibi sicakken regulator ilikti. %99 kalorifer petegi tikali gorunuyordu. Sicak su petek ve regulatorde devirdaim yapamiyordu. Petek isini cozersek tum sorunlarim duzelecek gibi gorunuyordu. Nitekim petek tikali oldugundan sicak su devir daim yapamiyor kalorifer isitmiyor, regulatorden sicak su gecmedigi icin depodan gelen sivi gaz buhar hale tam olarak donusemiyor hem fazla yakiyor hemse sikistirdigimda yeterli yanma olmayinca gaz yemiyor motor tekliyordu. Ustam petek degisimi icin gogusun sokulmesi gerektigini soyledi. 300tl petek 600tl iscilik ve 100tl antifrizle 1000tl ye halledebilecegini soyledi. Fiyat cok geldi ayrica gogsun sokulmesi hosuma gitmedi cunku aracta trim sesinden nefret ederim. Eger kucuk bir vida parca vs eksiklik olursa surekli gogusten ses gelecek beni deli edecekti. Yada makine ile 200tl civarina petek temizligi yapiliyormus onu denememi tavsiye etti ama kesin cozum degilmis duzelmeme ihtimali var. Buda hosuma gitmedi. Nokta atisi ile kesin cozum istiyordum deneme yanilma ile ugrasmak istemiyorum. Bastan termostat oldugunu bilseydim sorunun 400tl ye adaptasyon falan yaptirmazdim. O yuzden ustalarada cok guvenmiyorum. Neyse İnternetten arastirdim. Gogsu sokmeden sadece vitesin oldugu orta konsolu sokerek gaz pedali yanindan petegin cikarilabildigini farkettim. Ustam japoncu olmadigindan cogu arabada oldugu gibi gogsun sokulmesi gerektigini dusundu ama sokulmesi gerekmiyordu. N11 de 215tl ye yan sanayi petek buldum. Alip kendimmi sokup degisebilir miyim diye dusunuyorum. Orta konsolu sokerim sorun degil ama petek baglantilari iyi olmali su falan kacirirsa hem elektronik parcalara temas eder buyuk sikinti olur yada su kacirdigini farketmezsem temde 120-150 ile giderken hararet yaptirirsa motoru elime alirim. O yuzden biraz riskli gibi gorunuyor. Birde temizleyip yine tikanma ihtimali olan orjinal petegimi kullanmali yoksa direk yan sanayi temiz petegimi takip kullanmali? Petegi kendim temizleyebilirmiyim dedim youtube da porcozle temizleyenler var. Tabi uygun karisim ve bekleme suresi onemli. Aracin kaputu kaldirdim ama kalorifer baglanti borularina ulasmak imkansiz.
Kara kara dusunuyorum ne yapayim diye. Siz ne onerirsiniz arkadaslar?
Bu arada termostati degisirken aracta kirmizi yani organik antifriz oldugunu gordum. Hondalarda yesil yani inorganik kullanmak gerekiyormus okuduguma gore. Onceki sahibi sagolsun alman arabalarina alistigi gibi dayamis kirmizi antifrizi. Organigin etkisi inorganikten yuksek oldugu icin sogutma sistemi icindeki korozyon pas vs ne varsa eritmis sokmus ve sistemi tikamis. Termostatta bundan bozulmus buyuk ihtimal. Kalorier petegide ayni sebepten tikanmis. borularda veya lpg regulatorde vs baska yerlerde tikaniklik varmi Petegi duzeltince gorebilirim ancak.
Su durumda siz olsaydiniz ne yapardiniz?

1. 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve petegi degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

2. 200tl ye petek temizligi yap.
Duzelirse Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy. Duzelmezse 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy

3. 200tl ye petek al. Bir ustaya 200-250tl iscilikl degistirt. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

4. 200tl ye petek al. Bir ustaya 600 iscilige gogsu sokup petegi taktir. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

Tekrar gazciya git 80tl ye gaz ayari yaptir.

Simdi ben zaten her turlu antifriz koyacagim.
Temizletacilirsa 200 temizlik 70 antifriz 270tl ye is bitiyor.

Eger acilmazsa 200 temizlige gitmis olacak. 230 petek 200 takma isciligi 70 antifriz 700tl ye bitiyor.

Yada direk petek degisimine gidersem temizligi cikarsam 500tl ye bitiyor.
Hatta kendim takarsam 300tl ye bitiyor.
Hatta ve hatta kalorifer borularina ulasabilirsem porcozle temizleyebilirim eger tikaniklik acilirsa 10tl ye malolur. Eger petek delinirse petek degisimine giderim ama en azindan bunu denemis olurum.

