Merhabalar, bence sorunlarınızın çözümü üst salıncak ve yaylarla alakalı.
Öncelikle FD6ların arka kısmının çökmesinde bence LPG tankı önemli etken, aracın üretim aşamasında bu tip bir ağırlığa göre mühendislik yapılmadığı için yayların taşıma kapasitelerinin hızlıca düşmesine neden oluyor.
Ama esasen FD6larda arka tekerlere çok ufak temas şeklinde bile olsa yanal bir darbe geldiğinde özellikle üst salıncak kolunun formu olması gerekenden daha bükümlü hale gelip tekerin kamberini bozuyor. Yaylarda bu yeni pozisyona göre zamanla uyumlanıyor.
Eski FD6mda sol arka sağdan daha çöküktü, önce solda yeni yay aldım ve seviyeleri yakın oldu ama kamber açıları farklı idi. Ankarada birkaç rotçu gezdim ve arka tekerde kamber ayarı olmadığından emin oldum, rotçular değişimin önemsiz olduğunu söylemelerine rağmen ısrarla payların düzeltilmesi için rica ettim ve bir tanesi şasiciye birkaç not yazarak yönlendirdi, şasici arka üst salıncakları düzeltmek için söktüğünde de aracımın kesinlikle sol arkadan darbesi olduğunu söyledi (sol arka kapı ve çamurluk boyalıydı). Birkaç ölçüm yaparak üst salıncakların bükümünü düzeltti ve aracın arka teker açıları düzeldi, yükseklik iyileşti ancak bu seferde sol arka sağ arkadan önemsiz derecede daha yüksek gibi görünmeye başladı ama istediğim sonucu elde ettim (doğrusu yayları çift değiştirmek) ?
Piyasada bu çökme hususunu gidermek için arka salıncak kollarının bükülen kısmı hafif ısıtılarak açılıyor, yaylarında üstüne get takılıyor.
Ama doğrusu ve uzun vadeli çözümün yurtdışı forumlarda okuduğum Civic Si modellerin daha sert ve kalın yayları ile yeni üst salıncaklar takılması olduğunu düşünüyorum, ama yurtdışından özel parça isteme ve maliyet konusundan dolayı pek uygulanabilir yanı maalesef yok.