- Katılım
- 25 Ocak 2018
- Mesajlar
- 1,106
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 1,528
- Konum
- İstanbul
- Ad Soyad
- Volkan Dizge
- Yaş
- 32
- Aracınız
- Civic FD6 2011
Lpg li araçlarda çok sık karşılaştığımız sabahları geç çalışma,ilk marşta çalışmama sorunların başlıcaları.Bşr dönem benim de yaşadığım problem ve sonucunda brc sistemin regülatörü garanti kapsamında değişime gitti,sorun çözüldü.Bu sorunların farklı sebepleri de oluyor. Regülatör diyaframındaki delik/yırtık yüzünden gün boyunca silindire/emme portuna gaz doluyor araç ilk marşta boğuluyor çalışmıyor/geç çalışıyor.Kalitesi lpg kullanımı yüzünden enjektörlerde pislik birikiyor yine regülatördeki gibi araç bir nevi boğuluyor. Yaz aylarında Lpg bakımı sırasında size söyleme gereği bile duyulmadan daha çabuk lpg ye geçmesi için ayarlar değiştiriliyor.Lpg ye geçmesi için soğutma suyu sıcaklığı 35-37 yada daha fazlayken 20 lere çekiliyor nasılsa hava sıcak diye.Hava sıcakken pek sorun olmuyor fakat havalar serinleyince sıvı haldeki lpgyi gaz haline geçirmede kullanılan soğutma suyu sıcaklığına daha fazla ihtiyaç duyuluyor.Düşük derecelere ayarlı olduğu için de lpg ye geçişte silkeleme,stop etme yaşanıyor.
Lpg kaynaklı arızayı forumda genelde lpg yi tanktan kapatın,araç benzine geçtikten sonra stop edip sabah öyle çalıştırmayı deneyin şeklinde.Evet işe yarıyor fakat arıza nerede? Regülatör mü enjektör mü yoksa ayar mı? Bunu öğrenmek için de yine kendimiz kontrol yapabiliriz.Bunun için öncelikle aracı çalıştırıp lpg ye geçtikten sonra 5 dakika bekliyoruz ve lpg de stop ediyoruz.Daha sonra;


Resimlerde göründüğü gibi regülatörden çıkıp motora gelen tek hortumu,motor tarafından çekerek çıkarıyoruz.Hortumun açık ucuna köpük yada sanayi işi tükürük sürebiliriz.Bu regülatörden gelen hortumda baloncuk oluşuyorsa eğer geçmiş olsun regülatör diyaframınız delik. Burada sorun yoksa eğer enjektör kontrolüne geçebiliriz.


Resimlerde göründüğü gibi filtreden sonra enjektör grubu var ve bu enjektör grubundan motora ayrı ayrı 4 tane hortum gidiyor.Her bir hortumu enjektör tarafındaki kelepçesinden çıkartıp yine köpük ile kontrol ediyoruz. Bu işlemi hepsi için tek tek yapıyoruz,hangisinden baloncuk yapıyorsa o enjektörlünüz gaz kaçırıyor.Hepsi sağlamsa regülatör ve enjektörleriniz sağlamdır,ayarlarınızda sorun olabilir. Akü,ateşleme vb sorunlar da ihtimal dahilinde olacaktır fakat genelde ilk 3 bunlar oluyor.
06 HONDA 2234
Lpg kaynaklı arızayı forumda genelde lpg yi tanktan kapatın,araç benzine geçtikten sonra stop edip sabah öyle çalıştırmayı deneyin şeklinde.Evet işe yarıyor fakat arıza nerede? Regülatör mü enjektör mü yoksa ayar mı? Bunu öğrenmek için de yine kendimiz kontrol yapabiliriz.Bunun için öncelikle aracı çalıştırıp lpg ye geçtikten sonra 5 dakika bekliyoruz ve lpg de stop ediyoruz.Daha sonra;


Resimlerde göründüğü gibi regülatörden çıkıp motora gelen tek hortumu,motor tarafından çekerek çıkarıyoruz.Hortumun açık ucuna köpük yada sanayi işi tükürük sürebiliriz.Bu regülatörden gelen hortumda baloncuk oluşuyorsa eğer geçmiş olsun regülatör diyaframınız delik. Burada sorun yoksa eğer enjektör kontrolüne geçebiliriz.


Resimlerde göründüğü gibi filtreden sonra enjektör grubu var ve bu enjektör grubundan motora ayrı ayrı 4 tane hortum gidiyor.Her bir hortumu enjektör tarafındaki kelepçesinden çıkartıp yine köpük ile kontrol ediyoruz. Bu işlemi hepsi için tek tek yapıyoruz,hangisinden baloncuk yapıyorsa o enjektörlünüz gaz kaçırıyor.Hepsi sağlamsa regülatör ve enjektörleriniz sağlamdır,ayarlarınızda sorun olabilir. Akü,ateşleme vb sorunlar da ihtimal dahilinde olacaktır fakat genelde ilk 3 bunlar oluyor.
06 HONDA 2234