Sizce ne yapmaliyim?
Bu isin dogrusu nedir?

Kusurum varsa affola, saygilar sevgiler.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,635
Çözümler
6
Tepki puanı
8,705
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba arkadaslar.
Dun candan muhendislige gittim.
Aracimdaki sorun regulare bagli olan borularda birinin tikanik olmasindan kaynakliymis. İki boruyu soktu birinden hava ufledi digerinden ip gibi su akti. Basincli su vurdu var pislikle beraber basincli su fiskirdi. Gaz ayari falanda yapildi. benzin secenegi aktifmis %80 gaz %20 benzin kullaniyormusum. Benizini kapattilar. Zaten yuksek devire ciktiginde otomatik benzin puskurtuyormus yaglama icin. Bende diyorum neden gaz kullanirken benzinim surekli azaliyor. Antifrizide degistim. suan aracim gercekten normale dondu cok sukur. 1km olmadan gaza geciyor ve benzin gostergesi inmiyor sabit duruyor. Yokus yukari yuklenince kopek gibi gidiyor :) allahima cok sukur. 2-3 gazciya goturmustum biri regulator isinmiyor degisicek digeri enjektor arizasi falan demisti yine bana bir suru gereksiz masraf yaptiracaklardi. Neyseki suan nokta atisi ile sorunum cozuldu. 30tl gaz ayarina 70tl sokme takma boru temizleme isciligine toplamda 100tl ye is bitti. Saka gibi. Profesyonellik boyle birsey iste yarim saate sorunum cozuldu. İstanbul ve cevresindekiler icin umraniyedeki Candan muhendisligi lpg ile ilgili hersey icin tavsiye ederim. Sabah saat 8 de gittim. Saat 11 de sira geldi. Cok kalabalik ve sehir disindanda gelen baya var. Ekpertizde tarcanlar neyse lpg de de candan odur diyorum. Simdi civicten keyif alma zamani :)) artik arizalar yerine modifiye ile ugrasmaya vakit bulabilecegim.
Obd speedlock, 4 cam+sunroof otomatik cam kapama modulu, kayar sinyalli gunduz ledleri, amerikan park, far sensoru vs givi moduller almistim ama ariza yuzunden kenarda duruyorlardi artik yavas yavas takacagim bunlari. Hepinize yardimlariniz icin tesekkur ediyorum.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Geçmiş olsun. Geri dönüş yaptığınız için teşekkür ederim. Sizin adınıza sevindim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,938
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Merhaba arkadaslar.
Dun candan muhendislige gittim.
Aracimdaki sorun regulare bagli olan borularda birinin tikanik olmasindan kaynakliymis. İki boruyu soktu birinden hava ufledi digerinden ip gibi su akti. Basincli su vurdu var pislikle beraber basincli su fiskirdi. Gaz ayari falanda yapildi. benzin secenegi aktifmis %80 gaz %20 benzin kullaniyormusum. Benizini kapattilar. Zaten yuksek devire ciktiginde otomatikbenzin puskurtuyormus yaglama icin . Bende diyorum neden gaz kullanirken benzinim surekli azaliyor. Antifrizide degistim. suan aracim gercekten normale dondu cok sukur. 1km olmadan gaza geciyor ve benzin gostergesi inmiyor sabit duruyor. Yokus yukari yuklenince kopek gibi gidiyor :) allahima cok sukur. 2-3 gazciya goturmustum biri regulator isinmiyor degisicek digeri enjektor arizasi falan demisti yine bana bir suru gereksiz masraf yaptiracaklardi. Neyseki suan nokta atisi ile sorunum cozuldu. 30tl gaz ayarina 70tl sokme takma boru temizleme isciligine toplamda 100tl ye is bitti. Saka gibi. Profesyonellik boyle birsey iste yarim saate sorunum cozuldu. İstanbul ve cevresindekiler icin umraniyedeki Candan muhendisligi lpg ile ilgili hersey icin tavsiye ederim. Sabah saat 8 de gittim. Saat 11 de sira geldi. Cok kalabalik ve sehir disindanda gelen baya var. Ekpertizde tarcanlar neyse lpg de de candan odur diyorum. Simdi civicten keyif alma zamani :)) artik arizalar yerine modifiye ile ugrasmaya vakit bulabilecegim.
Obd speedlock, 4 cam+sunroof otomatik cam kapama modulu, kayar sinyalli gunduz ledleri, amerikan park, far sensoru vs givi moduller almistim ama ariza yuzunden kenarda duruyorlardi artik yavas yavas takacagim bunlari. Hepinize yardimlariniz icin tesekkur ediyorum.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Benzinin yağlayıcı özelliği yok ki, lpg'nin yanması sonucu daha fazla sıcaklık oluşur, yüksek devirde bu yüksek sıcaklıktan kaynaklanabilecek durumları en aza indirmek için bu ayar yapılmakta. Bunun dışında bende de gittikçe benzin göstergesi azalmakta ancak benzin harcadığımdan değil de yol aldığımızdan bu durum oluşuyor. Sistemi benzinle gidiyoruz diye kandırıyoruz ne bilsin bizim lpg ile gittiğimizi... Yeni araçlarda bu durum farklı elbette ancak gösterge konusunda durum bende böyle. Aracı durdurup tekrar kontak çevirince gösterge yine normale dönüyor.

