Maksat sohbet olsun

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Honda adı altında araçlarimizin son zamanlarda en çok canımızı sıkan neler var desem katılım olurmu acaba?
Belki birbirimizin işine yarar çabuk cevap bulur. Konu uygun değilse kaldırılabilinir.

Mesela kendimden örnek vericek olursam 6 ay boyunca stop etme durumuyla çok ugrastim herşeyi yaptım değisicek temizlenecek, lakin yakit istasyonunu değiştirdim sorun ortadan kalktı.
Shell den opete geçtim.

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
Japon otomobillerin de bence en can sıkıcı şey genel olarak izolasyon kusurudur.
Özellikle FC5 kullanıcısı olarak kabiliyetli şasesi ve ideal oturuş pozisyonu ile büyük keyif alarak kullandığım kaliteli C segment araçların başında geliyor.
Bağımsız süspansiyonları ve orta karar sertliği sayesin de Türkiye yollarına çok güzel uyum sağlıyor. Avrupa arabalarından sert yapılı süspansiyonları yüzünden bu kadar keyif alamıyorum şahsen..
Aklımda kalacak nadir otomobillerden birisi kesinlikle..
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Japon otomobillerin de bence en can sıkıcı şey genel olarak izolasyon kusurudur.
Özellikle FC5 kullanıcısı olarak kabiliyetli şasesi ve ideal oturuş pozisyonu ile büyük keyif alarak kullandığım kaliteli C segment araçların başında geliyor.
Bağımsız süspansiyonları ve orta karar sertliği sayesin de Türkiye yollarına çok güzel uyum sağlıyor. Avrupa arabalarından sert yapılı süspansiyonları yüzünden bu kadar keyif alamıyorum şahsen..
Aklımda kalacak nadir otomobillerden birisi kesinlikle..
Evet izalasyon bence A dan Z ye zayıf. Lakin birazda lastik giriyor işin içine.
Duruşu ve üzerine eklenen her ne varsa kesinlikle ön planda... Bı çoğu alanda benim düşüncem hemen hemen başı çekiyor kendi sinifinda.

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,025
Çözümler
1
Tepki puanı
640
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Honda adı altında araçlarimizin son zamanlarda en çok canımızı sıkan neler var desem katılım olurmu acaba?
Belki birbirimizin işine yarar çabuk cevap bulur. Konu uygun değilse kaldırılabilinir.

Mesela kendimden örnek vericek olursam 6 ay boyunca stop etme durumuyla çok ugrastim herşeyi yaptım değisicek temizlenecek, lakin yakit istasyonunu değiştirdim sorun ortadan kalktı.
Shell den opete geçtim.

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

2012 yılından beri 2010 FD6, 2013 FB7 ve 2018 FC5 sedan otomatik Civic kullanan biri olarak düşüncelerime başlıyorum..ve yıl 2023

Hondaların kendini kanıtlamış motoruna ve otomatik şanzumanına sözüm yok...Sanayiciler sevmiyor arabayı çok arıza yapmadığı için

Ama iş yalıtıma gelince zayıflık başlıyor...ses yalıtımı iyi değil....Dolayısıyla plastik aksam malzeme kaliteside çok çok iyi değil..Almanlar plastik aksam işinde başarılılar kabul etmem/etmek gerekiyor.

Süspansiyon sistemi alman araçlarına göre sert...daha yumuşak alman hidrolik amortisör kullanılabilir ama sanırım aerodinamik yapısı ve dış şekil dizayndan dolayı sürüş kalitesini de bozar diye sert amortisör kullanıyor Honda..

Şase konusuna gelince aracı kaza anında koruyan şasesidir...Bu konuda diğer markalara göre bence iyi bir konumda...Şasede iyi ve sağlam çelik kullanması bence büyük bir artıyı hak ediyor...

Türkiye piyasasına baktığımızda Honda Kardeş sekment araç ve markalara nazaran iyi bir konumda...Sürücüyü üzmemesi, donanımsal doluluk, çok arıza vermemesi, motor ve şanzıman da kullanılan sarf malzemelerin (buji vs.) kaliteli ve uzun ömürlü olması artıları...Ayrıca Alım/ Satım piyasasında hızlı satılan ve değer kaybetmeyen araçlar olması muazzam güzel....

Dünya arıza ortalamasında az arıza yapan araçlar arasında güzel bir konumda ..

Japon kültürünü beğendiğim için ve araçlarımızın iç / dış dizaynı hissedilir derecede güzel ve karizmatik olduğu için beni kendine çekiyor..11 yıllık Honda kullanıcısı olarak Bağımlısı haline geldim Hondanın....

Bir Honda Aşığı olarak genel düşüncelerim bunlardır....Daha çok konuşulacak şey var ama ana hatlar bunlar... İyi günler...Güzel Sürüşler..

Son karar tabiki sizin. Saygılar
 
Son düzenleme:

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Hondaların kendini kanıtlamış motoruna ve otomatik şanzumanına sözüm yok...Sanayiciler sevmiyor arabayı çok arıza yapmadığı için

Ama iş yalıtıma gelince zayıflık başlıyor...ses yalıtımı iyi değil....Dolayısıyla plastik aksam malzeme kalitesi de çok çok iyi değil..kabul etmek gerekiyor...Almanlar plastik aksam işinde başarılılar kabul etmem gerekiyor.

Süspansiyon sistemi alman araçlarına göre sert...daha yumuşak alman hidrolik amortisör kullanılabilir ama sanırım aerodinamik yapısı ve dış şekil dizayndan dolayı sürüş kalitesini de bozar diye sert amartisör kullanıyor Honda..

