Kamber, Yay Ve Lastik Sorunu

Katılım
7 May 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
6
Konum
Üsküdar
Ad Soyad
safa
Yaş
27
Aracınız
Civic FD6 2011
Arkadaşlar Merhaba, Yaklaşık 3 aylık Fd6 kullanıcısıyım. Aracımda arkayı savurma sorununu rot balansla çözdüm arka lastiklerinde kötü durumda olduğunu o zaman öğrendim. Kronik sıkıntısı olan yayların çökme problemi bende de var. Lakin sol çamurluğa bir parmak girerken sağ çamurluğa hiç olmuyor. Bu problemi yayla çözebilirim sanırım. Birde kamber problemim var bu araçla fabrikadan 0 kamberle mi çıkıyor. sağ kamber sola göre daha açık? problem kamber kollarında mıdır ? Çözümlemeye yay alarak mı kamber düzelterek mi ya da lastik alarak mı başlamalıyım ?
 
Arkadaşlar Merhaba, Yaklaşık 3 aylık Fd6 kullanıcısıyım. Aracımda arkayı savurma sorununu rot balansla çözdüm arka lastiklerinde kötü durumda olduğunu o zaman öğrendim. Kronik sıkıntısı olan yayların çökme problemi bende de var. Lakin sol çamurluğa bir parmak girerken sağ çamurluğa hiç olmuyor. Bu problemi yayla çözebilirim sanırım. Birde kamber problemim var bu araçla fabrikadan 0 kamberle mi çıkıyor. sağ kamber sola göre daha açık? problem kamber kollarında mıdır ? Çözümlemeye yay alarak mı kamber düzelterek mi ya da lastik alarak mı başlamalıyım ?
Merhabalar, bence sorunlarınızın çözümü üst salıncak ve yaylarla alakalı.
Öncelikle FD6ların arka kısmının çökmesinde bence LPG tankı önemli etken, aracın üretim aşamasında bu tip bir ağırlığa göre mühendislik yapılmadığı için yayların taşıma kapasitelerinin hızlıca düşmesine neden oluyor.
Ama esasen FD6larda arka tekerlere çok ufak temas şeklinde bile olsa yanal bir darbe geldiğinde özellikle üst salıncak kolunun formu olması gerekenden daha bükümlü hale gelip tekerin kamberini bozuyor. Yaylarda bu yeni pozisyona göre zamanla uyumlanıyor.
Eski FD6mda sol arka sağdan daha çöküktü, önce solda yeni yay aldım ve seviyeleri yakın oldu ama kamber açıları farklı idi. Ankarada birkaç rotçu gezdim ve arka tekerde kamber ayarı olmadığından emin oldum, rotçular değişimin önemsiz olduğunu söylemelerine rağmen ısrarla payların düzeltilmesi için rica ettim ve bir tanesi şasiciye birkaç not yazarak yönlendirdi, şasici arka üst salıncakları düzeltmek için söktüğünde de aracımın kesinlikle sol arkadan darbesi olduğunu söyledi (sol arka kapı ve çamurluk boyalıydı). Birkaç ölçüm yaparak üst salıncakların bükümünü düzeltti ve aracın arka teker açıları düzeldi, yükseklik iyileşti ancak bu seferde sol arka sağ arkadan önemsiz derecede daha yüksek gibi görünmeye başladı ama istediğim sonucu elde ettim (doğrusu yayları çift değiştirmek) ?
Piyasada bu çökme hususunu gidermek için arka salıncak kollarının bükülen kısmı hafif ısıtılarak açılıyor, yaylarında üstüne get takılıyor.
Ama doğrusu ve uzun vadeli çözümün yurtdışı forumlarda okuduğum Civic Si modellerin daha sert ve kalın yayları ile yeni üst salıncaklar takılması olduğunu düşünüyorum, ama yurtdışından özel parça isteme ve maliyet konusundan dolayı pek uygulanabilir yanı maalesef yok.
 
