Kırmızı ışıkta N konumuna almak

@hctrn Kesinlikle bunu denemeyin.
 
Aklıma geçen yıllarda forumda açılan ve şu anda linkini bulamadığım bir mesaj geldi :D

Mesajda kendi honda civic aracında araç durur haldeyken Nye alıp sonra 4000 devire getirip Dye aldığında ani patinajla çok güzel kalkış yaptığını ve birşey olmadığını ancak arkadaşının golf aracında bunu yaptıktan sonra golf'ün yürümediğini ve ne yapabileceğini soruyordu :D
 
Launch control özelliğini fabrikasyon olarak sunmayan araçlarda bunu yapmamak lazım.
Aklıma geçen yıllarda forumda açılan ve şu anda linkini bulamadığım bir mesaj geldi :D

Mesajda kendi honda civic aracında araç durur haldeyken Nye alıp sonra 4000 devire getirip Dye aldığında ani patinajla çok güzel kalkış yaptığını ve birşey olmadığını ancak arkadaşının golf aracında bunu yaptıktan sonra golf'ün yürümediğini ve ne yapabileceğini soruyordu :D

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Launch control özelliğini fabrikasyon olarak sunmayan araçlarda bunu yapmamak lazım.

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam launch control'de bile bu çok riskli :) Tork konvertörünü dağıtır direk, tork konvertörlü araçlarda gerekmedikçe ani kalkışlar tavsiye edilmez zaten (y)
O mesajı yazan kişide arkadaşının aracının tork konvertörüne zarar verdikleri için araç yürümüyordu muhtemelen :unsure:
 
Bildiginiz gibi poka yoke dedigimiz gibi bir yalin uretim yöntemi var ve bu yöntem yanlis oldugunu bildigimiz halde yapma ihtimalimiz olan hatalara onlem alarak hata yapmamizi engellemek uzerinde calisir. Örneğin elegance fc5lerde p konumuna almadan anahtari cikartamazsin. Aynı bu durumda oldugu gibi ben yolda giderken S den Dye atiyorum diye düşünüp Dden N ye vitesi atma ihtimalim var. Aracin buna izin vermemesi lazim veriyorsa bunun sanzumana zarar vermemesi lazim. Ya da tekrar d ye atmam araca zarar verebilirse buna izin vermemesi lazim sizin dusunceleriniz nedir? Ben N de 4k devir yapip Dye alip kalis yapma mantigini manuel araclar icin de zararlı görüyorum. Bunu manuelde engelleyemezsin fakat otomatikte engelleyebilirsin haksiz miyim?

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bildiginiz gibi poka yoke dedigimiz gibi bir yalin uretim yöntemi var ve bu yöntem yanlis oldugunu bildigimiz halde yapma ihtimalimiz olan hatalara onlem alarak hata yapmamizi engellemek uzerinde calisir. Örneğin elegance fc5lerde p konumuna almadan anahtari cikartamazsin. Aynı bu durumda oldugu gibi ben yolda giderken S den Dye atiyorum diye düşünüp Dden N ye vitesi atma ihtimalim var. Aracin buna izin vermemesi lazim veriyorsa bunun sanzumana zarar vermemesi lazim. Ya da tekrar d ye atmam araca zarar verebilirse buna izin vermemesi lazim sizin dusunceleriniz nedir? Ben N de 4k devir yapip Dye alip kalis yapma mantigini manuel araclar icin de zararlı görüyorum. Bunu manuelde engelleyemezsin fakat otomatikte engelleyebilirsin haksiz miyim?

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dediğiniz doğru, bence de engellemesi gerekirdi :unsure:
 
Aracım kapı kapalı değilken d ye almama izin veriyor freni bırakıp hareket etmek istediğimde kendiliğinden aniden ve sert bir biçimde p konumuna geçiyor.Dalgınlıkla ayrı zamanlarda 2 kez yaptım ve baya ses geldi.
Böyle bir zararı kendine vereceğine,kapı kapalı değilse d ye geçmeme izin vermese daha iyi olmazmıydı?
 
Kırmızı ışıkta N ye almak şehir efsanesi normalde şanzımana faydası yok ama psikolojik olarak rahat etmek isteyen uzun beklemeli kırmızı ışıkta N ye alabilir. Ben yapıyor muyum evet cunku frene basmak yerine N ye almak daha rahat oluyor fakat D de iken sağlam frene basarsanız da aynı şey tamamen tercih meselesi. ;)
 
Geri
Üst