Bunun dışında sorununuzu giderdiğinize sevindim. Kazasız sürüşler dilerim.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
186
Tepki puanı
163
Konum
Ankara
Merhaba arkadaslar.
Dun candan muhendislige gittim.
Aracimdaki sorun regulare bagli olan borularda birinin tikanik olmasindan kaynakliymis. İki boruyu soktu birinden hava ufledi digerinden ip gibi su akti. Basincli su vurdu var pislikle beraber basincli su fiskirdi. Gaz ayari falanda yapildi. benzin secenegi aktifmis %80 gaz %20 benzin kullaniyormusum. Benizini kapattilar. Zaten yuksek devire ciktiginde otomatik benzin puskurtuyormus yaglama icin. Bende diyorum neden gaz kullanirken benzinim surekli azaliyor. Antifrizide degistim. suan aracim gercekten normale dondu cok sukur. 1km olmadan gaza geciyor ve benzin gostergesi inmiyor sabit duruyor. Yokus yukari yuklenince kopek gibi gidiyor :) allahima cok sukur. 2-3 gazciya goturmustum biri regulator isinmiyor degisicek digeri enjektor arizasi falan demisti yine bana bir suru gereksiz masraf yaptiracaklardi. Neyseki suan nokta atisi ile sorunum cozuldu. 30tl gaz ayarina 70tl sokme takma boru temizleme isciligine toplamda 100tl ye is bitti. Saka gibi. Profesyonellik boyle birsey iste yarim saate sorunum cozuldu. İstanbul ve cevresindekiler icin umraniyedeki Candan muhendisligi lpg ile ilgili hersey icin tavsiye ederim. Sabah saat 8 de gittim. Saat 11 de sira geldi. Cok kalabalik ve sehir disindanda gelen baya var. Ekpertizde tarcanlar neyse lpg de de candan odur diyorum. Simdi civicten keyif alma zamani :)) artik arizalar yerine modifiye ile ugrasmaya vakit bulabilecegim.
Obd speedlock, 4 cam+sunroof otomatik cam kapama modulu, kayar sinyalli gunduz ledleri, amerikan park, far sensoru vs givi moduller almistim ama ariza yuzunden kenarda duruyorlardi artik yavas yavas takacagim bunlari. Hepinize yardimlariniz icin tesekkur ediyorum.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Geçmiş olsun çözmüssünüz sorunu.afr ayarı yaptırmanızı da öneririm.esas Lpg performansı o zaman göreceksiniz:)
Bu arada kayar led yaparsanız video ve resim görmek isteriz.tesekkür ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Benzinin yağlayıcı özelliği yok ki, lpg'nin yanması sonucu daha fazla sıcaklık oluşur, yüksek devirde bu yüksek sıcaklıktan kaynaklanabilecek durumları en aza indirmek için bu ayar yapılmakta. Bunun dışında bende de gittikçe benzin göstergesi azalmakta ancak benzin harcadığımdan değil de yol aldığımızdan bu durum oluşuyor. Sistemi benzinle gidiyoruz diye kandırıyoruz ne bilsin bizim lpg ile gittiğimizi... Yeni araçlarda bu durum farklı elbette ancak gösterge konusunda durum bende böyle. Aracı durdurup tekrar kontak çevirince gösterge yine normale dönüyor.