Son düzenleme:
Merhabalar, bence sorunlarınızın çözümü üst salıncak ve yaylarla alakalı.
Öncelikle FD6ların arka kısmının çökmesinde bence LPG tankı önemli etken, aracın üretim aşamasında bu tip bir ağırlığa göre mühendislik yapılmadığı için yayların taşıma kapasitelerinin hızlıca düşmesine neden oluyor.
Ama esasen FD6larda arka tekerlere çok ufak temas şeklinde bile olsa yanal bir darbe geldiğinde özellikle üst salıncak kolunun formu olması gerekenden daha bükümlü hale gelip tekerin kamberini bozuyor. Yaylarda bu yeni pozisyona göre zamanla uyumlanıyor.
Eski FD6mda sol arka sağdan daha çöküktü, önce solda yeni yay aldım ve seviyeleri yakın oldu ama kamber açıları farklı idi. Ankarada birkaç rotçu gezdim ve arka tekerde kamber ayarı olmadığından emin oldum, rotçular değişimin önemsiz olduğunu söylemelerine rağmen ısrarla payların düzeltilmesi için rica ettim ve bir tanesi şasiciye birkaç not yazarak yönlendirdi, şasici arka üst salıncakları düzeltmek için söktüğünde de aracımın kesinlikle sol arkadan darbesi olduğunu söyledi (sol arka kapı ve çamurluk boyalıydı). Birkaç ölçüm yaparak üst salıncakların bükümünü düzeltti ve aracın arka teker açıları düzeldi, yükseklik iyileşti ancak bu seferde sol arka sağ arkadan önemsiz derecede daha yüksek gibi görünmeye başladı ama istediğim sonucu elde ettim (doğrusu yayları çift değiştirmek) ?
Piyasada bu çökme hususunu gidermek için arka salıncak kollarının bükülen kısmı hafif ısıtılarak açılıyor, yaylarında üstüne get takılıyor.
Ama doğrusu ve uzun vadeli çözümün yurtdışı forumlarda okuduğum Civic Si modellerin daha sert ve kalın yayları ile yeni üst salıncaklar takılması olduğunu düşünüyorum, ama yurtdışından özel parça isteme ve maliyet konusundan dolayı pek uygulanabilir yanı maalesef yok.
Tekrar Merhaba yazınız için sizlere çok teşekkür ederim. Piyasada dolasan Raison marka yayları çift olarak bu hafta değiştiricem. Kamber açıları sağ -3.37 sol -2.35 civarında. forumlardan araştırdığım kadar -0.75-1.25 arasında değere sahip olmalıymış. Şunu sormak istiyorum Üst salıncak değilde kamber kollarının eğilmiş olma olasılığı var mı ?
 
Tekrar Merhaba yazınız için sizlere çok teşekkür ederim. Piyasada dolasan Raison marka yayları çift olarak bu hafta değiştiricem. Kamber açıları sağ -3.37 sol -2.35 civarında. forumlardan araştırdığım kadar -0.75-1.25 arasında değere sahip olmalıymış. Şunu sormak istiyorum Üst salıncak değilde kamber kollarının eğilmiş olma olasılığı var mı ?
Karşılaştığım araçlarda kamber kolunda eğrilik görmedim genelde hep üst salıncakta açı artıyordu ama tekere yanal yönden gelen darbenin alt takım parçalarını nasıl etkileyeceğini bilmekte mümkün değil, kamber kollarını da kontrol ettirmek faydalı olacaktır.
 
Karşılaştığım araçlarda kamber kolunda eğrilik görmedim genelde hep üst salıncakta açı artıyordu ama tekere yanal yönden gelen darbenin alt takım parçalarını nasıl etkileyeceğini bilmekte mümkün değil, kamber kollarını da kontrol ettirmek faydalı olacaktır.
Kamber açma olayı honda'nın genel sıkıntısından biri sanırın fc5 kasa aracada sahibiz. Onda da eşit çekilde ufak dereceli -kamber gözle görülüyor. Sanırım zamanla lpg stepne ve diğer ağırlıklar yayları ve dediğiniz gibi salıncak kollarını esnetiyor. İşlemleri yaptırdıktan sonra detayları sizlerle paylaşıcam. İyi Forumlar Dilerim :)
 
