LPG ve benzinli kullanım hakkında

Katılım
26 Ağu 2017
Mesajlar
36
Tepki puanı
1
Konum
adana
Aracınız
Çok güzel bilgiler bunlar
Pratik olarak anlamamız gereken şu mu BRC sistemi aracın devrine göre LPG'li kullanımda motora zarar verecek kritik bir ısıya müdahale ederek LPG de iken duruma göre benzin i devreye mi alıyor

PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
ilave olarak,

BRC gibi akıllı cihazlarda, 5000+ devirlerde LPG'den gelen aşırı ısının zamanla hasar verip motor ömrünü kısaltmasına önlem olarak, ısıl/kalorifik değeri daha düşük benzinin belli yüzdelerle silindir içine püskürtülerek soğutma yapması (evet, soğutma) da sağlanır.

O bakımdan, depoda benzin olması da istenir.

Hocam o zaman neden bizim fb7 lerde 20 binde bir subap ayarı gerekli? Benzinde binince bu km çok yukarılarda subap istiyor


2013 Cıvıc Elegance Otomatik
iPhone cihazından
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Hocam o zaman neden bizim fb7 lerde 20 binde bir subap ayarı gerekli? Benzinde binince bu km çok yukarılarda subap istiyor

2012 yılında ben FB7 aracımı Ocak ayında aldığımda bayimiz LPG dönüşümüne tamamen uyumlu demişti. Ben Haziran ayında 6400km olmuştum ama servis hala dönüşüm tarihi veremiyordu. BRC yetkili servisinde kendi işimi gördüm. O yazın sonunda Honda, Eco modelleri tanıttı ve benim 1500TL yaptığım dönüşümü sanırım 600TL işçilik ve 3600TL kit karşılığında (net rakamları bilenler düzeltebilirler) yapmaya başlamıştı. Neyse...

Ustalardan ve forumlardan (yerli/yabancı) aldığım bilgilere göre, motorun benzine (95 oktan) ayarlanmış olmasıyla ilgili bir durum.

Eco modellerdeki silindir kapaklarının LPG ile zaten çalışabilen motoru daha iyileştirilmiş tasarıma sahip olduğu, bu sayede subap ayarının normal modellerde 20k, Eco modellerde 40k km'de bir kez yapılması tavsiye edilmekteydi. Sanırım Toyota LPG uyumlu tasarımda daha ileride ve onlarda bu ayara ya ihtiyaç yok, ya çok daha uzun periyotlarda gerekli denir.

LPG yakıtın verdiği ısı enerjisi miktarı daha yüksek olduğu için motorun daha kısa sürelerde kontrol edilmesi gerekiyor.

Ek bilgi: (Alt) Isıl kalorifik değerleri:
Benzin: 10.400 kCal/kg
LPG: 10.900 kCal/kg
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
2012 yılında ben FB7 aracımı Ocak ayında aldığımda bayimiz LPG dönüşümüne tamamen uyumlu demişti. Ben Haziran ayında 6400km olmuştum ama servis hala dönüşüm tarihi veremiyordu. BRC yetkili servisinde kendi işimi gördüm. O yazın sonunda Honda, Eco modelleri tanıttı ve benim 1500TL yaptığım dönüşümü sanırım 600TL işçilik ve 3600TL kit karşılığında (net rakamları bilenler düzeltebilirler) yapmaya başlamıştı. Neyse...

Ustalardan ve forumlardan (yerli/yabancı) aldığım bilgilere göre, motorun benzine (95 oktan) ayarlanmış olmasıyla ilgili bir durum.

Eco modellerdeki silindir kapaklarının LPG ile zaten çalışabilen motoru daha iyileştirilmiş tasarıma sahip olduğu, bu sayede subap ayarının normal modellerde 20k, Eco modellerde 40k km'de bir kez yapılması tavsiye edilmekteydi. Sanırım Toyota LPG uyumlu tasarımda daha ileride ve onlarda bu ayara ya ihtiyaç yok, ya çok daha uzun periyotlarda gerekli denir.

LPG yakıtın verdiği ısı enerjisi miktarı daha yüksek olduğu için motorun daha kısa sürelerde kontrol edilmesi gerekiyor.

Ek bilgi: (Alt) Isıl kalorifik değerleri:
Benzin: 10.400 kCal/kg
LPG: 10.900 kCal/kg

Hocam teşekkür ediyorum


2013 Cıvıc Elegance Otomatik
iPhone cihazından
 

esaret

0
Katılım
1 Şub 2017
Mesajlar
352
Tepki puanı
6
Konum
Ankara
Atiker gold var. 25bin km oldu. Ne bi ses ne bi titreme hiç bir sorun yok. Sadece düşük hızlarda gaz pedalının hassasiyetinden midir nedir, ileri geri sallıyor arabayı motor?

manuel fd6 2008 lpg modifiye
gazi makina mühendisliği
angara garage
 
Katılım
26 Ağu 2017
Mesajlar
36
Tepki puanı
1
Konum
adana
Aracınız
Çok güzel bilgiler bunlar
Pratik olarak anlamamız gereken şu mu BRC sistemi aracın devrine göre LPG'li kullanımda motora zarar verecek kritik bir ısıya müdahale ederek LPG de iken duruma göre benzin i devreye mi alıyor

PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yukarıdaki husus konusunda bilgi var mı?

PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
Katılım
26 Ağu 2017
Mesajlar
36
Tepki puanı
1
Konum
adana
Aracınız
Forumda benzinli kullanım ve yakıt tüketim konusunun incelendiği bir başlığı okudum aklımda 2 soru oluştu

Sadece hafta sonu kullanimi genellikle şehir içi kısa mesafeler ve arada sırada şehir dışı uzun yolda kullanım var

Araç benzinli kullanımda daha konforlu sessiz ve atik özellikle uzun yolda araç sollarken

Sorum şu LPG de iken belirli bir devirden sonra benzine geçiş ayarı standart var mı yoksa sonradan Ayar mi gerekir fb7 2015 orijinal BRC var araçta

Yukarıda anlattığım durumda sakin sürüşte benzin daha mantıklı olabilir mi

PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
[MENTION=9532]fozerpalet[/MENTION]
6 yıldır kullanıyorum, kalitesiz gaz alımı dışında kalite ve konfor kaybını hissedemedim.

Marka LPG kullansam da bazen çekiş kaybını, özellikle orta yükte ve hafif rampada hissedebiliyorum. Onun dışında bir otoyolda kesiciye girme konusunu belki cihazla ölçerek karşılaştırabilirim. Yoksa bastım ı yapıştırmakta.

Ama bence siz yazılıma baktırın. Orijinal BRC yazılımını deneyin. Biraz performans kaybı, biraz ağırlık hissedebilir, yakıtın daha erken bittiğini ölçebilirsiniz belki ama sorunsuz kullanım yakalarsınız. Orijinali bir hazmettikten sonra çeşitli modifiye/servis icadı yazılım varyasyonları deneyebilirsiniz.

Yıllarca bilgisayar bağlatmadığım LPG elektroniğine yakın zamanda güncel(!) yazılım attırdıktan sonra daha önceleri de yazdığım gibi, 5000+RPM devirlerde dolu depoda bile benzine geçmemle bizim servisin icadını denediğini öğrenmiştim. Belki depom (boş+dolu depoda kalibrasyon sonrası) 50km daha çok götürüyor ama ne zaman benzine geçireceğini de merak etmiyor değilim. Varsın geçsin, depomda her zaman benzin bulunur :)
 
Geri
Üst