Konuya cevap cer

civic lerin otomatiklerinde kickdown butonu sert oluyor gaza dibine kadar kuvvetlice iyice basın, butonu bulacaksınız:) bir hyundai de yada volkswagen de buton yapısı öyle değil kick down düğmesi yumuşak oluyor gaza sonuna kadar bastırınca düğme hemen hissediliyor.


işyerinden bir ustabaşına civic önerdim 25000 lirası vardı gitti 2017 yılının başında otomatik vites EK8 kasa aldı sonra bir sürü dua etti bana 99 model araba bu kadar mı sorunsuz olur yolda dümdüz ok gibi gidiyor falan filan ama dedi rampa çıkamıyorum bu arabayla ne biçim 1.6 motor bu dedi otomatik vites mi kasıyor acaba diyordu, sonra arabayı aldıktan bir ay sonra kick down butonunu yeni keşfetmiş:) dedi ki gaz pedalının altında düğme varmış ya:) eee dedik, ona basınca vıırrrooowww devir saati fırlıyor rokete takıyor uçuyor makina:) demişti


tabi öncesinde 2001 model megane a biniyordu bu arkadaş:) 12 yaşında megane ın bozulmadık ne ECU beyni kalmıştı ne ön takımı ne egzantrik sensörü devir saati bilmemne alayı arızalıydı.


gaz pedalını iki kademeliymiş gibi hissettiren şey yavaş hızda giderken belli bir gaz pedalı pozisyonundan sonra motor devri yeteri çabuklukta artamadığı sadece motor gücüyle aynı viteste çabuk hızlanamadığı için vites yükseltmeyi bırakıp artık vitesi küçültmeye başlamasından kaynaklı bir hissiyat başka birşey değil aslında:) bütün otomatikler gaza az basınca yavaş yavaş vites büyüte büyüte gider, 40-50km hızda giderken 2-3mm basılan gaza birden 3-4cm basınca gaz pedalı dibi görmese bile çabuk hızlansın diye vitesi küçültür gazı aniden keserseniz kompresyona bindirir yüksek devir küçük viteste kalır, aniden hızlanıp gazı yavaş yavaş keserseniz akışa geçer boş vitese takmış gibi rahatlatır kendini çünki o esnada en büyük vitese kadar takar. tam otomatikler CVT ve planet dişli sistemler böyle ama DSG EDC gibi sistemler böyle değil.


Geri
Üst