Kamber açma olayı honda'nın genel sıkıntısından biri sanırın fc5 kasa aracada sahibiz. Onda da eşit çekilde ufak dereceli -kamber gözle görülüyor. Sanırım zamanla lpg stepne ve diğer ağırlıklar yayları ve dediğiniz gibi salıncak kollarını esnetiyor. İşlemleri yaptırdıktan sonra detayları sizlerle paylaşıcam. İyi Forumlar Dilerim :)
Genel sıkıntıdan ziyade sorun aracın geliştirme aşamasında bu tip bir ağırlık olmadan süspansiyon malzemeleri seçilip dizayn edilmesi kaynaklı, LPG tankı full doluyken nerdeyse 50 kg.ye yakın bir ağırlık oluşturuyor diye biliyorum ve bu ağırlık arka takımın normalde hızlıca direncini kaybetmesine neden oluyor.

Bu konuda bence tek istisna FB7 kasalar, FB7lerde farklı ülkelerde doğalgaz ve hibrit modelleri de göz önüne alınarak arka süspansiyonda daha sert ve yüksek yaylar mevcut ve LPG tankı nedeniyle karşılaşılan bir çökme sorun pek yok, dezavantaj olarak ise FB7de aracın arkası yüksüzken ani manevralarda FD6 ve FC5e göre daha hızlı kopacak hissine sahip.
 
Genel sıkıntıdan ziyade sorun aracın geliştirme aşamasında bu tip bir ağırlık olmadan süspansiyon malzemeleri seçilip dizayn edilmesi kaynaklı, LPG tankı full doluyken nerdeyse 50 kg.ye yakın bir ağırlık oluşturuyor diye biliyorum ve bu ağırlık arka takımın normalde hızlıca direncini kaybetmesine neden oluyor.

Bu konuda bence tek istisna FB7 kasalar, FB7lerde farklı ülkelerde doğalgaz ve hibrit modelleri de göz önüne alınarak arka süspansiyonda daha sert ve yüksek yaylar mevcut ve LPG tankı nedeniyle karşılaşılan bir çökme sorun pek yok, dezavantaj olarak ise FB7de aracın arkası yüksüzken ani manevralarda FD6 ve FC5e göre daha hızlı kopacak hissine sahip.
Arka Helezonları değiştirdim aracım 2.5 cm yükseldi. Yol tutuşum arttı konforum arttı. Ve gariptir ki arka teker kamberleri düzeldi. Yaylar özeliğini kaybedince salıncaklara baskı yapıyormuş teker o yüzden açılıyormuş ustamın söylemesine göre. 1 takım helezonla sorunlarımı çözmüş oldum. Teşekkür ederim.
 
Arka Helezonları değiştirdim aracım 2.5 cm yükseldi. Yol tutuşum arttı konforum arttı. Ve gariptir ki arka teker kamberleri düzeldi. Yaylar özeliğini kaybedince salıncaklara baskı yapıyormuş teker o yüzden açılıyormuş ustamın söylemesine göre. 1 takım helezonla sorunlarımı çözmüş oldum. Teşekkür ederim.
Kamberiniz düzelmişse demekki üst salıncak kollarında bir sıkıntı yok, sadece yaylar kaynaklı kamber açıları bozulmuş.
Sadece yayla sorununuzu çözmenize sevindim, keyifli sürüşler.
Unutmadan hangi marka yay aldınız, paylaşabilirseniz sevinirim.
 
Kamberiniz düzelmişse demekki üst salıncak kollarında bir sıkıntı yok, sadece yaylar kaynaklı kamber açıları bozulmuş.
Sadece yayla sorununuzu çözmenize sevindim, keyifli sürüşler.
Unutmadan hangi marka yay aldınız, paylaşabilirseniz sevinirim.
Raion Marka yay aldım. Soldaki stok yay sağdaki Raion. Stok yay'a göre direnci daha çok uzunluk aynı lakin kalınlık olarak bir kaç mm daha fazla.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2022-02-27 at 13.59.23.jpeg
    WhatsApp Image 2022-02-27 at 13.59.23.jpeg
    199.7 KB · Görüntüleme: 23
Geri
Üst