Bunun dışında sorununuzu giderdiğinize sevindim. Kazasız sürüşler dilerim.
İsmail bey Benim benzinim gercekten bitiyordu :) Onceki aracim dediginiz gibiydi lpg ile gittigimde benzin ibreside duserdi. Arac benzinle gittimi sanip ibreyi asagi indirirdi. Ama tekrar benzin koydugumda tekrar yukari cikardi. Fakat civicte boyle bir durum yok. 50tl ye 4 seviye doluyordu. Her gun 1 bir seviye dusuyordu en sonunda 0 seviyedeyken tekrar benzin koyuyordum tekrar 4 seviyeye cikiyordu. Yani icinde hic benzin olmadigindan fazladan seviye cikmiyordu. Ne kadarlik yakit koyarsam o kadarlik seviye cikiyordu. Zaten icinde benzin oldugu halde yokmus gibi algilasaydi 1 ayda depoyu fullemis olurdum :) aractaki birden fazla soruna bagliydi bu durum hepsinin duzeldigini dusunuyorum suan. Bu hafta test edecegim bakalim ne olacak. Bende sizin gibi yaglayici olmadigini dusunuyorum acikcasi ama herkes ayni seyi soylediginden bende ayni tabiri kullanmakta soru gormedim. Lpg de daha fazla isi aciga cikiyor yuksek devirdeki isiyi dengelemek icin benzin puskurtuyor olabilir. Bu her lpg deki standart bir durum. Bende bununla alakasi olmayan bir benzin ilave secenegi aktif edilmis. Yani sadece buyum oranda lpg kucuk oranda benzin yollaniyor yanma odasina. Patlama iki yakitin birden yanmasiyla olusuyor. Dogal olarak lpg ile beraber benzinde kullaniliyor. Bende boyleydi bu ozelligi kapattilar suan %100 lpg ile pistonlara hareket saglaniyor. Kayinpederimde ford kuga var. Sifir almisti yakit yuzunden landirenzo lpg taktirdi. Fordlarda en verimlisi bu oldugundan bu markayi taktirmis. Ama takildigi gunden beri hep sorun yasadi lpg ile 1 sene sonra ancak sorunu cozebildiler. Ford bu araclarinda ki motor ecoboost diye bir motormus ve bu motorda %100 lpg ile yanma verimli gerceklesmiyor. Benzin takviyesi gerekiyor. Ama oda dogru oranda olmasi gerekiyor eger oran dogru olmazsa yine problem. Neyseki tam orani tutturdularda yaklasik 3 aydir sorunsuz biniyor. Bu lpg montaj bakim ariza islerini profesyonel yerlerde yaptirmak lazim yoksa surekli git gel hem zaman hem para kaybi. Yanitiniz icin tesekkur ederim.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Tesekkur ederim. İnsallah cozulmustur bu haftaki detayli kullanimdan sonra belli olacak. Simdilik bir sorun gorunmuyor. Evet Ustada afr ayarini onerdi ama zamanim olmadigindan sonra yaptiracagim dedim. Sorunsuz biraz bineyim sonra yaptirmak istiyorum. Modulleri takinca paylasim yapabilirim. Burada Video paylasimi oluyor mu bilemiyorum.
Geçmiş olsun çözmüssünüz sorunu.afr ayarı yaptırmanızı da öneririm.esas Lpg performansı o zaman göreceksiniz:)
Bu arada kayar led yaparsanız video ve resim görmek isteriz.tesekkür ederim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba arkadaslar dun araci biraz sıkıstırdım ve tadaa kalorifer petegim yine tikandi :( buyuk ihtimal regulator borusu temizlenirken bir miktar pislik kalorifer petegine gitti ve tikadi. Hala sogutma suyu sisteminde pislik var. Petegi tekrar temizletirsem acilacak buyuk ihtimal. Ama bahtsiz bedevi modundayim yine. Havalar isiniyor artik kalorifere gerek yok temizletmeyede gerek yok diye dusunuyorum ama ya petekten ayrilip baska yerleri tikarsa diyede endiselenip ben bunu yine temizleteyim diyorum. Temizlikten sonra yine tikanirsa ne olacak? Yani bunun sonu nereye varacak? Bu sogutma sistemindeki tum borulari nasil temizliyecegiz? Komple temizlik yapmadan bu pislikler bana rahat vermeyecek. Petegi temizlettigim elektrikciye gidip tekrar temizletecegim. Ayrica ust kismi sokup regulator borularinida temizletecegim. Baska nerelerin temizlenmesi gerekir? Yoksa bir radyatorcuye mi gitmeliyim tum borularin temizlenmesi icin? Bana bir yol gosterirseniz sevinirim.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst