Kick down butonu ve cvtnin hakkını vermek

Katılım
27 Haz 2019
Mesajlar
77
Tepki puanı
52
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Selam arkadaşlar,

Şu sıralar çok fazla topic açıyorum hepinize teker teker teşekkür ediyorum zahmet edip cevaplıyor bilgilendiriyorsunuz bu cahil kardeşinizi :)

birinci sorum İnternette araştırdığım kadarıyla otomatik viteslilerin çoğunda ve bazı cvt lerde gaz pedalının sonunda tuş bulunuyormuş ve bu tuş gaz pedalına sonuna kadar bastığınızda hissedilip maximum performans sağlayıp yakıtı içiyormuş. bizim araçlarda bu var mı (1.6 eco exec) ?
ikinci sorum ise kalkışlarda atıyorum 80 km /s hızlı bir şekilde ulaşmak istiyorum gaza fazla basarsam kasnak kitlenip 6500 görünceye kadar çığlık çığlığa gidiyoruz :) basmazsam ise D de kendisi sakin kullanmaya çalışıyor hani bazen biraz fazla pedala basayım ama çok basmayım ki kasnağı kitlemesin diyesim geliyor sırf bu yüzden.

Bunun bir tricki var mı acaba yani hem hızlı değiştirsin yeterince hemde 6500 deviri beklemesin?

birde sırf b 6500 görmeden hızlanmak adına şöyle bir şey yapıyorum ani yarım gaz basıyorum baktım 5000 lere gidiyor devir ,pedaldan ayağımı cekip tekrar koyuyorum ama yarım sonra yavaş yavaş bastırıyorum. daha iyi bir yöntemi olan var mı acaba?

cvt gerçekten profesyonellik istiyor:)

Şimdiden çok Teşekkürler.
 
Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
93
Tepki puanı
142
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
CVT'nin ozelligi motor devrini en yuksek verim alinan devirde tutarak, diger tarz sanzimanli araclarda devir degisiminden olusan guc kaybini yasatmamaktir.
Yani bir taktigi yok. maksimum performansi CVT'nin sabitledigi devirde alirsiniz o kadar.
 
Katılım
1 Tem 2019
Mesajlar
74
Tepki puanı
67
Konum
İzmir
Bizim araçta kick down tuşu yok eski aracımda vardı ve güzel bir buluş.olmasını isterdim.

MI 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
398
Tepki puanı
289
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
1.viteste 6500 rpm cevirmek bence cok sakincali,tork konvenktoru acisindan..illa devir kesiciyi duyayim diyirsaniz 2.ve.3viteslerde yapin ama lpg aracta bu devirlerde surekli gezerseniz motor omru cok uzun olmaz :)
 
Katılım
27 Haz 2019
Mesajlar
77
Tepki puanı
52
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
1.viteste 6500 rpm cevirmek bence cok sakincali,tork konvenktoru acisindan..illa devir kesiciyi duyayim diyirsaniz 2.ve.3viteslerde yapin ama lpg aracta bu devirlerde surekli gezerseniz motor omru cok uzun olmaz :)
Hocam yanlış anladınız sanırm beni :)
ben ses duymak istemiyorumki + paddle shift yok bende 2017 eco exec dolayısyla kalkışta 6500 devire gitmek istemiyorum zaten varsa bir pedal oyunu onu yapayım ama sessiz hızlansın istiyorum
 
Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
93
Tepki puanı
142
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
1.viteste 6500 rpm cevirmek bence cok sakincali,tork konvenktoru acisindan..illa devir kesiciyi duyayim diyirsaniz 2.ve.3viteslerde yapin ama lpg aracta bu devirlerde surekli gezerseniz motor omru cok uzun olmaz :)
Muhendisler arabayi bu sekilde calismaya odakli yapip ona gore urettilerse illa ki vardir bi bildikleri bu Japonlarin :)
yoksa bosu bosuna 6 yil garanti vermezler TR gibi bir ulke de ozellikle.

Bu arada uzun zamandir arabaya binmedim ama ben sanki kickdown butonu var diye hatirliyorum. Ya da direksiyondan vites olup olmamasina gore degisiyor mu acaba?
 
Katılım
1 Tem 2019
Mesajlar
74
Tepki puanı
67
Konum
İzmir
Muhendisler arabayi bu sekilde calismaya odakli yapip ona gore urettilerse illa ki vardir bi bildikleri bu Japonlarin :)
yoksa bosu bosuna 6 yil garanti vermezler TR gibi bir ulke de ozellikle.

Bu arada uzun zamandir arabaya binmedim ama ben sanki kickdown butonu var diye hatirliyorum. Ya da direksiyondan vites olup olmamasina gore degisiyor mu acaba?
Valla şimdi indim araçtan paddle shift de var ama tuş yok

MI 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Benim 1.5T aracımda tuş yok ama paddle shiftten düşürme yapmayacağım zaman ani hızlanma istiyorsan önce bi kere gaz pedalını tokatlıyorum sonra ortanın bir tık üstünde gaza basarsam ne 6500 devirlere oturuyor ne çok yavaş kalıyor orta karar hızlanma elde ediliyor.

sizde bir deneyin. cvtyi aniden harekete geçirmek zaten mantıken imkansız ama ben bu şekilde bir uyarma yöntemi buldum kendimce.

eğer tokatlamadan oturursan gaza 6500e çıkıyor. oturmadan yarı gaz verirsen gene 3000 devirlerde kalıyor.

aracı ne zaman kullanırım bilmiyorum ama aklıma gelirse video çekeyim.
 
Katılım
27 Haz 2019
Mesajlar
77
Tepki puanı
52
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Benim 1.5T aracımda tuş yok ama paddle shiftten düşürme yapmayacağım zaman ani hızlanma istiyorsan önce bi kere gaz pedalını tokatlıyorum sonra ortanın bir tık üstünde gaza basarsam ne 6500 devirlere oturuyor ne çok yavaş kalıyor orta karar hızlanma elde ediliyor.

sizde bir deneyin. cvtyi aniden harekete geçirmek zaten mantıken imkansız ama ben bu şekilde bir uyarma yöntemi buldum kendimce.

eğer tokatlamadan oturursan gaza 6500e çıkıyor. oturmadan yarı gaz verirsen gene 3000 devirlerde kalıyor.

aracı ne zaman kullanırım bilmiyorum ama aklıma gelirse video çekeyim.
yani gaz çekip tekrar pedala baskı sağlayarak hem kasnak modunu değiştriyor hemde sanki pedalla paddle shift yapmış gibi oluyorsunuz?

bende paddle shift olmadığından tek aracım gaz pedalı :)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Pedalın sonundaki kick-down butonu HB kasa Civicler harici diğer Civiclerde mevcut değil diye biliyorum.
CVT şanzımanın temel hedefi performanstan ziyade verimlilik ve ekonomidir, performans talebi durumunda ise maximum gücün verildiği 6000 devirlere sabitleyerekte maximum gücün sürekli verilmesine katkıda bulunur.
Hatta FB7lerde FC5lerin 100 kg. daha ağır olmasına rağmen daha seri olmasını sağlayanda bence CVT şanzıman.
Arkadaşın FC5inde ufak yokuş denemelerinde FB7 vites değiştirdiğim anda tıkanırken FC5 CVT sayesinden sürekli yüksek devirde kalabildiği için hızlanmasını koruyabiliyordu (y)
 
Son düzenleme:
Geri
Üst