Marş motoru arıza lambası

Katılım
23 Eki 2020
Mesajlar
14
Çözümler
1
Tepki puanı
21
Konum
Tepebaşı
Abilerim herkese merhabalar
Yine bir sıkıntımı foruma danışacağım diğerlerinde olduğu gibi bir çözüm buluruz umarım.
Aracımın ekranında bir süredir check system hatası veriyor.
Cihaza bağlandığında P0615 hata kodunu verdi.
Açıklamasında marş motoru devresinin rölesinin devresi arızalı yazıyor.
Aracın ilk çalışmasında vs herhangi hiçbir problem yok.
Yani kullanımda marş ile alakalı bir sıkıntım yok ama arıza ışığının yanma sebebi nedir anlayamadık sizlerin düşünce ve yorumları nedir ?IMG_3219.JPG2ed9cb38-edb6-4d00-b660-f6fe17de3b59.jpg


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
İkinci kaynak:

P0615 kod tanımı

PCM (aktarma organı kontrol modülü) bir P0615 kodu , marş rölesi devresinden kabul edilebilir üretici ayarlarının aralığı dışında bir voltaj okuması algıladığında.

P0615 kodunun anlamı

Bu kod, araç park veya boşta değilken marş rölesinin (PNP rölesi veya park / nötr rölesi olarak da adlandırılır) "Açık" konumda olduğunu gösterir. Araç vitesteyken, marş rölesi, aracın vitesteyken çalışmasını engelleyen "Kapalı" konumunda olmalıdır. Araç park veya boşta değilken "Açık" konumundaysa, kod ayarlanacak ve Motoru Kontrol Et ışığı yanacaktır.

P0615 kodunun nedeni nedir?

P0615 kodu saklandığında, en çok yaygın nedenler şunlardır:

Arızalı bir kontak anahtarı

Kötü bir marş rölesi

Kısa veya açık bir marş rölesi devresi

Atmış bir sigorta

Arızalı veya hasarlı akü kabloları

Arızalı bir marş motoru veya solenoidi

Arızalı bir PCM (nadir)

P0615 kodunun belirtileri nelerdir?

Çoğu durumda, aracın sürülebilirliğini veya performansını etkileyen hiçbir belirgin belirti olmayacaktır. Bazen bu kod, aracın park halinde veya boşta değilken çalışmasına izin verebilir veya aracın hiç çalışmasına izin vermeyecek şekilde çalıştırma yok veya krank yok durumu meydana gelebilir.

Bir tamirci P0615 kodunu nasıl teşhis eder?

Teşhis, P0615 kodunu tanımlamak için bir OBD-II tarayıcı kullanılarak başlar. Kod tanımlandıktan sonra, teknisyen akü kablolarını, marş rölesi devresini ve onunla ilişkili tüm bileşenleri, kabloları ve konektörleri görsel olarak inceleyecektir. Daha sonra bunlarla ilgili sorunları metodik bir sırayla ele alacaklar ve her adımda kodu temizleyecekler ve sorunun çözülüp çözülmediğini görmek için sistemi yeniden test edecekler. Tüm teşhis önlemlerini geçtikten sonra, sorunu çözdüklerine inandıklarında, kodun yalnızca belirli koşullar altında depolanmasına neden olabilecek aralıklı bir sorun olup olmadığını görmek için sistemi son bir kez test edecekler.

P0615 kodunu teşhis ederken genel hatalar

Bu sorunla karşılaşıldığında, birçok kişi otomatik olarak marş motorunda bir sorun olduğunu ve değiştirilmesi gerektiğini varsayar. Bu, sorunu gerçekten çözmeyecek pahalı bir hatadır. Daha yeni araçlarda, bu sorun daha çok marş motorunun kendisinden değil marş motorunun voltaj beslemesinden kaynaklanmaktadır.

P0615 kodu ne kadar ciddi?

Eşlik eden semptomlara bağlı olarak, P0615 kodu oldukça iyi huylu olabilir veya daha ciddi olabilir. Bazı durumlarda, aracınızın sürülebilirliğinde herhangi bir fark görmezsiniz, ancak kod çözülmediyse herhangi bir zamanda çalıştırılmama durumu devreye girebilir. Ayrıca, bu koddan başka sorunlar da ortaya çıkabilir, bu nedenle en kısa sürede çözmek çok önemlidir.

P0615 kodunu hangi onarımlar düzeltebilir?

PCM'nin P0615 kodunu algılamasına ve depolamasına neyin sebep olduğuna bağlı olarak, bunu çözmek için aşağıdakiler dahil bir dizi onarım yapılabilir:

Atmış bir sigortanın değiştirilmesi

Bozuk akü kablolarının değiştirilmesi

Arızalı bir marş rölesinin değiştirilmesi veya onarılması

Kontak anahtarının değiştirilmesi

Hatalı kablo veya konektörlerin onarılması veya değiştirilmesi

Marş motorunun veya solenoidin değiştirilmesi (nadir)

PCM'yi değiştirme veya yeniden programlama (nadir)

P0615 koduyla ilgili dikkate alınması gereken ek yorumlar

Araç mükemmel gidiyor gibi görünse bile, aracınızı çalışmaz hale getirmeden veya başka sorunlara neden olmadan önce P0615 kodunu ele almak önemlidir. Aynı şekilde, aracınızın kaydını yenilemek için OBD-II emisyon testi yaptırmanız gerekirse, aracınız geçmeden önce Check Engine ışığının sönmesi için bu sorunu ele almanız gerekir.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Akü kablo diplerinde korozyon yada marşa bağlı olan kabloda korozyon sebebiyle olabilir. Buralardaki kablo uçlarını temizleyip öyle bakmak lazım sanki.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bence öncelikle aracınıza uygun start-stop destekli aküye geçmenizi tavsiye ederim. Aküyü değiştirdikten sonra arıza kodlarını sildirip bir süre kullanarak test edin.
 
Katılım
22 Ara 2020
Mesajlar
69
Tepki puanı
33
Konum
İzmir Buca
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba

eğer kodu silme imkanın varsa sil yoksa eğer akünün + kutup başını 10 snye sök araç reset atsın daha sonra arıza kodu silinir eğer tekrar arıza verirse bir sıkıntı olduğu anlımına gelri
 
Geri
Üst