1.5 turbo lar VTEC değilmiş VTC miş, zaten eskisi gibi 6000 devirden sonra vtec ışığını yakıp eksozdan homurdanmaya başlayıp 9000 devirde 160 beygir veren ilk çıkan vtecler yok artık

, şimdikiler kafasına göre ayarlıyor bunu, subap açıp kapama zamanlamasını gerek ekonomi gerek güç tutturmaya çalışıyor, daha ziyade gaz pedalı pozisyonu, emisyon vs gibi bir sürü değişkeni hesaplayıp ECU dan ayar veriyor, belirli bir motor devrine bağlı değil, birçok markanın değişken subap zamanlamalı motorları var ve o kadar gerekli ve lazım birşey de değil aslında, geçenlerde hyundai elantra çıktı lpg ye tam uyumlu 1.6 mpi motor yani multi point injection olarak tanımlamışlar cvvt vvti vtec mıvec vs değil bu motor ve 127hp güç 155nm gibi tork üretiyor o haliyle civic 1.6 motordan az biraz 1-2hp fazlaca.
turbo varsa vtec e çok gerek olmaz çünki turbo nun wastegate solenoidi gaza basmaya göre motora göndereceği basıncı ayarlar fazlasını tahliye eder, emme manifoltuna klape pozisyonuna göre her daim basınçlı hava her şekilde basılır, yani turbo var ise motor daha rahat hava alsın diye subapları daha fazla açmaya gerek olmaz zaten turbo dan basınçlı hava geliyor

emme subapları daha uzun süre açık kalsa çok fazla bir fark etmeyecektir zaten kısa süreli açık kalsalar da silindir atmosferik basınca göre turbonun aşırı doldurma kabiliyeti ile kolayca basınçlı hava ile dolar.
Sadece eksoz tarafında vtec olabilir bu da eksozdan gelen gazın turboyu beslemesini ayarlamak için olabilir zira buna da gerek yok çünki 1.5 turbo civic in turbo salyangozu ufacık küçük yapılı ve hafif çok az bir eksoz gazıyla bile verimli çalışacak tarzda ekonomik tipte ufak bir turbosu var.
Yine de 1.5 turbo civic te emme ve eksoz subaplarında vtc denilen değişken subap zamanlama sistemi var.
yani ticari tanımlara takılmamak lazım

gazlayıp keyfini çıkartmak lazım.
WRC gibi motorsporları serilerinde turbo ya yardımcı anti lag sistemleri ve kocaman intercooler lar var anti lag sistem olan bir motorda gazı komple kesseniz bile eksoz patır patır öter çünki motor eksoz zamanında bile silindire yakıt püskürtüp sıcak eksoz manifoltunda yani motorun silindirinin dışında manifolta temas eden bu yakıtı patlatır, böylece turboya rölantide çalışırken bile şiddetli miktarda eksoz gazı gider ve rölantide çalışan araba gaza dokununca mermi gibi fırlar rölantiden 7000 devire kadar hep 450nm güç bile verir tabi bunların ömrü çok kısa ve motora zararı boldur o manifolt en fazla 400-500km sonra çöp

.
Bazı 1.6 dizellerde kocaman turbo salyangozları var bunlar ağır ve kütleli turbolar bunları güzel şekilde verimli olarak döndürmek için dizel motorun 2000 deviri bulması gerekir sonra gaz kesersiniz devir düşmez benzinli araba kadar mazot harcar

halbuki 1.5 turbo ile 1500 deviri bulduğunuz anda iş tamamdır.