Klima

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan chnygt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
17
Çözümler
1
Tepki puanı
11
Konum
Kayseri
2008 elagance aracımın klimasını açtığım da soğuk üfürmede araçta 15 saniyede bir belirgin titreme oluyor nedeni ne olabilir ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
2008 elagance aracımın klimasını açtığım da soğuk üfürmede araçta 15 saniyede bir belirgin titreme oluyor nedeni ne olabilir ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aynı kasadan tanıdık birinin arabasını test edebilirsiniz. Normal olup olmadığını daha iyi anlamış olursunuz.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
2008 elagance aracımın klimasını açtığım da soğuk üfürmede araçta 15 saniyede bir belirgin titreme oluyor nedeni ne olabilir ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu titreme normal ancak subap ayarı ne kadar bozuksa o kadar barizleşir.
Eğer uzun süredir subap ayarı yaptırmadıysanız yaptırmanızı tavsiye ederim, bu titremelerin dozunun azaldığını daha net göreceksiniz (y)
 
Klima kompresörü devreye girip aracı zorluyor bir nevi güçten çalıyor ve aracınız o an titriyor sonra devri dengeliyor, düzeltiyor.Arabanız LPGli ise bu durum daha da belirgin oluyor.Kompresör, ayarladığınız dereceye göre belirli aralıklarla devreye girip çıkıyor, girip çıkıyor...

Hocam bende tesadüf bu konuyu araştırıyorum. Ayarladığımız dereceye göre Kompresör ün belirli aralıklarla devreye girip çıkması normal bir durum ozaman. Ama kompresör bazen sesli devreye girip çıkıyor. Tık tık diye sesi duyuyorum. Gaz pedalındada o titreşimi hafiften hissesiyorum.

iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Titreme olur niye derseniz zaten obd den baktığımda R kodlu honda motorları 700 devirde çalışıyor rolantide ee klima kompresörü açıldığı anda birden yük biniyor devir düşüyor stop etme yoksa normal dert etmeyin




EK1 - ES7 - EP2 - FD6
 
Bende subap ayarindan once sanki basli bir ses sisteminden bas verir gibi titrerdi araba,arada da stop etmisti bir kac kez..subap ayarindan sonra titreme nispeten daha az hissedilir oldu.. benzin lpg farketmiyor o titreme maalesef oluyor klima kompresoru nedeniyle..care ne? Klimayi cok gerekmedikce kullanmayin ya da auto modda 24 derece civari kullanin..rolanti zaten dusuk bizim araclarda,klimayi da acinca bogazini sıkıyorsun sanki :) buradan honda muhendislerine teessuflerimi bildiririm bu sebeple..
 
Titreme olur niye derseniz zaten obd den baktığımda R kodlu honda motorları 700 devirde çalışıyor rolantide ee klima kompresörü açıldığı anda birden yük biniyor devir düşüyor stop etme yoksa normal dert etmeyin




EK1 - ES7 - EP2 - FD6
Hocam titreme, silkeme yada stop etme durumu yok bende ama klima belli bir dereceye ulaştığı zaman kompresör devreden çıkıp geri giriyor bu durum normalmiş ama kompresör ün devreye girip çıkma sesini duyuyorum. Tık tık diye ve gaz pedalındada bunu hissediyorum
 
Hocam titreme, silkeme yada stop etme durumu yok bende ama klima belli bir dereceye ulaştığı zaman kompresör devreden çıkıp geri giriyor bu durum normalmiş ama kompresör ün devreye girip çıkma sesini duyuyorum. Tık tık diye ve gaz pedalındada bunu hissediyorum

Sehir halinde iken o sesi duyamazsınız klima rulmanı hep döner sizin o duydunuz tık sesi iç rulmanın dış rulman ile birleşme sesi yani klima kompresöründen gelmiyor ama rolantide duyarsınız onu anca




EK1 - ES7 - EP2 - FD6
 
Sehir halinde iken o sesi duyamazsınız klima rulmanı hep döner sizin o duydunuz tık sesi iç rulmanın dış rulman ile birleşme sesi yani klima kompresöründen gelmiyor ama rolantide duyarsınız onu anca




EK1 - ES7 - EP2 - FD6
Rolantide de duyuyorum. Seyr halindeykende duyuyorum. Kompresör den geldiğine eminim hocam
 
Sürücü A/C klima butonuna bastığında, “tik-“tak” diye bir ses duyulur ve kompresör kavraması, kompresör kasnağıyla kilitlenir. Böylece kompresör kasnağının dönüş hareketi, manyetik kavrama üzerinden kompresör giriş miline iletilir ve kompresör çalışmaya başlar.

Sabit hacimli klima kompresörü , istenen sıcaklık sağlandığında, periyodik olarak açılıp kapanarak (manyetik klima kavramasıyla) sıcaklığı dengelemesi sağlanır. Bunu sürücü aracın çekişindeki değişimden hissedebilir.
(ALINTIDIR.)
Kompresörün seyr halinde istenen sıcaklığa ulaştığında periyodik olarak açılıp kapanması normalmiş. Doğal olarak o tik - tak seside her açılıp kapanmasında duyuluyor. Çok sinir bozucu.
 
Geri
Üst