Şase konusuna gelince aracı kaza anında koruyan şasesidir...Bu konuda diğer markalara göre bence iyi bir konumda...Şasede iyi ve sağlam çelik kullanması bence büyük bir artıyı hak ediyor...

Türkiye piyasasına baktığımızda Honda Kardeş sekment araç ve markalara nazaran iyi bir konumda...Sürücüyü üzmemesi, donanımsal doluluk, çok arıza vermemesi, motor ve şanzıman da kullanılan sarf malzemelerin (buji vs.) kaliteli ve uzun ömürlü olması artıları...Ayrıca Alım/ Satım piyasasında hızlı satılan ve değer kaybetmeyen araçlar olması muazzam güzel ve artısıdır..

Dünya arıza ortalamasında az arıza yapan araçlar arasında güzel bir konumda ..

Japon kültürünü beğendiğim için ve araçlarımızın dış dizaynı hissedilir derecede güzel ve karizmatik olduğu için beni kendine çekiyor..Bağımlısı haline geldim Hondanın....

Bir Honda Aşığı olarak genel düşüncelerim bunlardır....Daha çok konuşulacak şey var ama ana hatlar bunlar... İyi günler...Güzel Sürüşler..

Son karar tabiki sizin. Saygılar
Sözlerinize tamamen takılıyorum aynı fikirdeyiz emin olabilirsiniz. 4 nesil Honda sahibi oldum hiç pişman olmadım bu zamana kadar, Ve çözülemeyecek arizalariylada karşılaşmadım. Hiç yolda da bırakmadı, yolda kalan Honda aracda gormedim.
Allah da hiç bir soforumuzu marka gözetmeksizin yolda birakmasin...


RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Her Civic kasasının farklı bir karakteri olduğu için sorunlarında her kasaya göre değiştiğini düşünüyorum, ama genel olarak bütün Japonların ses izolasyon sorunları Civic'te de benzer şekilde mevcut.

FD6 için motor kulağının çökmesi, yaşlanmaya bağlı direksiyon mili aşınması, LPGye bağlı arka helezonların zamanla çökmesi kullanıcıların canını sıkacak sorunlar olduğunu düşünüyorum, en azından benim uğraştığım temel problemler bunlardı :)

Şu aşamada Civic kasaları içinde ses izolasyon hususu hariç en sorunsuzu FB7 gibi görünüyor, günümüz şartlarında fabrika montajlı LPGlerdeki VTEC silkelemesi harici diğer araçlardan ayrışan belirgin bir sorunu yok gibi görünüyor (bu sorunda aslında Honda Türkiye kaynaklı, dışarda sonradan montaj yaptıranlarda veya araç benzindeyken hiçbir sorun yok). Bunun haricinde aracın kendi kaynaklı canımı sıkacak hiçbir problemle karşılaşmadım.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Her Civic kasasının farklı bir karakteri olduğu için sorunlarında her kasaya göre değiştiğini düşünüyorum, ama genel olarak bütün Japonların ses izolasyon sorunları Civic'te de benzer şekilde mevcut.

FD6 için motor kulağının çökmesi, yaşlanmaya bağlı direksiyon mili aşınması, LPGye bağlı arka helezonların zamanla çökmesi kullanıcıların canını sıkacak sorunlar olduğunu düşünüyorum, en azından benim uğraştığım temel problemler bunlardı :)

Şu aşamada Civic kasaları içinde ses izolasyon hususu hariç en sorunsuzu FB7 gibi görünüyor, günümüz şartlarında fabrika montajlı LPGlerdeki VTEC silkelemesi harici diğer araçlardan ayrışan belirgin bir sorunu yok gibi görünüyor (bu sorunda aslında Honda Türkiye kaynaklı, dışarda sonradan montaj yaptıranlarda veya araç benzindeyken hiçbir sorun yok). Bunun haricinde aracın kendi kaynaklı canımı sıkacak hiçbir problemle karşılaşmadım.
Aslında fabrika çıkışlı LPG li olması motorun ömrü olarak da erken yaşlanmayı teşkil ediyor. Sonradan takılan yani LPG ne kadar geç takılırsa km bazinda daha geç yaşlanacagin kanaatindeyim bende.
LPG tak olarak evet bende farkındayım arkaları zamanla düşürmektedir.sanirim yayların kalitesiyle alakalı buda ve zaten fd6 diğer araçlara göre biraz düşük.
Fb7 dediginiz gibi fc5 ve fd6 ya göre daha sağlam.

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aslında fabrika çıkışlı LPG li olması motorun ömrü olarak da erken yaşlanmayı teşkil ediyor. Sonradan takılan yani LPG ne kadar geç takılırsa km bazinda daha geç yaşlanacagin kanaatindeyim bende.
LPG tak olarak evet bende farkındayım arkaları zamanla düşürmektedir.sanirim yayların kalitesiyle alakalı buda ve zaten fd6 diğer araçlara göre biraz düşük.
Fb7 dediginiz gibi fc5 ve fd6 ya göre daha sağlam.

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam VTEC silkeleme konusu motor ömründen bağımsız bir durum, daha çok Honda Türkiye’nin LPG bağlantısında Manifolddaki enjektör giriş yeri tercihi ile alakalı bir durum, LPG girişi benzin enjektörüne idealden biraz uzak olduğu için düşük devirde yakıtın az gittiği durumda bu silkeleme hissediliyor yoksa LPGli satılan Eco modellerinde motorun LPGye dayanıklı olması amacıyla birçok ek güçlendirmeye sahip. Dışarda takılanlarda ustalar mümkün mertebe benzin enjektörüne en yakın yerden giriş verdiği için bu silkeleme nerdeyse hiç olmuyor.
 
Geri
Üst