Kırmızı ışıkta N konumuna almak

yıllardır otomatik vites kullandım hiç N ye almadım. önceki aracımı da yaklaşık 6 yıl böyle kullandım şanzumanda en ufak bir sıkıntı olmadı
 
N nin tek amacı d ve r yi birbirinden ayırmaktır. N konumunda şanzıman yağı sirkülasyon yapmaz ve ısınır.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yani D ve R arasinda gecis yaparken önce N ye mi aliyorsunuz?Tam bilmiyorum ama ben oyle yapmiyordum.Vitesi atmadan once araci tamamen durdurmus olmak yeterlidir diye dusunuyordum.sonucta tam otomatik bir sanziman N ye atilacaksa bile kendisi atiyodur öncesinde.Bu sadece benim dusuncem teknik bilgisi olan varsa paylassin lutfen.
 
Rolantide beklemek için ne yapmak gerek?

Bir de P ye stop ettikten sonra mı alıyorsunuz yoksa önce mi?

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
Ben kirmizida N ye almanin faydali olacagini dusunenlerdenim.D de frene basinca(start stop aktif degilse) aracin ileri dogru ardilma egiliminde oldugunu farketmissinizdir.şanzıman arabayı yurutmek istiyor sen frenle bir direnc uygulayip durduruyorsun.bence illaki sanzimana baskisi vardir bunun.
Tam olarak konu bu işte. Aracın ileriye gitme isteği şanzıman yağının dolaşımı ve oluşturduğu basınç sayesindedir. N'de yağ dolaşımı duru haliyle yağ soğutucudan dolaşmayacağı için ısınır. 5-10dkya kadar birşey olmaz ancak süre uzadıkça şanzımana zarar verir. Işıklarda n ya da d konumunda çok sorun yaşanmaz.

Park için önce n'ye alın sonra el frenini çekip ayağınızı frenden kaldırın, araç el freninde kalsın. Sonra frene basarak p konumuna alın.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Tam olarak konu bu işte. Aracın ileriye gitme isteği şanzıman yağının dolaşımı ve oluşturduğu basınç sayesindedir. N'de yağ dolaşımı duru haliyle yağ soğutucudan dolaşmayacağı için ısınır. 5-10dkya kadar birşey olmaz ancak süre uzadıkça şanzımana zarar verir.



SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Haklısınız N konumunda yag dolaşımı yok.
Yanılıyorsunuz N konumunda rolentıde çalışan aracın şanzumanı yada yagı ısınmaz,Isınmadıgı için dolaşım yapmaya ve sogumayada ıhtıyacı olmaz.
 
Haklısınız N konumunda yag dolaşımı yok.
Yanılıyorsunuz N konumunda rolentıde çalışan aracın şanzumanı yada yagı ısınmaz,Isınmadıgı için dolaşım yapmaya ve sogumayada ıhtıyacı olmaz.
Yağ dolaştığı için ısınmaz. Hareketli metal parçaların sürtünmeleri sonucu ısınır. Dolaşım sonucu yağ aoğutucuya giderek soğutulur. Kısaca basınç olamaması yağ soğuktur demek olmaz.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bence kısa zamanlı durmalarda N konumuna almamak gerekir
 
Sürekli N ve D moduna geçiş yapmak dişlilerde yıpranma meydana getirebilir. Nihayetinde alt aksamda mekanik olarak değişiklik yapmış oluyorsunuz. Muhtemelen kavramanın ömründen yer. N yani boş vites bütün duraksamalar için değil, uzun süreli duraksamalar veya el frenini çekmeden önce vitesteki yükü almak için kullanılmalıdır.

Aracı park edecek iken önce fren pedalına basılır, sonra vites N konumuna getirilir. Sonra Fren Pedalından ayağımızı çekip (düz zeminlerde bu problem olmaz eğimli zeminlerde fren pedalından ayağımızı çekerken el freninide çekiyor olmalıyız ki araba kaymasın) araç tamamen boş konumdayken el frenini çekmemiz gerekiyor. Bu araç yükünü vites dişlilerine değil de el frenine bindirir. Vites dişlilerinin ömrünü uzatmak için böyle bir yöntem kullanılır.
Yazdıklarımda hata varsa düzeltebilirsiniz. Ben böyle biliyorum.
 
N konumuna alindiginda sanzimanin yaglamayi kestigi ve zamanla sorun cikarabilecegini soylemisti ustamiz.



ES7 - FB7 - FC5

#06AFM316
 
Ben de kendi kullanım tarzımdan bahsedeyim :
Manuel vitesli araçlarımda da yaptığım gibi, bekleme süresi uzun ise kesinlikle N konumuna alıyorum. Işıklarda mesela, süre 20sn. den uzun ise vitesi boşa alıyorum. Şanzıman yağının ısınması ile ilgili durumu ise yeni öğreniyorum. Kitapçıkta buna benzer bir ibare hatırlamıyorum. Tekrar bir bakacağım.
Mantık olarak, düz bir zeminde D konumundaki araba, freni bıraktığınızda ileri gitme eğiliminde olduğu için, sisteme fazladan bir yük getirdiğini düşünenlerdenim. Motora, şanzımana ve tabii ki balatalara.
Ayrıca S ve L konumu için yanlış birkaç yorum var gibi... Hareket halindeyken neden S moduna geçilmesin? Çok mantıksız...Bir de süratiniz 20-30 km. üzerindeyse (teknik alt limiti bilmiyorum) aracı L moduna sakın almayın hatta denemeye bile çalışmayın! Adı üstünde LOW yani düşük... Aracın 1. vitesi o.
 
Geri
Üst